Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

P20E8 -Pressure of UREA fulid -> השירשור המלא שעוד יגדל....


איציק נ.

פוסטים מומלצים

קודם כל שאפו ענק על השקעה, לא יודע מאיפה יש לך את הזמן לכאלו חפירות, לצלם/לצייר/לתעד,כנראה זה תחביב, אני פעם ב... מבקר פה, ואתה בין היחידים עם כמה בודדים אחרים שאשכרה יוצרים תוכן עם ערך והשקעה בפורום הזה ! ואני רואה עוד כמה איכותיים לא פעילים בכלל, את האמת יכול להבין אותם.
אז הנה "תרומה" קטנה משלי.
בתור אחד שעוסק בתחום B2B, שבחודש "נוגע" בעשרות רכבי PSA, אתה צודק בהרבה דברים אבל ממש לא מסכים עם מסקנות ותהיות שלך.

בעבר אפילו פתחתי דיון על הנושא "איפה הולך להיות הבעיה בעתיד", אבל להבדיל מרכבי צ'ינג צ'יאנג צ'יונג, ביתר יצרני לגאסי יש כל פיסת מידע טכני זמין, אבל כרגיל בשטח יש הבדל בין רצוי ומצוי.

הנה מסמך רשמי במקום תמונה של ציורים

 DESCRIPTION - FUNCTION - UREA PUMP - GAUGE MODULE.pdf 

 

Fault code P20E8-00.pdf

 

אחד הבעיות עם המסקנות שלך, שאתה עושה דיון גורף, כאשר יש הבדל בין לוגיקה של אלגוריטם של מנוע שלך B9 עם מחשב מנוע EDC17C60 מול דגם K9 מנוע DV5RC 1.5L עם MD1CS003 (שם הכוכב דווקה P20EE), וגם בדגם שלך יש הבדל בין גרסת EURO 6.1 עד 6.3.
בעיה נוספת, שלצערי תקלה במערכת אוראה זה כמו סרטן ששולח גרורות, לרוב הקוד הזה לא באה לבד, אלה עם עוד כמה בדרך, ואם תצליח להתפתר ממנו לצערי מהר מאוד תקבל P21C5.
אז קודם כל הנה כל הקודים הקשורים לאוראה

Urea_DTCs.thumb.png.1bd69d86a34eba22f6c2fa4d90637826.png

 

עוד הרבה יצרנים משתמשים במיכלים שהמודול בתוכו, במיוחד עם מחשבי מנוע בוש, ובאחרים מזמן התחילו להשתמש במחשב DCU ייעודי, אבל ללא ספק PSA פישלו בגדול בתכנון, לובינסקי "טובע" בכמות הפרוטוקולים לצורך בידוד בעיות...דוגמיות הקשורות לקוד שלך

TSB_1.thumb.png.2e98e87fc20131d22984d9d32f294b6f.png

TSB_2.thumb.png.3fe95a8760f9678deeaa8b7ec2bd07b0.png

TSB_3.thumb.png.389bf94d779c10a4a64cf156b7d14a79.png

 

אם היו רוצים יכלו לעשות גם תיקון דרג ג' וד' אבל לא היצרן ולא הדילר מעוניין....הם מעדיפים החלפת מכלול.
כמו שאתם יודעים VAG לא מוכר TCU בנפרד רק מכאטרוניקס קומפלט (כמה שנים איתנו DSG עדיין חוץ מכמה תקלות לרוב U בארץ לא מתקנים כלום, להבדיל בחו"ל) וזה קורה גם ברכבים חשמליים, הלך BSM מחליפים ביחד עם סוללה ! TSB זה לרוב לאחריות, או בתקלות גורפות לפעמים היצרן עושה שיקול ועושה REFURBISH, במיכל אוראה לפי דעתי העלויות שלו זניחות לכן באחריות ישר מאפשר החלפה קומפלט, ובהיכרותי עם רמת התיקונים בארץ אף אחד לא יציע תיקון של מיכל, יש חלקים פי 100 יותר ריווחיים ולא מצליחים לתקן...
תאמין לי לא רק חיישן טמפרטורה "סורר" לא חסרות בעיות עם דליפות בחוץ/מזרק/חיישני NOX.
הנה עוד מסמך רשמי לגילוי דליפות:
Leak diagnostics - urea (circuit external to the engine to the urea reservoir) - DV6FC FAP - DV6FD FAP - DV6FE FAP engines.pdf

 

בקיצור כמה אנשים כמוך יש בארץ ?...בודדים
שום מוסך לא ייכנס לתיקון כמו שלך (בנתיים נראה לך שהצליח) כמו שאתה ביצעת.
ולא לדבר שמעבר לזמן/סבלנות/ידיים צריך גם ציוד...בעבר ניסיתי לנסות להסביר מה זה סורק "נורמלי" עם יכולת bidirectional אין למי, רוב האנשים לא מצליחים להבין מה הבדל בין דונגל ב-10$ מול כמה מאות או אלפים...דיאגבוקס אופליין פרוץ חינם ברשת עדיין רובם לא מצליחים להתקין/להשתמש.

עכשיו בואו נעשה זום אוט.
אחד הבעיות הכי רציניות שרוב המוחלט של מוסכים אפילו לא מבינים איך המערכת מתפקדת, ספציפית אחד הבעיות של רכבים צרפתיים עם דימוי של אמינות ירודה ואין סוף בדיחות, שאנשים לא מבינים ז**נו את הרכבים האלו, גרמו יותר נזק במקום לתקן דברים !!
אז הנה קצת הסבר על דגם שלך ( בדור חדש פעם ראשונה ויתרו על נוזל FAP קירבו אותו לסעפת פליטה ועברו ל-DOC והמערכת קצת שונה)

PSAPrincipleofoperationdeNOxsystem.thumb.png.52351c81a0072f47db246614a2a283f3.png

 

DenoxSystem-Schematic_1.thumb.png.77fa2bedca67250627617bca5929d2f0.png

DenoxSystem-Schematic_2.thumb.png.b069b2dd2b024abf67151600cb2f8c43.png

ECUManagingDenoxSystem.thumb.png.b978956bae560448abff60e6edb1c31b.png

  • אהבתי 6
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 17 שעות, Zvie כתב:

כרגע, דולקות נורות אוריאה ותקלת מנוע. 

המעניין הוא, שלאחר כמה זמן נורת אוריאה כבית, נשארת נורת מנוע וגם היא כבית מעצמה עד הפעם הבאה.

ראה מה כתבתי בהודעה הבאה (תחילת השרשור):

 

 

בתאריך 22.10.2023 בשעה 07:27, dani666 כתב:

ואני אוסיף על מה שאיציק כתב.

 

מדובר על 208 דיזל (ברור...).

 

הוחלף מיכל כרצון טוב לפני מספר שנים.  אחרי פחות מ 20,000 ק'מ חזרה התקלה, אבל בצורה מוזרה:

- הודעה על Emission fault + נורת אוריאה + נורת Service.
- אחרי מספר התנעות נוספת גם התראת Engine Fault ושליחה למוסך + נורת מנוע.
- ואחרי מספר התנעות נורת האוריאה כובית.
- ואחרי מספר התנעות נורת המנוע נכבית....

- ואז אחרי מספר נסיעות (בין 1,000+ ק'מ לבין ק'מ בודדים.  המרחק בין התקלות הולך וקטן) שוב התהליך חוזר על עצמו וכן הלאה.

 

במוסך כמובן אמרו "החלפת מיכל".

 

בעקבות ייעוץ שקיבלתי (לא נגיד שמות, אבל תודה ל @אורן שרותי רכב) עשיתי:

הסרתי את פקק המיכל, ונסעתי בלעדיו כמה ימים (הפקק מהדגם החדש).

אחרי מספר התנעות נעלמה הבעייה (שחזרה אז גם אחרי ק'מ בודדים של נסיעה).

ניקיתי (רחצתי ויבשתי היטב את הפקק).

החזרתי את הפקק.

 

הספיק לכמעט 2,000 ק'מ ואז שוב הותרעתי.

הפעם קדחתי חור זעיר בפקק.

 

הפקק לא מתפקד טוב.  אם הוא לא מכניס מספיק אוויר לפצות על נפח הנוזל שנשאב, נוצר תת לחץ במיכל ויתקבל דיווח על תקלה גם אם כל היתר תקין.

 

אז תזכרו גם את זה כאופציה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@קיורטוש אוטומוטיב


אני לא מצפה משום מוסך שייכנס לעומקם של תיקונים ברמת הרכיב, וגם לא בהכרח ברמת ה"חלק".

כן, יש אפשרות לתקן אותם גם כאן בארץ... אבל יש אבל: כאשר היצרן קונה אותו בגרושים (נגיד 1000 שקל), מוכר ב 3500 למוסך והמוסך מוכר ב 7000 ללקוח - כולם מרויחים ואין אינטרס לבוא ולעזור...אז למה שיתקנו ?
אתה לא מעניין אותם, הם צריכים להרוויח כמה שיותר ובזמן הכי קצר שניתן - וזה חלק קלאסי למטרה הזו (מעט מאוד עבודה, הרבה מאוד רווח). כמה רכבים יש לך שעולים על הליפט ל-שעה עבודה כאשר בסיומה, אתה כמוסך, נשאר עם רווח של 3000-4000 שח ??? אין כמעט כאלה.


כל הנתונים הרשמיים שהבאת, מצויינים ומסייעים בליקוט מידע נוסף.
אבל...עם כל המידע שיש לך ביד, אתה לא מתקן כלום. גם אתה מכריז "להחליף מיכל" כי לא תיכנס לשום תיקון שלו, נכון ?

מטרת הפוסט שלי היא קודם כל לשתף מידע ולחשוף באמצעות Underdogs מכל העולם את מגוון הפתרונות שיש "על השולחן" לאנשים שלא מפחדים להתעסק עם זה או חוששים להתעסק עם זה. אם הצלתי אחד - עשיתי את שלי.
יש אחד כזה, בפורום מסויים בחו"ל, שפירק את המכשיר לגורמים עד לרמת הרכיבים האלקטרוניים\ שעליו. ברור שמדובר באלקטרונאי ולא חובבן שפתח מכשיר אלקטרוני והסתכל פנימה.
יש תיעוד מלא של כל הלוח (כולל כל הרכיבים הנוספים מסביב, מפורקים, עם נתונים מדוייקים שמאפשרים לך לבדוק את תיפקוד הרכיב). 

לומר שאפשר לתקן את זה ויתחילו עוד בעיות מייד אחרי - זה לא נכון.
המיכל אוריאה לא יורד מהרכב אחרי 20-30-50-100 אלף ק"מ שהוא טוטאל-לוס. ממש לא.
לחלק יש אורך חיים מסויים. אם היה עובר 150-200K ק"מ, הייתי אומר: שחרר, שים חדש.
אבל במכוניות שעברו 50-100K ק"מ בהחלט הייתי מנסה להבין מה התקלה ולפתור אותה. אנחנו לא חייבים להסכים על זה - אבל זה האני מאמין שלי.

אני יותר מבטוח שבמכשירים שעברו מעט ק"מ יש פוטנציאל תיקון גבוהה מאוד, ולא פחות מזה, רואים בכל הפורומים בעולם (של אנשים שנכנסו לעובי הקורה) שהיקף התקלות בחיישן טמפ' (ה-SMD) הוא ענק. אנשים שפתחו לתקן כאלה (עם כי בכמויות קטנות) מדווחים על איזור 40-50% מהמיכלים. נכון, מדובר במקבץ קטן מאוד של אנשים פרטיים שהרימו את הכפפה, אבל גם זה משהו כאשר אין לך שום מידע אחר ברמת היצרן על אחוזי התקלות והכשלים ברכיבים שבתוך המכלול הזה.
בנוגע ליתר הרכיבים שציינת (חיישן NOX, מזרק וכד') - אני מסכים שיש תקלות אבל במקביל  לזה - אתה, כמו רופא - רואה רק את התקלות. אני נמצא גם בצד השני ופוגש מכוניות שעברו גם 150-200K קמ ויותר, ולא היו להם תקלות ב NOX ובמזרק, אז מה תגיד על זה ?

איציק

  • אהבתי 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

בנוגע ליתר הרכיבים שציינת (חיישן NOX, מזרק וכד') - אני מסכים שיש תקלות אבל במקביל  לזה - אתה, כמו רופא - רואה רק את התקלות. אני נמצא גם בצד השני ופוגש מכוניות שעברו גם 150-200K קמ ויותר, ולא היו להם תקלות ב NOX ובמזרק, אז מה תגיד על זה ?

נתחיל מהסוף. אכן זה הדימוי שאני משתמש למה שאני מציע בתור עוסק בתחום, רופא כירורגי של עצבים, ולפעמים חוקר פורנזי, אני לא חשמלאי, לא מכונאי, לא נותן שירותי דיאגנוסטיקה מתקדמת, אין לי תחביבים כאלו, ברכבים הפרטיים שלי מקסימום הפעולות שלי זה מילוי מים לווישרים (מנגד מעולם לא היה לי, וכנראה גם לא יהיה לי רכב דיזל). אני דוגל בשיטה, להבין מספיק בהכל כדי לשאול את השאלות הנכונות ולבחור בעלי מקצוע מתאים, וכמובן 100% אוטודידקט.
אכן קוראים לרופא רק שיש תקלות, אבל מה קשר, מתוקף עבודה שלי יש לי ריאה כוללת, אני מתעסק עם כל היצרנים לא רק PSA, וללא ספק כל מני תופעות מנופחות בצורה מוגזמת ולשניה לא טוען שזה יקרה לכל רכב PSA, בעולם של אוטומוטיב 5% כשל זה נקרא סידרתי, ספציפית ברכבי PSA אני חושב זה קצת יותר מזה, ואכן הפאק הרציני זה המיכל, יתר החלקים זה לרוב יש גם אשמה תורמת של בעלים ומוסכים !
אני פוגש הרבה רכבים שהבעיות מתחילות רק אחרי 200 אק"מ מנגד רכבים פחות מ-100 אק"מ שלצערי ז**נו להם את הצורה באיך שניסו "לפתור/להעלים" בעיות.

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

כן, יש אפשרות לתקן אותם גם כאן בארץ... אבל יש אבל: כאשר היצרן קונה אותו בגרושים (נגיד 1000 שקל), מוכר ב 3500 למוסך והמוסך מוכר ב 7000 ללקוח - כולם מרויחים ואין אינטרס לבוא ולעזור...אז למה שיתקנו ?
אתה לא מעניין אותם, הם צריכים להרוויח כמה שיותר ובזמן הכי קצר שניתן - וזה חלק קלאסי למטרה הזו (מעט מאוד עבודה, הרבה מאוד רווח). כמה רכבים יש לך שעולים על הליפט ל-שעה עבודה כאשר בסיומה, אתה כמוסך, נשאר עם רווח של 3000-4000 שח ??? אין כמעט כאלה.

 

 את מי אני לא מעיניין ? אני לא מוסך ובטח לא מאבחן של לקוח פרטי.
בקשר לרווח קל, מצד של העסק זה נקראה יעילות/למקסם רווחים, מצד של לקוח עושק/גניבה...בוא לא נכנס לוויכוח פילוסופי עד כמה המצב גרוע בממשק בין לקוח/מוסך, דימוי של כל התעשייה הזאת, למזלי אני במצב שיכול לבחור עם איזה מוסך/גורם לעבוד, אני לא אשנה כלום בתחום הזה.
רק שתידע לא חסר חלקים שהרווחים יותר ממה שאתה מתאר.

 

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

אבל...עם כל המידע שיש לך ביד, אתה לא מתקן כלום. גם אתה מכריז "להחליף מיכל" כי לא תיכנס לשום תיקון שלו, נכון ?

 
שוב פעם, אני מאמין רק מה שאני רואה, לכן יש לי כל הציוד הדיאגנוסטיקה OEM וכילים יחודיים (אף פעם אין מספיק), כמובן גישה לכל מידע טכני בתשלום כדאי לראות שזה מתכתב למה שהמוסך דורש. אני לא מכריז על כלום, מוסך לא צריך אותי אם הוא רוצה להחליף מיכל או לא, לי יש "תפריט/פתרונות" ובצורה שקולה מחליטים מה האופציות/השלכות ועלויות, ואכן אני לא מציע שום תיקון אפילו ברמה של דרג א', (חוץ ממברג/קצת מפתחות או ספריי לקונקטורים שבקושי שולף אותם אין לי כלום) בתחילת דרכי חשבתי להתחבר לכמה מהנדסי אלקטרוניקה, הרי יש סטיםשל חלקים מוכנים לתיקונים שכיחים בכל מני מודולים, אבל אין כדאיות (פשוט תרבות מחורבנת וזילות בקשר לערך של מוצרים, זורקים קונים חדש) וגם מה שאני רואה מ-3 חברות המוכרות  (2 מחולון) הם לרוב מתעסקים רק בדברים שכיחים/קלים ובטח "מוח" מיכל אוראה זה הדבר האחרון שמעיניין אותם, חשבתי על מעבדות חו"ל שעושים הכל כולל בקרת איכות (בארץ , מקסימום הצליח, או שלא, ואז מתחיל עוגמת נפש לכל הצדדים מוסך/לקוח) אבל המשלוח גומר את הכדאיות...ועכשיו מה שמחכה לנו,בכלל.
כל התיקונים שלי זה רק ברמה של SW, קידודים, אדפטציות...אז במקרה שלך מה היית אומר, במקום כל הוואג'ראס לעקוף את חיישן SMD עם NTC אני יכול לעשות אמולציה שהמחשב יראה תמיד 27 מעלות ? לא שהתבקשתי, אבל טכנית זה אפשרי.

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:


מטרת הפוסט שלי היא קודם כל לשתף מידע ולחשוף באמצעות Underdogs מכל העולם את מגוון הפתרונות שיש "על השולחן" לאנשים שלא מפחדים להתעסק עם זה או חוששים להתעסק עם זה. אם הצלתי אחד - עשיתי את שלי.
יש אחד כזה, בפורום מסויים בחו"ל, שפירק את המכשיר לגורמים עד לרמת הרכיבים האלקטרוניים\ שעליו. ברור שמדובר באלקטרונאי ולא חובבן שפתח מכשיר אלקטרוני והסתכל פנימה.
יש תיעוד מלא של כל הלוח (כולל כל הרכיבים הנוספים מסביב, מפורקים, עם נתונים מדוייקים שמאפשרים לך לבדוק את תיפקוד הרכיב). 

RESPECT.

 

ההבדל ביננו שאצלך זה תחביב, נהנה מזה, נותן לך תחושת של סיפוק, קונה רכבים להרבה שנים, ומתחזק אותם לתפארת....אצלי זאת פרנסה לכן הגישה שלנו שונה באליל. ולשלוך מידע מדוייק לוקח כמה דקות.
גם אני קונה רק רכבים שיכול לתקן, אבל בעזרת תותחים שאני מכיר, ממש לא לבד, ובטח למה שלא קשור לסגמנט "צר" שאני משלים כל מכונאי/חשמלאי.
ללא ספק היום יש תיועד להכל ועם אתה יודע איך חודע לזקק הרבה ידע מאין סוף מידע, פשוט בתור עסק אתה לא יכול להתבסס רק על חיפוש בגוגלה/פורומים...הדברים הייחודיים לא שם.

 

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:


לומר שאפשר לתקן את זה ויתחילו עוד בעיות מייד אחרי - זה לא נכון.
המיכל אוריאה לא יורד מהרכב אחרי 20-30-50-100 אלף ק"מ שהוא טוטאל-לוס. ממש לא.
לחלק יש אורך חיים מסויים. אם היה עובר 150-200K ק"מ, הייתי אומר: שחרר, שים חדש.
אבל במכוניות שעברו 50-100K ק"מ בהחלט הייתי מנסה להבין מה התקלה ולפתור אותה. אנחנו לא חייבים להסכים על זה - אבל זה האני מאמין שלי.

ברור שלא, ומכוון שלי קוראים רק אחרי שניסו הכל, וגם אין לי אינדיקציה שאחרי כמה זמן מופיעות "הגרורות" האחרות, אבל הצצתי שוב פעם בהיסטוריה של הסורק, לצערי לרוב דווקה P21C5, ובדגם חדש K9 כמובן P20EE שיהיה לי זמן ארחיב על זה.
כבוד שאתה מנסה להציל חלקים לפני 150-200K ק"מ, וזה שאתה אוהב רכב דיזל, וללא ספק יורו 6.4 פשוט אני חושב יותר נקי רכב בנזין של פעם, אבל מצד שני התחזוקה שלו לטווח ארוך פשוט לא הגיוני בארצנו, ורוב האנשים לא מבינים שמסנן זה חלק מתכלה, מעבד מיעילות, ניחה DPF, אבל ב-SCR בגלל שכאשר יש שם כשל זה עושה יותר נזק עם אמוניה.

 

ולא נסיים לפני עוד קצת חומר טכני שיעזור לך לעשות עוד בדיקות מול מחשב מנוע, או דרך שקע של משאבה.

EDC17C60Pinout.thumb.png.75c6584dfbc9f8f6df1e9b5f993c77f4.png

Reductant pump unit.pdf

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקיתי את הפקק, לא קדחתי בו חור.

בינתיים, נורת אוריאה התחילה להבהב ולספור לאחור מ 1100 ק"מ.

אאפס את התקלה ונראה.

לא מתחשק לי להחליף מיכל/רכיבים נוספים שקשורים לאוריאה.

ממש מבאס אותי כל הסיפור הזה, כי הרכב עצמו עונה על הצרכים שלי בצורה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בהכרח שזה הפקק אצלך שגורם לתקלה.

צריך לקרוא תקלות כמה שאיציק עשה ולהחליט משם

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 7 שעות, Zvie כתב:

בינתיים, נורת אוריאה התחילה להבהב ולספור לאחור מ 1100 ק"מ.

אל תאפס.  מהניסיון שלי  - יקח כמה התנעות עד שהתקלה תעלם (אם הפקק הוא הבעייה).  קצת סבלות כי אחרת לא תדע אם זה הפקק או לא.

בנוסף, וכמו שאמרתי, סע בכלל בלי הפקק כמה ימים וראה מה קורה.

 

לפני שעתיים, מלטבשי כתב:

ריך לקרוא תקלות כמה שאיציק עשה ולהחליט משם

זהו, שכמו שאתה יודע - הכל מופיע תחת תקלה אחת.  P20E8.

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, dani666 כתב:

זהו, שכמו שאתה יודע - הכל מופיע תחת תקלה אחת.  P20E8

בקריאת תקלות יש גם פרמטרים.

צירפתי לך חומר פנימי (זכויות שמורות ל-@איציק נ.)

 

 

IMG-20230926-WA0046.jpg

IMG-20230926-WA0047.jpg

  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מקפיץ:

1. קודם כל אני רוצה לעדכן שעברו כבר יותר מ 1000 ק"מ מאז החלפת החיישן טמפ - וטאצ' ווד - הכל פיקס.

 

2.
מקפיץ למטרת ייעוץ (אשמח להתייחסות גם מ @קיורטוש אוטומוטיב)
הפעם מדובר ברכב אחר (לא ברלינגו) מודל 2018 עם אותה מערכת הזרקה, מנוע 1.6HDI יורו 6.1 עד כמה שאני זוכר.

קוד תקלה הוא U029E87 והוא מופיע לבדו עם פתיחת הסוויץ - ולעיתים מופיע פעמיים (אותו הקוד פעמיים).
למיטב הבנתי (אבל אולי אני טועה ?) - מדובר בתקלה ב"מוח" (ב ECU) של מכלול האוריאה.
יש לי עוד כמה בדיקות להריץ (מתחים, רציפויות וכד') אבל הנתונים על המחשב שמוצגים דרך האוריאה לא הגיוניים (טמפ' נוזל 40-, לחץ אוריאה 0.5BAR) מה שמוביל אותי לחשוד ש:
א. יש בעיה כללית ב ECU
ב. אם נרד קצת יותר נקודתית: ייתכן וה ECU נותן פקודה לממסר להניע את המכלול, אבל אין תגובה (עניין הממסר חזר על עצמו אצל כמה חבר'ה שבדקו את התקלה כאשר הופיע להם U029E87 - מצאתי את זה במהלך התחקיר וליקוט המידע שעשיתי בעקבות פתיחת הפוסט הזה).

מודה לכל מי שיכול לשפוך עוד אור\מידע על הקוד הזה.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גוגל לא מכיר את הקוד שכתבת (נראה שיותר מדי תווים), ואין הרבה "בשר" לעבוד איתו ולבדוק את הנושא. אולי תביא עוד פרטים שיש לך (קישורים למידע ועוד). בגדול נראה לי שאתה צודק, שהמערכת נדלקת ואין לה את התנאים המתאימים לתחילת עבודה תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcaspi כתב:

גוגל לא מכיר את הקוד שכתבת (נראה שיותר מדי תווים), ואין הרבה "בשר" לעבוד איתו ולבדוק את הנושא. אולי תביא עוד פרטים שיש לך (קישורים למידע ועוד). בגדול נראה לי שאתה צודק, שהמערכת נדלקת ואין לה את התנאים המתאימים לתחילת עבודה תקינה.

סליחה, היתה לי טעות הקלדה. חזרתי לתקן ובמקרה גם מצאתי את הפוסט שלך :-) 

הקוד הנכון הוא U029E87, בטעות רשמתי עם P בהתחלה...

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, נראה שאתה בכיוון. נסה לשמוע תקתוקים של הממסר בכיבוי והדלקה (אולי יהיה צורך להחליף אותו), מגע לא תקין בקונקטור, בדוק אם מגיע פיקוד לממסר מה-ECU בהפעלה.

image.thumb.png.971b0533ff4788cdbb0aabfde2360ca0.png

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...