Jump to content

X9500

  • הודעות

    431
  • כאן מאז:

2 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    תל אביב
  • איזה רכב יש לך?
    Jaguar I-Pace

צפיות אחרונות בפרופיל

1,685 צפו בפרופיל

הנקודות של X9500

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

76

מוניטין

  1. יגואר I-Pace עם טווח מוצהר של 470 ק"מ לפי תקן WLTP. אני יכול לומר לך שיש כל כך משתנים שמשפיעים על הטווח האמיתי, שזה המוצהר הוא תיאורטי לחלוטין, ולא רק לגבי I-Pace.
  2. אפשרי אבל ייתכן שיהיו לך תהיות אם עשית את הבחירה הנכונה. לי אין, אבל הסיפור הזה אינדיבידואלי, אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. ביוני 2021 עברתי לרכב חשמלי. אני גר בבית משותף, יש לנו 2 חניות פרטיות רשומות בטאבו בחניון תת-קרקעי ומראש ידעתי שבשבועות או בחודשים הראשונים לאחר הקנייה לא תהיה לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. מאחר והרכב שלי הוא לא היחיד במשפחה והיתר אינם חשמליים, היה לי ברור שלא תהיה קטסטרופה גדולה אם פתאום אצטרך לצאת לנסיעה ארוכה מהטווח שנשאר בסוללה. הרעיון היה שאטען אותו בעמדה ציבורית שנמצאת בקניון במרחק של פחות מקילומטר. ואכן, בתצורת הנסועה שלי לא* היתה בעיה מבחינה זו ויצרנו פרוצדורת שבת חדשה - אישתי חוזרת משעת הספורט שלה, שנינו נוסעים בחשמלית לקניון ומתחברים למטען מהיר, שעה של רביצה בבית קפה בחוץ וחזרה למכונית בה כבר יש 80% טעינה אליהם כיוונתי. כך עד השבוע הבא. ולמה כוכבית ב"לא* היתה בעיה?" כי ברוב הדגמים בארץ אתה כנראה לא ממש רוצה לטעון ב-100% מהפעמים טעינת DC מהירה ובטח לא מעבר לכ-80% SoC סוללה מטעמי שמירה על אורך החיים שלה. כן, אני יודע שיש על כך אינסוף דיונים ודעות שונות, אני גם יודע מה טסלה ואחרים אומרים על אחוזי טעינה באופן כללי ועל סוללות ה-LFP החדשות בפרט, אבל מאחר ולי אין סוללת LFP אני מעדיף להיות זהיר ולא לעבור 80% SoC בטעינת DC מהירה ובטח לא להסתמך רק על מטענים מהירים. תמיד גם ריחפה באוויר השאלה מה ההתנהלות אם בסופ"ש למשל יש נסיעה של כמה מאות ק"מ ללא טעינה בדרך, והגעה לבית בת"א עם קרוב ל-0% (מה שבפועל לא קרה) ובכל מקרה אני זקוק לפחות מ-1% כדי להגיע למטען שבקניון בהנחה שהוא פנוי (היה פנוי לאורך כל 3 החודשים בו עשיתי בו שימוש), אז אי-הנוחות נלקחה בחשבון גם למקרים כאלה תוך ידיעה שהיא תהיה זמנית. בכל זאת היה ברור שזה הרבה יותר נוח להגיע הביתה ולחבר כבל טעינה לרכב מאשר לתכנן עצירת ביניים במטען ציבורי, לא משנה אם זה רחוק או קרוב לבית. ככה התנהלו הדברים מיוני ועד ספטמבר, אז התקינו לי עמדת טעינה בחניה הפרטית. האם חיי השתנו ללא הכר? לא, אבל יש לי תחושת רוגע בידיעה שתחנת התדלוק הפרטית שלי עם ה-AC הרגוע היא בבית, בקצה מסלול הנסיעה כשאני עובד, עם המשפחה\חברים, בטלוויזיה, מתעסק בענייני או סתם ישן, ולא באיזושהי הפסקה זמנית מתוכננת ומתוזמנת היטב (במקרה הטוב) לצורך טעינה. כמובן שאם אתה נוסע מאות ק"מ בשבוע - שלא לדבר על סופי שבוע וחגים או נטול רכב "גיבוי", הנושא עלול להיות בעייתי יותר עבורך. אם יש לך גישה לטעינה איטית בעבודה ומידי פעם תבקר בסופרצ'ארגר, אז בתאוריה אתה יכול כנראה לחיות עם חשמלית גם ללא עמדת טעינה בבית, תחת האילוצים שתיארתי.
  3. קח בחשבון שחלק מהיבואנים יאפשר לך להזמין צבע שלא מוצע בארץ באופן שוטף אבל אז ידרשו מקדמה גבוהה יותר - או כזו שלא תוחזר במקרה שתבטל את ההזמנה לאחר שהרכב כבר על האוניה (סיפור אמיתי, אלו תנאים שנמסרו לי לפני הזמנה מאחד היבואנים). צבעים שלא מגיעים באופן שוטף הם כאלה שבדרך כלל היבואן מעריך שלא יהיה לו קל למכור בעקבות הדרישה המקומית שמתמקדת בעיקר בלבן, שחור, כסוף\אפור.
  4. ובכל מקרה אין במקומותינו מגדר יותר אדיב במדינת ישראל, הממוצע הוא כנראה נמוך בשניהם ולכן או "גברים פחות לא אדיבים" או "נשים פחות לא אדיבות"...
  5. איזה אובדן לקוחות? זה לא שאם תרצה לעשות טיפול בשמונה בערב אתה תאלץ לוותר על המוסך החביב עליך ויקבלו אותך במקום אחר.
  6. הפורום נותן פלטפורמה למגוון דעות הקשורות למכוניות - בפעם האחרונה שבדקתי השם היה CARS FORUM ולמיטב הבנתי זה פורום רכב. מעבר למזדמנים שמבקרים באמת רק כדי לשאול שאלה, אני מעריך שרוב האחרים נהנים מהדבר הזה, "מכונית", כל אחד בדרכו, ברמות שונות של שליטה, הבנה תיאורטית ומעשית, עם הגדרה אישית של מה מעניין אותם ומה יוצר להם עניין והנאה - תמצא כאן אנשים שנהנים מנהיגת מסלול, אחרים נהנים רק מתאוצה בקו ישר, הרבה מעלים דופק בהתרגשות רק מלדמיין את מעלה עשוש - אולי אפילו יש להם - גוועלד, SUV!, חלק נהנים מנהיגה רק כשהמכונית שלהם עם ציפוי קרמי וחלק יוותרו על שנה מחייהם כדי לנסוע עוד ועוד ב-90 קמ"ש עם חלונות פתוחים ומוזיקה לטעמם - ולכן אני לא מתיימר לחנך אותם או להסביר להם כי בגישה הזו הם פוגמים בפורום, כי הם ממש לא. אני נמצא בפורום הזה כמעט 18 שנה, לא חושב שהוא מתקלקל ובטח לא חושב שאני תורם להרס הפורום כשאני מרים גבה כשמישהו שוקל רכישת אנייאק או איוניק 5 אבל עשוי לפסול אחת מהן רק בגלל הגבלת המהירות למספר שממילא הוא - מה לעשות, אבל זו המציאות - תיאורטי בלבד בארץ.
  7. הכל בסדר, שיהיה סופ"ש טוב.
  8. אני לא מייצג שום גישה ומצפה שאחרים לא יגדירו לי מיהו חובב נהיגה, מהי הנאה מנהיגה או יכלילו קטגורית כל מי שעבר, למשל, לרכב חשמלי כ"שונא רכבים ומתעב נהיגה", זהו? ניכסת את ההגדרה לפי ההעדפות שלך או שזה משהו אוניברסלי שפשוט לא ידעתי עליו עד עכשיו? אם כבר, אז הגישה הזו היא מטיפנית (למרות שאת המשפט המפואר והמתנשא שהזכרתי כמה פעמים לא אתה אמרת, אבל אתה מתחבר לרעיון לא רע) ודי בטוח שעל מסלול אנחנו נהנה מדברים דומים. אז אני לא מטיף לאף אחד, גם לא לך ולא לפריג'י שאני בכלל משעמם אותו. כל הנושא עלה מכך שהוא כנראה גם משתעמם מהגבלת מהירות של 160 קמ"ש על כביש ישראלי, כאילו שאם הסקודה הזו תגיע ל-250 זה יעשה אותה ל"רכב כיפי לרחוב" - וכאן זה כנראה מתחבר אליך. מאחר והגענו לשלב דו-שיח של חרשים כל מה שנותר לי זה לאחל לשניכם שנים ארוכות של אהבת מכוניות והנאה רבה מנהיגה.
  9. לדעתי ההספד שלך קצת מוקדם מידי. קודם כל אני חייב להוציא את הנ"ל מהמערכת, מאחר וציטטת את המשפט היפהפה "Carsforum הולך והופך לפורום של שונאי רכבים ומתעבי נהיגה. אין שום בעיה להתנהל בכמה וכמה כבישים בארץ על 160" - אפשר להסכים שמותר לאהוב כלי רכב ולהנות מנהיגה גם במהירויות אחרות או במקומות שאינם בהכרח כביש ציבורי? תודה רבה ועל לא דבר. ובעניין ההספד - אני די בטוח שדברים דומים נאמרו כשתיבות ידניות התחילו להעלם, כשנכנסו תקנות זיהום מחמירות, כשרגולציה חייבה מערכות פליטה שקטות יותר, כשהגאים חשמליים הופיעו ושוב עכשיו - כשמנועים חשמליים הופכים לנפוצים. אני בטוח שזה אינדיבידואלי אבל הנאה מנהיגה לא בהכרח מתרחשת רק כשיש מצמד, עננת עשן שחור או כחול, 100 דציבל, הגה הידראולי ומהירות לא מוגבלת. הטכנולוגיה השתנתה, אני לא מתכחש - אבל מאוד לא סביר שמעכשיו ייוצרו רק כלי רכב בסגנון מקרר חשמלי עם גלגלים. בהחלט מסכים איתך שיש שינוי ב"טעם הקהל" בכלל ובזה הפחות מבוגר בפרט, שחלקו מעדיף להתנהל במושב האחורי של מונית - שלא לדבר על איזו WAYMO אוטונומית לגמרי - ולא במושב הנהג של BRZ או 205 GTI בת 30. ויחד עם זאת, אני אישית לא רואה את התחום נעלם לגמרי רק כי הרוב מעדיף SUV - כי אותו רוב אולי נהג בסדאן או האצ'בק בעבר, אבל זו לא היתה בהכרח WRX יורקת אש אלא משהו פחות קרבי בהרבה. ולמרות כל זאת, אוהבי מכוניות ונהיגה היו - ויהיו גם בהמשך, אפילו אם מכוניות יוגבלו "רק" ל-160 קמ"ש.
  10. פריג'י, אני לא תוקף אותך ולא אף אחד אחר. אני מציין עובדות ואתה מתעלם מהן. אני לא מכיר אותך, לא מחלק לך ציונים על איכות החשיבה ואין לי מושג מה רמת הנהיגה שלך. אם אתה לא מבין חלק גדול מהתגובה שלי, תשאל. אני מבטיח לענות יפה, בפירוט ובסבלנות, ומקווה שתקרא את מה שאענה. מכוניות רבות מגיעות ל-160 קמ"ש בזלזול. גם להרבה מעבר לכך - לא על זה הדיון. מבחינה מיכנית ופיזיקלית מכונית יכולה לנוע במהירות 250 קמ"ש גם בכביש 6 וגם באמצע רחוב דיזנגוף. הבעיה היא מה יקרה. רגע של הבנת הנקרא - הדוגמא של רק "10 שניות על 160" היא לא כי המקטע הזה קצר, לא כי ייגמר לך הדלק או לי הסוללה, לא כי אתה ואחרים לא יוכלו לעבד את המידע שמגיע ב-160 קמ"ש - ואני באמת לא חושב שאנחנו, למרות הלבנטיניות החשיבתית שאתה מקפיד להזכיר, נחותים כאנשים מגרמנים או מאחרים - אלא כי לאחר פרק זמן קצר סביר שתגיע לאיזור בו משתמשי דרך אחרים לא פועלים באופן התואם את מהירות ההתקדמות שלך יחסית לזו שלהם, או שיקחו החלטה שהתוצאה שלה תגרום לבעיה. עיין ערך התשובה של @eyalkar ממש כאן מעל, שאני ממש מודה לו על שחסך ממני להרחיב את הרשימה שהתחלתי בפוסט הקודם. זה יפה שאתה מציע שיהיה חוק מהירות מירבית מותרת לכביש פנוי ולכביש עמוס, אבל בעולם האמיתי זה לא ממש יעבוד - או שאולי לא ניתן לחלק מהמכוניות להכנס לכביש הספציפי רק כי אתה מתכוון להגיע לשם היום במצב רוח של, נגיד... 160? 200? 238? אולי בכניסה לכל כביש סלול באופן סביר תהיה עמדת בחינה לרמת המקצוענות ושם נוכל לעשות סלקציה מי דאג ללמד עצמו ברמה גבוהה וממשיך לכביש עם שיר בלב ומי לא? אלה שימתינו בבושה על העצלנות שלהם עד שתסיים את המקטע, או שנפנה אותם לכביש אחר. בהחלט טרחתי ללמד את עצמי בארץ בחו"ל לשלוט במכונית - לתשומת ליבך - לא היה דגש בקורסים האלה על מהירות בכבישים ציבוריים כיעד לימודי - והשקעתי זמן וכסף בכך לא כדי להרגיש מיוחד כשאני חולף ב-200 ליד פלבאים שלא נותנים לי להנות מהמהירות הזו - ולמרות ההשקעה הלימודית אני משתדל לא להתקרב לנהגי שבת, חסרי מודעות למיניהם, אנשי ה"למי יש גדול יותר", מהבהבי האורות הגבוהים, מרחרחי הפגוש האחורי וכל אלה שמרגיש לי שהם באיזור הנוחות שלהם כשהם ב-160 קמ"ש על כביש ישראלי עמוס בכל הגודי'ס האלה. האמת? אני לא סומך גם על אלה שמתיימרים לדעת יותר טוב מכולם כי הם, כפי שאתה אומר, לימדו את עצמם. חבר יקר, בכל מה שקשור לנהיגה אנחנו לא באמת יודעים מה אנחנו לא יודעים עד שנלמד באופן מסודר. אתה לא בהכרח הופך לתואם וורסטאפן רק כי נהגת ב-200 קמ"ש בכביש ישראלי ציבורי ושרדת לספר את זה. נהג גרמני ממוצע נוהג בצורה שונה מנהג ישראלי ממוצע - בעיקר, אבל לא רק - בכבישים מהירים. אתה בעצמך מסכם ואומר שיש כאוס בכבישים כאן ושתרבות הנהיגה פה היא מחורבנת. בהחלט מסכים איתך, אז איך אתה מציע לשפר את המצב הנתון - על ידי הוספת משתנה חדש בו כלי רכב נעים ב-160 קמ"ש? לא מצליח לרדת לסוף דעתך.
  11. שונא רכב ומתעב נהיגה זה הדבר האחרון שמאפיין אותי, אבל אין ספק שהתובנות שלך מדוייקות כי אנחנו לבנטינים ואתה חושב בצורה עניינית, זכה ונדירה. יכול בבקשה לפרט לפשוטי העם מה הכוונה בחשיבה לבנטינית? אני רק מקווה שזה לא מאפיין הקשור לגודל האף וכאלה. כביש מואר ורחב זה הפרמטר היחידי שרלוונטי להתנהלות ב-160 קמ"ש? כל מה שמסביב לא רלוונטי? אתה ממשיך להתעלם מהעובדות שציינתי, היה ברור כבר קודם שלא קראת את מה שכתבתי או קראת ופשוט דילגת, ונראה שמעבר לניחוח התנשאות קל על אופן החשיבה של אחרים בפורום לא נקבל ממך תגובה עניינית ומנומקת בנושא הזה, וחבל.
  12. אתה לא צריך לשכנע אותי בשום דבר, בטח אם אתה לא מתייחס למה שאני כותב. אני אנסה להסביר שוב: אני כותב: אם נסיעה בארץ במהירות של רק עד 160 קמ"ש מהווה בעייה למישהו, אז זה כבר עניין אחר. אתה אומר: מי שלא נסע בגרמניה ושהה שם כמה חודשים כדי להתרגל ולהבין ש- 160-170 זו מהירות לגיטימית וסבירה מאוד אין לי איך לשכנע אותו. "חשיבה לבנטינית"... זו הבעיה לדעתך? 160 היא מהירות לגיטימית בכבישים שמאפשרים את זה, ולא רק לך - כי הרי לך אין "חשיבה לבנטינית" - אלא לכל אלה שמשתמשים באותו כביש. ובכן, תאהב את זה או לא, אבל ברוב המוחלט של כבישי המדינה שלך אין לצערך ולצערי יכולת סבירה לאפשר מהירויות כאלה. זה שאולי נסעת כאן איפושהו עשר שניות מלאות על 160, 190 או 240 זה לא ממש מייצג, כן? הבעיה במהירות היא לא המהירות עצמה בה הרכב נע אלא הפרש המהירויות בינו לבין אחרים על אותו קטע נתון. ועוד לא הזכרתי במילה את אופי הנהיגה, הבנת הכביש והתנועה הלא-מדהימות יחסית שמאפיינת חלק לא קטן ממי שנמצא על הכביש. תשאל גם את מי שביקשת ממנו עזרה איזה דגשים יש בלימוד נהיגה בגרמניה, ואז תשווה אותם לאלה שניתנים ממש עכשיו ב"למד" שממולך. כלי רכב מודרני הוא לא הבעיה בנסיעה ב-160 קמ"ש, הבעיה היא ברמת הידע התיאורטי והמעשי הרלוונטי לנהיגה של מי שיושב מאחורי ההגה ברכב הזה וכנ"ל לאלה שנמצאים על הכביש מסביבו, ובתשתית עצמה. כשיש באיזור שלך כלי רכב במגוון מהירויות שחלקם תקוע בנתיב השמאלי ומתכוונים להישאר שם, נהגים הנמצאים בשלבים שונים של כתיבת הודעות ווטסאפ, מזגזגי ההפתעה, אלה שפיספסו את הירידה במחלף ולוקחים רוורס, משאיות על חצי מהנתיב שלך, מקטע כביש בעבודה עם סימון שמתחיל מטר לפני הסגירה ושאר תופינים האופייניים ל"חשיבה לבנטינית", אני די בטוח שאתה תרגיש הרבה יותר טוב ב-160 אפילו בתוך סיאט מי 3 דלתות על אוטובאן גרמני מאשר ב-RS7 על כביש ישראלי. אני רוצה להזכיר כי המטרה העיקרית של רשת כבישים מהירים היא לאפשר תנועה מהירה ובטוחה לכוללללםםםם בלי צורך להיות בדופק במהירות מקבילה לקמ"ש וכפות ידיים מזיעות כאילו סיימת את נהיגת חייך על הרינג, ובכן, אתה רואה את זה כאן? כי אני לא. ולכן, לומר שבאופן כולל המצב כאן זהה למצב בגרמניה, למשל, זה - איך להגיד את זה בעדינות - מוזר (הייתי משתמש במילה אחרת, אבל המנהלים היו מעיפים אותי ב-160 קמ"ש, ורחוק).
  13. אתה נשמע מאוד פסקני, אבל אולי כדאי לשים לב לכמה הבדלים נוספים בין מערכות הנעה של BEV לאחרות. העובדות הן כאלה - כלי רכב חשמליים מסוגלים להגיע למהירות גבוהה אם היצרן מעוניין בכך - ולראייה טסלה ואחרות. הגבלת מהירות היא הכיוון אליו פונים יצרנים רבים ולא רק במכוניות חשמליות - מסימני הזמן, למרות שלא כולם אוהבים את זה. כפי שהסבירו לפני, לגרמנים רבים זו בעיה - ובכל מקרה ימיה של המהירות הלא מוגבלת בחלקים מסויימים על האוטובאן ספורים, בטח אחרי שתקום שם ממשלה חדשה. למיטב ידיעתי אין שום מקום אחר על פני כדור הארץ בו החוק מתיר מהירות של של 160 קמ"ש אז לא ברור מה הסיפור כאן - האם העקרון לא מוצא חן בעיניך? זה כבר עניין שלך אבל אתה תצטרך להפנים שזה הכיוון הכללי (שגם הוא סוג של עקרון ובקרב בין חובבי המהירות לרגולטורים ברור לגמרי מי יפסיד...) - ומאחר וכמעט בכל כלי הרכב שמסוגלים לעבור 250 קמ"ש מותקן מגביל מהירות אלקטרוני, גם כאן היצרן מחליט עבור כולם מה תהיה המהירות המקסימלית - אז עבורנו ורוב אוכלוסיית העולם 250 קמ"ש מוגבלים או 160 מוגבלים, זה באמת משנה? אלה מספרים תיאורטיים מבחינת החוק (זה לא כמו שתגיד לי שנסעת 135 בכביש 6 למרות שמותר 120, אוקיי?) - אבל אם נסיעה בארץ במהירות של רק עד 160 קמ"ש מהווה בעייה למישהו, אז זה כבר עניין אחר. בקשת המהירויות שמכונית חשמלית מאפשרת לך, ברוב הדגמים התאוצה תהיה מאוד מספקת, בחלק היא תהיה עדיפה או דומה לכלי רכב לא חשמליים שמגיעים ל-250 קמ"ש. באופן אישי עברתי מרכב מוגבל ל-250 קמ"ש לחשמלי מוגבל ל-200, SO? אני לא ממש רואה כאן בעיה. והעובדה שאתה כנראה מפספס - הגבלת המהירות במכוניות חשמליות נעשית גם בגלל שאין תיבת הילוכים במובן הקלאסי של המילה, מאחר ומנוע חשמלי מספק את כל המומנט שלו מאפס סל"ד מה שמייתר את הצורך במספר הילוכים. במכונית לא חשמלית תיבת ההילוכים מאפשרת למנוע לספק מומנט יעיל לתאוצה סבירה בקשת מצבים - תחשוב איך היתה נראית הנסיעה אם היה לך רק הילוך שישי. בפורשה יש יעד שטאייקן תוכל לשייט עם המהירות ביותר ולכן השגת מהירות גבוהה היתה חלק מהתכנון ובהתאם לכך יש לה גם תיבת הילוכים עם 2 מהירויות, אבל זה עדיין חריג. תוסיף לכך את הקטע הרגולטורי בניחוח אירופי, כלומר מכונית "ירוקה" ללא פליטת מזהמים, הגבלת מהירות כעניין עקרוני משלל סיבות + כוונה של היצרן לאפשר טווח מירבי, ותקבל את הסיבות להגבלת המהירות.
  14. לא ברור מאיזה שנתון המאזדה שלך, אבל לדגם שנמכר כאן מסוף 2015 יש ניהוג חביב-פלוס ולא אמורה להיות בעיית אחיזה, אלא אם יש לך צמיגים שממש לא צריכים להיות שם. ולגבי "...ההיבט של הזה של מכונית גרמנית שנדבקת לכביש..." - זה נחמד ברמת הקלישאה, ממש לא בטוח שזה מגובה בחיים האמיתיים, ומאוד בטוח שזה לא נתון לאומי\גיאוגרפי.
  15. בטיחות זה לא רק מערכות אקטיביות ואלקטרוניקה. תעשיית הרכב השקיעה ומשקיעה הון בכל מה שקשור לתכנון אזורי קריסה, הנדסת חומרים וחוזק מיבני. מתכות באזורים ספציפיים בכלי רכב מודרני עשויות להיות בערך פי-3 יותר עמידות למתיחה מאשר לפני 15-10 שנים וזה לא כדי לדמות שריון של מרכבה אלא כדי לתעל בצורה אופטימלית אנרגיה בזמן תאונה כדי שהרכב יספוג אותה ולא הנוסעים, כנ"ל שימוש בחלקי אלומיניום וחומרים רכים אחרים לספיגת אנרגיה באזורים חיצוניים. מעבר לכך יש שיפור משמעותי ביכולת ההגנה של כריות האויר - לא רק מספר ומיקום אלא גם אופן הפתיחה. וכל זה עוד לפני הכנסת האלקטרוניקה למשוואה...
×
×
  • תוכן חדש...