Jump to content

parnuk

  • פרסום הודעות

    25
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

32 נייטרלי

אודות parnuk

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    מעניין, לי לא יצא לנהוג על האינפיניטי אבל עכשיו אני סקרן, תודה.
  2. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    אני לא הולך לשמע הכי שפוי בעולם. האינפיניטי על הנייר רכב מגניבבבבבב וגם יותר טוב ברוב הפרמטרים אבל דבר אחד פסל אותו עוד לפני הסיבוב הראשון: המראה. סורי, זה פרמטר חשוב אצלנו. בדיעבד חבר עם כזו נהג קצת על הלקסוס ודיווח שהלקסוס יותר נוחה בהרבה ומנהגת יותר טוב אבל חסר לו כח.
  3. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    חיפשנו קצת ספורטיביות, ידני, פרקטי ויפה. לא מצאנו ונאלצנו להתפשר. הפעם התפשרנו קצת על הספורטיבי והרבה על הידני.
  4. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    @danniel אנסה לחדד - הגיר הוא מאוד יפני סטנדרטי 6 הילוכים, בנהיגה רגילה הוא מרגיש טבעי ושקוף, לא יותר ולא פחות מוצלח מבמאזדה 3 או הונדה אקורד - עושה את העבודה. ההילוך השישי ארוך מאוד - לא זוכר אהמספרים המדוייקים, אני יכול לבדוק אם צריך - שיוט על 120 בסביבות 1500 סל"ד למיטב זיכרוני. מהירות ההעברה היא טובה מהממוצע( גם היום וגם באותן שנים) אבל בהחלט לא מתחרה ב dsg. השליטה הידנית מאפשרת לך לקבוע את ההילוך המירבי לרגע נתון, כלומר קל להוריד הילוך לפני עקיפה או ביציאה מסיבוב אבל העלאת הילוך תקרה כשהמחשב יחליט. כלומר, יכול להיות שתגביל את הגיר ל3 ובזמן האצה תצפה שהוא יעלה מ2 ל3 אבל הוא לא יעשה את זה עד שלא תרפה מהדוושה, קצת טיפשי אבל לא דרמה. בעת האצה הגיר לא יעלה הילוך אם לא תאפשר( אפשר לנגוח במנתק כל היום), מצד שני הוא לא יתן לך להוריד הילוך לכזה שיגרום להעלאת הסל"ד מעל המנתק. נהיגה - אני לא כתב רכב גדול ולא דחקתי את הרכב למגבלות שלו אבל אני כן משתעשע איתו כשזה לא מסוכן אז אנסה לתאר את תחושותי. הרכב מרגיש מאוד חד ומאוזן כלומר התגובה להפניית ההגה היא מידית וטובה, התגובות להעברות משקל הן צפויות וליניאריות. איבודי האחיזה צפויים ונשלטים. אם זכרת לכבות את הבקרה בהחלט אפשר לנהוג את האוטו הזה עם ביטחון על הצד, אין אובר שוטים מפחידים בחזרה לאחיזה או בשינויי כיוון, קל לתקן את ההחלקה בעזרת ההגה והדוושה. אם שכחת לכבות את הבקרה - צפצופים מעיקים מוציאים אותי מריכוז, לא יודע מה קורה שם, יש החלקה קצרה וזהו. יש לרכב נטיה להיגוי יתר. ההגה לא מתקשר בעליל, יש לו משקל סביר אני חושב שבחניה הוא הופך קל יותר. התגובה המידית לפניה גורמת להגה להרגיש "מדוייק". מי שמחפש מכונת דריפטים כנראה יצטרך להוסיף lsd וקואילאובר בתור התחלה ובדריפטים כמו בדריפטים זו רק ההתחלה. כדי לבחון את הדברים האלו לעומק צריך לקחת אותו למסלול ואין לי תוכנית כזו. מקווה שעזרתי. @Anatoli999 אנחנו הזוג מהמיאטה, זו נקודת ההשוואה שלי להנעה אחורית. הלקסוס מתנהג ממש כמו מיאטה גדולה. ההתנהגות מאוד דומה פשוט פחות מידית כי מדובר בסוף בגוף הרבה יותר גדול. המיאטה עושה את הכסף שלה על זה שהיא סופר קלה וסופר מידית. הלקסוס מרגישה לא פחות מאוזנת מהמיאטה. @GTI33 עד סוף השבוע הזה ניתן יהיה לכנות את המיאטה אפורה...( אם תמצא מי אני בואצאפ אגלה לך) @X9500 אני לא רוצה שנכנס כאן לויכוח, לי הנתון מרגיש הגיוני, לא ציטטתי נתון יצרן אלא אתר שמרכז מדידות של מגזיני רכב שונים. 7.1 שניות נמדדו ע"י motor trend https://www.0-60specs.com/lexus/
  5. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    זו בהחלט לא מכונית שרירים אבל לקרוא לה עגלה זו הגזמה, נתון ההאצה ל 100 קמ"ש הוא 7.1 שניות וההספק המרבי הוא 208 כ"ס לא 230. אותי הרכב מאוד הפתיע בכמה שלמרות שהוא קרוזר הוא יודע להיות הרבה יותר חד וספורטיבי ממה שתצפו. צפיפות מאחור - הגג קצת נמוך ליושבים שם, מכזו מכונית גדולה אפשר היה לצפות ליותר. מצד שני נסיעה של 4 מבוגרים עם ציוד מחנאות לטיול בערבה של שני לילות היתה תענוג, לא רבנו מי ישב מלפנים. הצפיפות יותר מורגשת מול כסא התינוק. הרכב שוקל קצת יותר מטון וחצי וננהג עם רגל דיי כבדה, היום הסתכלתי פעם ראשונה על נתון הצריכה במחשב הדרך והוא 1 ל 10. באינטרנט אנשים מדווחים על 1 ל 13 במקרה הטוב בבין עירוני. לשם השוואה עם אותו סגנון נהיגה בערך הדיאס עמדה על 1 ל 12 וזו מכונית שיודעת לעשות 1 ל 16( לי אין סבלנות להשיג הישגים כאלו) כפי שאתם מבינים העניין הזה לא בראש סדר העדיפויות שלי, לא בבחירת הרכב ולא בסגנון הנהיגה. חצי הגרוש שלי - מי שמחפש חיסכון בדלק שיקנה רכב קל עם מנוע מודרני וינהג בהתאם.
  6. parnuk

    רכישה וחצי שנה עם לקסוס IS250

    תודה, לפי מה שאני ראיתי - אחוזים בודדים סביב מחירון יד2. לוי יצחק היה גם דיי קרוב. הסתכלתי רק פעם אחת כדי לדעת מה הערך הביטוחי של האוטו אז אני לא זוכר אם מעל או מתחת.
  7. היי כולם סקירה לא קצרה אחרי שנה (חצי ממנה פעילה) עם לקסוס is250. -היסטוריה- אני תופס מעצמי אחד שמתעניין מאוד במכוניות וככזה גם דרדרתי את הגברת לחבב את התחום ולשים לב במה היא נוהגת. עד היום היא נהגה על: 106, 206xs, c2 vts, ds3 turbo - כולן ידניות. בצד שלי הוחלפו פחות רכבים אבל גם שם לא היו בחירות מידי סטנדרטיות. -הבחירה - הרכב שלה משמש כרכב עיקרי, ונוסע לא מעט - 35 אלף ק"מ בשנה. הדיאס (למרות למוניטין) היתה תענוג של דבר: נוחה, חזקה, מאובזרת ויפה. לקראת חודש שישי (של היריון) ועם הגעת הקמ ל130 החלטנו להשתדרג למשהו עם יותר דלתות ויותר ליטרים בבגאז'. הדרישות כפי שהגברת ניסחה אותן: "רכב שכיף להסתכל עליו, עם מנוע , ידני ועדיף שחור". התבלטות היתה ארוכה - התחילה בלאון - נפסלה בגלל מחסור בדלתות בדגמים הידניים. ג'וליאטה - ראינו כמה דיי שמורות מבעלים מאוד נחמדים ובעיקר לא התחברנו לספר התקלות שהגיע עם כל אחת מהן. וולוואים למיניהם - נפסל בגלל החשש מעלויות אחזקה. סדרה 1 - שכרנו בחו"ל כחודש ודיי אהבנו (בהשוואה שלי מול הדיאס, הצרפתיה לוקחת ברוב הפרמטרים) אבל לא ניצפו בשוק רכבים ידניים מעניינים והחשש מעלויות האחזקה הוריד אותנו. סיויק ידנית דור קודם – כנראה שזו היתה הבחירה הכי הגיונית - עמדו למכירה מספר רכבים כמעט חדשים עם נתונים מצוינים במחירים מפתים, לא מצאנו שום חיסרון ברכב וכמעט קנינו אחת אבל גם לא מצאנו יותר מידיי יתרונות. עברנו דרך מאזדה 3 ו 6 והגענו לייאוש כי אין באמת היצע של מכוניות פאנקיות, ידניות ושימושיות בתקציב הזה בשוק. שיחה עם חבר שמתעניין לא פחות ממני ברכבים אבל נוהג יותר טוב ממני על הצד הביאה את הרעיון המפתיע - לקסוס is250. לא חשבתי על הרכב הזה עד אותו רגע כי בלקסיקון שלי לקסוס מייצרים לימוזינות ופעם התפלקה להם ה LFA. התחלתי לקרוא - מפתיע: הנעה אחורית, מנוע רציני, מוניטין אמינות מדהים. 24 שעות אחרי השיחה כבר קפצנו למדוד אחת. -רושם ראשוני- כל ההתרשמויות הן בהשוואה לרכבים שהחזקנו עד כה, שימו לב. הסכמנו שהרכב נאה אבל לא יפה במיוחד. בפנים יש תחושה של "לקחתי את האוטו של ההורים" הרבה כפתורים, בניה סולידית ביותר עם ריח של איכות אבל עיצוב די פשוט, מושבי עור נוחים עם כיוונון חשמלי (לא הבנתי למה צריך את זה והם פחות נוחים מבדיאס זצ"ל), תנוחת נהיגה מצויינת והרבה מאוד מרחב. מניעים: וי6 או לא, הרכב מבודד, לא באמת שומעים את המנוע, אפשר לדעת שהוא מונע אבל אני הייתי שמח ליותר. מתחילים לנסוע: לימוזינה - הכל שקט מאודדד, רעשי עבודת מתלים או קרקושים - פחחח לא. רעשי כביש, צמיגים ורוח זניחים ביותר. לוחצים את הדוושה - מנוע יפני של העשורים הקודמים - המומנט בסלד נמוך די מאכזב והרכב מרגיש קצת כבד, החל מ 4000 סל"ד בערך מתחילה משיכה יפה שנמשכת כמעט עד המנתק. בסל"ד גבוה שומעים יותר את המנוע, הצליל שלו קצת גבוה ולא סקסי במיוחד אבל מדובר בוי6 ובצירוף ההאצה של סוף הסקאלה זה פשוט כיף. מערכת הסטריאו ראויה להתייחסות בפני עצמה - הפאנל עצמו הוא שום דבר יותר מרשים מבקורולה של אותה תקופה אבל הבידוד המוצלח ופיזור של 13 רמקולים כולל סאב מייצרים סאונד מאוזן מאוד עם פירוט מצויין ו"במה". הרכב הראשון שלא הרגשתי שום צורך להוסיף לו כלום בתחום הזה. זו מערכת מהסוג שאתה מקשיב בה לשירים ששמעת כבר אלף פעם ופתאום מבחין בכלים וניואנסים חדשים - תענוג. חיסרון עיקרי - גיר - אמנם יש לו שישה הילוכים, משוטים מאחורי ההגה והוא גם די מהיר לימיו (ממש לא dsg אבל תיק תק) אבל אין קלאץ' ויש מחשב שבוחר הילוכים במקומך. - החיפוש - הטרדנו לא מעט אקזמפלרים, ותו"כ למדנו שהדגמים מעל שנת 2009 הם אחרי מתיחת פנים קטנה: תוקנה פלסטיקה שהיתה מתבלה בשמש, נפתרה מחלות במערכת הקירור ובולמים שהיו מתעייפים, עדכון עיצוב לפגוש ולפנסים, כיול מיתלים והגה משופר וכפתור ניתוק בקרת אחיזה (אלמנטרי ברכב עם הנעה אחורית). מיצינו את ההיצע שעמד למכירה במרכז ונותר רק רכב אחד למכירה עם נתונים טובים 2009, 120,000 ק"מ אבל הוא נמצא באילת ויש בו רעש מהמתלה האחורי במעבר מעל מהמורות גדולות, לא נמצאה הסיבה. אחרי שבועיים של משא ומתן טלפוני עם הבעלים אחי ואני עלינו על האוטובוס לאילת. - הקניה - את כל הרכבים שקנינו עד היום בדקנו על ליפט במוסך, שיטה שמאפשרת להתרשם מהדברים החשובים וגם נותת הרבה ידע על אופי השימוש והאחזקה של הרכב עד עכשיו. מבחינתי השיטה הזו הוכיחה את עצמה עד היום ב-100%. לא מצאתי מוסך באילת שהסכים לבצע בדיקה כזו וגם ככה זו עיר קטנה בה כולם מכירים את כולם. לקחנו את האוטו לבדיקה במכון שביצע בדיקה דיי יסודית, ביצע בדיקת הרעדה לבולמים וגם הרים את האוטו על ליפט ואפילו נתן לנו להציץ. נסגר מחיר שמגלם מבחינתי את הסיכון שבקניה ללא מוסך ואת התקלה ואת הדרך חזרה עשינו בלקסוס. - אחרי הקניה - העליה ארצה חזרה מאילת היא יופי של דרך להכיר רכב חדש ובעיקר את הרכב הזה. השיוט הוא תענוג, כמובן שגולשים בקלות למהירויות שלילה מיידית וצריך לשים לב, זה לא קורה רק בגלל הכח אלא גם בגלל השקט ותחושת היציבות. התפעול של הקרוז קונטרול לא כלכך מוצלח - מרגיש כמו ידית שנתלשה ממשאית כלשהיא וחמור מכך אין מצב הגבלת מהירות. אחרי חמש שעות נהיגה (היו כמה תחנות בדרך) אני מוצא את עצמי מתקרב הביתה לסיבובים שליד הבית (פרוזדור ירושלים) ומגלה פתאום שהיאחטה הזו יודעת גם לפנות. ההגה לתחושתי הוא של גיפ אמריקאי אבל כנראה שבארצות הברית הוא נחשב מתקשר, זוית הגלגול קיימת אבל מינימלית יש טרן אין מצויין ונטיה להיגוי ייתר - איכשהו בסיבובים נוצרת תחושה של רכב הרבה יותר קל קטן ומאוד צפוי, ההנעה האחורית מורגשת - יש עם מה לשחק - תענוג. בנסיעה ארוכה יותר הורגשה איכות החומרים וההרכבה - אמנם הרכב בן 11, אבל לא מצאנו שום גליץ' ושום צ'ופצ'יק שלא עובדים, הכל טפו טפו במקום והכל פשוט ועובד. -במוסך - הרכב נידרש לבצע ריקול ולשם כך הועבר למוסך לקסוס, ביקשתי שיבדקו כמובן גם את מקור הרעש מהמתלים. הם הסכימו לבחון את האוטו על הליפט ולעשות סיבוב ללא חיוב אבל לא מצאו את מקורו ודרשו תשלום שעת עבודה בשביל להמשיך בדיאגנוסטיקה, סירבתי. לאחר כשבועיים הגעתי לבצע בדיקה לפני קניה במוסך שלי (אסור לפרסם בפורום אשמח לשתף בפרטי), המכונאי נשכב מתחת לרכב, שני אנשים מנערים אותו ותוך 7 שניות הוא צועק "תעביר לי מפתח 13" קריק קריק והבעיה נפתרה. בורג קצת משוחרר של אנטירול אחורי, הוא לא הסכים לגבות על זה תשלום, אבן ירדה מליבי. המשכנו לבדיקה יסודית, הליקוי היחיד שנמצא הוא שהגומיות המגינות על הבולמים הקידמיים יבשות וסדוקות. הביקור סוכם ע"י המכונאי ב"תחזור ב-300,000", הוא לא נשמע ככה בימי הדיאס. מאז צברנו עוד כמה קילמוטרים, גומיות הבולמים הוחלפו ובוצע טיפול 10,000 – המנוע מכיל כ-6 ליטר שמן – זה ההבדל היחיד בעלות הטיפול מול רכב קונבנציונלי עד כה. -תינוקת- לאחרונה הצטרפה למשפחה תינוקת חמודה ולמדנו כמה דברים חדשים: - כניסה והנעה ללא מפתח זה לא בונוס, זה הכרח. - המושב האחורי מכיל בנוחות שני מבוגרים (תעלת הינע ענקית אין באמת מקום לשלישי) אבל כשמתקינים בו מושב בטיחות פונה אחורה, לא נשאר הרבה מקום במושב שמלפניו. - הבגאז' ענק (ביחס למה שהכרתי) יש מקום לעגלה ויתר החפצים שתינוקות מביאים איתם + קניות רגילות בסופר אפילו הווים שעל הקירות של תא המטען הפכו לשימושיים. - בדרך חזרה מאיקאה - אין אפשרות להשכיב את המושבים האחוריים, יש פתח קטן במרכז, חצי שימושי. - פתחי מיזוג מאחורה הם שימושיים כשיושבים נוסעים מאחורה. - נראות - מאוד התחשק לי לבטל את ארגזי הכרום שמקיפים את הרכב, התחלתי בצביעת הגריל עם פלסטידיפ – זה שיפר את הניראות אבל לא החזיק מעמד יותר מחודשיים בגשם והוריד מאד את המוטיבציה להמשיך בפרוייקט. הרכב הוא רכב שחור בן 11 ולכן הוכנס לטיפול לפוליש וציפוי נאנו והתוצאה מפתיעה מאוד לטובה, יש כמה נקודות, על מכסה המנוע בעיקר, שהם לא הצליחו להסיר. חוץ מזה הדיטייליר דיווח שהצביעה היא איכותית, הלקה עבה יחסית למה שמקובל היום ואין "תפוזיות" – הצבע נראה מדהים - שחור עמוק שמן ומבריק - אבל מאז יורד כל יומים גשם של אבק ☹ - סיכום - בסה"כ בינתיים מדובר ביופי של אול-ראונדר במחיר אטרקיבי. אם אתם מוכנים לרכוש רכב קצת יותר ישן ולישון בלילה עם הידיעה שהוא מכיל כמה מכלולים דיי יקרים אני ממליץ בהחלט. נקווה שמוניטין האמינות יוכיח את עצמו ונמשיך לעדכן. -תמונות- צירפתי תמונה של העליה מאילת - לא מרגיש צורך לצרף יותר מזה - IS250 שנת 2009 סטנדרטית ושמורה
  8. parnuk

    רכבי דריפטים

    ברור שכן! אל תשכח לתעד ולשתף אותנו!
  9. ומה יוסי קנה לבן שלו? רמז: ds3 אדומה מגניבה עם אותו מנוע thp156.
  10. הבנאדם קנה אוטו מיוחד וזכה באופו דיי יוצא דופן לקבל תמיכה מהבית אבל כאן, דוקא כאן הוא צריך להתגונן מפני כל המבקרים. מישהו כאן משתתף איתו בעלויות האחזקה או מחויב לקנות ממנו את הרכב? אם כולם היו קונים רכבים אמינים ופשוטים, לא היה מה לחפש בפורום הזה, רדו ממנו.
  11. שים לב, דיברתי על מוסך, חס וחלילה מכון. אין מה לחפש שם )חוץ מהחתימה שלהם על בדיקת שלדה( מכונאי טוב מעלה את הרכב על הליפט ויודע לזהות אם הרכב טופל בצורה טובה, מה מצבו, לציין דברים שצריך לתקן ולהעריך מה הלאה. כל רכב שקניתי לקחתי לבדיקה במוסך, זה תמיד יצא משתלם - מנע ממני לרכוש נבלות, הוריד משמעותית את המחיר וחסך תקלות עתידיות.
  12. תתחדש! החזקנו DS3 sport chic ששירתה את הגברת והייתה הרכב העיקרי שלנו במשך שנתיים (עברה אצלנו 75 אלף ק"מ או יותר) האוטו שיקי בטירוף - פחות שיקי משלך אבל יותר ספורטיבי, הוא היה ידני עם מנוע ה-156 סוסים המפורסם. כמעט לכל מקום שפניתי קיבלתי פרצופים חמוצים מאנשים שמבינים במכוניות ומבטי הערכה מכאלו שלא - אוטו מיוחד ויפה. כיום - אחרי המכירה, אני חושב שזו היתה קניה מעולה. גם בDS3 המושבים הם פשוט הכי נוחים שפגשתי, הפאר העיצוב ותחושת האיכות נותנות בקלות פייט לאודי, מרצדס ובמוו מאותו ז'אנר (גם חדשות יותר), התנהגות הכביש תענוג - דומה מאוד לזו של 208GTI. רכב מלא אופי שהפך כל נסיעה לתענוג. יש מוניטין אמינות והוא אפילו די מוצדק - אכן חטפנו פעמיים מכות של הוצאות בסדר גודל של 3,000 ש"ח. אבל הצד השני של המטבע הוא שהשוק יודע את זה והרכבים האלו נמכרים בנזיד עדשים לעומת מה שהם מציעים. כל עוד אני קונה רכב בתקציב הגיוני, אותי מעניינת בעיקר ההוצאה על הרכב: ירידת ערך, תחזוקה וטיפולים. לפי האקסל שלי הוצאנו על הרכב קצת פחות מ-10,000 ש"ח לשנה (שלושת הגורמים המדוברים). אפשר היה לקנות יונדאי I30 או משהו כזה ולאבד בערך אותו דבר בעיקר על ירידת ערך אבל אין להשוות אין כמות הפאן. תתחדש, תהנה, בחירה מגניבה ביותר ושים פס על המומחים. מה שכן, בלי בדיקה במוסך גם מאזדה לא הייתי קונה.
  13. parnuk

    שוק יד 2 בזמן הקורונה

    מצאתי! תוסף Handz לכרום!
  14. יאאאאאאאאאאא, איזה כיף, מכונה יחידה במינה, כיף שאי אפשר להסביר. הייתה לי כזו (יותר מאחת) ולצערי אני לא מצליח להתנתק מהמחשבה על הפעם הבאה אני דווקא חשבתי להחזיק אותה לנסיעות מיוחדות ליד דיילי משעממת.
  15. סיקרה מעניינת וכתיבה מצויינת, נמשיך לעקוב, תודה
×
×
  • Create New...