Jump to content

X9500

  • פרסום הודעות

    312
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

11 נייטרלי

2 עוקבים

אודות X9500

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    תל אביב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. X9500

    קרה משהו לאתר של גיל מלמד?

    זכה להיות בין האתרים שחוו את מתקפת הסייבר בשבוע שעבר. היו שם כל מיני איחולים ואיומים עילגים.
  2. X9500

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    אהמממ... אני לא רוצה להיות קטנוני, אבל 7.1 שניות קצת גדול על IS250 - הנתון הרישמי שפורסם היה למיטב ידיעתי 8.4 שניות. תברר בכתובים - או לפחות תבדוק מתי מד המהירות שלך מצביע על 100 קמ"ש אמיתיים ותמדוד, אם הנתון ממש חשוב לך. ובלי קשר, דגם חביב ביותר - סע ותהנה!
  3. בגדול, אתה מפספס כמה דברים. הראשון הוא יעדי זיהום האוויר שיצרנים אמורים לעמוד בהם ב-2020 (למעשה ב-2021, כי יש שנת הסתגלות) וכמו שזה נראה כרגע אין הרבה סיכוי שיצליחו בכך. מי שלא יעמוד בדרישות יישלם, והרבה - כל גרם של CO2 לקילומטר שיחרוג מהערך הממוצע של 95 גר\ק"מ יעלה ליצרן 95 אירו כפול כל כלי הרכב שהוא מכר באירופה באותה שנה. אין מולי נתונים עדכניים, אבל קנסות מוערכים ליצרני הרכב נעים בערך בין 11 ל-39 מיליארד אירו, תלוי מי, איך ומה מחשבים. הלינק הזה ייקח אותך למחשבון שמראה את ממוצע פליטת המזהמים החזוי לכמה יצרנים וכמה קנס ישלמו בהתאמה. ואז, כדי שהמצב יהיה נורא אפילו יותר, כל השמחה הזו תהיה בתוקף עד שנת 2025, בה הממוצע ליצרן עתיד להיות 80 גר\ק"מ, וב-2030 60 גר\ק"מ... ולכן גם מנועים שאמורים להמכר במספרים איזוטריים יחסית עלולים להשפיע על הממוצע הכולל של היצע היצרן ומשום כך אף אחד לא נלהב לתרום כסף מיותר שאין לו. השקעות מתועלות לתכנון וייצור של מנועים ומערכות אחרות שיקטינו את ממוצע זיהום האוויר, כולל מנועים חשמליים, PHEV, מערכות היברידיות/מיקרו-הברידיות וכו'. הנקודה השנייה היא הוצאות בחינה והומולוגציה תחת תקן WLTP, שזה כסף לא קטן בכלל, שלא לדבר על זמן - יצרנים יעדיפו לבצע הומולוגציה תחת תנאים כאלה לדגמים שנמכרים במספרים משמעותיים - ותוך כדי כך ישפיעו בצורה חיובית על ממוצע הפליטה - או כמו שפופולרי לומר היום - "ישטחו את העקומה". צריך גם לזכור שבחצי בערך ממדינות אירופה מחיר הרכישה נגזר ישירות מערך פליטת זיהום האוויר (ו\או צריכת הדלק) וברוב המדינות האחרות ההוצאות השנתיות השוטפות (חידוש רשיון רכב, למשל) מושפעות מקבוצת זיהום האוויר, ומאחר שנתוני פליטת המזהמים עלו ברוב המכריע של כלי הרכב כי אופן הבדיקה השתנה תחת WLTP לעומת תקן NEDC הקודם (למרות שהמנוע לא השתנה), יש לזה השפעה ישירה על מספרי המכירות של כלי רכב שפתאום נחשבים מזהמים עוד יותר. תוסיף לשני אלה את הוצאות העתק הישירות והעקיפות של משבר הקורונה, ותבין לבד למה שוק הרכב משתנה כל כך בשנתיים האחרונות, ועוד יותר עכשיו.
  4. X9500

    פרוייקט שיפוץ פיאט אונו 1986

    WOW זה חתיכת אנדרסטייטמנט פרוע. מדהים, באמת. הירידה לפרטים - תענוג!
  5. 2016 - לקסוס GS 450h אוהב 1. אופי מערכת הנעה שמתאים עצמו למצב הרוח של הנהג - מנעד רחב שנע בהתאם לזווית שבין השוק וכף רגל ימין... מריחוף, שקט ורוגע מוחלטים, ועד תאוצות ביניים פסיכיות 2. נוחות מצטיינת במיוחד 3. תחושת Feel Good כללית, ניתוק סביבתי מושלם למי שאוהב את זה (אני, למשל) לא אוהב 1. אין אנדרואיד אוטו 2. תא מטען נפתח אמנם חשמלית, אבל זה קורה ל...א...ט 3. לא מיוצרת יותר עבור אירופה, וה-ES 300h ממש לא חלופה... מה יהיה?? 2016 - מזדה 2 אוהב 1. זריזה וחדה - תענוג לנהוג בה (המתלים האלה...) 2. איכות בנייה הדוקה - המזדה של אישתי בת 3.5 נשמעת, נראית ומרגישה בדיוק כמו ביום בו נרכשה 3. תא נוסעים שנעים לשהות בו, מעוצב באופן שונה מהסטנדרט בקטגוריה ומאובזר יפה (גרסת Pure White) לא אוהב 1. נוחות בינונית למדי (המתלים האלה...) 2. לא ממש שקטה, בעיקר בהאצה 3. קשה לומר שהיא מרווחת - בעיקר אם יושבים בה 4 וגם תא המטען קטן יחסית
  6. לא שיש לי עודף מילים טובות לומר על דואר ישראל, אבל סביר וצפונה לחשוב כי הפקידה לא קמה בבוקר והחליטה שעבור תעודת הביטוח שלך היא לא רוצה לגבות כסף היום, אז אולי משהו באמת לא תקין בברקוד? כאמור, לא הדואר מדפיס את הטופס, אולי האש צריכה להיות מכוונת למקום אחר?
  7. נו באמת. אביר הצדק הדואג לאזרחים... עישון הורג יותר ומייצר גם נפגעי עישון פאסיבי - יותר אפקטיבי לאסור את העישון בחוק, לא? ולמרות זאת זה לא יקרה - חשבת למה? יש עוד כמה סוגי "טימטום" שאם לא היו מתאפשרים חוקית היו חוסכים בחיי אדם - גם הם לא יאסרו בחוק, אבל עם הגישה הנאיבית שלך לא סביר שיש טעם להמשיך ולפרט.
  8. כי יש מינימום מסויים של סבירות. סביר שהמדינה תדרוש מנהגי ונוסעי כלי רכב לחגור עצמם כי אינספור מחקרים הוכיחו באופן חד משמעי שחגורת בטיחות מעלה סיכויי הישרדות בתאונות מסויימות - ולמדינה אין סיבה מיוחדת שלא לדרוש מאזרחיה רמת סיכון מופחתת כשהם בתוך כלי רכב המאפשר בטיחות גבוהה יותר באביזר הקיים בו בכל מקרה. בכלי רכב דו"ג יש הרבה פחות אפשרויות להעלות בטיחות - הסביר ביותר היא קסדה כתנאי לרכיבה. מערכות כגון ABS או ESP קיימות בחלק מהדגמים, אבל אינן תנאי הכרחי - ובכל זאת המדינה מאפשרת רכיבה למרות שבאופן מובהק היא מסוכנת יותר מנהיגה\נסיעה בכלי רכב 4 גלגלי, אבל המדינה גם מאפשרת לך לעשן סיגריות באופן חוקי לגמרי, לנשום אוויר מזוהם, להסתובב על מצוקים, להכנס לים גם אם אתה לא יודע לשחות, לשרת בצבא ועוד אינסוף פעולות שעלולות להעביר אותך לעולם הבא, אז אולי אתה מציע שגם את כל אלה יאסרו בחוק?
  9. אבל למה דגלי תאילנד בתור תאורה אחורית?
  10. X9500

    מאזדה 2 pure white

    לאישתי Pure White והיא מאוד-מאוד-מאוד מרוצה וגם אני, בפעמים שאני לוקח לה את הרכב לסידורים עירוניים. בעניין צריכת הדלק - אני עוקב מספטמבר 2016 אחרי כל התדלוקים ע"י אפליקציה ייעודית והממוצע בעיר הוא כ-11 קמ"ל, לעומת זאת בנסיעה בין-עירונית מגיעים לכ-15 קמ"ל, אבל חייב לציין שלא היא ולא אני ממש עדינים עם דוושת הגז. מעבר לכך, הנוחות היא בינונית. המזדה די קשיחה בעיר אבל ככל שהמהירות עולה ההרגשה משתפרת ואין ספק - לפחות לנו - שהניהוג מרוויח מכך. כיף לנהוג ב-2, באמת תענוג. עד היום חווינו אמינות מופתית, המזדה ביקרה במוסך לצורך טיפולים שוטפים בלבד. אין שום קרקושים ושום רעשים, הכל מרגיש מוצק ועמיד. מושבי העור לא קיבלו סדקים או קפלים למרות 3+ השנים שבעברם. האמת שאין לי משהו רע לומר על ה-2... ובכחול שלנו היא נראית לדעתי מצויין שזה סתם בונוס חביב.
  11. מעניין לו את הביצה... RS TROPHY, אז "ספורט-אלגנט" במיטבו. קלאסה מקומית.
  12. DRL הוא רעיון שהחל כאלמנט עיצובי והמשיך גם כאלמנט בטיחותי, אין ספק ש-DRL תורם לניראות גבוהה יותר של כל כלי רכב המצוייד במערכת - אבל, לעניות דעתי משהו פוספס בדרך. דווקא מיצרני רכב שחלקם יוצא מגדרו על מנת להעלות את רף הבטיחות ניתן היה לצפות כי יילקחו בחשבון מקרים בהם הנהג(ת) הלומים מידי כדי להבין שאורות הדרך כבויים וכך הניראות בחשיכה הינה חלקית מלפנים ואפסית מאחור, בעוד הנהגים בטוחים כי הם ממש בסדר אבל כל המאותתים למיניהם יצאו מדעתם, כמו שאכן קורה באינסוף מקרים על בסיס לילי - והרעה החולה הזו קיימת גם במדינות אחרות, ממש לא המצאנו כלום. אז, תחת ההנחה ש-DRL אמורים לתרום לבטיחות בסביבה מוארת ובטח לא מיועדים לפגוע בבטיחות בסביבה חשוכה, למה לא שילבו DRL אך ורק בכלי רכב להם חיישני תאורה? אמנם תמיד יהיו כאלה שמצב ה-AUTO טיפה גדול מידי על ההבנה שלהם, אבל ניתן להניח שבחלק לא קטן מהמקרים הפעלה אוטומטית של תאורה תתבצע. ואם כבר, למה לא ללכת על מה שהוחלט לפני שנים עבור כלים דו- ותלת-גלגליים ברגולציה מחייבת? בכלים אלה אין יותר מתג הפעלת אורות דרך, אלה תמיד יידלקו עם התנעת המנוע - והנה, בעיית התאורה הכבויה חלפה לה מהעולם, לפחות בדוג"ים ותלתים משנות הייצור האחרונות. מדהים שבאירופה, OF ALL PLACES, הרגולטור וארגונים אחרים עוד לא לחצו מספיק חזק או לא נקטו בצעד דומה שבתכל'ס עשוי להציל חיים, למרות אינסוף החלטות אחרות שכן אמורות ואכן תורמות לסביבה, לאיכות-חיים בכלל ולחיים בפרט - NCAP, פליטת מזהמים מופחתת ע"י מערכות דימום והתנעה, WLTP, הגבלת רעש וכו' וכו'... בדיוק על תאורה לא חשבו לגמרי?
  13. מכיר את הפונקציה הזו מה-GS שלי ושם זה עובד כמו שעון יפני. באלפא לא היתה טעות בהפעלה ועבדתי לפי הספר - וידוא שהפונקצייה על ON בהגדרות המולטימדיה, בורר תאורת פנסים על A ודחיפת ידית אור גבוה למצב קידמי קבוע. זה פשוט לא פעל. מצד שני, גם מתזים וידית מכסה מנוע לא פעלו, אז לא הרמתי גבה גבוה מידי...
  14. יום וחצי של פגישות עבודה בפריז... לא ננצל את ההזדמנות לטייל קצת? שוריינה C-class בהרץ, אימייל הגיע ואישר שהיא מוכנה בשדה התעופה. אורז, ממריא, נוחת. דוכן קבלה הרץ, CDG. "סורי סר, ווי מייד א-מיסטייק אנד דה מרצדס איז נוט רדי, אנפורצ'נטלי יו וויל הב טו ווייט 30 מינטס" "אה, איי פריפר נוט טו... איי הב אה לונג דרייב דיס איבנינג" "נו פרובלם סר, ווי קן גיב יו אן אלפא רומיאו סטלביו" ".......רייט........אוקיי" "הב א-גוד טריפ, סורי אגיין" הזדמנות לבלות 1,000 ק"מ עם סטלביו, המממ.... אני יכול לחשוב על דברים יותר מבאסים. בחניה ממתינה Lusso שחורה, 5,500 ק"מ, 2.2 דיזל, רק 160 סוסים אבל 450 ניוטון-מטר ב-1,750 סל"ד שזה הרבה יותר מעניין. ורק כבר להתרחק מאיזור פריז, עם התנועה המציקה שבה. "תנועה" זה קצת אוברקיל כשנמצאים על הפריפריק, מקבלים פרספקטיבה חדשה לפקקוני תל-אביב. להלן ההתרשמות שלי מהדברים היותר והפחות טובים שחוויתי עם הסטלביו: יותר... המנוע גמיש ומפיק מומנט בריא, מושך מסל"ד אפסי כמו סוס יאור ומעיף קדימה את המסה בשלווה סטואית ממהירות אפס ועד לסביבות 120 קמ"ש גם אם תוקעים את התיבה בהילוך גבוה. בשלב מסויים הדחף נרגע, אפילו מידי, אבל צבירת המהירות עד 3 ספרות +20 ממש מהנה. יש לציין שמעיכת הדוושה באפס קמ"ש זוכה להתעלמות רבתי ורק אחרי כשנייה הסטלביו משתפת פעולה, ובמכה אלימה, אבל איזה כיף להרגיש את שלד המושב דוקר בגב. איך SUV מעיז להתנהג ככה בסיבובים?? הגה חד ומדוייק, אחיזת כביש למופת וזווית גלגול שטוחה יחסית לז'אנר - SUV בלי ה-U, פשוט תענוג!!! מערכת הקול. לא סגור מי היצרן, אבל איכות הצליל ממכרת - עם או בלי רעמי סאב. מושב הנהג פשוט נוח וביחד עם ההגה המתכוונן מאפשר למצוא תנוחת נהיגה מושלמת - לפחות עבורי. מניח שיתר המושבים באותה רמה. הגה שמנמן שכיף לאחוז וצמודים אליו פליפרים אלוהיים - נגישים ומרגישים מליון דולר. מתחשק להחזיק אותם ולדמיין שזה בעצם ההגה. צריכת הדלק סבירה+, כ-15 קמ"ל בממוצע למרות נהיגה במוד "סטלביו" תחת תמהיל של כבישי 130 קמ"ש (נגיד...) וזחילה בתוך כפרי נורמנדי בין בונקרים גרמניים למוזיאוני D-DAY. בורר ה-DNA... עכשיו ברורה לי משמעות כל אות - Dיי - לא צריך את שתי האותיות האחרות, Nו, אפשר לשים מידי פעם, Aל תבחרו, מבאס. תפעול בקרת השיוט חכם, הלוואי ביפנית שלי - קליק לכל כיוון מוסיף\מוריד 1 קמ"ש, קליק כפול מוסיף\מוריד 10 קמ"ש. קל ויעיל. פחות... המתלים טיפה נוקשים ופוגמים בנוחות הנסיעה (עם חישוקי "19), הסטלביו חובטת פה ושם, בטח יותר ממה שציפיתי. צליל המנוע לא משהו. אמנם לא נשמע כדיזל בשיוט מנהלתי, אבל לא מייצר עניין בשום סל"ד וגם לא שקט בצורה מיוחדת (מצד שני, הרפרנס שלי הוא דיילי חרישי, אז אולי לא הוגן להשוות). מסתיר השמש. איך, למה ומי, לכל הרוחות, החליט להשאיר מרווח כל כך גדול מסביב לתפס המסתיר? תמיד - אבל תמיד! - השמש תתיצב בדיוק מול האיזור הזה. פאק דבילי במיוחד, next level. נפתר בצורה לא אלגנטית ע"י הצמדת כרטיס אשראי לקמ"ר הפעור. גימור, אהמממ... איך יצרן מאפשר להוציא מפס הייצור בשנת 2019 כלי רכב - ועוד על גבול הפרימיום - עם רשימת פאקים כזו? רשרוש בתא הנוסעים, לפעמים גם בכביש חלק - בטח על כל דבר דרומה מזה. מתזי מגב שמאלי בשביתה איטלקית ורק נחיר אחד מתפקד במגב הימני. לא הכי סבבה לעלות על זה ב-130 קמ"ש בלילה עם טפטוף וחלון שמתלכלך כל כמה שניות, כשתחנת הדלק הבאה עוד 26 קילומטר. ידית פתיחת מכסה מנוע משתכנעת לעשות את העבודה המסובכת שלה פעם אחת מעשרה נסיונות (הייתי חייב, כדי למלא מים למתזים, לפחות זה שהסכים לטפטף עבור כל היתר. הרץ כנראה לא מאמינים שצריך מים במיכל או שגם הם לא הצליחו לפתוח את מכסה המנוע). החלפה אוטומטית מאור-דרך לאור-גבוה לא פעלה אפילו פעם אחת לאורך מאות קילומטרים של נסיעה, גם בכבישים חשוכים לגמרי. ידית ההילוכים חביבה אבל עם גימור מזעזע במפגש שבין שני סוגי הפלסטיקה. ממש השתדלו לייצר שם "מדרגה" חדה. חלון נהג מסיים סגירה עם צרצור גומי מעצבן. תענוג ווקאלי מפוקפק בכל פעם שמתעסקים עם תשלום בכביש אגרה. ואם כבר מזכירים ווקאלי - סטייה מנתיב מלווה בחמישיית דינג-דונג היסטריים לחלוטין. מה קרה?? תרגיעו! כמעט מצריך אדוויל אחרי כל נסיעה. תא הכפפות = תא הכפפה. הבנתם לבד. מזכיר, מכונית חדשה לחלוטין. ולסיכום - לא דוז-פואה בסולם הנקודות האישי שלי אבל בסך הכל היה מהנה מאוד למרות השמינייה שהוזכרה למעלה. ארבעה ימים ואלף ק"מ עברו מהר מאוד, מהר מידי. יש לציין שבכל אותו שבוע צרפתי ראיתי 3 אלפות נוספות - אחת סטלביו ושתיים מהתקופה שביבי עדיין לא היה ראש ממשלה, ולמרות שפע הסופרקארס ואינסוף דגמים של 100,000 אירו וצפונה בכל מקום, הסטלביו משכה מבטים כמעט בכל כביש, בכל רמזור. בחלק מהמקומות שחניתי אנשים הקיפו אותה ובחנו את החוץ והפנים - די מפתיע, במיוחד אם נזכרים שהיא אוטוטו בת 3. סטלביו, חביבה ביותר.
×
×
  • Create New...