Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לא ירדת לסוף דעתי.

אתה חושב שקיים גאדג׳ט כלשהו ביקום שיבטיח לך אחידות קוסמית שתרגיע לך את ה-adhd.

אולי קיים כזה, אבל זה יעלה לך בהרבה עצבים/זמן/כסף.

אני אומר - תנצל את ההפרעות שלך למיקסום הזיכרון המוטורי. אתה אמור לדעת מאמנויות לחימה.

בשלב מסוים אחרי תרגול אתה מפסיק לחשוב על זה, משחרר, וזה יוצא יותר ישר/מדויק, נשמע מטומטם סטייל סרטי קונג פו אבל זה עובד.

 

כל המגבילים האלה תמיד מחליקים בשלב מסוים, ובדיוק ברגע הלא נכון.

שילוב של מומנט/מהירות/פני שטח חלקים של המקדח... פיזיקלית זה מוצר בעייתי.

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 18 דקות, hans כתב:

אתה חושב שקיים גאדג׳ט כלשהו ביקום שיבטיח לך אחידות קוסמית שתרגיע לך את ה-adhd.

אולי קיים כזה, אבל זה יעלה לך בהרבה עצבים/זמן/כסף.

אני מניח שזה אחד מהשניים שנתתי לינק אליהם :lol:

ודווקא כן ירדתי לסוף דעתך. תתפלא. 

לפני 18 דקות, hans כתב:

אני אומר - תנצל את ההפרעות שלך למיקסום הזיכרון המוטורי. אתה אמור לדעת מאמנויות לחימה.

בשלב מסוים אחרי תרגול אתה מפסיק לחשוב על זה, משחרר, וזה יוצא יותר ישר/מדויק, נשמע מטומטם סטייל סרטי קונג פו אבל זה עובד.

מסכים. 

אבל אם קיים כלי יעודי שיכול להקל על החיים, במיוחד אם הוא איכותי, אני לרוב אהיה בעד. כמו במקרה הזה. 

לפני 18 דקות, hans כתב:

כל המגבילים האלה תמיד מחליקים בשלב מסוים, ובדיוק ברגע הלא נכון.

שילוב של מומנט/מהירות/פני שטח חלקים של המקדח... פיזיקלית זה מוצר בעייתי.

כן. גם זה שלי לפעמים מחליק. 

אבל, לפעמים מחליק (נניח 1 למאה) מול לא אחיד (יחס הצלחה של 3 לאחד), אני אעדיף את הלפעמים מחליק. 

פלוס, הקומבינה שעשיתי לא ממש מוצלחת. משאיר סימנים על השטח. קשה לנקות ולא אוהב את זה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עברה לי מחשבה מעניינת בראש, לחובבי העבודות עץ שבינינו. 

אני לעיתים מתקשה להוריד דבק נגרים שהתייבש כי הגישה לא הכי נוחה עם האזמלים. 

יש מקצועות יעודיים (לדוגמא) עם הלהב בחזית, שעולים כמה גרושים. זה יכול להיות פתרון נחמד. 

אבל. המחשבה שלי- לקחת מוביל זווית של השחזה כמו זה שבלינק למשל, ולהשתמש בו לעזר עם כל אזמל סטנדרטי.  

יכול להיות די נוח להורדת דבק יבש מאזורים כמו חיבור בין פלטה וקורה, כשצריך להסיר את הדבק מהפלטה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אחלה רעיון! יעבוד.

אני לא טורח לגרד דבק נגרים במקום שלא רואים ו/או במקום שלא מפריע לחיבורים בהמשך...

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הכל תלוי באיפה :rofl:, מסכים. 

ברוב המקרים אצלי זה בדיוק איפה שיראו או שיפריע בהמשך למשהו. ולרוב גם לא נגיש להסרה עם שיוף כמובן.

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כבר אי אפשר לערוך. תאכל'ס, כבר עדיף את המקצוע עם הלהב הקדמי, הסיבה פשוטה- במילה אחת, פינות.

הרעיון שהעליתי יעזור, אבל עם חיסרון משמעותי פה כשמתקרבים לפינה. למקצוע כמו בלינק שנתתי אין בעיית גישה לפינות. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יש לך מולטיטול? תמיד אומרים שהם מעולים בהגעה לפינות שאי אפשר להגיע אליהם עם כלים אחרים.

  • לא הבנתי... 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

מולטיטול. 

כדי להוריד שאריות דבק?! יחד עם העץ עצמו, אולי :lol:

זה ממש (ממש!!!) לא הכלי הנכון למטלה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תשקול שוב. תתקין עליו את הראש המתאים, תפעיל אותו על המהירות נמוכה ותעבוד בעדינות. אפשר לעבוד בלי לפגוע בעץ.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני כשעה, ברווז כתב:

כדי להוריד שאריות דבק?! יחד עם העץ עצמו, אולי 

תעבור למתכת.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 18 שעות, ברווז כתב:

כבר אי אפשר לערוך. תאכל'ס, כבר עדיף את המקצוע עם הלהב הקדמי, הסיבה פשוטה- במילה אחת, פינות.

הרעיון שהעליתי יעזור, אבל עם חיסרון משמעותי פה כשמתקרבים לפינה. למקצוע כמו בלינק שנתתי אין בעיית גישה לפינות. 

יש לי כזה זרוק איפה שהוא. הוא לא באמת עוזר כי כדי באמת להוריד את השכבה האחרונה של הדבק.

תשמע, עברתי את כל הקשת של המקצועות הייעודיים וכיו״ב... יש מקצועות ייעודיים, משתמש בהם אחת-למיליון

בשביל דרישות ממש ספציפיות, אבל בגדול ב-90 אחוז מהזמן אני פשוט משתמש באזמל חד, וקשר עין-יד.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 52 דקות, amosbmw כתב:

תשקול שוב. תתקין עליו את הראש המתאים, תפעיל אותו על המהירות נמוכה ותעבוד בעדינות. אפשר לעבוד בלי לפגוע בעץ.

מולטיטול, עבורי, זה אולי NICE TO HAVE. כלי שאם יהיה לי, אמצא עבורו שימושים פה ושם; כלים כאלו אני ממש לא ממהר לקנות. אין לי צורך אמיתי בו, ואני גם לא מתבייש (להיפך. אני ממש נהנה) לעבוד עם כלי יד (לפעמים :lol:).

יש כלים שאני צריך, והם אלו שיירכשו לפני שאשקול כלי שיכול אולי במקרה פה ושם להועיל. 

 

עכשיו. 

"ראש מתאים". כן- יש ראשי ליטוש.

image.png.adfc5c4d346e2db9eddbf1878d4aaf64.png

יש גם מלטשת עכבר שמתאימה לפינות, מלטשת רוטטת (לא אקסנטרית אלא ממש רק רוטטת), אלו לרוב מרובעות\מלבן ועוד אופציות. סבבה, יש להן שימושים- אבל זה לא יעיל להסרת שאריות של דבק, כי אתה בהכרח מלטש תא שטח גדול בהרבה ממה שאתה צריך עבור משהו שמבצעים בקלות עם אזמל (רק טיפונת קשה בפינות או לא הכי נוח במקרים מסויימים) באופן נקודתי. 

לפני 20 דקות, hans כתב:

יש לי כזה זרוק איפה שהוא. הוא לא באמת עוזר כי כדי באמת להוריד את השכבה האחרונה של הדבק.

מעניין. נראה שהמשפט נחתך באמצע, אשמח דווקא לשמוע עוד. למה אתה חושב שזה לא באמת יעיל? 

לפני 20 דקות, hans כתב:

יש מקצועות ייעודיים, משתמש בהם אחת-למיליון בשביל דרישות ממש ספציפיות,

לגמרי מבין. 

לפני 20 דקות, hans כתב:

אבל בגדול ב-90 אחוז מהזמן אני פשוט משתמש באזמל חד, וקשר עין-יד.

גם אני. 

אבל אם אפשר לשפר קצת את החוויה, אני תמיד בעד. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 15 דקות, ברווז כתב:

י אתה בהכרח מלטש תא שטח גדול בהרבה ממה שאתה צריך עבור משהו שמבצעים בקלות עם אזמל (רק טיפונת קשה בפינות או לא הכי נוח במקרים מסויימים) באופן נקודתי. 

לוקחים פס דיקט או משהו אחר קשיח, מדביקים חתיכת בד שמיר בקנה ומדביקים אותו לרפידות של המלטשת. 

אתה מקבל אצבע דקה שנכנסת לכל מקום ורוטטת כדי לתת לך ליטוש נקודתי איפה שאתה צריך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני שעתיים, Night Driver כתב:

לוקחים פס דיקט או משהו אחר קשיח, מדביקים חתיכת בד שמיר בקנה ומדביקים אותו לרפידות של המלטשת. 

או, לוקחים אזמל ביד במקום להתחיל לבנות משהו כדי לבנות משהו :lol:, קצת יותר פשוט, קל ונוח. 

רוב הפרוייקטים הם לא בגודל שיגרום לך להגיד "וואו אני חייב להפוך את זה לחשמלי אחרת לא אסיים עם זה". 

ואישית, אני משתדל להימנע משיוף, כשצריך לבצע חיתוך. לא תמיד שיוף זה הפתרון הנכון ולפעמים הסרת חומר בחיתוך עדיפה (כמו פה, עם האזמל). 

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

אתה מקבל אצבע דקה שנכנסת לכל מקום ורוטטת כדי לתת לך ליטוש נקודתי איפה שאתה צריך.

חשבתי לעשות על זה בדיחה, אבל ירדתי מזה. 

במקום זאת, "אני רק שאלה"- איך אתה נפצע מזה?, ומקווה שלא תענה לי.

או כמו שפאלו אמר פעם, 

בתאריך 27.5.2026 בשעה 12:39, falou כתב:

That what she said

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אם אין לך מולטיטול, ברור שזה לא כדאי לצורך העניין.

אבל ברגע שיהיה לך, תמצא לו הרבה שימושים. בגלל זה קוראים לו מולטיטול.

ואם תרצה הוא עושה בדיוק מה שביקשת, חותך ולא משייף. בפינות הכי קשות להגעה. רק תשים לו את הלהב המתאים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

×
×
  • תוכן חדש...