Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

דמיינו שמציעים לכם מכונת כביסה עם מנואלה, חסכונית בחשמל! אף אחד לא היה קונה אותה. 

דבר שני, אי אפשר להתכחש לזה שהמוח והידיים יותר עסוקים כשמדובר בגיר ידני מאשר אוטומט, וזה מעלה את רמת הסיכון / חוסר תשומת לב לכביש / סיכוי להתבלבלות, ולא אכפת לי עד כמה האדם מתפעל את הרכב באופן"אוטומטי" ולא מודע. 

אגב, קיבלתי 25 דירוגים שליליים עקב השרשור הזה,  מצער שאדם שאומר את דעתו נסקל וירטואלית, אבל לא נורא זה לא ימנע בעתיד להמשיך להביע את דעתי. 

עריכה אחרונה על ידי me5000
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 3
  • משעמם 1
פורסם
לפני 1 שעה, razi_pazi כתב:

זו הסיבה שבדכ הידית באמצע?

 

במכוניות במבנה קלאסי  עם מנוע לאורך והנעה אחורית הגיר נמצא בדיוק מתחת לאיפה שאנחנו רגילים לראות את ידית ההילוכים. היה טבעי שהידית תהיה שם בלי שום מנגנונים ושטנגות, על הגיר עצמו. 

 

אחרי זה רוב המכוניות עברו להנעה קידמית ומנוע לאורך, הגיר כבר לא שם אבל הידית עדיין שם כדי לא לשנות סדרי עולם. וכן, היצרנים משתדלים לצמצם למינימום את ההבדלים בין גרסת הגה שמאלי לימני ואם אפשר לא לשנות את מיקום ידית ההילוכים וכל המנגנון שבא איתה - אז מנצלים את זה.

 

אבל אם הרכב רחב ויש מושב קידמי לשלושה, זה כבר לא יכול לעבוד, הידית לא תהיה במרכז. 

 

 

 

לפני כשעה, RK כתב:

היה קיים גם בסיוויק באחד הדורות הקודמים.

 

 

זה היה בדור של 2001-2005 ורק בדגם 5/3 דלתות. היה לי את האוטו הזה, אוטומטי. בידני הידית באותו מקום בדיוק. זה מצויין.

 

2.thumb.jpg.ec863cbdb2f2a4d2a44644d2ba75317a.thumb.jpg.5a84ad02a7ce2ce4f1ac634aa91e141e.jpg

 

4.thumb.jpg.2ec4861de6f58ac633fb15b0e9c8472d.thumb.jpg.0661add2b9983476e2a0be6b0c3403c6.jpg

 

 

 

 

 

לפני 37 דקות, me5000 כתב:

דמיינו שמציעים לכם מכונת כביסה עם מנואלה, חסכונית בחשמל!

זו בדיוק הנקודה.

 אין יותר מכונות כביסה עם מנואלה, אין לזה ביקוש. לא מייצרים כי אף אחד לא יקנה.

 

כמו שאין יותר מכוניות בלי הגה כוח, אין מכוניות בלי חלונות חשמל ונעילה מרכזית (יש במדינות עולם שלישי רק) וכדומה.

 

יש פיתוחים טכנולוגיים שכולם אימצו פה אחד, לא מייצרים יותר את מה שקדם להם.

 

עם הגיר האוטמטי זה לא עבד. גיר אוטמטי שעובד בצורה נסבלת קיים לפחות 50 שנה והוא לא הצליח להחליף את הגיר הידני לגמרי. זאת אומרת הצליח בחלק מהמדינות ובחלק לא.

 

למה לא הצליח? את זה ניסו להסביר בשירשור. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 30 דקות, me5000 כתב:

דמיינו שמציעים לכם מכונת כביסה עם מנואלה, חסכונית בחשמל! אף אחד לא היה קונה אותה. 

אם הייתי צריך ממילא לעמוד לידה כל הפעולה ולתפעל בה דברים אחרים ממש לא היה מזיז לי עוד ידית שמזיזים פעם בכמה דקות 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 5 שעות, יבגניפ כתב:

בכל מקרה, ברכב הבא גם אם עדיין יהיה חמים או ספורטיבי, אני אשקול אוטומט, בתקווה שאצליח ללהתרגל לבלימה בשמאל.

 

אתה לא אמור לבלום ברגל שמאל ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית. אתה בולם ברגל ימין, בדיוק כמו ברכב עם תיבת הילוכים ידנית. רגל שמאל פשוט לא עושה כלום.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

בוקי, האם תנוחת הישיבה לא חלק בעיניין מיקום ההלוכים? (כי בוואנים ובמסחריות האלה תנוחה הישיבה הרי שונה לגמרי מבפרייבט)

 

[אין לי שמץ, פשוט יצא לי קצת לנהוג בוואנים בזמן האחרון והיה לי מאוד טבעי ונוח המיקום של הידית.]

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 1 שעה, LotusElise כתב:

מתי שכולנו נעבור למכוניות חשמליות, שזה יהיה קצת אחרי שהרכבת הקלה של גוש דן תתחיל לעבוד, קצת לפני שהמכוניות האוטונומיות יתחילו לעבוד, פלוס מינוס שנת 2060. אז לא יהיו מכוניות ידניות למכירה.

נראה לכם שזה אפשרי בכלל שכולם יעברו למכוניות חשמליות?

באפריקה יהיו להם מכוניות חשמליות?

בהודו ליד כל פחון תהייה עמדת טעינה למכונית חשמלית?

 

בהרבה מדינות בעולם, כולל ישראל, כבר מדברים על תאריך יעד בו תיאסר מכירת מכוניות חדשות עם מנועי שריפה פנימית. בד"כ מדברים על 2030 עד 2040. מצב הרכב החשמלי בהודו יותר טוב מאשר בישראל כבר היום, אז אין מה לדאוג להם.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_industry_in_India

פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

סליחה שלא מגיב לנושא השירשור עצמו, התעייפתי מהוויכוח הזה.

 

כמו כן תראו את זה, נהיגה במשאית GMC ישנה עם שתי ידיות הילוכים ידניים

 

 

 

איזה חזק. לא ידעתי שהיו קיימים דברים כאלה, אני אשמח לשמוע הסבר איך זה עובד.

פורסם

 

 

במשאיות יש הרבה הילוכים. 8 או 10 או 12, יש גם יותר. זה מכיוון שיחס הספק/משקל משמעותית פחות טוב מבמכוניות וחייבים לנצל את המנוע באופן מייטבי.

 

לוקח כדוגמה גיר 10 הילוכים.

 

זה בנוי בצורה של גיר 5 הילוכים ולפניו או אחריו יש עוד גיר (שנקרא "מחלק") עם 2 הילוכים. 

 

סה"כ מקבלים 10 הילוכים, כל אחד מתוך 5 הילוכים בגיר ה"ראשי" יכול לעבוד עם אחד משני הילוכים בגיר ה"משני".

 

ההיבט השני, אי אפשר לתת לנהג להעביר 10 הילוכים עם ידית אחת, זה מבלבל.

 

לכן יש ידית אחת ל 5 הילוכים בגיר הראשי ועוד ידית לגיר המשני.

 

במשאית הישנה שבסרטון זו ממש ידית, בהמשך היא הפכה לכפתור קטן שצמוד לראש ידית ההילוכים:

 

Screenshot_20200725-030812(1).thumb.png.0be28e3f4ae90d84a3a61d316f9c0df3.png

 

וכך נראה תרשים החלפת הילוכים, הראשונה פורד קרגו משנות ה 80,  השניה מאק כלשהי עוד יותר ישנה.

 

 

20190426_132214.jpg.dc6616e62c39123710efc72da5945a5e.thumb.jpg.2234051b9f027b7949a3fc18af2d132d.jpg

 

20190426_123423.jpg.d2a5a795fc6f079b180b031043b4cfa9.thumb.jpg.4a494c1e4ec50ea1d24a234259041e0a.jpg

 

 

המחלק יכול להיות מיושם בשתי צורות.

 

או שאחרי שמסיימים את חמשת ההילוכים ה"ראשונים" מעברים את המחלק לתחום הגבוה ואז מקבלים עוד חמישה הילוכים גבוהים, או שכל הילוך מתחלק לשני "חצאים". 

 

יש משאיות שיש להן גם זה וגם זה.

 

 

  • אהבתי 5
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)

בתצורה הזו יש בעצם גם שני הילוכים אחוריים, מעניין אם יש להם שימוש.

 

יש גם משהו דומה ברכבי שטח שנקרא תיבת העברה. בד"כ יש בה מצב 2x4,  מצב 4x4 ומצב 4x4 נמוך שנועד לשטח קשה. המערכת קיימת גם ברכבי שטח עם הילוכים ידניים וגם בכאלו עם הילוכים אוטומטיים. עם זאת, כדי להעביר מצב חובה שהרכב יהיה בעצירה מלאה, כך שאי אפשר להתיחס למערכת כמכפילת מספר ההילוכים.

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם
לפני 5 שעות, Buki כתב:

עוד דבר שחבל שלא קיים במכוניות פרטיות - ידית הילוכים גבוהה וממש קרובה להגה, זה פיאט דוקאטו.

 

TOP2_626x266.jpg.fed8af4027f5229addcddc07e48027e8.jpg

זה ככה בפיאט פנדה:

Fiat Panda 4x4 Monster (169) 2006 wallpapers (2048x1536)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 8 שעות, Buki כתב:

 

 

 

כמו כן תראו את זה, נהיגה במשאית GMC ישנה עם שתי ידיות הילוכים ידניים

 

 

 

קבל אחד יותר :

 

 

 

פורסם

אין לי משהו נגד גיר רגיל , זה נחמד , זה שקוף אבל אני לא מוצא את זה מהנה בכלל ביום יום. מעצבן בזינוק ומעבר ראשון לשני.מעצבן להעביר עד הילוך 6 כשמאיץ בכביש בין עירוני , מעצבן בפקק .כן נחמד בזמן אטרף אבל זה לא קורה 80 אחוז מהזמן אלא להפך. Zf8 וגם dsg6 וגם dSg7 הרטוב מאד אמינים , יותר מהירים , יותר חסכוניים יותר חלקים וגם מהנים בזמן נהיגה אגרסיבית. ולמי שלא מספיק התנהגות של היצרן ניתן לתכנן אותם לטעם האישי .כרגע לא רואה סיבה שארצה אי פעם לחזור לידני בכלל.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m- brax gx2400

eton ug20 -brax gx2000

gladen pro10- helix c one

 fiio m11plus-brax dsp

פורסם

אני האמת יכול להצטרף לדעה שאין כל כך הצדקה לגיר ידני כל כך, אולי בעולם הספורט המוטורי רק.

 

ביום יום אני נוהג הרבה על מסחריות ידניות בעבודה - ברלינגו,ג'מפי,בוקסר.

מצד שני יש לאבא שלי גם מסחרית - יונדאי I800 אוטומט.

 

לא יכול לבוא ולומר כי עדיף ברכבים האלה גיר ידני, לסחיבה זה לא תורם, לנוחות זה לא תורם, לצריכת דלק זה לא תורם (לפחות במסחריות). אז למה?

אמינות? בינתיים מחליפים קלאצ'ים כל שנה בגלל ריבוי נהגים, כשאבא שלי עם האוטומט 400 אלף טפו טפו טפו בלי שום התעסקות.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
לפני 2 שעות, Ldh_88 כתב:

קבל אחד יותר :

זה סרטון מוכר וזה "שיפר" שמישהו עשה, לא סידור מקורי.

 

במקור יש ידית הילוכים אחת ושני כפתורים קטנים עליה. פה החליפו את שני הכפתורים במנופים נפרדים.

 

ראה פה, קצת ארוך אבל הוא מסביר מצויין איך מעבירים 18 הילוכים עם ידית שיש לה מתג לתחום High/Low ומתג לחצאי הילוכים.

 

 

 

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...