Jump to content

Roycohen1979

  • פרסום הודעות

    23
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

3 נייטרלי

אודות Roycohen1979

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
  • תאריך לידה 30/04/1979

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. העקרון מעניין, האוטו אמור להתחמם לו אחרי גדישה ארוכה בגלל שהוא לא טיפל בקירור האוויר הנכנס למנוע אחרי הטורבו. אויר דחוס מתחמם מאוד וצריך מצנן ביניים כדי להכניס אוויר קר למנוע ולא אוויר לוהט אחרי הדחיסה. שים לב גם ש בסרטון למעלה הוא חיבר את צינור הואקום לצינור שמפעיל את המשאבת בלם- טעות גדולה, לדעתי הוא יכול למצוא עצמו בלי בלמים.
  2. לגבי המצבר- אני לא רואה קשר בין הדברים לגבי הקאליפר- תעמוד במישור, תכניס לדרייב ותוריד את הרגבל מהברקס לאט לאט בלי ללחוץ על הגז, בלם תפוס ימנע מאוטו להתגלגל קדימה. בלם תפוס לא אמור לגרום לאוטו להתנדנד או לנוע כמו שאתה מתאר. אל תשווה למאזדה 3, תנסה למצוא מישהו עם טויוטה כמו שלך מאותו דגם ושנתון ותעשה השוואה, תשווה כמה ההגה קשה בעמידה ותעשה סיבוב לראות אם מתנהגת אותו הדבר, יתכן יש הבדל בין המנגנונים של ההגה, תגבור הידראולי לעומת תגבור חשמלי למשל בין המאזדה לבין הטויוטה שלך, אני לא מכיר את המפרט לעומק של שתי המכוניות. בכל אופן ההשוואה צריכה להיות בין שני רכבים מדגם ושנתון דומה.
  3. לפני כמה חודשים סיימתי רומן נפלא עם היונדאי שלי, איי 30 סטיישן לבנה עם היסטוריית ליסינג. קצת רקע לדברים ברשותכם: הועזבתי בהסכמה הדדית מהעבודה שבה היה לי רכב צמוד, למעשה מאז 2006 אני עם רכבי חברה, רובם היו טנדרונים מרנו קנגו דרך פזו פרטנר לפיאט דובלו (ומוסך צמוד), גיחה קצרה בדרך לשנה עם יונדאי שהיו עליה 90 אלף קילומטר ולאחר שנה הוחלפה בדציה סנדרו סטפווי הכניסו לי את היונדאי לתודעה. אז עזבתי את העבודה ובעבודה החדשה לא הייתה אפשרות לקבל רכב צמוד, האמת פחות הפריע לי, המעבר מהיונדאי לדציה עשה לי זבנג רציני מבחינת החופש האישי שלי, האישה הייתה בתקופה ההיא בהריון (ילד מס 3) והעובדה שדחפו לי דציה בלי ברירה הכניסה אותי לסחרור כשאמרתי לעצמי שיעלה כמה שיעלה את החופש שלי לבחור את הגלגלים שלי אני שומר לעצמי. אז צריך רכב, היונדאי ישבה חזק בראש, ההיא מהעבודה הגיע ל140000 עם אפס תקלות והרגישה מתוחה כמו תוף. חיפושים מהירים בטווחי התקציב הביאו אותי לשלמה סיקסט עם רכב שעשה 80000 ליסינג נהג יחיד והיסטוריית טיפולים מלאה במוסכי החברה (באופן מפתיע) ללא תאונות ואפילו ללא שריטות. הופ כסף מחליף ידיים או יותר נכון סדרה של מספרי 0 ו 1 בצופן כלשהו מטיילים בכמה כבלי תקשורת והרכב שלי. בבית יש אשה בחודש שמיני, ילדה בת 8 וחמוד בן שנתיים. אני מאוד אוהב את הרכבים שלי, תמיד נקיים תמיד מטופלים בזמן ולמרות היסטוריה בעבודה במוסכים ויכולות טכניות גבוהות פלוס שיפוץ ושחזור בעבר של B.M.W. E30 מודל 84 עם מליון קילומטר, את הטיפולים אני מעביר למוסך מורשה ולא טורח להיכנס מתחת לאוטו. חזרה ליונדאי, חודש אחרי הקניה מסך מולטימדיה (התקנה מקומית) עושה בעיות, ריצודים, לעיתים מסרב להידלק, כמה פעמים אתחל את עצמו ולבסוף הופ אין מסך מגע. טלפון לשלמה סיקסט והמסך לא באחריות. נכנס לגריז מערכות בראשון לציון (משה חבר טוב עם היסטוריה משותפת) ויוצא עם ניפון 7 אנדרואיד חדש. נסיעה- יונדאי צפויה ויחסית שקטה, מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם 135 כ"ס שמגיעים הרחק במעלה הסל"ד, תיבת 6 הילוכים פלנטרית עם שליטה מידית ההילוכים, ממש לא מפלצת תאוצה אבל לא מרגישה רגשי נחיתות באף רמזור, תאוצות ביניים סבירות פלוס, סוחבת עליות יפה עם אשה רזה, אבא רזה ושני ילדים (הפתעה גם רזים) באוטו אבל בבגאז עגלה ותיקים וציוד מפה עד מחרתיים. רוב הנסיעות משולבות עירוני ובין עירוני והדלק אוווו הדלק. ממוצע 1\11.5 מזוויעים, לא נוהג מהר אבל מדי פעם יודע ללחוץ. מזגן חזק אבל גם תחנת הדלק פוגשת אותך יום מוקדם יותר בחודשי הקיץ. פעם בשבוע עולה לחמי וחמותי לירושלים דרך 443 והאוטו מרגיש יופי בעליות, שומר על המומנט ומטפס, אם מסיבה מסוימת הורדנו מהירות קשה קשה לטפס חזרה וצריך ללחוץ על הדוושה ולשמוע את מיכל הדלק מתרוקן, בירידות הורדת הילוכים ידנית אכן בולמת את האוטו יפה באופן מפתיע, אמנם לא כמו דיזל אבל בהחלט מאפשרת להתגלגל למטה מירושלים כמעט ללא נגיעה בבלמים. ירידה לאילת, בבאגז 3 מזוודות ל3 ילדים ושני מבוגרים, עגלה לקטנטן, בימבה בצורה של פרארי אדומה וארגז מלא ציוד לבריכה ולים, תיק גב של אבא תיק גב של אמא ותיק גב קטן מלא בשטויות של הבת הגדולה ועדיין יש מקום, רק מקווה שלא יהיה פנצ'ר בדרך כיוון שלהוציא הכול החוצה בכביש הערבה ב 40 מעלות כדי להגיע לגלגל ספייר (בגודל מלא) יהיה ממש תענוג של חוויה. (לא היה פנצ'ר), והדלק ? לא עושה אילת חזרה על מיכל אחד, איפסתי מונה ותדלקתי בסוף ובתחילת הנסיעה וקיבלנו לנסיעה הספציפית 13.7 קילומטר לליטר, בשיוט 100 קמ"ש ! לא זכרתי שהייתה כלכך צמאה כשהייתה לי מהעבודה, כנראה שהדלקן מכהה את החושים... אבזור- ליסינג. רכב בסיסי, חלונות חשמל, נעילה מרכזית עם שלט בהתקנה מקומית, אין סאן רופ, מולטימדיה בהתקנה מקומית שלא הספקתי להנות ממנה ו6 רמקולים שהוחלפו למשהו שפחות מבריח חתולים ברחוב יחד עם ההחלפה לאנדרואיד, בקרת שיוט אין בדגם הזה אלא רק במאוחרים יותר. את הצמיגים החלפתי מיד לאחר הקניה מהסינים ליסינג לdunlop sp sport והרצתי שמועה שאני מחפש מגנזיום של יונדאי מפירוק, יומיים אחרי קיבלתי טלפון מפנצריה שבדיוק פירק ממישהו ותמורת 900 שקל יצאתי עם 4 מגנזיום יונדאי מקוריים במצב מצוין ללא שריטות או מכות. טיפולים- כל 15000 ק"מ על השעון, מוסך אוטוויק מודיעין, מתקשר לתאם, מביא את האוטו בשעה 07:30, נכנס לחדר המתנה לשתות קפה ומקבל את האוטו חזרה שעתיים אחרי מינוס 800-900 שקל יחד עם שובר לשטיפה פנימית וחיצונית מפנקת ובלי הפתעות מיוחדות. האוטו הגיע עם בלמים די חדשים מקדימה ומאחור מעולם לא הוחלפו, אני החלפתי קדמיים למקורי ב120000 מאחור מעולם לא נגעתי, העלות של הקדמיים הייתה קרוב ל2000 שקל מזעזעים והוחלף גם נוזל בלמים. 140000 ק"מ, מנורת esp נדלקת באמצע נסיעה והאוטו נוסע קצת פחות טוב, לא דרסטי אבל משהו מתנהג מוזר ותגובות דוושה לא ברורות, מגיע לחברים כמתוכנן, פורק את המנגל מהבגאז וסוגר אותו ומגלה שהאור ברקס פועל למרות שהאוטו כבוי ואין מפתח בסוויץ. מעיף מבט למושב הקדמי ואין אף רוח רפאים לוחצת על הבלמים, נכנס, מתניע לוחץ על הדוושה כמה פעמים וסוגר שוב אולי ישתחרר משהו וכלום, האור דולק. הגיון פשוט מכניס אותי מתחת לדשבורד, שם אני רואה שהגומייה הנמצאת מתחת לדוושת הבלם ולוחצת על המיקרוסוויץ המדווח לאוטו שהדוושה לחוצה נקרעה ולכן המיקרוסוויץ נשאר פתוח והאוטו חושב שהדוושה לחוצה, בנסיעה האוטו חושב שאני בולם ולא מרגיש בלימה ובמקביל מאץ כרגיל אז נדלקה מנורת בקרת היציבות שכל פעם ניסתה להתערב, בקיצור האוטו התבלבל בגלל גומייה קטנטנה. אלתור מהיר עם איזו חבלה שתמיד נמצא באוטו והתקלה הסתדרה זמנית. בראשון בבוקר מוסך יונדאי, מנהל העבודה שומע את סיפור המקרה, שואל אם איך הגעתי מסקנה שהדברים קשורים ומציע לי לעבוד אצלו במוסך- סירבתי בנימוס, נפרדתי מ58 שקל עלות גומייה והחלפתי לבד. זהו אפס תקלות, האוטו מתוח כמו תוף, נוסע שקט בלי קרקושים בלי רעשים בלי חופשים ובלי תקלות- רק דלק והרבה דלק, הרבה מאוד דלק ! ספטמבר 2019, האוטו מתקרב לטסט מס4 אצלי עם 158000 ק"מ והגיע הזמן להתקדם, בודק את השוק ונכנס לדכאון, יונדאי כמו שלי עם קילומטז כזה יושבות חודשים ארוכים בלוח יד 2 ונמכרות במחיר בדיחה, חברות הליסינג רצחו את השוק לרכב כלכך נעים ואמין ועוד ממש לפני הטסט, צמיגים צריך להחליף, טסט צריך לשלם ומבט בוחן זריז על הבלמים מאחור מרמזים לי שבטיפול הבא גם הם יוחלפו, בכל אופן עשו כמעט 160000 ק"מ, אז מקבל החלטה- טרייד-אין. לאחר חיפוש ובדיקה התלבטתי בין מזדה 3 ספיריט האצבק מנוע 2000 (חולה על דלת חמישית והכלבה נכנסת לבגאז) או רכב סטיישן אחר, בטעות מצאתי את עצמי נכנס לאופל אסטרה 1.4 טורבו 150 כ"ס cw מיד לאחר הנסיעה במאזדה ומשם כבר לא יצאתי. 25 קג"מ כבר ב2000 סל"ד ושיא הספק ב4500 שקטים עם דחיפה מגניבה, ובעיקר מרווחת פי מליון מהמאזדה סגרה את הגולל על היפנית, אז החלטתי לחפש... הפעלתי קשרים בשלמה סיקסט שהיו היבואנים בעבר אבל לא הייתה להם אסטרה סטיישן 2017 והלאה, שאלתי חבר בכיר שעובד בחברה והוא אמר שדגם 2017 מצוין ואין איתו בעיות מיוחדות, ויש לו סוכנים שרואים 150000 ק"מ על השעון ללא תקלות מיוחדות והם עדיין לא משחררים אותם למכירה. מגיע לאלדן, יש אופל עם 44000 ק"מ עם עבר ליסינג, חידושי צבע בגלל הרבה שריטות אך בפנים האוטו חדש, אמרנו טרייד אין ? האחראי טרייד-אין רצה לקחת את היונדאי לבדיקה, היה לו סנדביץ ביד ואמרתי לו שאם אני פותח מכסה מנוע ומנגב את הסנדביץ על הבלוק ואוכל אותו זה ירצה אותו ? פתח מכסה מנוע , העיף מבט 20 שניות וסגר, עשה סיבוב 4 דקות עם האוטו במגרש חניה ולקח את האוטו בלי בדיקה במחיר מחירון מינוס 4000 שקל (הייתי מוציא בכל אופן על צמיגים, בלמים, וטסט) משם יצאתי עם אופל חדשה, ידוע לי שלא תהיה אמינה כמו היונדאי, מצד שני אף רכב כנראה לא יהיה כזה. האופל בינתיים עושה 25% פחות בתצרוכת דלק, עשיתי 20000 ק"מ ללא תקלות, החלפתי צמיגים עם מימון חלקי של אלדן שרצו לשים לי סיניים אבל הוספתי לtoyo preformance וגנטים הוחלפו מיד לoz בצבע שחור. והיא משייטת ב130 על 2200 סל"ד וב160 מתחילים להרגיש שהאוטו באמת זז. הבלמים רכים וחסרי מחץ והולכים להיות מוחלפים לtarox ועוד כמה שיפורים לחיזוק הפוטנציאל בדרך... בכל אופן הגן שהיה לי בE30 מתחיל להתעורר... בינתיים בטיפול הראשון גיליתי שאלדן לא היו בדיוק "ברורים" לגבי הרכב, והעיכוב לשלוח לי היסטוריית טיפולים שלא קיבלתי עד היום היה מסיבה מוצדקת. טיפול ראשון עשו בחברה (שלמה סיקסט היבואנים וחברה מתחרה של אלדן ), טיפול שני עשו כנראה באיחור וכנראה בקלנסווה או אצל איזו חצר אחורית של מישהו ומיד אחריו הרכב גמר על המנוע. לפי המוסך המרכזי הוא הגיע עם רעידות וחוסר סחיבה והסיבה הייתה פלגים לא מקוריים וחלפים מוזרים. 900 ק"מ לפני שהגיע אלי האוטו עבר אובראול מלא כולל החלפת אטמים, בוכנות, טלטלים, אטמים של הטורבו וגומיות של האינג'קטורים, אטם ראש הוחלף בגלל הפתיחה, לבסוף בדיקת קומפרסיה שיצאה תקינה. לא ראיתי מחיר אבל לפי הערכה של היועצת שירות הוציאו על הרכב בין 40-50 אלף שקל על חשבון אלדן. לפני שנגמרה האחריות לקחתי את הרכב לבדיקה כללית במוסך החברה לקבל חוות דעת לגבי מה שאעשה לאלדן אבל הכול יצא תקין ובמצב מצוין, כרגע נוסעת נפלא. מקווה שנהניתם מהחפירה. בתמונה היונדאי שנמכרה, ולבסוף תמונה של האופל. אגב שבוע אחרי היא כבר נמכרה מאלדן ללקוח אחר וכיום היא משוטטת להנאתה בכבישי ישראל. thumbnail (1).jfif thumbnail.jfif אופל.jfif
  4. שווה בדיקה משמעותית של הפרונט, כיוון פרונט, איזון צמיגים או החלפה שלהם, חופשים במשולשים ומוט מייצב... בכל מקרה אם הרכב נוסע גרוע ב160 אולי עד לתיקון לא תסע 160. תתחיל במה שקל, תסתכל על הצמיגים ותראה אם השחיקה סימטרית, שווה להצליב אחורה קדימה בלי להפוך צדדים. רעידות הגה יכולות להיות קשורות לחוסר איזון. האם הרכב עבר תאונה בעבר ? יתכן וההגה קשה בגלל נזק למסרק. אח"כ גש לבדוק פרונט, שיבדקו גם גומיות וחופשים, תזוזות הצידה יכולות להיות קשורות למוט מייצב. בהצלחה, אל תזלזל וסע בזהירות.
  5. יש פה עוד בחור עם תקלה דומה ממש מאתמול, דברו בינכם כיוון שיש לי הרגשה שתדלקתם באותה תחנה ואז ככול הנראה נפלתם על תחנה עם דלק מהול או לא תקין.
  6. לא ברור איזה סטייג 1 עשו לאימפרזה של ידידה שלך, סטייג עושים לרכבים שיש להם טורבו משנים את מפת ניהול המנוע., את יחס הגדישה וכו... את היכול לשחק עם מערכת יניקת אוויר ומערכת פליטה אבל בסופו של דבר כן ידובר על סוסים בודדים שלא בטוח שתרגיש את ההבדל בהם מלבד רעש נעים יותר לאוזן שלך ופחות נעים לבוחן במשרד הרישוי. יותר הגיוני שמשהו לא תקין אצלך במנוע, זה דבר ראשון ששווה לך לבדוק.
  7. העדיפות היא תמיד להחליף לאותו סוג צמיג מאותו יצרן על אותו סרן, העלות לא כלכך גבוהה בצמיגים שציינת ושווה לך למען הבטיחות שלך להחליף את שני הצמיגים ולפתור עניין, ועל הדרך להעביר את הזוג החדש אחורה והישן קדימה. אני יודע שזה נשמע פחות הגיוני אבל מאחור אין לך שליטה ולכן עדיף את החדשים לשים מאחור. בכביש יבש לא תרגיש את ההבדל אבל במקרה חירום בכביש רטוב הבדלי האחיזה יכולים להיות ההבדל בין בלימת חירום והתחמקות ממכשול תקינה לבין רכב הפוך בצד הכביש או מרוח על מעקה הבטיחות. האם זה שווה לך מאות בודדות של שקלים ?
  8. יתכן מאוד ויש לך אויר במערכת בלימה או שישנה בעיה במשאבת בלם, אם אתה אומר שעברת 4000 ק"מ בלי שיפור זה כבר לא עניין של חוסר התאמה או חריטה של הדיסקים.
  9. לאשתי ישי יונדאי איי20 השני במספר, לי הייתה איי 30, מכוניות נהדרות ואמינות. ממליץ על מוסך אוטווויק במודיעין אם זה קרוב אליך. אמנם אף אחת מהן לא סבלה מעולם בקלקול או תקלה מלבד בלמים וטיפולים שוטפים, (ה30 נמכרה אחרי 150000 ק"מ עם היסטורית ליסינג, ה20 הראשונה נמכרה עם 90000 יד 1) אבל כשהיינו שם השירות היה נהדר, קבענו תתור ונכנסנו מיד, חדר ההמתנה נעים ונוח וקיבלתי גם אופציה למונית לכיוון אחד אם לא רציתי לחכות.
  10. אני בהחלט מעוניין לשפר תגובות דוושה, לפי מה שאני הבנתי התקנת משכך מומנט תעשה עבודה דומה להחלפת תושבות מנוע אבל בצורה זולה יותר ופשוטה יותר להתקנה
  11. האוטו עם פחות מ60000 ק״מ, הוחלפו נוזלים לפני 15000 ולפי הספר טיפולים יוחלפו שוב בשבוע הבא בטיפול הקרוב.
  12. למישהו יש רעיון איך אני מוסיף עוצמה לבלימה ? יש לי אסטרה טורבו והבלמים שלי חסרים את תחושת הנשיכה ומרגישים קצת רכים. נראה שזאת בעיה ידועה כיוון שכבר במבחני הדרכים השונים שהאוטו עבר כל הבוחנים ציינו את זה. אני מעוניין לחזק אותם, רצוי בלי להחליף ולהגדיל קאליפרים וצלחות בלימה ולהסתבך עם בוחני משרד הרישוי. האם יש צלחות ורפידות טובות יותר ויעילות יותר על אותן מידות מקוריות שהרכב מגיע איתם ? יש לציין שאין כל תקלה מערכת הבלמים של הרכב.
  13. לא יודע אם קשור אבל לי יש אופל אסטרה טורבו 2017, קניתי רכב עם ק"מ נמוך והיסטוריה של ליסינג, לאחר הקניה גיליתי בעיון בהיסטוריית הטיפולים שאלדן "פספסו" טיפול 30000, ב44000 הרכב נכנס למוסך בגלל בעיות סחיבה ורעידות- הנקודה הראשונה שהמוסך המרכזי העלה היא שלכרב היו פלגים לא מקוריים, כנראה שאלדן עשו טיפול ל30000 במוסך חרטא למרות שהרכב היה תחת אחריות, והמסקנה של הבדיקה היתה שהיה צריך להחליף לאוטו 4 בוכנות כולל רינגים, טלטליפ וכו ובקיצור האוטו עבר אובראול מנוע, אני קניתי את האוטו מסתבר עם מנוע שעשה 1000 ק"מ בלבד. בכל מקרה נושא הפלגים נשמע מוכר לפי מה שאומרים במוסך של אופל.
  14. איפה עשית את הstage 1 ? עשית תוכנת מדף או שהתאמה אישית ?
×
×
  • Create New...