Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני אחזור על מה שכבר נכתב כאן - אירופה גדולה ואחוז הרכבים האוטומטיים שנמכר שונה מאד בין מדינות שונות, אבל בסיכום הכולל הוא מגיע בשנים האחרונות לכ-50% מהמכוניות. אני גם הרגשתי את זה על מחירי שכירת רכב - אם לפני עשור התוספת לרכב אוטומטי הגיעה עד כדי הכפלת המחיר (תלוי באיזו מדינה), בשנים האחרונות מדוברו באירו בודדים ליום. רכב אוטומטי (או רובוטי או כל דו דוושתי אחר) כבר ממש אינו דבר חריג.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 שעות, עמית100 כתב:

אז כנראה רוב האירופאים "אהבלים"

כי הרוב הגדול שם עם גיר ידני

יש מגמת שינוי,נמכרים הרבה פחות רכבים ידניים גם באירופה וההיצע שלהם מצטמצם.

 

אין שום צורך להשתמש במילות גנאי,זה לא מוסיף דבר לטיעון שלך וההסבר הוא הרבה יותר פשוט.

תרבויות שונות,ישראל יותר קרובה לארה"ב בתרבות הצריכה שלה בתחום הרכב גם בסגנון הרכבים-רכבי סדאן שהרבה פחות נפוצים באירופה,תיבות הילוכים וסוג דלק מועדף.

לפני 2 שעות, SlowRide כתב:

דווקא ההתעסקות הזו שומרת על הנהג מרוכז יותר בנהיגה ובכביש כי לא נשאר לו "מקום בזיכרון" להתעסק במקביל בשטויות אחרות שלא קשורות לנהיגה.

מה זה הטיעון ההזוי הזה?

בתור נהג אתה צריך להיות מרוכז בדרך ולא בנהיגה.

איך תפעול רכב שומר עליך מרוכז יותר?

ולהעביר הילוכים בשביל לא להתעסק בטלפון זה טיעון מאוד חלש.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 3 שעות, עמית100 כתב:

אני עברתי לידני אך ורק מטעמי חיסכון ויש!

אני שבועיים עם רכב ידני,וכמות הדלק

מצחיקה לעומת מה שהוצאתי על הקורולה!

הקורולה קרעה אותי עם דלק.

לא מבין איך החזקתי אותה,אני גר באיזור לא צפוף וההילוכים כלל לא מטרידים.

נסיעה חלקה ונעימה.

חייב לציין שבתקופה האחרונה גם אני מוציא הרבה פחות על דלק.

 

אבל זה לא כי החלפתי רכב. אני פשוט עובד מהבית בגלל הקורונה.. ככה זה כשמתדלקים פעמיים ב-4 חודשים.

פורסם
לפני כשעה, עמית100 כתב:

כי הרוב הגדול שם עם גיר ידני

הנתון הזה כבר בשינוי בשנים האחרונות (ובצדק).

כשליש מהרכבים באירופה כבר אוטומטיים ובחלק מהמדינות יש מגמת עלייה מאוד ברורה לכיוון רכבים אוטומטיים. כמדומני בגרמניה ובאנגליה יש עליה משמעותית, באנגליה אם אני לא טועה בשנים האחרונות כמחצית מכלי הרכב שנמכרו היו אוטומטיים.

יש מדינות שממש בולט בהן השימוש בגיר אוטומטי בכמויות שלא מביישות את מה שיש אצלנו.

 

אם זה ממש מעניין מישהו אחפש את ה-PDF הרלוונטי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 31 דקות, halperin96 כתב:

 

מה זה הטיעון ההזוי הזה?

בתור נהג אתה צריך להיות מרוכז בדרך ולא בנהיגה.

איך תפעול רכב שומר עליך מרוכז יותר?

ולהעביר הילוכים בשביל לא להתעסק בטלפון זה טיעון מאוד חלש.

אצלי ככה זה עובד. ברכב ידני אני מרגיש יותר מרוכז בדרך ובנהיגה וזה בעצם דבר אחד. בעצם איך אפשר להיות מרוכז בנהיגה אבל לא בדרך?! נשמע משונה.

  • מעניין 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

 

למה משונה?

יש להיות מרוכז בתפעול הרכב ויש להיות מרוכז בדרך ולתכנן את הנסיעה.

בשביל להשתלב בצורה נכונה או לצאת לעקיפה בטוחה לא צריך לתפעל את הרכב.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אה?! אז איך הרכב משתלב ועוקף, בעצמו? השליטה שלך ברכב נוצרת מהקשר של המח שלך עם הידיים והרגליים שמתפעלות את הרכב. תפעול הרכב זה הסחת דעת?!

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 1 שעה, halperin96 כתב:

בבאירופה,תיבות הילוכים וסוג דלק מועדף.

מה זה הטיעון ההזוי הזה?

בתור נהג אתה צריך להיות מרוכז בדרך ולא בנהיגה.

דווקא בעניין הזה אירופה עוברת שינוי לכיוון הבנזין. אחוז רכבי הדיזל שנמכרו באירופה ירד מ-51% ל-36%, אחוז רכבי הבנזין עלה מ-44% ל-57%, כמובן שעלה גם אחוז החשמליים, היברידיים וכו'.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

אבל בסיכום הכולל הוא מגיע בשנים האחרונות לכ-50% מהמכוניות.

יש למישהו נתונים סטטיסטיים של 2019 לפי מדינות? 

יהיה מעניין לראות, חיפשתי אבל לא מצאתי משהו שנראה מספיק מקיף ומהימן. 

 

 

פורסם
לפני 2 דקות, sperial כתב:

דווקא בעניין הזה אירופה עוברת שינוי לכיוון הבנזין. אחוז רכבי הדיזל שנמכרו באירופה ירד מ-51% ל-36%, אחוז רכבי הבנזין עלה מ-44% ל-57%, כמובן שעלה גם אחוז החשמליים, היברידיים וכו'.

יקירי אלו מגמות,

בטווח ה25 שנה אחורה אפשר להגיד שבאירופה היה נפוץ סטיישן ידני דיזל ובישראל סדאן אוטומטית.

עכשו גם יש הרבה פחות רכבים ידניים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

היום יש תיבות אוטומטיות שהן יותר טובות מגיר ידני 5 הילוכים "פשוט", לא מבין על מה העליהום.

מי שאוהב גיר ידני - סבבה, שיהנה. מי שמעדיף אוטומטי - תפדל, למה לא ?
מבחינת ביצועים וצריכת דלק - גיר כפול מצמדים כמו DSG6 או DSG7 יתנו בראש לכל גיר ידני ונהג שלא מעביר הילוכים במהירות כמו של שומאכר.

זה גיר יעיל, סופר מהיר, חסכוני מאוד בדלק. העכב אכילס שלו היום זה רק נושא האמינות שלא נחשב למי-יודע-מה.
כנל הרבה מאוד גירים אוטומטיים כפולי מצמדים. צריכת הדלק מצויינת וריבוי ההילוכים (יותר טוב מגיר ידני של 5 הילוכים, שזה בגדול הכי נפוץ כשמדברים על "גיר ידני") רק תורמים לביצועים טובים יותר וצריכת דלק מעולה.

לגיר ידני 5 הילוכים היתה עליונות בתקופות שגירים אוטומטיים היו פלנטריים עם 3-4 הילוכים ללא נעילת ממיר מומנט, המנועים היו אטמוספריים - חלשים יותר ובזבזניים יותר, וכתוצאה מכך הגיר הידני היה נחשב יותר לחסכוני (פחות איבוד כח, חלוקה של יותר הילוכים = הימצאות בטווח עבודה יעיל יותר של המנוע).
היום הגירים כפולי המצמדים וגם הגירים הפלנטריים (שנועלים ממיר מומנט כבר מהילוך 2 או 3) הינם בעלי יחסי העברה של בין 6 הילוכים ל-8 הילוכים, ויש לנו גם מנועי טורבו שמאוד יעילים בסל"ד נמוך עם פליטת מזהמים נמוכה גם כן.

דוגמא:
כיום סיטרואן ברלינגו חדשה משווקת בישראל ב-4 גרסאות עיקריות, דיזל ידני 100 כ"ס ודיזל אוטומט 130 כ"ס, ועוד-2 גרסת כאשר אחת מהן עם 7 מושבים (ארוכה יותר) עם 130 כ"ס וגיר ידני - ואחת נוספת רגילה (מוזלת) עם מנוע חלש יותר - 75 כ"ס.
בכולן אותו מנוע 1.5 ל'.
בחו"ל יש גם גרסאות עם 6 הילוכים גיר ידני.
אם נשווה את הגרסה הרגילה הסטנדרטית (האוטומטית) מול כל גרסה אחרת, נמצא שדווקא זו האוטומטית (פלנטרית 8 הילוכים מול ידנית עם 5 או 6 הילוכים)  - היא כמעט החסכונית ביותר בכל היצע הדגמים (יש הבדלים יחסית זניחים עד אפסיים ברמת כמות פליטת המזהמים בגרם לקילומטר), עם יתרון ז-ע-י-ר לחלוטין לגרסת הידנית עם 6 הילוכים ו-S&S  (שאינה משווקת בארץ עד כמה שאני יודע) במהירות נמוכה.
המבחנים החדשים מחולקים לפי קטגוריית (LOW MEDIUM  HIGH EXTRA-HIGH) שמגדירות את המהירות המקסימלית של כל מבחן (LOW עד כ-56 קמ"ש, MEDIUM עד כ-77 קמ"ש, HIGH עד כ-97 קמ"ש ו EXTRA HIGH עד כ-131 קמ"ש).

בנהיגה יום יומית, ועוד בזמנים של פקקים באיזור המרכז העמוס לעייפה ברכבים, ברור שגם אני אעדיף אוטומט על פני ידני - וכולי תקווה שברכב הבא אחרי הברלינגו, אצליח להגיע לזה. בעשור האחרון אני עדיין מחזיק רכב ידני (לעבודה) במקביל לאוטומטי (המשפחתי), ואני בהחלט נהנה משניהם אבל בתוך כל העבודה והנסיעות והפקקים, יש רגעים שאני משתוקק לגיר אוטומטי ברכב העבודה.

לזכות הגיר הידני המסורית ייאמר לזכותו שביחס לכל גיר אוטומטי אחר, הוא מצריך כמעט 0 תחזוקה לאורך שנים.
למי שנוהג באיזור המרכז ונע ממקום למקום בשיא הפקקים, זה ברוב המקרים לא שווה את זה.

2020-07-25.png

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

העניין הוא פחות היתרונות מול החסרונות של כל גיר וגיר, כמו שאלת הפתיחה והיא האם גיר ידני צריך להיעלם מן העולם. העובדות די חש משמעיות ולמרות אותם יתרונות די חד משמעיים של תיבות אוטומטיות ודו-מצמדיות של השנים האחרונות, לגיר הידני עדיין דרישה ברמה שמצדיקה ייצור.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

אה?! אז איך הרכב משתלב ועוקף, בעצמו? השליטה שלך ברכב נוצרת מהקשר של המח שלך עם הידיים והרגליים שמתפעלות את הרכב. תפעול הרכב זה הסחת דעת?!

 

אתה לא צריך לבצע פעולות מיותרות כמו להעביר הילוכים בשביל להשתלב או לעקוף.

That simple.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל הפעולות האלה זה חלק מההשתלבות והעקיפה. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...