Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

P20E8 -Pressure of UREA fulid -> השירשור המלא שעוד יגדל....


איציק נ.

פוסטים מומלצים

מישהו שמע על תוסף שמונע קריסטליזציה (התגבשות) של נוזל אוריאה? על מנת למנוע את הבעיות 

 

דובר על זה בקבוצת פייסבוק של 3008 באנגלית

IMG-20231010-WA0054.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, אני משתמש בתוסף של 3RG.

 

עד כה אני לא רואה קשר בין התקלות השכיחות לקריסטליזציה.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף מעניין ושאפו על הביצוע.

אין סיפוק גדול מלהבין איך הדברים האלו עובדים והאושר שאפשר לתקן מבלי להחליף.

ביג לייק

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואוו, שאפו על היסודיות. 

אין ספק שאתה ירדת לעומקה של הבעיה. 

יש סרטון ביוטיוב בספרדית שמתאר פירוק ותיקון כמו שתיארת. 

שאלת תם-למה לא להתקין נגד במקום חיישני הטמפ'? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו.

 

היה לי תמיד ברור שמדובר באיזה כשל של רכיבים אלקטרוניים. 

 

זה קורה אצל PSA לא מעט, וחבל שהם לא מבצעים תיקון במחיר הגיוני לאחר אבחון. להחזיק 2 טכנאי אלקטרוניקה בשורק ולתת להם לשפץ רכיבים לרמת REFURBISHED בעלות הגיונית יעלה הרבה פחות ממשלוח של מיכל שלם מצרפת וכולם ירוויחו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית כל אני רוצה לציין שאני נגד ביטול המערכת הזו (ביטול של האוריאה גורר אחריו ביטול מלא גם של סנן החלקיקים - מה שאומר שאתם מחזירים את הרכב לרמת זיהום של דיזל משנות ה 2000. מסריח, מעשן שחור ומה לא).
לא רק שאני חושב שזה זילזול בחיי אדם (לא רק שלך, אלא של כל המשתמשים בדרך) אלא שבאופן אישי אני מאוד מעריך את זה שסוף סוף הגענו לדיזל שהוא לא מסריח והרבה פחות מזהם - שאני לא רואה סיבה הגיונית לוותר עליו ולכן אני נלחם בכל הכח על להשאיר את המערכת עובדת כמו שהיצרן תיכנון.

@ניצן א אפשר לשים נגד וזה יעבוד, במיוחד באקלים שלנו שהוא נחשב לחמים וטוב עבור האוריאה. אני בעד לנסות להשאיר את המערכת הכי קרובה לפעולה המקורית שלה ולכן שמתי חיישן והצמדתי אותו לתחתית ע"מ שיקבל, עד כמה שניתן, את הטמפ' של האוריאה.

אגב, באחד הפורומים מצאתי לא מעט שנתקלו באותה תקלה בחיישן - ומרגע לרגע אני רואה שמדובר בעניין מאוד שכיח. 
מה שאני בא לספר זה שחלק מאותם משתתפים בשירשור דיווחו שהם התקינו נגד 10K OHM בטור לחיישן התקול.
הם, כמוני, מצאו ערכים שבין 0.3K ל 0.7K אוהם, ובחרו להוסיף שם נגד בטור.
לדעתי זה רעיון שעובד אבל אם תשאלו אותי - לא רעיון טוב (הרי בחלק מהמקרים ראיתי "ריצוד", פעם עובד תקין ופעם לא) לכן לא הייתי רוצה שפתאום הערך יקפוץ מ 10.3K ל 20.3K כי בטווח העליון המערכת מזהה טמפ' מאוד נמוכה ואז החימום יעבוד בזמן שהוא לא צריך לעבוד, מה שיגרום להתחממות יתר של האוריאה והלוח חימום עצמו.
 

לפני 12 דקות, פריג'י כתב:

שאפו.

היה לי תמיד ברור שמדובר באיזה כשל של רכיבים אלקטרוניים. 

זה קורה אצל PSA לא מעט, וחבל שהם לא מבצעים תיקון במחיר הגיוני לאחר אבחון. להחזיק 2 טכנאי אלקטרוניקה בשורק ולתת להם לשפץ רכיבים לרמת REFURBISHED בעלות הגיונית יעלה הרבה פחות ממשלוח של מיכל שלם מצרפת וכולם ירוויחו.

אתה צודק.

ברמת התיכנון, יש את כל המידע על המרשתת.

כל רכיב שאתה רוצה לתקן על הלוח המודפס, יש לי מק"ט לתת לך.

הכל הודות לבחור אנונימי באיזה פורום - שפירק את הקופסא הזו לגורמים ורשם את כל הנתונים של כל רכיב ורכיב - ברמה ש-2 טכנאי אלקטרוניקה בלובינסקי יכולים לשבת לתקן לוחות מודפסים ולבצע בדיקות בלי לדבר עם היצרן של המיכל בכלל.
זה משהו פסיכי ברמות (זה למה אמרתי שיש עוד טונות של מידע שעוד לא שפכתי כאן בפורום, כי לדעתי זה כבר היה מוגזם הרבה מעבר למה שכבר כתבתי).

מה שכן, אני אשתדל בכל פעם לזרוק עוד מקבץ של אינפורמציה בנוגע ליתר הרכיבים - בשביל שמי שכבר מגיע לכאן, יהיו לו את הכלים להבין מול מה הוא עומד. זה הרבה פחות מסובך ממה שזה נראה או נשמע - זו באמת מערכת דיי פשוטה של משאבה, חיישן לחץ וכמה חיישנים.

לצערי האלגוריתם של זיהוי התקלות במכשיר הוא פשוט ברמה של נעל בית, כי מתכנת נורמלי שהיה יושב על תיכנון הגיוני, היה צריך לבנות לנו אלגוריתם שנותן את התקלה באופן מדוייק (לדוגמא: תקלה P20??? = חיישן טמפ' משני מעבר לתחום\מקצר\מנותק) וככה אתה יכול למקד את הבעיה במיכל...
אבל שכל תקלה כמעט מביאה אותך ל P20E8, זה כבר סרט אחר. אידיוטים - בקיצור.

איציק

  • אהבתי 5

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרתק, תודה על השיתוף.

שילוב מעורר פלצות של תכנון גרוע וביצוע גרוע.

 

לגבי קודים של תקלות - בתור מתכנת אני מודה באשמה, אנחנו לא מקפידים על זה מספיק. להציף ש"יש תקלה באזור ההוא" זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר להתחיל להריץ את כללללל התרחישים השונים ולבנות לכל תרחיש קוד משלו ולוודא שכל תרחיש מסתיים בדיוק באותו קוד ולא כל פעם קוד אחר. קל לביצוע אבל דורש שילוב לא נפוץ של נחישות, ניסיון וומרובעות. :)

  • אהבתי 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, hans כתב:

להציף ש"יש תקלה באזור ההוא" זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר להתחיל להריץ את כללללל התרחישים השונים

במקרה הספציפי הזה, ההיגיון של היצרן היה פשוט מאד:

 

 

אם אפשר היה לקנות ולהחליף בנפרד את החיישנים, את המשאבה, את הלוח, את השסתום, את המצוף, את הגוף חימום וכו' - הגיוני היה לצפות שיהיה קוד תקלה נפרד לכל אחד מהם. 

 

אבל מכיוון שהיצרן רואה את כל המיכל כיחידה אחת ולא לוקח בחשבון החלפת חלקים בו, אז יש קוד אחד והטיפול בו - "החלף מיכל". 

 

 

מה היה עוזר (מבחינת היצרן) אם היו 10 קודים שונים וליד כל אחד מהם רשום אופן טיפול - "החלף מיכל"?

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Liran xsi כתב:

עצה שלי, לכל מי שיש את הרכבים האלו עם המיכליי אוריאה של psa, לבצע "עדכון תוכנה" ולהפטר מהצרה הזאת אחת ולתמיד

 

מדוייק. התעסקות מיותרת במכלול שכולו לימון אחד גדול. מי שיש לו את המערכת הזו על סיטרואן / פיג'ו דיזל יעשה לעצמו טובה אם יקבע עם דוד מReflash Israel (או כל אחד אחר) ויבטל את הקללה הזו. זה מה שעשינו על הסיטרואן דיזל שלנו. בפועל לאחר השינוי זה לא מרגיש ולא מריח כמו דיזל ישן, אישית לא הייתי מנחש שבוצע שינוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, איציק נ. כתב:

ביטול של האוריאה גורר אחריו ביטול מלא גם של סנן החלקיקים

מה הקשר בין שתי המערכות?

הרי ביורו 5 היה ממיר קטליטי ומסנן חלקיקים ללא אוריאה.. מדוע בעצם לא ניתן לבטל אוריאה בלבד?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לבצע ללא ביטול מסנן חלקיקים.

הכל תלוי לאיזה טיונר תגיע ואיזה תוכנה יש לו.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איציק נ. סקירה יפה מאוד!

אני החלפתי מיכל+מזרק+צינור לפני כ 30 אק"מ.

כרגע, דולקות נורות אוריאה ותקלת מנוע. 

המעניין הוא, שלאחר כמה זמן נורת אוריאה כבית, נשארת נורת מנוע וגם היא כבית מעצמה עד הפעם הבאה.

 

עריכה אחרונה על ידי Zvie
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, RBRB כתב:

בפועל לאחר השינוי זה לא מרגיש ולא מריח כמו דיזל ישן, אישית לא הייתי מנחש שבוצע שינוי.

 

כי לתחמוצות חנקן, בניגוד לחלקיקים, אין צבע, ריח, טעם.

אבל הן רעילות, והזרקת האוראה מנטרלת אותן בתהליך כימי סופר פשוט.

אתה פשוט מפזר רעל, וחבל. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, RBRB כתב:

אכן חבל, גם להוציא מהמפעל מערכת לא בשלה שתתקלקל בכל רכב של היצרן זה חבל.

אז איך ידעו שזה רכב צרפתי?
זה הסימן המסחרי שלהם

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...