Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

קצרי רואי בהתחלה יכולים להסתפק בהורדת משקפיים. עם השנים גם זה עובר.

 

למולטיפוקל רגילות (לא משקפי משרד) יש 3 איזורים. קרוב, בינוני ורחוק. אני משתמש לקריאה, למחשב ולרחוק בלי להחליף ונוחות מצויינת. אם אתה לא הולך על העדשות הכי פשוטות אז גם שדה ראיה זו לא בעיה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתאריך 20.4.2026 בשעה 11:06, ברווז כתב:

איזה מותג הנייר, ברשותך? 

אם כתבת לי..

זה הקישור מאמאזון.

 

לא ממש מכיר מותגים בניירות שיוף. או בד שמיר.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 16 שעות, hans כתב:

מולטיפוקל - רק אם היום-יום שלך לא דורש שימוש במחשב

אני בגדול כל היום מול מסך. אז...

לפני 12 שעות, saar5555 כתב:

אם כתבת לי..

אכן כן. 

הסיבה ששאלתי, יש מותגים איכותיים יותר ופחות בשטח. משתמשים מיומנים יודעים לומר שהנייר הזה מחזיק יותר זמן לפני שצריך החלפה, זה נקרע מהר, זה לא עובד כמו שצריך, זה הגרעין שלו מזייף, וכולי. 

מה שקנית מאמאזון זה משהו שאני לא שמעתי עליו מעולם. 

 

לעבודה שמצריכה רגש ועידון כמו עבודה על חלקי פלסטיק של רכב, לדעתי הנייר משנה ועדיף מותג ידוע עם רמת איכות מוכרת וידועה. אישית אני הייתי מחפש את אלו של קלינגשפור (ייבוא השח"ל), נורטון (גם) או עוד אחת שברח לי שמה כרגע. 

 

 

לגבי הרולטקה והמולטיפוקל. 

תעצרו הכל. 

 

אני רק שאלה. 

למה עם הקליבר למשל, אני לא מתקשה להבחין במ"מ הבודדים? וחלקי מ"מ? ז'תומרת, כן, לא קל, אבל אני רואה ויכול לקרוא. 

גם עם סרגלים. 

עם המטר, לא... 

מה הולך פה?

הבעייה כנראה לא במטר. מה שנקרא, רמז DUCK... 

אולי דווקא הצבע הלבן של הסרט (גם צהוב, מביא אותי לאותה בעייה מזכרוני) משפיע על היכולת שלי לקרוא את זה. 

או שילוב של זה ושל המרחק שלי מהסרט- אני לא תמיד יכול להצמיד את האף למה שאני מודד...

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יש קליברים שגם עם משקפיים תתקשה לקרוא אבל לרוב זו צריבה ברורה עם קונטרסט טוב לרקע.

גם מטר לבן או צהוב עם הדפסה כהה וברורה תקרא טוב בלי משקפיים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

הפיסקו האהוב עליי לבן, ואיתו אני מתקשה. 

מטר מדידה פיסקו 3 מטר

יש לי גם סטנלי צהוב, שבקושי נוגע בו (5 מטר. גדול לרוב הפרוייקטים שלי). אין הרבה ניסיון איתו- לא זוכר אם קל לי יותר איתו או לא.

 

בלי משקפיים- אין צ'אנס. 

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

למי שיש מפתח רטיטה, ושם לב שבאיזשהו שלב הבוקסות כל הזמן נשארות על הבורג ולא על הכלי.

הפיתרון הוא להחליף את טבעת האבטחה יחד עם הגומיה מתחתיה.

image.thumb.png.0a2467397fbfc330deaaae380b6b4638.png

ההחלפה נעשית בעזרת פלייר circlip במידה קטנה.

באחד ממפתחות הרטיטה שלי הבוקסה כל הזמן הייתה יוצאת, לא יודע למה רק עכשיו מצאתי את הפתרון.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

רפורמת מה שטוב לסינים טוב לישראל. ממברגה עד אוטובוס.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ואיפה אתה חושב שמייצרים את דהוולט, מילווקי ועוד כמה?

 

האנטר התחילו לייבא כלים חשמליים כבר לפני 6 פלוס שנים, לא זוכר מתי בדיוק. 

זו הפעם הראשונה שיש להם ריקול או בעייה כלשהי עם המוצרים. 

 

על איכות המוצרים אני לא מדבר לצורך הדיון כרגע. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברור שהכל מיוצר בסין. השאלה לפי איזו תקינה, איזו הנדסה ואיזו בקרת איכות.

 

תקלות יש לכל יצרן. לדוגמה, הנה הודעה על ריקול של דרמל (בוש).

 

הנקודה שלי היא שכל הזמן צועקים שמכון התקנים מיותר.סהנה דוגמה שלא.

 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

למרות שאני משתדל לקנות רק מותגים מוכרים בכלי עבודה, הכלים שנתקלתי בהם עד היום דל האנטר הפתיעו אותי ביחס עלות תועלת עמידות שלהם.

פורסם
לפני 17 דקות, sperial כתב:

הנקודה שלי היא שכל הזמן צועקים שמכון התקנים מיותר.סהנה דוגמה שלא.

הוא לא מיותר. 

הצעקות שאני שומע הן אחרות :lol:

והעצבים האישיים שיש לי עליהם קשורים לזה. 

 

אין סיכוי שהסוללות המדוברות נכנסו לארץ ללא בדיקה של מכון התקנים. 

גם מהיכרותי עם הספק לאורך לא מעט שנים, הם לא משחקים בשטויות. 

לראייה- מתוך הכתבה עצמה:

image.thumb.png.e0cb05690bfed8dc7493638dd5cc02dc.png

 

מכון התקנים לא מיותר, לדעתי ההיפך הוא הנכון והוא נחוץ; עם זאת, א- הביורוקרטיה הארורה שהוא מוסיף, ב- העלויות הזוועתיות שהוא מוסיף, ג- ההתנהלות שהיא לפרקים (אירועים נקודתיים שאני מכיר אישית) ביזיונית שלו, אלו הבעיות איתם. 

המכון צריך לעבור שיפוץ מהיסוד וחלק מהכח אדם שלו צריך לעבור למקומות אחרים שמשקפים את ה, נקרא לזה, "יכולות" בהיעדר מילה טובה יותר, שלהם- כמו ניקיון חדרי שירותים. למשל. 

ואני לא מדבר על הקומבינות ועל הפוליטיקה שיש בפנים. שלא לומר דברים אחרים, הרבה יותר גרועים, שאין לי הוכחות לגביהם אז אני שותק.

 

לפני 8 דקות, yd b-4 כתב:

הכלים שנתקלתי בהם עד היום דל האנטר הפתיעו אותי ביחס עלות תועלת עמידות שלהם.

העלות שלהם מצויינת, אבל האיכות שלהם רחוקה מלהיות טובה- מנסיוני עם כלים שקניתי וכלים ששמעתי עליהם ביקורות משתמשים שרכשו אותם דרכי בעבר. 

אני לא יודע איך המצב היום אבל אני לא חושב שיש שם שיפור מהותי- מקווה שאתבדה ושאני טועה. 

לגבי מברגות דווקא, ספציפית, אין לי מידע כלל.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

מכון התקנים הישראלי מיותר למוצרים שכבר עברו תקינה מקובלת (של האיחוד הארופאי לדוגמה). להבנתי כיום, הוא דיי מיותר בארץ ומשמש בעיקר מסיבות בירוקרטיות/פוליטיות.

לפני 21 שעות, ברווז כתב:

העלות שלהם מצויינת, אבל האיכות שלהם רחוקה מלהיות טובה- מנסיוני עם כלים שקניתי וכלים ששמעתי עליהם ביקורות משתמשים שרכשו אותם דרכי בעבר. 

לא מעט פעמים אלו שיקולי עלות/תועלת. לפני כ 20 שנה קניתי מקדחת "וולף" (סיני זבל ממותג) לשיפוץ בדירה של אחותי בסכום מגוחך. המברגה בקושי שרדה שבוע של עבודה (התמסורת נאכלה...) אולם עבור הסכום הזעום שנרכשה זה היה שווה את זה.

 

סתם מסקרנות החזרתי אותה למשווק (חור בקיר בדרום ת"א) וביקשתי תיקון כי היא הייתה עדיין באחריות, הוא פשוט השליך אותה לארגז ונתן לי חדשה מהקופסה ללא מילה. מצאתי אותה לפני כחצי שנה עדיין ארוזה בקופסה, מחבר לחשמל ומרגיש שמחזיק זבל סיני... אך עדיין עובד.

פורסם
לפני 50 דקות, Haim_gds כתב:

מכון התקנים הישראלי מיותר למוצרים שכבר עברו תקינה מקובלת (של האיחוד הארופאי לדוגמה). להבנתי כיום, הוא דיי מיותר בארץ ומשמש בעיקר מסיבות בירוקרטיות/פוליטיות.

לא ממש מסכים אתך. 

אוקי. אז מוצר עבר תקינה מקובלת. נזרום. 

אתה יכול להוכיח את זה?...

זה עומד במרכז הרפורמה של "מה שטוב". 

וזה הבאג העיקרי לדעתי של הרפורמה, שמנוסחת בצורה כזו שהיא מנציחה את השימוש במכון התקנים. 

 

נקודה שנייה. 

מכון התקנים הוא זה שהוציא את הדרישה לריקול. 

מה שאומר, שאו שמכון התקנים נתן את התקן המקורי לשימוש למוצר (בדורות שלא הייתה איתם בעייה), או שהמכון הסתמך על תקינה בינ"ל שהוצגה לו במעמד הייבוא (וביצע בדיקה מדגמית וגילה את הבעייה).

קצת קשה לי לראות תסריט אחר. 

 

בכל מקרה, יש פה צורך במכון. 

לפני 50 דקות, Haim_gds כתב:

לא מעט פעמים אלו שיקולי עלות/תועלת.

הפטישון החוטי שלי, זבל סיני מותג מדבקה "סקורפיון". עלה 300 במבצע בהום סנטר. לפני יותר מעשר שנים. לא זוכר בדיוק כמה.

עדיין עובד היטב. 

להגיד שאני לא רוצה אחד איכותי אני לא יכול, אבל אני גם לא ממש מתלונן על זה שקניתי. עושה מה שהוא אמור. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 18 דקות, ברווז כתב:

אתה יכול להוכיח את זה?...

זה עומד במרכז הרפורמה של "מה שטוב". 

וזה הבאג העיקרי לדעתי של הרפורמה, שמנוסחת בצורה כזו שהיא מנציחה את השימוש במכון התקנים. 

לא יודע אפילו מהיכן להתחיל....

להוכיח כי CE מייצג תקן טוב? קטונתי. אך אני מאמין כי אם זו מערכת תקני בטיחות, בריאות ואיכות סביבה מחייבת לשיווק מוצרים ב-27 מדינות האיחוד האירופי, שווייץ וטורקיה אז מן הסתם היא עברה איזשהו בקרה😁 והיא מייתרת את השימוש במכון התקנים הישראלי.

לפני 24 דקות, ברווז כתב:

נקודה שנייה. 

מכון התקנים הוא זה שהוציא את הדרישה לריקול. 

מה שאומר, שאו שמכון התקנים נתן את התקן המקורי לשימוש למוצר (בדורות שלא הייתה איתם בעייה), או שהמכון הסתמך על תקינה בינ"ל שהוצגה לו במעמד הייבוא (וביצע בדיקה מדגמית וגילה את הבעייה).

ממה שאני יודע, על מכון התקנים הישראלי אסור להסתמך על תקינה בינ"ל אך הוא יכול להתבסס עליה. 

מכון התקנים הישראלי דורש בדיקות תקינה מקדימות לפני האישור המהוות חסם ליבואנים קטנים. סתם לדוגמה, אם אתה רוצה ליבא אופני נכים יקרים ומתכנן למכור כ 60 בשנה תצטרך עדיין להביא 2-3 זוגות לתקינה. רק תדמיין כמה אמור לעלות לך לפני שהרווחת את השקל הראשון....

 

לדעתי הפתרון האופטימלי הוא התבססות על תקן מקובל כלשהו, חיוב יבואנים בביטוח שפוי נזקים ושימוש במערכת המשפט האזרחית לתביעות עבור נזקים כתוצאה מאי עמידה בתקן.

×
×
  • תוכן חדש...