Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 2 שעות, Night Driver כתב:

ולמה אורח החיים שלך שמעדיף אוטומט גובר על אורח החיים של מי שמעדיף ידני?

הוא לא גובר.

אבל על כל אחד כמוך שמעדיף ידני יש 10,000 שמעדיפים אוטומט ובסוף השוק עושה את שלו.

לפני 2 שעות, Night Driver כתב:

 

אנחנו מדברים על העדפות ואתה מתווכח איתי מה אני מעדיף ולמה.

לרגע לא דיברתי על העדפות.

רציתי רכב ידני והייתי מאוד קרוב ללרכוש אחת,אבל הטרייד אין עשה פאשלה והביא דגם אחר והייתי לחוץ על רכב.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

בעיקרון אתה צודק, אין צורך בגיר רגיל יותר, היום תיבות הילוכים אוטומטיות עושות עבודה טובה יותר (כשהן נוסעות, ולא במוסך בתיקון). אבל תמיד יהיו אנשים שירצו לנהוג ברכב עם גיר רגיל מכיוון ש"תפעול מכונה" זאת פעולה מספקת (לא בטוח מה ההסבר).

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

 

לפני כשעה, David32 כתב:

שו? מאיפה הבאת את זה?

אם להתעלם מה EPA רייטינג הנמוך של הטייקן (כי המוני בוחני רכב הגיעו לטווח ארוך יותר מהמוצהר), מה פחות יעיל בפורשה?

 

יעילות מתבטאת בצריכת החשמל לקילומטר. גם אם מניחים שנותני ה-EPA הם פאסימיים, הטייקאן רחוק מלהיות מכונית יעילה, בדיוק כמו שהפנמרה היא לא בדיוק רכב חסכוני בדלק. למי שיכול להרשות לעצמו את המכוניות האלו זה לא ממש משנה.

https://ev-database.org/cheatsheet/energy-consumption-electric-car

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם

קצת סוטה מהנושא, אבל יש לי שאלה.

לאורך שנות קיומו של הגיר הידני האם היו איזה שינויים/שיפורים משמעותיים?

אני מנחש שאופי הפעולה נשאר זהה ולא הרבה השתנה, סך הכל כמה גלגלי שיניים. אבל בכל זאת סקרן.

פורסם (נערך)

פעם היו תיבות הילוכים ידניות ללא סינכוניזציה או עם סינכרוניזציה חלקית. כמו כן מספר ההילוכים בתיבות ידניות עלה עם השנים. פעם 3 הילוכים ידניים היו מקובלים, היום יש מכוניות עם 7.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 דקות, eladts כתב:

פעם היו תיבות הילוכים ידניות ללא סינכוניזציה או עם סינכרוניזציה חלקית.

גם בזה אפשר לנהוג וזה לא סיפור כזה גדול כשאתה מיומן. 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 4 שעות, eitanuch כתב:

לא צריך הילוכים. זה מוריד את רמת הבטיחות, גורם לחוסר תשומת לב של הנהג למה שקורא בכביש.

 

ואני יכול לטעון שאוטומט מעודד קלות דעת וחוסר ריכוז בכביש כי כבר לא צריכים להיות מרוכזים ב 100 אחוז במלאכת הנהיגה ובמהירות שבה אתה נמצא ואפשר בכיף לסמס עם יד אחת בזמן שאתה מנווט בחצי מבט עם השנייה, האוטו תמיד יסע ולא פתאום יתכבה לך כי אתה לא בהילוך נכון והראש שלך ברח.

 

כמובן שזה טיעון מוקצן אבל כנראה שקרוב יותר לאמת כלשהי מאשר הטיעון המופרך שלך שידני הוא פחות בטיחותי.

  • אהבתי 4
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 2
פורסם

בשיוט בכביש בינעירוני זה באמת לא משנה, הרי הרכב ימצא רוב הזמן על ההילוך הגבוה ביותר ורוב הזמן אין סיבה באמת להוריד הילוך בזמן שיוט.

חוץ מזה, מי שרוצה לסמס עושה את זה גם עם גיר ידני.

 

יצא לי לנסוע ברומניה עם נהגת מונית שביד אחת סימסה, ביד השניה סיגריה ואיכשהו היא גם העבירה הילוכים.

כנראה שאם מאוד רוצים זה אפשרי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
קצת סוטה מהנושא, אבל יש לי שאלה.

לאורך שנות קיומו של הגיר הידני האם היו איזה שינויים/שיפורים משמעותיים?

אני מנחש שאופי הפעולה נשאר זהה ולא הרבה השתנה, סך הכל כמה גלגלי שיניים. אבל בכל זאת סקרן.

 

 

אני לא יודע כמה רחוק בהסטוריה אתה רוצה להגיע. בשנות ה 70 של המאה הקודמת כבר היו תיבות הילוכים ידניות 5 הילוכים שפעלו בדיוק כמו היום. במכוניות יותר זולות היו תיבות 4 הילוכים שגם פעלו בדיוק כמו היום.

 

החל מתחילת שנות ה 90 לא ייצרו יותר תיבות ידניות 4 הילוכים, כולם עברו ל 5 ובמקביל התחילו להופיע תיבות 6 הילוכים. 

 

 

היום משתמשים בתיבות 5 או 6 הילוכים,

7 הילוכים ידניים יש רק בפורשה ואילי בעוד כמה מכוניות ספורט, זה לא משהו נפוץ ולא קיים במכוניות רגילות. 

 

 

גיר ידני 3 הילוכים שייך לעבר מאוד רחוק, תקופת מלחמת העולם השניה.

 

 

  • אהבתי 2

 

 

פורסם

תאמת אני די מסכים שאין צורך בגיר ידני ברכבים הרגילים שמסיעים אותכם מנקודה א לנקודה ב וזאת המטרה העיקרית.

כמו שפותח הדיון אמר, לרכבי ספורט יש צורך בידני כי שמה בין היתר נמצאת ההנאה. 

ידני זה סבבה אבל לפעמים באמת ההיתרונות של תיבה אוטומטית מורגשים מאוד, כמו לשמל להיות בפקק בעליה... ובתאכלס גם פקק לכיוון נתניה דרומה נגיד, שיכול להיות גם שעה של התקדמויות מאוד קטנות, הרבה יותר מהנה אפילו להיות עם מזגן, אוטומט ורדיו.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני כשעה, dorsht כתב:

בשיוט בכביש בינעירוני זה באמת לא משנה, הרי הרכב ימצא רוב הזמן על ההילוך הגבוה ביותר ורוב הזמן אין סיבה באמת להוריד הילוך בזמן שיוט.

חוץ מזה, מי שרוצה לסמס עושה את זה גם עם גיר ידני.

 

יצא לי לנסוע ברומניה עם נהגת מונית שביד אחת סימסה, ביד השניה סיגריה ואיכשהו היא גם העבירה הילוכים.

כנראה שאם מאוד רוצים זה אפשרי.

 

בשיוט על כביש מהיר אני רוצה להאמין לפחות שהרוב הגדול לא מעיזים להתעסק במשהו חוץ מלהיות מעל הכביש, אפילו לאימבצילים הכי גדולים יש מודעות למהירות גבוהה ולהשלכות של התעסקות במשהו שהוא לא הכביש. חוץ מזה גם בשיוט עם ידני תמיד יש שינויים בתנועה, הורדת הילוכים בגלל האטות תדירות והעלאה חזרה ככה שאפשר לאמר שגם  בסביבה כזו צריך לשים לב לגיר ולנהיגה כפועל יוצא. 

 

בנוגע לנהגת, סבבה אם רוצים גם יש אנשים שאיבדו יד והצליחו ללמד את עצמם לצייר עם הרגל, ברור שאם יש רצון מוגזם אז אפשר איכשהו לעשות הרבה, אבל זה בכל זאת מחסום מסויים עבור הרוב.

 

בכל מקרה זה לא משנה, אני לא טוען עכשיו שאוטומט זה בלתי בטיחותי בעליל, רק הקצנתי את הטיעון כדי להראות דרך הסתכלות אחרת על התפיסה שלו שגיר ידני פחות בטיחותי. במציאות בסופו של יום אין קשר בין הגיר למידת הבטיחות והטענה שלו מופרכת.

פורסם
לפני 8 שעות, eitanuch כתב:

זה מוריד את רמת הבטיחות, גורם לחוסר תשומת לב של הנהג למה שקורא בכביש

קורה*

האם נהגת בקביעות ברכב ידני לפחות עשרת אלפים קמ?

לפני 2 שעות, Buki כתב:

תיבות 4 הילוכים שגם פעלו בדיוק כמו היום

ידית ההילוכים בהגה שלי מוסרת ד"ש

20200721_112022.jpg

לפני 2 שעות, Buki כתב:

7 הילוכים ידניים יש רק בפורשה

אם אני זוכר נכון, גם באסטון.

פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, eitanuch כתב:

לא צריך הילוכים. זה מוריד את רמת הבטיחות, גורם לחוסר תשומת לב של הנהג למה שקורא בכביש.

כמה ניסיון יש לך בנהיגה בידנית? לנהג עם מיומנות מינימלית זה מסיח את הדעת פחות מהצצה בבקרי המזגן או הרדיו\טייפ😄\מולטימדיה.

לפני 8 שעות, Doron_Z כתב:

 

בשיוט על כביש מהיר אני רוצה להאמין לפחות שהרוב הגדול לא מעיזים להתעסק במשהו חוץ מלהיות מעל הכביש

תספר את זה לאיטלקים שמקפידים להתעסק עם הטלפון בכביש המהיר. מה שכן - הם גם מוודאים שהם בימני, שבהרבה מקומות הוא נתיב איט מהשאר.

לפני 8 שעות, ProRules כתב:

תאמת אני די מסכים שאין צורך בגיר ידני ברכבים הרגילים שמסיעים אותכם מנקודה א לנקודה ב וזאת המטרה העיקרית.

 

את האמת. כך בעברית. ואני לא מסכים אתך, הגיר הידני זול יותר ברכישה ויש מי שבשבילו זו סיבה מספקת לרכוש רכב ידני. פה ושם אפלו נהגי מוניות שמעבידים את רגל שמאל בפרך. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...