Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, amosbmw כתב:

אני נגד.

מברג ראצ'ט זה דבר מטומטם. 

תן לי מברג יצוק חתיכה אחת, או מברגה.

תשמע , אפילו שממש ליד יד לי מברגה טעונה תמיד ואימפקט דרייבר טעון תמיד - רוב הזמן אני משתמש במברג הזה בפועל.

אם אני הולך לתקתק דברים בבית - אז אני אקח את המברגה אבל אם אלו דברים שאכפת לי מהם - עם מברג ראצ׳ט טוב (וזה חשוב) אני אעדיף אותו כמעט תמיד על מברג.

חוץ מהעובי (שבעיקר בגלל הביטים) - מסקרנות - למה לא ?

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

תחושה של חוסר דיוק בעבודה, שמתקבל רק עם מברג שיצוק מחתיכה אחת. מברג ראצ'ט הוא על פי רוב גם מסורבל כי יש בידית שלו מחסנית לביטים.

לכן, מברג שלם. וכשצריך לסובב הרבה, אז מברגה שנותנת שליטה מדויקת עם טריגר וקלאצ' טובים.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 9 שעות, ברווז כתב:

מברגי ראצ'ט

 

אני משתמש קבוע במברגי ראצ'ט לכל דבר שקשור בתא הנוסעים של הרכב, לא משתמש במברגות בתא הנוסעים שכן הרוב שם די עדין ולא מעט זה בורג מתכת שנכנס לפלסטיק אז אני מעדיף את העדינות והרגש של עבודה ידנית. המברג ללא ראשים מתחלפים ובגודל רגיל לחלוטין. הראש של הראצ'ט מתפרק ואז אני יכול לחבר כל מאריך שיש לי וכל ביט שאני צריך. 

 

חובה? ממש לא אבל זה נוח לי, במיוחד במקומות בהם הבורג מוסתר מתחת לאיזה פאנל כמו פירוק הפאנל מתחת לתא הכפפות כדי להשיג גישה לפילטר מזגן. 

s-l500.webp

s-l500 (1).webp

  • רעיון טוב! 1
פורסם

יש לי סט של אלמונימי של ידית ראצ'ט והרבה ביטים בקופסת פלסטיק - נרכש לפני הרבה שנים במבצע של חברת האשראי ועד היום , הסט הזה הוא הדבר הראשון שאני לוקח כשצריך לבצע עבודה קטנה בבית או ברכב.

החיסרונות המועטים בסט הספציפי הם:

יש לו מפרק שננעל ע"י אום שכל פעם משתחרר וצריך להדק אותו

אין בסט ביטים של פוזידרייב - משלים מהסט של סיגנט כשצריך

מרוב שימוש, לשונית הנעילה של הקופסה נשברה והיא סגורה בגומיה 🤕

חוץ מזה, סט נוח ושימושי מאוד.

פורסם

תודה למנהל שאיחד את השרשורים ושינה את הכותרת.

(אם אתה מקבל בקשות מהקהל: אם כבר לשנות את הכותרת, אז בבקשה- אם אפשר- "...לרוב ביוזמת העוף של האוף". 

תודה מראש. 

לפני 17 שעות, Liviur כתב:

למקומות שהגישה אליהם קשה אני משתמש בזה:

https://store.fixitsticks.com/collections/drive-handles/products/ratcheting-t-way-wrench

שדיברתי עליו בשרשור כלים השני - הוא גם מעולה ומשאיר הרבה כח ביד איפה שצריך.

מעניין, מברג ראצ'ט T. 

לפני 15 שעות, Liviur כתב:

 אם אלו דברים שאכפת לי מהם - עם מברג ראצ׳ט טוב (וזה חשוב) אני אעדיף אותו כמעט תמיד על מברג.

למה? 

לפני 15 שעות, Liviur כתב:

חוץ מהעובי (שבעיקר בגלל הביטים) - מסקרנות - למה לא ?

טורק סגירה ופתיחה, מחליק באמצע הדרך, לא כיף לשימוש מהבחינה הזו- לפחות זה אצלי. 

לפני 10 שעות, madmaxx כתב:

הראש של הראצ'ט מתפרק ואז אני יכול לחבר כל מאריך שיש לי וכל ביט שאני צריך. 

s-l500 (1).webp

 

זה פשוט דאקינג חמוד זה. 

מברגוץ זה דבר טוב. מצאתי את עצמי בעבר צריך כאלו ברכב. 

לפני כמה חודשים מצאתי את עצמי מחפש משהו להשלמת רכישה עבור משלוחה חינם מעלי. קורה, שאין לי מספיק דברים בסל :lol:. אז מצאתי מברגוץ חמוד, כולו מתכת, שנועד לביטים ויש לו אכסון ביטים בידית. הוא לא ראצ'ט אלא רגיל. עוד לא יצא לי לנסות אותו. חמוד, כבד, מרגיש טוב ביד. 

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
בתאריך 12.1.2026 בשעה 12:13, ברווז כתב:

הוזמן ה IGAGING מאמאזון. ממתין לו בקוצר רוח. 

נמאס לי להמתין. 

ובתזמון מושלם הוא הגיע! :D

היום לא יהיה לי זמן כל כך להתעסק איתו. 

נראה, אולי אפילו אעשה לו סרטון UNBOXING, עוד לא החלטתי. 

העריכה... אני שונא את העריכה... להקשיב לאדיוט הזה מברווז את המח כשאתה יודע בדיוק מה הוא הולך להגיד כל רגע, חלאס :rofl:

בכל מקרה אכתוב עליו משהו או שניים כשיהיה לי קצת ניסיון איתו. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 3 שעות, ברווז כתב:

העריכה... אני שונא את העריכה... להקשיב לאדיוט הזה מברווז את המח כשאתה יודע בדיוק מה הוא הולך להגיד כל רגע, חלאס 

 

מאז ש- youtube החליטו שככל שהסרטון יותר ארוך הוא "יותר איכותי", עבור צפייה בפרסומות כמובן, כל סרטון פתיחת מוצר, לא סקירה, סתם פתיחה, הפך לטרילוגיה של 3 שעות :-)5

פורסם

זכור לי משהו ש @hans אמר לפני כמה שנים טובות, ופגע בול בפוני בתחושות שלי שישבו לי ב"מאחורה של הראש" ולא הבשילו לכדי מחשבה קוהרנטית:

איך אפשר לעשות סרטון של אנבוקסינג, אם לא העברת אפילו דקה בשימוש עם הכלי כדי להכיר אותו ולדבר מתוך ניסיון? בלי לדעת איפה הוא מצטיין ואיפה הוא מז...ייף? לדבר באוויר, רק כדי לדבר? 

 

עד היום עשיתי רק סרטון אחד ויחיד של אנבוקסינג, שכלל גם את השימוש הראשון שלי בכלי. מדובר על גרניק נטען, לא כלי שאמור לעבוד קשה במיוחד או שצריך מומחיות בשימוש או משהו בסגנון. 

 

ואני עדיין שונא את העריכה.

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

החלטתי לא לעשות אנבוקסינג. כנראה גם לא סקירה. 

רק פתחתי את הכלי אתמול, להתרשמות ראשונית. עוד לא השתמשתי בו לפרק זמן משמעותי. 

אבל ההבדלים בינו לבין הכלים הפשוטים מורגש היטב. מאד היטב. 

 

נתחיל בבאגים שראיתי מייד.

2 הראשונים, על משקל "נו בחייך"- שתיהן קשורים לקופסא. 

1-איכות נמוכה. 2-הספוג בפנים היה נוראי. ההדבקה שלו התפרקה קצת.

בקטנה. לא קניתי קופסא אלא כלי. נדבר עליו. 

1) החיסרון הכי מורגש (מילולית) הוא הקצוות החדים שלא עברו ריכוך או לא מספיק ריכוך. זה לא נעים ביד. אני מבין את הקשיים בייצור של להוסיף שלב של עידון, אבל בחייאת. לפחות באיזור שאתה כל הזמן נוגע בו, שיהיה קצת יותר נעים או קצת פחות חד. 

2) הגלגל לאגודל, זה שנעזרים בו לכוונון עדין, יותר מדי LOOSE. ממש רופף, דרדלה. לא מרגיש כיפי ביד... בשימוש עצמו הוא אחלה, בול בפוני. אבל כשמזיזים את הכלי זה מרגיש מוזר. ציפיתי להרגשה יותר "מוצקה". גם לא ראיתי אפשרות להידוק (קל, שלפחות לא ירטוט). אני מניח שזה פשוט מתוכנן כך, שיש לזה מטרה (כמו הקצה הזז של מטר), ונעזוב את זה ככה.

 

האם הנקודות האלו מצדיקות תוספת של עוד 400 בערך שקלים חדשים בשביל לקנות מיטוטויו? לא. ממש לא. 

 

נקודות זכות:

1) מדוייק. כמו כל הקליברים הדיגיטלים, אני מניח. לא ראיתי פה זיוף. אין טעם להרחיב.

 

2) חוזר לאפס בצורה מושלמת. מה שאני לא יכול לומר על הזולים והפשוטים. איתם אני תמיד צריך להילחם. 

3) לא הצלחתי לבלבל אותו, גם בעבודה קצת "אלימה" איתו (להזיז אותו במהירות כדי לנסות לבלבל אותו). זו חולשה ידועה של הזולים. נשאר מדוייק. אני אוהב את האמינות הזו- וזה למה רכשתי אחד יקר ועוד הוספתי עלות משלוח.

 

שתי הנקודות האלו הן בעקבות מה שנקרא "origin", שיטת מדידה שבה משתמשים גם במיטוטויו ולכן רציתי אותו מאז שהבנתי מה הקטע שלו. פשוט המיטוטויו כל כך יקר שעד שלא ראיתי כלי עם אותה שיטה בשליש מחיר לא חשבתי אפילו על לקנות אחד. 

בשיטת המדידה הזו, נקודת האפס מוגדרת לכלי והוא תמיד מודד ממנה ובצורה שונה מאשר כלי פשוט. אני כבר לא לגמרי זוכר את ההבדל בשיטת המדידה, אך השיטה הזו אמינה יותר (דומני שהשיטה פה היא אופטית מול [או בנוסף ל] חישובית בכלים הפשוטים אבל אני לא סגור על זה. הזיכרון שלי לא מה שהיה...).

 

אחזור עם ביקורת יותר מעמיקה אחרי שאתייחד עם הכלי לזמן ממושך יותר. 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

עדכון "בקטנה". 

אני ממשיך לעבוד על פרוייקט מסויים, והקליבר שאני שולח אליו את היד כל הזמן זה החדש במקום המכני הוותיק שלי. כבר שיפור :lol:

הוא נשאר מכוייל היטב בזמן השימוש. אין תלונות, עובד כמצופה. 

בדקתי את עצמי בזמן העבודה (משהו "חי", אמיתי). גיליתי 2 תובנות- האחת, הסטייה שלי בניסור ידני (עם שבלונה) בעומק הניסור הייתה 0.3 ממ בלבד בין 2 הצדדים שנוסרו (דפנות של חיבור זנב יונה). השנייה, יש לי איך למדוד 0.3 ממ בצורה נוחה :rofl:

העבודה איתו זורמת היטב. אין את המלחמה הקבועה של איפוס כמעט כל פעם שאתה מרים אותו ביד בשביל לקבל קריאה נכונה, אין את הצורך באיפוס כשאתה רק מפעיל אותו כדי להיות על באמת אפס ולא מה שהוא חושב באותו רגע בלי קשר למיקום הפיזי שלו, אמין ביותר. זו הסיבה שהלכתי על קליבר עם ORIGIN (נקרא גם אבסולוט אצל יצרנים מסויימים), שהוא יקר יותר מ"סתם" דיגיטלים זולים (מאד ומשמעותית). 0 "מלחמות" עם הכלי. 0 התעסקות מיותרת. פשוט לקחת ליד ולהתחיל לעבוד- בדיוק כמו עם מסור או משהו.

שורה תחתונה- נוחות קריאה של דיגיטלי, עם אמינות ודיוק של מכני. 

 

מאמין שאמשיך לעדכן אחרי שאצבור תקופת זמן משמעותית הרבה יותר בעבודה עם הכלי.

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

עדכון 2.0. אחרי זמן מה עם הכלי ואחרי שהיה לי שבוע של הרבה זמן בסדנה לעבוד על הפרוייקט הנוכחי (ארון כלים). 

 

אני שולח את היד בלעדית לקליבר הדיגיטלי. זה אמון שלא יכול להיות לי לגבי כלים דיגיטלים פשוטים- מניסיון- השיטה של האוריג'ין פשוט עובדת ועובדת היטב. 

מבחינתי זו הנקודה האמיתית. 

אני יכול להמליץ על הכלי בחום ובשקט. 

 

לא מצאתי חסרונות בולטים לכלי מעבר למה שציינתי בהודעות קודמות. 

הכלי נשאר מדוייק ומאופס לאורך זמן. 

שכחתי לציין נקודה אחת, הוא מגיע עם סוללות ליתיום- כך שהן כנראה לא ינזלו בתוך הכלי וישביתו אותו (כמו שכבר קרה לי עם קליבר דיגיטלי אחר. ועם גלאי מתכות בקירות שעבד על סוללות AA רגילות :().

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

לפני שנים רבות רכשתי לעצמי מדגש אוטומטי, לסימון נקודת קדיחה על פלדה. ניסיתי להשתמש בו גם לעץ חי, זו טעות. הכלי חזק מדי עבור זה והסימון בורח מהמקום. על עץ מצופה פורניר או משהו זה עובד טוב מאד.

יש לי גם מדגש רגיל, שאני פשוט לא אוהב אותו. 

 

הכלי חמוד, פשוט למדי, גוף מ BRASS ומרגיש נהדר ביד. 

אבל הוא התחיל לעשות צרות- נוקר רק מתי שבא לו, פעם כן פעם לא. פתיחה וגירוז לא עזר.

אז החלטתי לקנות אחד חדש. המחירים ירדו דרמטית בשנים האחרונות לעומת העלות כשקניתי את הראשון. 

אחרי שקיבלתי ליד את החדש, הבנתי למה. 

 

המקורי כבד. מאסיבי. מרגיש נהדר ביד. 

החדש? מאד קל משקל. לא מרגיש יציב במיוחד. לא "מספק את הסחורה" נגיד ככה. מרגיש יותר כמו צעצוע. הוא עובד, כן, אבל משאיר טעם לא משהו בפה (זה נשמע כאילו עשיתי איתו משהו שאני לא אמור, נכון? :rofl:).

זהו, רק רציתי לפרוק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אשמח להמצלמה לקיט בוקסות 1/4+ביטים בגודל סביר. אני בכוונה מצרף את התמונה הזו שכן הקיט הפופולרי של WERA לדוגמה קטן לי מדי ואני מחפש קיט עם כלים בגודל שדומה יותר למברג הצהוב של WIHA. יש בארץ כל מני קיטים שיכולים להתאים, למרות שהייתי שמח אם יחדשו משלוחים לישראל מאמזון כי הקיט שקולע בול למטרה שלי הוא הקיט הזה של CRAFTSMAN. 

 

 

maxresdefault.jpg

71mH3M5YtFL._AC_SL1500_.jpg

  • אהבתי 1
פורסם

קצת סיקרנת אותי מכמה כיווני אוויר. 

1- למה דווקא הקראפטסמן קולע בול? מה הייעוד? 

2- למה פסלת את ה WERA? 

3- למה דווקא קיט יחיד?

 

בעבר קראפטסמן נחשבו לטובים, עד שנרכשו ע"י APEX. 

אישית, אני הייתי משתדל להימנע ממה שמיוצר תחת הקונגלומרט הזה. אלו BEEN COUNTERS... וחברות שמצאו חן בעיניי, והיו טובות, שנרכשו על ידם הפכו להיות בעיתיות במקרה הטוב. 

 

אולי יתאים לך סט כזה של סיגנט,  או כזה "של" דהוולט,   או אולי מילווקי, אפילו למקיטה יש מה להציע

ידית מברג ראצ'ט (או לאו דווקא ראצ'ט) תוכל לקנות מאיזו פירמה שיתחשק לך בנפרד.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

בגדול, יש לי את כל הכלים אבל הם לא מאורגנים במקום אחד ולא בא לי לפרק סט. אז יש לי לדוגמה סט 3/8 ו- 1/2 במזוודה אחת, ביטים בקופסא נוספת (שני סטים, אחד רגיל ואחד אימפקט), ראש מברג לביטים נפרד וכו', כל פעם שאני צריך לבצע משהו קטן, אני מסתובב עם איזה 2-3 קופסאות ועוד יחידים מהסט 3/8 (ראצ'ט מאריך ובוקסה) וכמובן שתמיד יוצא שאני צריך עוד בוקסה חוץ מה-10 מ"מ. לכן אני רוצה סט שהכל יהיה במקום אחד לכל העבודות הקטנות אך כאלו שלפעמים עדיין דורשות קצת מומנט ולכן אני פוסל את הקיט מיקרו של WERA וכו', בשביל זה יש לי סט לעבודות עדינות. 

 

אז סט כזה עונה לי באופן מלא על כל העבודות הקטנות וכן, עוד צעצוע לאוסף זה אף פעם לא מזיק :-) הסט הספציפי של קראפטסמן הוא למעשה סט של FACOM בחצי מחיר, זו סדרת V של קראפטסמן שפאקום מייצרת. הדבר היחד שממש שונה בין הסטים זה ידית ה- 1/4 אבל לאור העבודה שזה חצי מחיר אני מוכן להתפשר על זה. 

 

 

81gVKyK5vhL.jpg

81xCAdSYwtL._AC_SL1500_.jpg

71mH3M5YtFL._AC_SL1500_.jpg

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...