Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יש לי כמה בעיות עם התשובה של צ'יפופו, בכנות. 

לפני 35 דקות, דניאל1983 כתב:

זה דווקא די רגיל במקדחי בטון איכותיים כמו Alpen Long Life TSS 8.

סימוכין? 

לפני 35 דקות, דניאל1983 כתב:

ה"חספוס" שאתה רואה על גוף המקדח הוא לא פגם ולא חלודה. זה נובע מתהליך הייצור וההשחזה של הפלדה. אלפן משאירים גימור מט/מחוספס יחסית במקום ללטש את כל גוף המקדח למראה מבריק.

שוב, סימוכין? 

למה כל שאר (הרוב המוחלט לפחות) של היצרנים, כן מגיע לגימור אחיד?

פלוס, גיגלתי תמונות של סט מקדחי SDS אלפן. למיטב הבנתי כולם חלקים. 

לפני 35 דקות, דניאל1983 כתב:

כמה סיבות אפשריות:

הגימור המחוספס זול יותר לייצור מאשר ליטוש מלא.

הוא לא משפיע כמעט על ביצועי הקידוח בבטון.

2 אלו נכונים למיטב ידיעתי.

לפני 35 דקות, דניאל1983 כתב:

לפעמים הוא אפילו עוזר מעט לפינוי אבק קידוח לאורך הסלילים.

טכנית, אפשרי. חשבתי על הנקודה הזו בעצמי. אין מידע- לא יכול להגיב.

ההיגיון דווקא אומר לי שזה לא נכון. הסלילים זה משהו מהונדס היטב לפינוי אופטימלי, ה"נקודות" האלו רק יגרמו לאבק להיתפס עליהן ויורידו קצת את היעילות. בתיאוריה. 

לפני 35 דקות, דניאל1983 כתב:

אם המקדח עדיין קודח בקצב סביר ואינו מתחמם בצורה חריגה, הוא לא "הרוס".

גם הצ'ט אומר מה שכתבנו פה כמה פעמים :lol:.

 

**עריכה. 

הלכתי אחורה. אלו לא מקדחי SDS אלא למקדחה רגילה. בסדר, גם כאלו יש לי. אצלם. 

גיגלתי גם תמונות של הסט לפי הדגם שלו (TSS8).

אני רואה בתמונות 2 סטים שונים תחת דגם זה. האחד בגימור חלק למשעי; השני, כמו מה שצרפת תמונה שלו, עם גימור קצת אחר. שונה ממה שצילמת מעט- אבל עדיין טיפה מחוספס. 

image.thumb.png.18b173d1da7074f72deafc36ed6696fa.png

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 32 דקות, דניאל1983 כתב:

ה"חספוס" שאתה רואה על גוף המקדח הוא לא פגם ולא חלודה. זה נובע מתהליך הייצור וההשחזה של הפלדה. אלפן משאירים גימור מט/מחוספס יחסית במקום ללטש את כל גוף

פה לא מדובר על גימור מאט אלא על כתמים ואיכול של הקנה. 

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אלו לא כתמים, אלו PITS. יותר גרוע. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

תקין לגמרי. סע לשלום.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

בכלל הכלל עם מקדחי וידיה לבטון הוא שאם הוא קודח הוא בסדר. זה לא מקדח היי ספיד שמשחיזים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

בתמונות החדשות הוא נראה בסדר גמור... 

נהג לילה, השחזת מקדח HSS זה לא משהו שאני יכול להמליץ עליו בלב שלם ושקט למשתמש ממוצע. לעסק אני מבין את החיסכון ואת ההצדקה, אבל למשתמש ביתי? גם OVERKILL, גם מחסור במיומנות נדרשת, גם מחסור בכלי איכותי לביצוע העבודה כמו שצריך, בעיקר חסרונות. מעולם לא השחזתי מקדח. אני יודע איך, יש לי את המיומנות לזה, אבל אין לי טעם בזה. 

אישית אני מקווה שיום יבוא ואוכל להתחיל להתעסק קצת עם נפחות, ומקדחי HSS הם אחלה חומר גלם לכמה דברים :twisted:.

וגם אם זה לא היה מתקיים עבורי, עלות מקדח חדש בגודל סטנדרטי לא גבוהה מספיק בשביל להצדיק את הטירחה של השחזה מבחינתי. יש לי כמה מקדחים שהתגלגלו אלי, כשהם גמורים. אני יכול להחזיר אותם לחיים- בחרתי לקנות חדש במידה שאני צריך וזהו. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 2 דקות, ברווז כתב:

נהג לילה, השחזת מקדח HSS זה לא משהו שאני יכול להמליץ עליו בלב שלם ושקט למשתמש ממוצע. לעסק אני מבין את החיסכון ואת ההצדקה, אבל למשתמש ביתי? גם OVERKILL,

גם מקדח חדש מהקופסא לפעמים אני משחיז בהתאם לאפליקציה.

בפחים דקים למשל אני מיישר את הפינה החותכת כדי שלא יתחפר בחור (גם לפליז זה מצויין) ולאלומיניום למשל אני משחיז זוית שחרור יותר גדולה בגב השן כי איםן בעיה של פיזור חום ואני יכול לקבל קצב קידוח הרבה יותר מהיר.

גם למשתמש ביתי שקצת מבין מה זה מקדח ואיך הוא עובד אין בעיה להשחיז לבד. נכון שבמקדח 5 מילימטר שעולה גרושים זה מיותר כבל בקטרים הגדולים זה חוסך הרבה מאוד כסף.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

וכמה משתמש ביתי נתקל במצבים האלו? או צריך מקדחים בקטרים יותר גדולים מהפוטר של המברגה (קנה חרוט)?

לא יוצא לי הרבה לקדוח במתכת, ואני משתמש הרבה יותר כבד מביתי ממוצע. 

גם כשיוצא לי זה לרוב "בקטנה" באלומיניום דק (4ממ עובי), סביב 2 חורים. במקרה הגרוע 6ממ קוטר. בלי השחזה, בלי שינוי פאזה ובלי כלום. לא נדרש. 

עבור עסק שעובד בעיבוד שבבי אלו מספרים אחרים לגמרי, נסיבות אחרות לגמרי, בעיות אחרות לגמרי. 

 

אגב. אמנם מקדחי HSS נועדו למתכות רכות בעיקרון כמו אלומיניום (ולא לפלדות, למרות שמשתמשים בהם לזה גם כן), זה בהחלט שוחק- ואישית אני מאד אוהב מקדחי 5% קובלט לקדיחה במתכות (גם רכות). אלו נשארים רעבים ומבקשים עוד, אלו. פה היצרן החביב עלי הוא פרוטוטיפ (לשעבר טיטקס). עולה קצת, שווה הרבה. פה כבר אולי באמת שווה להתחיל לחשוב (קצת) על להשקיע בהשחזה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אם הכלי עושה את העבודה שאתה צריך, הסוללה טובה.

אם לא, היא לא טובה..

 

משתמש בסוללות ליטיום בכלים יותר מעשור ולא רואה ירידה בביצועים.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 16 שעות, גולדן191 כתב:

איך אני יכול לדעת מה מצב הסוללות?

אין דרך אמיתית לדעת, כל מה שאתה יכול לעשות זה לראות אם אה צריך להטעין הרבה יותר פעמים באותו היקף שימוש או אם "חסר לך כח" ביחס למה שאתה זוכר. זה סלקטיבי ויכול להטעות. 

הדרך הכי טובה? לקנות סוללה מקורית חדשה ולחפש את ההבדלים. ככה אתה בכל מקרה עם סוללה אחת טובה :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 23 שעות, ברווז כתב:

אני מקווה לזכור להעלות תמונה בערב

הבוקר, גם נחשב? 

אלפן, בטון, 5ממ, עבד קצת בחיים שלו גם בבטון. נרכש כבודד ולא כסט. לא מצליח למצוא את ה-6 שלי משום מה אחרת הייתי מצלם גם אותם. האריזה בתמונה היא שלו.

image.thumb.jpeg.4d733af377e5ddaa7d48c80d9e122977.jpeg

image.thumb.png.bc8f50cda5482c2f258d925ce28299d0.png

 

ואני פשוט לא זוכר למה שמתי עליו אזולירבנד. כנראה מגביל עומק למשהו. לא רציתי להתעסק עם השאריות דבק בשביל התמונה... בעע. אני כבר לא משתמש בו אלא נטו בפטישון לקדיחה בקירות. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...