Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

P20E8 -Pressure of UREA fulid -> השירשור המלא שעוד יגדל....


איציק נ.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, mcaspi כתב:

שוב, נראה שאתה בכיוון. נסה לשמוע תקתוקים של הממסר בכיבוי והדלקה (אולי יהיה צורך להחליף אותו), מגע לא תקין בקונקטור, בדוק אם מגיע פיקוד לממסר מה-ECU בהפעלה.

 

 

כבר יש לי את הקובץ שמצורף לפוסט שלך.
בכל מקרה פירקתי את הלוח ובדקתי מתחים, הם תקינים. תקשורת CAN במתח 2.5V בשני החוטים (תקין כאשר הרשת ב IDLE).
הממסר לא מתקתק - לא כי הוא תקול, אלא כי הוא לא מקבל פיקוד.

איתרתי את ה + - של הפיקוד וגישרתי עם חוט קטן, הוא מתקתק.

לאחר בדיקות נוספות הגעתי למסקנה שכנראה יש נתק או הלחמה קרה על הלוח.

כאשר עברתי עליו עם פן בעוצמה חזקה לייבוש, התקלה נעלמה והתקשורת חזרה. אחרי שהתקרר - חזר שוב. חזרתי על הפעולה בשנית - התוצאה חצי קלאץ'; יש תקשורת עם חלק מהחיישנים אבל המערכת עדיין נותנת את אותו הקוד ולא נכנסת לעבודה.

 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 שעות, איציק נ. כתב:

קוד תקלה הוא U029E87 והוא מופיע לבדו עם פתיחת הסוויץ - ולעיתים מופיע פעמיים (אותו הקוד פעמיים).

להסתמך על מה שמודגש, וקוד הזה מופיע בשני סטטוסים Permanent/Temporary Fault + ערכים הזויים שאתה מקבל בלייב דטה+ בדיקות משלימות שעשיתה + היצרן מכיר מקרים כאלו
U029E 87.pdf

 

לא הייתי שולל שיש בעיה ברכיב אלקטרוני ששולט על מיכל אוראה, שנמצא על מחשב ניהול מנוע !

בדגם הזה קל מאוד לשלול את זה, מנגד חוסך ים בזמן, משיגים מחשב EDC17C60 משומש מעבירים אליו עם ציוד מתאים את הנתונים של מחשב מקורי ועושים נסיע.
אני חושב שיצאה לי להתעסק עם כל דגם של קבוצת PSA עם מערכת הזרקה הזאת ועם מחשב ניהול מנוע הנ"ל, אכן יכול לספור על יד אחד כמה פעמים הייתי צריך להעתיק מחשב כזה (לרוב נגרם נזק באשמת לקוח/מוסך וקראו לי במקום להביא סט התנעה),  נחשב לאמין, אבל בתחום האוטומוטיב הכל יכול להיות, וחלק מהבדיקות זה לא רק רציפות, מתח, פקודות הפעלה דרך סורק, מה לעשות לא הכל בינארי בתחום הזה) אלה החלפת מושכלת של מחשבים/מודולים לצורך שלילה !
בתגובה הראשונה פרסמתי טבלה של כל DTC שקשור למערכת אוראה בסוג המחשב הזה, פגשתי את כוווולם אבל תקלת התקשורת הזאת תמיד היה מלווה בקוד/ים נוסף/ים.
תנסו באמת לנתק פיזית את המיכל יקפוץ לך בנוסף ל-U029E ישר עוד כמה קודים מהרשימה !

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתקתי את המיכל, עדיין נשארת אותה תקלה ללא נוספות.

רק ה"משחק" שציינתי עם הלוח-אם של האוריאה הניב שינויי (לאחר ייבוש התקלה נעלמה, אחכ חזרה).

 

גילוי נאות - הגיעו מים לחלק היבש של המיכל ואני חושד בנזק בלתי הפיך ללוח.

אין סימני קורוזיה ואין סימני קריסטליזציה.

 

לציין שנתקלתי במקרה זהה לחלוטין לנ"ל אצל מישהו בחו"ל. זה נפתר ע"י החלפת המיכל.

בנוסף, אותו אחד ציין שהתקלה החלה לאחר שהרכב נשטף במכון שטיפה כולל שטיפה תחתונה (לציין שבמקרה שאני תארתי המים לא הגיעו משטיפת גחון כושלת אלא מטעות אנוש שגרמה למפגש לא מוצלח עם שלולית גדולה).

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, איציק נ. כתב:

גילוי נאות - הגיעו מים לחלק היבש של המיכל ואני חושד בנזק בלתי הפיך ללוח.

אין סימני קורוזיה ואין סימני קריסטליזציה.

 זה יכול לשנות את התמונה אבל עדיין לא מסתדר איך אתה לא מקבל עוד קודים נוספים ברגע שאתה מנתק את המיכל ועושה קצת נסיע.
הרי כל הניהול של SCR מתבצע דרך מחשב ניהול מנוע בעזרת מודול שיושב במשאבה, אם אתה מנתק פיזית למה שהמחשב לא יזרוק עוד כמה P קודים ורק U ?
בשביל הספורט תנסה לנתק את המיכל של הברלינגו שלך תיסע ותבדוק.
אני יודע שאתה אוהב לחפור בפורומים הארד קור , אבל המקרה שלך קל מאוד לשלול מה סורר, המשדר (משאבת אוראה) או המוח שמנהל את הכל (ECU), אפילו קח מחשב שלך של ברלינגו, תיעזר במישהו שיכול לגבות אותו מלא , תעתיק אליו את המחשב של חבר, תיסע תבדוק, אם קופצים אותם תקלות אז זה לא מחשב, אני לא יודע איזה סוג רכב ואיפה מיקום של המיכל ולא בטוח נוח כמו בברלינגו, אבל ממילה אתה מפרק את שלך בתקן יומי בתור תחביב, תחבר אותו זמנית לרכב של חבר ותפתח סוויץ.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם הבדיקה, ולאחר המפגש המצער עם השלולית, התקלה שצצה בעקבות האירוע היתה u029e87 והרכב לא נסע מאז, היה במנוחה מוחלטת.

 

איפוס תקלות או ניתוק פיזי של המיכל מהאוטו, משאיר את u029e87. נראה שזו תקלה גנרית לחוסר תקשורת מוחלט עם המיכל אוריאה, שקול לניתוק מלא.

הניסוי בוצע ללא נסיעה ברכב, הכל הכל בוצע בעמידה במקום.

 

לאחר הבדיקה, ייבוש המים, ייבוש הלוח עם פן, עם חיבור המיכל לרכב - התקלה נעלמה !! אבל הבדיקה בוצעה בחניה, ללא תנועה. 

עם התקררות הלוח התקלה חזרה. בוצע ייבוש נוסף ואז זה היה נראה מבטיח; הפרמטרים חזרו להיות הגיוניים (טמפ 

נוזל 28 מעלות, לחץ נורמלי) והתקלה נעלמה בשנית.

 

שוב הלוח התקרר, התקלה חזרה, אבל עושה רושם, למראית עין, שיש תקשורת חלקית עם המכלול.

בנסיעה אחרי 2-3 דקות נכנסת התקלה המפורסמת p20e8 אבל זה דיי בצדק נכון לעכשיו. נראה שלמרות הייבוש והניקיון עם אלכוהול יש כנראה רכיבים ונפגעו וייתכן ואחד מהם מונע את הפעלת המכלול כמו שצריך.

 

עצם ההתעסקות עם הלוח אם של המכלול והעלמות התקלה בעקבות כך, מכוונת אותי *כרגע* ישירות לטפל במכלול אוריאה.

 

כל הנושא של חדירת מים למכלול מאוד מפתיע כי האטם מסביב למכלול נראה תקין לחלוטין ומהודק היטב ואפילו האורינג שאוטם מסביב ליציאה של צינור המזרק אוריאה, הדוק מאוד.

 

אני מנסה להשיג תורמי איברים בשביל להעביר מהם את הלוח אם ולבצע בדיקה נוספת. עצם הימצאות מים בחלק היבש של המיכל משאירה אותי להמשיך לחקור שם ולא במקום אחר (נכון לעכשיו).

 

הפירוק מהברלינגו לא סימפטי וכל עוד יש לי שקט ממקום אחד אני לא מערבב אותו עם בעיה אחרת, למעט מקרים שאני יודע שקל לפרק ולהחזיר.

כמובן שאין לי ציוד כמו שלך כי אני לא בעל מקצוע בתחום, לכן אני לא יכול להעתיק מחשב ולשחק עם הדברים האלו כמוך :)

 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, איציק נ. כתב:

טרם הבדיקה, ולאחר המפגש המצער עם השלולית, התקלה שצצה בעקבות האירוע היתה u029e87 והרכב לא נסע מאז, היה במנוחה מוחלטת.

כבר מבולבל, הרכב מניע ?

 

לפני 12 שעות, איציק נ. כתב:

איפוס תקלות או ניתוק פיזי של המיכל מהאוטו, משאיר את u029e87. נראה שזו תקלה גנרית לחוסר תקשורת מוחלט עם המיכל אוריאה, שקול לניתוק מלא.

הניסוי בוצע ללא נסיעה ברכב, הכל הכל בוצע בעמידה במקום.

 

אל תניח הנחות שגויות שזה שקול לניתוק פיזי. יש לך את הידיים/ראש לבצע בדיקה מלאה של TSB בנושא (מתח/הארקה/רציפות) אבל כדי לעזור לך להמשך, אני חייב לדעת בדיוק מה הסטטוס של הרכב נכון לעכשיו, כי גם אחרי מפגש עם שלולית, לוקח זמן עד שמגיעים לאסקלציה שה-ECU נועל את הרכב, ואפילו סטרטר לא יהיה לך. 

 

Urea warning lamp comes on - in the presence of one or more of the following fault code(s) U029D, U029E.pdf

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מניע ונוסע, נורת צ'ק אנגין ו adblue דלוקות (לאחר זמן מה התחיל לספור 1100קמ...)

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה שאתה כל הזמן עורך את ההודעות כי אתה יכול בתור אחראי, ומוסיף פיסת מידע, מה שלנו זה לא אפשרי וזה כל היופי בפורום הזה, טימטום יישאר לנצח :-)
מתישהו בכלל אחרי שהרכב הגיע אלייך עשיתה ריסוט מלא של מערכת DENOX ולא רק DTC CLEAR ?
כי גם אם יש כשל איפושהו במערכת SCR, לכמה רגעים אתה יכול להעלים מנורת אוראה וצ'יק אנג'ין.
ברור שמשהו מזייף, או הלוח בתוך המשאבה או רכיב אלקטרוני ב-ECU.
אף אחד לא ציפה שיש לך ציוד מתאים אבל חשבתי מכיר מישהו מהסביבה שכן, אז אם כך הייתי מציע לך להכנס ל-SPECIAL FUNCTION - מילוי אוראה ואחרי זה לאשר RE INITIALIZATION DENOX SYSTEM, תנתק פיזית את החיבור למשאבת אוראה (הוא מדבר גם עם BSI) ותתחיל נסיע, אחרי כמה דקות אם יקפצו לך קודים P21C5, P20E8 ועוד מרשימה שפירסמתי סימן שהמחשב מתפקד, ואז באמת נשאר רק להתמקד במיכל אוריאה, ואז כבר בטוח מאלפי מיכלים "כאילו תקולים" מפוזרים בארץ הקודש תוכל לקמבן מיכל חדש  :mm_cool:

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי שאני לא מבין את ההתעקשות לא לבטל את הקללה הזו.

 

מי שמכיר, זה מזכיר את משאבת האוויר המשנית ברכבי סובארו הישנים,  בעיקר בפורסטרים עד 2008. היה מי שניסה לתקן פעם אחר פעם וכל פעם מחדש היה פוגש בתקלה והיה מי שביטל את המערכת והתחיל להנות מרכב אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

 מציע לך להכנס ל-SPECIAL FUNCTION - מילוי אוראה ואחרי זה לאשר RE INITIALIZATION DENOX SYSTEM, תנתק פיזית את החיבור למשאבת אוראה (הוא מדבר גם עם BSI) ותתחיל נסיע, אחרי כמה דקות אם יקפצו לך קודים P21C5, P20E8 ועוד מרשימה שפירסמתי סימן שהמחשב מתפקד, ואז באמת נשאר רק להתמקד במיכל אוריאה, ואז כבר בטוח מאלפי מיכלים "כאילו תקולים" מפוזרים בארץ הקודש תוכל לקמבן מיכל חדש  :mm_cool:

 

איפוס בדרך שאתה מתאר, כבר בוצע. 

השלב הבא הוא כמו שאמרתי, מציאת לוח תואם תקין והחלפה, משם נראה מה הלאה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

 

איפוס בדרך שאתה מתאר, כבר בוצע. 

השלב הבא הוא כמו שאמרתי, מציאת לוח תואם תקין והחלפה, משם נראה מה הלאה.

 

אם מהתחלה הייתה כותב את כל ה"גילוי נאות" שהוספת בהמשך ולמה/איך זה קרה, בכלל לא הייתי טורח להגיב, פשוט נשמע לי הזוי שקוד U מופיע לבד, וזה בכלל היה יכול להצביע שה-ECU מתפקד לא נכון.
כבר בתגובה הראשונה שלי כתבתי שזה כמו סרטן, ברגע שמתחיל משהו מהר מאוד זה מתפשט או תוך כמה חודשים צץ בצורה אחרת, וכאשר חשבת שניצחת זה חוזר, שוב פעם רוב המכוניות יעשו 150-200K ק"מ בלי שום בעיה, מנגד באחוז לא קטן יפגשו עם תופעות משביתות רכב, אני רואה את הבעיה בסקייל שונה ממך.
גם הסברתי לך שבדגם הבאה K9 בכלל הסיפור יותר מסובך, ובכלל התמקדות ב-P20E8 זה לא רלוונטית, זה רק חלק מהסיפור.
אני יודע ומבין איך המערכת עובדת מצד תוכנתי, מה האלגוריתם, וזה נהיה עוד יותר גרוע עם EURO 6.4, כיילו אותו עוד יותר רגיש !!

PSA6.4.thumb.png.3d15b25836d3c5da59ac062dee009446.png

 

בהצלחה בהצלת מיכלי אוראה PSA !!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן:

U029E87 - לבינתיים - CASE SOLVED.

בוצעה בדיקה מול "מוח" שירד מאיזה רכב, אין לי מושג איזה, תקע מול שקע.
על הצמה של החלק התורם היה תאריך 10/2019. לא רע.

חיבור מחשב, מחיקת תקלות -> התקלה *לא* חזרה.
נשארה רק נורית AD BLUE מהבהבת - אבל זה מובן, לא עשיתי איתחול.

פירוק מיכל אוריאה, החלפת PCB ב-ל-ב-ד.
חיבור מחדש, מילוי 10L אוריאה.
ביצוע DRAIN-REFILL-INITIALISING.
נורת AD-BLUE כבתה.

התנעת הרכב -> אין נורות תקלה דולקות. 
נסיעת מבחן לחימום הקטליזטור. עם הגעתו לאיזור 200 מעלות צלזסיוס, נכנסה המשאבת אוריאה לעבודה והחלה הזרקת אוריאה. SO FAR SO GOOD.
בוצעה נסיעת מבחן בהצלחה, יבוצע המשך מעקב בימים הקרובים לראות שאין חזרה של בעיה.

איציק

(החלק המאובק הוא החלק התורם. הנקי הוא התקול. החלק המאובק עבר ניקוי עדין עם מברשת עדינה להסרת האבק ומעט אויר לניקוי האבק ממקומות שהמברשת לא מגיעה).
 

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.04.09_985c6f61.jpg

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.04.09_e25c830c.jpg

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.04.10_0585fd00.jpg

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.04.08_842c9f9d.jpg

WhatsApp Image 2023-11-12 at 17.04.09_1522a6d2.jpg

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.10.2023 בשעה 08:12, hans כתב:

בתור מתכנת אני מודה באשמה, אנחנו לא מקפידים על זה מספיק

בעבודה האחרונה שלי היה לי ויכוח שלקח חודשים עם מפתחי האפליקציה שלנו - כל בעיה באפליקציה היתה מסתיימת בהודעה something went wrong, וכשאמרתי להם שזו לא באמת הודעת שגיאה פרודוקטיבית, הם לא ממש הבינו מה אני רוצה ואמרו לי but something went wrong, so we are telling the user that something went wrong... לך תתווכח עם מתכנתים 😄

 

@איציק נ. בעקבות השרשור הזה אני מודה לאלוהי הקרואסון שאצלי ברכב אין את הצרה הזו שנקראת אוריאה - אבל פוסט מדהים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 14.11.2023 בשעה 07:07, avargel כתב:

אתה כבר על 2/2


מעדכן:

עוד 2 רכבים של חברים הצטרפו לסטטיסטיקה של P20E800 -

ברלינגו 2018 1.6HDI עם 45,000 ק"מ בלבד (חדשה לגמרי).
פיג'ו 3008 1.6HDI עם 92,000 ק"מ (פרטית של חבר יקה).

בשניהם החיישן טמפ' על הבורד חימום היה תקול\מגע רופף (0.27K Ohm במקום 7-8K Ohm במזג אויר קייצי) - החיישן נעקף ע"י חיישן חדש שהוצמד לתחתית המיכל (לחלק היבש) ובא לציון גואל.

SO FAR הגענו ל 4/4 מיכלים  (כמו שאמרתי בהתחלה, החיישן טמפ' והמצוף הם תקלות רוחביות ומהוות את מרבית הבעיות ברכבים שהם צעירים יחסית - וניתן להתמודד מולם בקלות).

איציק

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 4

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...