Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט ארונה 2021 מנוע 1000


פוסטים מומלצים

פורסם

נתנאל,

30 שניות ל 90 מעלות זה יופי, זה מצויין, תנוח דעתך.

מה שיותר מהר להגיע לטמפרטורת עבודה, זו המטרה של מערכת קירור הנשלטת ע"י תרמוסטט.

למה אתה מודאג מזה, אתה חושש שיש כאן בעיה?

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, amosbmw כתב:

ברוב המכוניות מה20 שנה האחרונות, שעון טמפ' נוזל הקירור לא משקף אמת אלא בכל טמפרטורה בין 75 ל110 יראה 90. יצרני הרכב הגיעו למסקנה שאם הנהג רואה את המחוג זז טיפה ימינה ושמאלה בהתאם למציאות, זה גורם ליותר חרדות ושאלות, לכן מעדיפים לעגל את כל הטווח ל90 שמרגיע את כולם.

 

פספסתי את הפסקה הזו, ואסביר מה לדעתי החסרון בזה שרואים 90 מעלות ולא 100+. (הערה : משפט לא נכון לפניך)

לפני מספר שנים, בעבודה, מישהו אמר לי ככה: "אני אומר לך, בארץ שלנו מותר לשים מים מזוקקים כנוזל קירור. בגלל שזה לא עולה מעל 90, ואף פעם לא יורד מתחת ל 0 מעלות (הכוונה לב"ש או חיפה). אצלנו בארץ מותר. כל הנוזל קירור לא רלוונטי לישראל!"

 

לא הקשבתי לו, אבל זה יכול להיות מסוכן אם מישהו כן הקשיב לו מתישהו. לכו תדעו כמה שנים הוא אומר את זה ולכמה אנשים.

אם טמפ' נוזל הקירור מגיעה ל 105 מעלות, ויש רק מים במערכת, המים מתאדים, ויכולה להיווצר קוויטציה  במשאבת מים. וכמובן גם סיכון מוגבר לקורוזיה וכדומה.

 

אם שואלים אותי, צריך שזה יהיה מדויק, שיראו שזה מעל 100 ואף אחד לא יחשוב לעשות שטויות.

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם
לפני 12 דקות, Netanelb12 כתב:

כן אני חושש מבעיה כי לא יצא לפגוש רכב שמגיע תוך 30 שניות לטמפ 90 מעלות 

קודם כל, קרא את הספר של הרכב.

 

להבנתי לא נדלקת שום מנורה, והתיאור שלך מתאים מאוד למה שאנשים שנוהגים ברכבים כאלה (גם אני ביניהם). 

 

פעם בשבועיים כשאתה מנפח צמיגים, או ממלא מים בוישרים, תעיף מבט על חלקי המנוע, רדיאטור ועוד. כדי שתהיה רגוע עוד יותר. 

 

אוטו בן חמש, מטופל במוסך, וננהג בצורה רגילה, עוד כוחו הרב במותניו. 

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 27 דקות, גולדן191 כתב:

אם טמפ' נוזל הקירור מגיעה ל 105 מעלות, ויש רק מים במערכת, המים מתאדים

אתה שוכח שמערכת הקירור נמצאת תחת לחץ. זה מעלה את טמפ' הרתיחה, גם של מים רגילים. 

השימוש בנוזל קירור (השם מטעה אולי) תורם להגנה על המעברים, עוזר לסכך את משאבת המים ועוד מספר יתרונות. 

  • אהבתי 1
פורסם

נכון, שכחתי, כשהלחץ הוא 1.5 באר במקום 1.01 (אטמוספירי) טמפ' הרתיחה של מים היא 111 מעלות צלזיוס ולא 100.

לפני 3 דקות, Tom_22 כתב:

השימוש בנוזל קירור (השם מטעה אולי) תורם להגנה על המעברים, עוזר לסכך את משאבת המים ועוד מספר יתרונות. 

מסכים, לכן הוא בכלל מטעה כשהוא אומר שאפשר לשים מים.

פורסם

להבנתי, מעל לחץ אטמוספרי, שקיים בכל מקרה. 

 

בוודאי שהוא מטעה, רק הסיבות פחות קשורות לטמפ' הרתיחה, אם כי לא מנותקות לחלוטין, מאחר ונוזל קירור יכול גם לעכב את זה. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

נוזל קירור (=אנטי-פריז, =אתילן גליקול) מוריד את טמפרטורת הקפיאה ומעלה את טמפרטורת הרתיחה. 

זה עקרון הפעולה הבסיסי שלו.

 

נתנאל, אם אתה רוצה להרגיע את עצמך, פתח מכסה מנוע, בדוק מפלס נוזל קרור במיכל השקוף.

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
פורסם

קוויטציה אגב בהחלט יכולה להיווצר מתחת לנקודת הרתיחה בלחץ הנתון בשל נקודות סינגולריות על האימפלר של המשאבה. 

מהבחינה הזו לפחות אימפלר פלסטיק יהיה עדיף על מתכתי.

 

לגבי מים מזוקקים, הם ייצרו קורוזיה מכיוון שהם ישלימו יונים מתכתיים מהמנוע עצמו (מהאלומיניום).

הם טובים לשטיפה, לדילול/ערבוב עם נוזל קיים בכמות קטנה, ולערבוב עם תרכיז שמכיל את מה שחסר.

  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...