Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם (נערך)

הבמוו היא האוטומטית הראשונה שלי מזה 24 שנות רישיון ובערך 10 רכבים שעברו אצלי (לא כולל ליסינג ורכבי אישה).

ה-ZF8 הזה אגדה, אבל אם האוטו הבא יאפשר ידני, אחוז גבוה שזה מה שאקנה.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai
  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
לפני 30 דקות, amosbmw כתב:

כבישים מפותלים וצרים זה בדיוק המקום שהיתרון של גיר ידני הוא הגדול ביותר. לא צריך להתווכח עם מחשב של גיר כלשהו אם הוא יואיל בטובו לשים את ההילוך שבחרת.

אין שום "התעסקות" בגיר ידני, השימוש בו נעשה באופן אוטומטי על ידי נהג מיומן.

אם הגיר מספיק יעיל הוא יידע.

יכול להגיד ש-EDC ו-DSG לרוב הגיבו כמו שאני הייתי רוצה להגיב.

תמיד אפשר להתערב לגיר עם השיפטרים על ההגה (בהינתן כאלו).

 

רוב הניסיון שלי על גיר ידני (בכל זאת, קרוב ל-8 שנים ועם קרוב ל-100 אלף ק"מ על ידני) ועדיין הייתי מעדיף לא להעסיק את עצמי בעוד משהו בכביש מפותל, עם תנועה מרובה ובמדינה שאני לא מכיר.

בגרמניה ובאוסטריה זה ממש לא הפריע לי, כי הרוב הזמן הייתי על כבישים מהירים.

בסלובקיה זה גם היה בסדר כי היו מספיק כבישים שאפשר לשייט בהם על הילוך חמישי או שישי רוב הזמן.

 

באיטליה לעומת זאת נאצלתי להתעסק המון עם הגיר.

יכול להיות שזה קשור לסוג הרכב, לרוב הייתי מקבל טורבו דיזל גרמני או צרפתי, באיטליה היה מולטיג'ט של פיאט. לדעתי פחות גמיש מ-TDI, DCI או HDI.

  • מעניין 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אני תמיד מעדיף ידני כשאפשר, לצערי במדינה שלנו זה נהיה קשה.

היוצא מן הכלל הוא השכרה במדינות שבהן התנועה הפוכה, (אנגליה, אירלנד, קפריסין, אוסטרליה).

וזה לא בגלל הידני אלא בגלל שצריך להחליף הילוכים עם יד שמאל, וגם שסדר ההילוכים נשמר, 1 הכי שמאלי שזה הכי רחוק ממך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אתה רק מחדד את מה שאני אומר.

הגיר לא צריך לדעת שום דבר.

הוא צריך לעשות מה שהנהג אומר לו.

וכל גיר שמופעל על ידי פלאפים או ידית שאינה מכאנית מתייחס לפקודות הנהג כאל המלצה. אם המחשב לא מסכים הוא לא מבצע.

 

דווקא גירים אוטומטיים גורמים לי להתעסקות מיותרת משום שצריך לחפש על מסך או במד סל"ד אם הוא הבין את כוונתי.. 

הרבה יותר קל לנהוג עם גיר ידני בכביש הררי מפותל.

  • מעניין 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 7 שעות, Buki כתב:

 

בשנות ה 70 כבר רוב היצרנים האירופאיים עברו לידית הילוכים ברצפה. היה מונח three on the tree שבהמשך התחלף ל four on the floor...

 

יש אנשים שאומרים שידית הילוכים בהגה יותר נוחה.

 

אגב במכוניות לשוק היפני הפנימי עם גיר אוטומטי כמובן, עד היום ברוב הדגמים ידית ההילוכים בהגה, גם במכוניות מיני.

 

 

 ידית הילוכים בהגה יש בדגמי מרצדס שאינם AMG ובכל דגמי טסלה. למעשה בתחילת דרכם טסלה השתמשו במכלולים של מרצדס.
 

 

פורסם

דיברתי בעיקר על ידית הילוכים ידניים בהגה.

 

ידית הילוכים אותומטיים כבר הפכה לסטיק קטן או כפתור ויכולה להיות בכל מקום...

 

כך נראית לדוגמא ידית הילוכים (גיר רובוטי ZF עם 12 הילוכים) במשאית פורד F-MAX:

2.jpg.672f88fc46dc3214b7b3e718e706a1a5.thumb.jpg.7be460caa14a43da0a96542f1a6a97f9.jpg

 

 

 

פורסם

מה זאת השטות הזאת של נהיגה בידני מסוכנת יותר כיוון שלנהג יש יותר במה להתעסק, העברת הילוכים של נהג מיומן או אפילו נהג סביר נעשית אוטומטית בערך כמו לנשום, פעולה שלא מתייחסים אליה ולא חושבים עליה ולא דורשת מנהג עם קמצוץ של כשרון תשומת לב מיוחדת.

אני לא חושב שאי פעם הורדתי את העיניים אפילו לכיוון ידית ההלוכים בשביל להחליף הילוך מרוב שהפעולה אינטואיטיבית מאז שיעורי הנהיגה אי שם באלף הקודמת

  • אהבתי 2
פורסם

 

זה עוד משהו לעשות.

כמה שלא תחשוב שאתה מיומן בזה,זו עוד פעולה שצריך לבצע ודורשת ממך "משאבים".

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

ובתמורה אתה מקבל מערכת יותר פשוטה, זולה, פחות נתונה לתקלות ומצד שני מאפשרת שליטה יותר טובה ברכב. אפילו אם נדבר רק על שליטה עדיפה בירידות ומניעת טיוגן בלמים. 

 

אישית אני לוקח לי קילומטר אחד לעבור מידני לאוטומטי, ומרחק דומה בכיוון ההפוך. התעסקות במזגן גוזלת ממני הרבה יותר תשומת לב מהחלפת הילוכים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אין מה לשכנע אנשים שלא נהגו ברכב ידני. גם אחרי שנים רבות שלא נהגתי ברכב ידני תוך כמה דקות אני נוהג באופן טבעי ללא שום בעיה.

 

ולא, אין קשר לבטיחות מופחתת, זה לא התעסקות

אלא נעשה באופן טבעי בלי להוריד את העיניים מהכביש. מי שמאומן בנהיגה ידנית, מבין על מה מדובר, כל השאר, מתעסקים בספיקולציות.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 16 דקות, sperial כתב:

ובתמורה אתה מקבל מערכת יותר פשוטה, זולה, פחות נתונה לתקלות ומצד שני מאפשרת שליטה יותר טובה ברכב.

מה זה קשור?

 

טוב שלא סיפרת לי על הטמפרטורה הממוצעת בצפון קנדה ב2013.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אתה לא זוכר מה כתבת לפני חצי שעה:

לפני 27 דקות, halperin96 כתב:

 

זה עוד משהו לעשות.

כמה שלא תחשוב שאתה מיומן בזה,זו עוד פעולה שצריך לבצע ודורשת ממך "משאבים".

עכשיו אתה מוזמן לחשוב על מה הגבתי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

 

חשבתי,

ועדיין עם כמה שזה מקסים שכולכם פה נהגים תותחי על הפעולה הנוספת היא פעולה נוספת.

איך שלא תסתכל על זה,במקום להתרכז בלעשות X דברים אתה מתרכז בלעשות X+a, וכמה תותח שלא תהיה לא ישנה את העובדה הזו.

 

גם לא לשכוח את הילד שלך למות מחום במושב האחורי נשמע כמו פעולה טבעית ותראה כמה מפשלים בה...

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

עכשיו אני מתקשה להבין את הקשר בין הדבריםן.

 

יש לך איזו סטטיסטיקה שתומכת בכך שרכבים ידניים מעורבים יותר בתאונות מאוטומטיים למיניהם?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

זאת אכן פעולה נוספת. ואלה, מעל אזור ה-350 כ"ס אני באמת אעדיף פתרון אוטומטי, לשמר עודף קשב לטובת הקצב שהמכונית תייצר. עד אז, שיהיה ידני.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...