parnuk
-
הודעות
45 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
צפיות אחרונות בפרופיל
צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.
הנקודות של parnuk
נהג חדש (2/14)
67
מוניטין
-
מניסיוני האישי עד כה: כל קמ על הדיילי (קקטוס דיזל) עולה הרבה פחות מאשר על הברז. צריכת דלק של 1:19 מול 1:10 ביום טוב. המחיר של הקקטוס זול, גם אם היא תאבד 50 אחוז מהערך עד המכירה מדובר בפחות מעשירה. בברז אני לא אוהב לבצע נסיעות "סתמיות" תמיד יש לי תחושה שכל הנסיעות האלו הן בסוף עוד הרבה קילומטראז שיפגע מאוד בערך המכירה. מהצד השני, אני נהנה מהקקטוס כדיילי, נוסע בה באמת בלי חשבון. הקקטוס מורידה גם לא מעט קילומטרים מהרכב של בת זוגי. האם בסוף זה יעלה לי יותר או פחות? אני לא בטוח, להערכתי קצת פחות. מה שבטוח: אני נהנה ככה יותר, גם ביום יום וגם מהברז בימי חג. בונוס: כשאני מניע את הברז אחרי שבוע שלא נסעה, מרגיש כמו לגלות אותה מחדש וזה עוד יתרון קטן לדעתי.
-
האחזקה לא יקרה במיוחד, צריכת דלק לא קריטית לכל אחד, בלי ילדים גם הנוחות טובה, מה שבאמת מקשה על השימוש בברז כדיילי זה העולם שמסביב: מדרכות גבוהות, דלתות בחניות וסתם נהגים לא מרוכזים הורסים את החוויה. חוץ מזה, חלק מהכיף בברז זה לשפר פה ושם, יש אפטרמרקט ענק, רוב השיפורים פוגעים בחוויית הדיילי ומחדדים בנהיגה ספורטיבית. אני במקומך הייתי יורד בשנתון, קונה אחת שמורה, אפילו קצת משופרת לטעמך, בעודף אתה יכול לקנות דיילי חסכונית. העלויות השוטפות לא הרבה יותר גבוהות, אין חשש על הברז ביום יום והיכולת להנות ממנה עולה פלאים.
-
להלן פוסט שהיה פופלארי לפני שני עשורים - השוואה בין צמד מכוניות מנהלים. רקע: הB4 נמכרה שלשום, אחרי 4 שנים ומעל 110,000 ק"מ מוצלחים איתנו. תקלות שהיו בדרך: רדיאטור, צינור מים, פלאנג׳ נוזל קירור, קילוף לאכה על הגג - זהו. היא הוחלפה ע"י סקודה סופרב L&K וזו הזדמנות נחמדה להשוות ביניהן. איבזור ונוחות קשה להשוות בין הספרטניות והפשטות של סובארו לבין האירופאיות של הסקודה ולכן הסקודה מנצחת, זה קורה בעיקר בזכות מערכת סטריאו מעולה לעומת הזילזול של סובארו, קרוז אדפטיבי שבאמת עובד, איוורור וחימום במושבים ומיליון אביזרי בטיחות אקטיבית. בשני הרכבים כיוונון חשמלי למושבים, בסקודה יש גם זכרונות אבל המושב תמיד מרגיש לי גבוה מדיי, בסובארו נח לי יותר ותנוחת הנהיגה עדיפה. בסקודה יש כאמור הכללללל פרט לתא לאיחסון משקפיים - מוזר. שימושיות הבגאז׳ בסקודה עצום וזה לא חדש אבל הבגאז׳ של הסובארו קטן ממנו ב15 אחוז בסה"כ, זה של הסקודה שימושי יותר - פתח ההטענה מעולה והשימשה שמתרוממת עושים את ההבדל. המרווח הפנימי דיי זהה ומוגזם לגמרי בשני הרכבים הם יכילו 4 שחקני כדורסל ושופט בקלות, שלושה מושבי בטיחות בקלות יחסית, שני מושבי בטיחות ומבוגר בספספל האחורי - נסעתי שם, אפשרי אבל לא אידיאלי. הסקודה שקטה יותר בשיוט ומתמקמת באופן טבעי במהירויות של כ-20 קמ"ש מעל הסובארו. מנוע וגיר B4 - מנוע בוקסר אטמוספרי קלאסי בנפח 2.5 ליטר, פשוט ואמין, תמיד יש מספיק כח, אין צורך לאמץ אותו וכשמגיעים לסלד גבוה הוא דוחף די יפה. הגיר הרציף פועל באופן מהיר מהמצופה, מתנהג כמו פלנטרי רוב הזמן ובנהיגה רגועה הוא עובר למצב רציף. כיף להעביר הילוכים "ידנית" יש יופי של בלימת מנוע - שימושית ונוחה כמו ברכב ידני. אני חושב שהמימוש כאן הוא הכי מוצלח שיצא לי לנסות בדגם כלשהו של סובארו גם בהשוואה לרכבים חדשים יותר שלהם. סופרב - 2 ליטר טורבו מתוחכם, מומנט בריא זמין בלחיצה בכל מצב וממשיך כמעט עד המנתק, כח לא חסר. DSG - הכל כבר נאמר לגביו. אפשר לנהוג רגוע וחסכוני, אפשר לנהוג חזק, בסה״כ זה שילוב שהוא תענוג. חסרונות: חסרה לי בלימת מנוע ורמות התיחכום כאן מקפיצות את תדירות ועלות התחזוקה. צריכת הדלק זהה בשני הרכבים - אני משער שההפרש יהיה עד 10 אחוזים לכאן או לשם. הגה הגה מת לעומת הגה מת. ההגה של הסקודה יותר מדוייק וניתן לבחור את המשקל שלו - זה לא עוזר בכלום. נוחות והתנהגות בסקודה ניתן לבחור בין 3 רמות קשיחות לבולמים: הבינונית רכה מדיי והרכב מתנדנד אחרי מהמורות, הקשיחה מרוסנת יפה אבל הנהיגה קופצנית ויותר מדיי בלגאן חודר אל הרכב - בסוף אני משתמש בה רוב הזמן. בסובארו אין שום כיוונון או התחכמות אבל יש שיכוך מצויין שנמצא שם תמיד. בזמן נהיגה דינאמית: הסקודה נוטה כידוע לתת היגוי, רוכנת בגדר הסביר כשהבולמים על רמת הקשיחות הגבוהה ומתקשה מאד להוריד את הכח לאספלט ביציאה מסיבוב. הסובארו - הזיה, הרכב רך ומשוכך אבל כמעט ואין זויות גלגול. יש נטיה קלה מאוד לתת היגוי (כך אמור להיות מכויל רכב 4x4) אבל אפשר להוציא את הזנב בעזרת העברת משקל, הכח יורד אל הכביש בקלות בכל מצב, מרגיש כאילו הרכב הזה יכול להתמודד עם הספק כפול או אפילו יותר. רמות האחיזה בלתי מוסברות, בקרת האחיזה מיותרת גם בגשם, הזעתי לא מעט עד שהצלחתי לגרום לרכב הזה להחליק בכיכר בקפריסין. חובה לצאת עם הסובארו לסיבוב פעם ב... כשיורד שלג, העליונות של מערכת ה4x4 הסימטרית בשיאה, זה מתנהג כמעט כמו על כביש יבש. כיף לעקוף בעליה ג'יפים חדשים יפים תקועים ויקרים. סיכום הסופרב היא אוטו יפה יותר (לטעמי) מאובזר ומפנק, לא זול לתחזוקה, מוערך על ידי השוק ומחירו בהתאם. הסובארו היא אנדרדוג - פחות יפה ולא מאובזרת מעבר למינימום של 2015 אבל: לא פחות שימושית, זולה יותר לרכישה ואחזקה והכי חשוב: היא עדיפה מבחינה דינמית בכמה וכמה רמות. הערכה שלי: בערד הסובארו מהירה מהסקודה, במוטור סיטי ההפרש יהיה הפוך בזכות הכח. כאן עלול להשמע שביצענו שינמוך אבל זה לא לגמרי נכון. מדובר ברכב של בת זוגי שנוסע לא מעט ומסיע בסופשים את כל המשפחה, הסקודה מתאימה יותר לשימושים האלו: האיבזור, השקט והכח הופכים אותה לקרוזר/ ספינת פקקים מוצלחת יותר. מסקנה: אם אתם מחפשים רכב משפחתי, זול, פרקטי, נוח, אמין ומרווח - אני חושב שB4 מהדור העדכני היא אחת ההצעות הכי טובות כיום בשוק ומתומחרת בחסר משמעותי. אם תקנו אחת אתם או הגברת תהנו ממנה ביום יום, כשיצא לכן\ם לנהוג בה לבד בכביש מפותל ואולי גם רטוב - היכולות המטורפות יפתיעו אתכם ויגרמו לכם לחפש את ההזדמנות הבאה או אולי אפילו להרשם ליום מסלול.
- 2 תגובות
-
- 12
-
-
תתחדש! לכדת יופי של חד קרן, כל הכבוד! עוד יותר כבוד על הסבלנות והנחישו מול הבירוקרטיה הנוראית. גם אם תצליח וגם אם לא, אני חושב שזו קניה מעולה ומשתלמת.
-
...ושום מילה על כמה שקל ונוח לחיות בהולנד ללא רכב? תחבורה ציבורית מעולה, תשתית לרכיבת אופניים כנראה הכי טובה בעולם. במקום כזה רכב הוא בגדר מותרות והגיוני לגמרי למסות את השימוש בו בצורה כבדה.
-
אם הרכב תקין שמור ומטופל, מומלץ מאוד. ההספק המירבי עולה ל210 - 220 כוחות סוס והשיפור מורגש בהחלט. ברור שהעומס המוגבר על המכלולים מגדיל את הסיכוי לתקלות. מצד שני המודל הזה דיי נפוץ באנגליה ויש שם כמה סדנאות מומלצות שמוכרות קיטים לצריבה. השיפור הזה נפוץ שם מאוד, רבים נוסעים עם תוכנה כזו או אחרת ולא ידוע על פגיעה משמעותית באמינות. (ידועים גם מקרים של 300 אלף ק"מ עם תוכנה באמינות טובה) מוזמן לפנות אליי בפרטי לפרטים נוספים. מוזמן גם לסיבוב על רכב כזה עם תוכנה, אם תרצה להתרשם.
-
אל תוותר על החלום, אתה צריך רק מוסך אחד שיסכים. עזוב את המקלדת, צא לסיבוב באיזור המוסכים הקרוב לביתך, שאל בסבלנות ואל תיעלב מסירובים, רוב הסיכויים שתמצא. אחי הקטן עבד בצורה הזו במוסך מורשה במשך כשנתיים, נהנה מאוד, התקדם וצבר ידע וניסיון שאף עוזרים לו מאוד בתור מהנדס מכונות.
-
רעיון מגניב, הדלקת אותי, אני בעד. אם אתה מחפש שותף, מוזמן לפנות אלי בפרטי.
-
רכב ספורטיבי בנהיגה ספורטיבית חווה הלמים ומאמצים גדולים הרבה יותר מאלו שאתה מתאר כאן ושורד אותם יפה יפה. גש לטסט רגיל ושיהיה בהצלחה 🤞
-
אני אשתדל לנהוג מאחוריך כדי לתעד את הספין כמו שצריך נ.ב. צמיגים במידה 235/40/18 כבר מורכבים על האוטו.
-
1. נהגתי לפני כמה שנים על פיאסטה סיבוב קצר, היה אוטו חביב, מעבר לזה לא זוכר הרבה, לא אצליח לעזור לך כאן. 2. אין צדק בעולם, שההפרש בזמנים הוא לטובת הטורבו. 3. הצמיגים הנוכחיים שלי הם במידה 215/50/17 - בסדר גמור לשימוש סטנרדטי אבל לא בדיוק מידה לנהיגה ספורטיבית. המידה המאושרת ב18 לפוקוס היא 235/40/18 - מידה מתאימה למשימה שצפויה להניב שיפור משמעותי בזמנים.
-
זכות הציבור לדעת! אדון @sjerby פרסם פה רק חצי מהסיפור ובעיקר את החצי הפחות מעניין. להלן החצי השני: מסתבר שהוא לא המטורלל היחיד. את הדרך לערד עשינו ביחד, לא משהו שהמסלול רגיל לפגוש ולא משהו שהמסלול מתרגש לראות. האפורה סירבה להצטרף, לא רצתה להביך אותנו. למה זה מעניין? כי הרכבים שלנו דומים ושונים מאד - אספר על שלי: אקובוסט 1.6 ידנית מאותה שנה, 180 כ"ס, על סט אייבך זהה, צלחות מקוריות 300 מ"מ עם רפידות טארוקס, צמיגי premium contact 6 על ג'אנט 17 אצל @sjerby מותקנים pilot sport 4 על ג'אנט 16 כמובן שגם החלפנו רכבים ולהלן ההתרשמות שלי. אקובוסט: - בערד יש רק ישורת אחת קצרה יחסית, אין תחושה של מחסור בכח (תמיד יש מקום לעוד הרבה) - ביציאה מסיבובים צריך לחזור לגז בעדינות: הפידבק מההגה אפסי, אין דיפרנציאל והמומנט זמין מאד, מה שמיתרגם בקלות לפרפור של הקדמיים - ההתנהגות ניטרלית מאוד, אפשר לזרוק את הזנב ולחזור לאחיזה בקלות ובדיוק - הרכב מספיק קשיח כדי לא לייצר זויות גלגול מגוחכות אבל כן מספיק רך ומשוכך בשביל לדרוס את הקרבים (הגבוהים) של ערד כשבאמת רוצים לייצר הקפה מהירה - היום היה במתכונת פיטס פתוח, הרכב עבד קשה ולא הורגשה כל דעיכה בבלמים - הרכב מייצר קצב גבוה בהחלט, יכול להביך לא מעט רכבים בעלי יומרה ספורטיבית הרבה יותר גבוהה 1.6 ספורט: - תגובת מצערת מיידית מאוד מאוד, המנוע לניארי ונעים - הרכב פחות חזק, אבל גם כאן יש מספיק כח בשביל להנות בערד בלי להישען קדימה ולקלל - הרכב מכויל לנטיה גבוה יותר להיגוי ייתר, כיפי ונשלט, צריך להיות דביל רציני כדי להגיע למצב של ספין - הנשיכה של הברקסים חדה בטירוף, אצלי היתה נשיכה דומה עם הרפידות המקוריות ועכשיו היא אבדה. הסטאפ הזה מרגיש בעל יכולת אינסופית, מצד שני גם אצלי לא הורגשה דעיכה -הגה: ואו! ואו! ואו! באקובוסט ההגה חשמלי ועצוב, כאן הוא הידראולי ומהמם, בנוסף המסרק קצר יותר. כבר ביציאה מהחניה הרגשתי בהבדל המטורף. יש דיוק, יש פידבק, יש מידיות, ההבדל הזה הופך את האוטו הזה למשהו אחר לחלוטין. גורם לכל העסק להרגיש הרבה יותר חד, מדוייק ומיידי - קארט כמו שנהוג לקרוא לזה. פאן: כיום האטמוספרית חד משמעית מנצחת. ההבדל העיקרי הוא בהגה אבל זה מה שגורם להכל להרגיש הרבה יותר טוב. זמנים: יש הבדל של מעל 4.5 שניות בזמן ההקפה סביב פצאל. חדי העין ישימו לב שכתבתי "כיום", התגובה הציונית ההולמת בדרך: הבושינגים בדרך לארץ. הדפדפן משווה כל היום בין צמיגים שונים במידה 18 עם חתך הרבה יותר קרבי. גם הפרונט יטופל ו.. נמשיך לעדכן @sjerby מצפה לתגובתך, כאן ובמסלול
-
טרייד מובמל מכרו לך את הרכב, הם חברה ולא אדם פרטי. ברור שינסו להתנער מאחריות כלפיך אבל כנראה שהצדק לא איתם. קודם כל בידקי מה כתוב בחוזה המכירה, אח"כ נסי לפנות אליהם שנית ושיקלי להתייעץ עם עוד שמבין בנושא.
-
סיקורכב3 - נבון בלי טורבו - או סיכום חצי עשור עם סובארו B4 2010
parnuk פרסם הודעה בנושא של lanosforce בתוך רכב כללי
"יצאתי עם סיטרואן לחלץ סובארו" 🤣 זו צריכה להיות הכותרת של הפוסט. -
צרפתיות נגד יפניות - הנושא הטעון, האהוב, השנוא והפופולארי בפורום - חבל שהוא השתלט גם על השרשור הזה. ולעניינו: לדעתי האישית פותח השירשור עשה יופי של בחירה וגם פתח שירשור מעניין, בזכות השימוש המיוחד שלו ברכב. ה"מחלה" של מאזדה כבר תקופה לא קצרה (לפי המכונאי שלי) היא פרונט "מתפורר" - גומיות, מוטות מקשרים, בולמים, משולשים וכו' שמתבלים מהר יחסית. זו מחלה נוחה יחסית - היא לא משביתה רכבים, קל מאוד מאוד לאבחן תקלות (בטח בהשוואה לבעיות חשמל או גיר) והחלקים זולים ופשוטים להחלפה. לכן המחלה הזו לא פוגעת משמעותית במוניטין הנהדר של המותג.
