Jump to content

shellcase

  • פרסום הודעות

    7,790
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

20 נייטרלי

אודות shellcase

  • דירוג
    כותב. הרבה.
  • תאריך לידה 09/11/1988

Personal Information

  • מיקום
    Formula Technion
  • מקצוע
    ליצן המפגש

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. shellcase

    רכב משטרתי, האם הוא שונה?

    על איזה הגנת מים במערכת החשמל אתם מדברים? שים על כל קורולה שנורקל והיא תחצה נהר בכיף.
  2. @audiophy, אתה עושה סלט בראש (או שהחברים פה עשו לך). נתחיל מהקל: תושבת המנוע המנוע מחובר לגוף הרכב במס' נק (בין 3 ל4 לרוב), כדי לשכך את הויברציה שהמנוע מייצר כשהוא עובד, הוא לא מחובר בברגים קשיחים אלא בעזרת תושבות שעושיות מגומי ובחלק מהרכבים, כמו אצלך - כרית גומי מלאה בשמן. אין לזה שום קשר לרעשים בהנעה, כן יש לזה קשר לזה שאת תרגיש רעידות קלות בעמידה ברמזורים עם הזמן, ותושבת שחוקה אחת תשחוק גם את האחרות, אין מה להתרגש מזה יותר מדי, אם הטיפול הבא קרוב תחליף בטיפול, אם לא - תקפוץ למוסך ותחליף, לא עבודה מסובכת (מסוג הדברים שמישהו עם ידיים טובות וסט כלים יחסית בסיסי יכול לעשות בבית לבד). כמו שכבר כתבו לך, לא חובה שעל החלק יהיה כתוב מאזדה, אבל כן חובה שהוא יהיה מיצרן איכותי (כלומר, לא טורקיה ובטח לא סין). חלפי גומי זולים פשוט לא מחזיקים מעמד ולא עושים את העבודה. לעניין הרעש. יופי שבדקת את השמן אחרי נסיעה, אבל זה קצת דומה ללבדוק מגבת אחרי שהתנגבת ולהגיד שהיא רטובה. המדיד זה סך הכל מקל ארוך שמודד את השמן בקערה שבתחתית המנוע, אם הרגע נסעת - אז כח המשיכה עוד לא עשה את שלו וכל השמן עדיין לא טפטף למטה. ולכן נהוג לחכות בין רבע שעה לחצי שעה לפני מדידה (חשוב גם לעמוד על משטח ישר). לאחר שתבין אם באמת חסר, במידה וכן - דבר ראשון תבין משהו חשוב, המרחק בין מינ' למקס' במדיד הוא בערך ליטר, אולי פחות. אז אפשר לקנות בקבוק של ליטר. דבר שני - מנועים שעובדים רגוע, לא אמורים לאבד שמן (אבל אתה גם לא יודע אם המוסך מילא כמו שצריך), מנועים שעובדים קשה בסל"ד גבוה ישרפו מעט שמן, ליטר ל15,000 ק"מ זה הרבה ברכב מודרני ועלול להעיד על בעיה (או נזילה פשוטה מאטם, או גרוע יותר). ולשאלה האחרונה בעניין התקנים, השמן צריך לעמוד באחד מהם ולהיות בצמיגות הנכונה, ותעשה טובה - אל תקנה בתחנות דלק, חבל על הכסף שלך - יש חנויות חלפי רכב שיעשו לך משלוח עד הבית. אני מכיר כמה: בחולון יש את אוטוסטור, בירושלים יש את אייפקס-מוטורס, ברחובות יש את אבי חלקי חילוף (justmotor באינטרנט), בחיפה יש את 'חלקי חילוף המגינים' ואת 'פיילר'. בפ"ת יש את 'משה חלפים', בקריות יש את 'ים חלקי חילוף'. כולם סבבה ונותנים שירות טוב. רעש בשניות שלאחר ההנעה לרוב נובע ממחסור קל בשמן, החשוד העיקרי במקרים כאלה הוא מסנן שמן לא איכותי, אך אם הורכב מסנן מקורי - זו לא הבעיה. במידה ומדובר במשהו של יותר מכמה שניות, הייתי מנסה להבין אם הרעש מגיע באיזור הגלגלות בצד הנוסע, כלומר ימין של הרכב, יש גלגלות על המנוע ורצועה שמקשרת ביניהן, לפעמים המיסבים בהן נשחקים ומתחיל רעש. תן קצת יותר מידע וננסה להמשיך לחקור.
  3. shellcase

    רכב משטרתי, האם הוא שונה?

    יש ניידות קיה פיקנטו בחוף בכרמל, זה לא רכב נח להיות בו כל היום ובטח לא מספיק חזק בשביל לבצע יותר מסיור בסיסי
  4. ואם אני מראה לך תמנה של רפידה ליד סרגל, אתה לא יודע להגיד אם היא נראית שהיא קרובה לקצה חייה או לא? בוא, לא הנחיתי את הבחור לפרק את הקליפר ולא תכננתי להנחות אותו לעשות כך. סך הכל, במידה והוא היה מבקש הדרכה, הייתי מורה לו לצלם את הצלחת ולצלם את הקליפר מצידו כך שיראו את עובי הרפידות, במקרה הגרוע הוא היה צריך לפרק גלגל, לא משהו שכל נהג ממוצע בישראל לא אמור להיות מסוגל לעשות. ותוצאות אותה בדיקה היו יכולות להיות בטווח שבין "נראה תקין, תמשיך לנסוע עד חזל"ש" לבין "נראה גמור, גש למוסך לבדיקה בדחיפות". אין לי מושג מה הידע המקצועי שלך, אם אתה מתמחה בחשמל ומיזוג, כנראה שבזה אתה מבין היטב. אבל אם החלפת אי פעם רפידות בלם בחייך, אתה תסכים איתי שמדובר בפעולה פשוטה מאד שכל מי ש"ידיו מחוברות לראשו" ידע לבצע אחרי הדרכה בסיסית. מה גם שזה בכלל לא מה שהצעתי. אז אני חוזר שוב - אם זה לא מבורות, ונראה שלא - מה הסיבה לזרוע פחד? אתה לא סומך על הידע המקצועי שלי? הקבלה שלי מצולמת בסמלון שמימין, הרכבים והאופנועים שבבעלותי לא ביקרו במוסכים בחמש השנים האחרונות והם מטופלים טוב יותר ותדיר יותר מרוב הרכבים הנעים על הכביש בישראל. האם אני חף מטעויות? בוודאי שלא אבל כשאני החלפתי לעצמי רפידות אני מבטיח לך שעשיתי עבודה טובה יותר משהיה עושה כל מוסך בטח בישראל שבה ידית מומנט זה 'לפי הרגש'. לא מבין למה בפורום טכני של חובבי רכב שולחים אנשים למוסך על כל שטות, או שאתה מפחד על הפרנסה שלך כמוסכניק, או שהפכנו לפורום שריגה ואוריגמי.
  5. shellcase

    רכב משטרתי, האם הוא שונה?

    מחזק את ניצן, בארה"ב יש מדי כמה שנים מכרז לרכישת ניידות ויצרני הרכב ניגשים אליו עם דגמים ייעודיים. לרוב כוללים שלדות מחוזקות, מתלים מחוזקים (בהתאם למשקל הרכב שמתווסף) ומנועים חזקים יותר. בנוסף לצמיגים ראןפלאט ודיגום פנימי שמתאים להובלת עצורים (מושב אחורי מויניל קל לניקוי וכו'). בארץ, למעט כמה התקנות מקומיות מדובר בקורולות וכו' רגילות לחלוטין.
  6. גם אתה עם הדמגוגיה? מה קשור תוכן התגובה שלך למה שאני הצעתי? על בסיס מה אתה כותב "לא כל מי שפעם החליף פילטר אוויר בעצמו נחשב למכונאי ויודע לאבחן מה מצב הבלמים . מה המינימום המותר , האם הרפידות שוות בעוביין , מה עובי הצלחת , האם יש בה חריצים ?" מה ההקשר של השורה הזאת? "סתם להסתכל על הרפידות לא נותן דבר ומסכן אותך ואת הסובבים לך ." סתם להסתכל על הרפידות והצלחות נותן את כל המידע הנדרש בשביל להבין האם הרפידה בסדר או שיש ספק. בין אם זה עובי ובין אם זה סימני חירוץ על הצלחת. חלאס עם מסע ההפחדה הזה על בלמים, זו אחת המערכות הפשוטות במכונית ומהקלות לאחזקה.
  7. רפי, אתה מוזמן לנסות לבצע יחד איתי את מה שאני מציע, ורק אז להגיע למסקנות. התגובה שלך היא תגובה רעה, כי היא אוטומטית ומלאה בפחד. ומנסיוני - פחד נובע מבורות. אם החלפת בחייך במו ידיך רפידות בלם - לא מאמין שהיית כותב תגובה כזאת.
  8. לא חושב שזה קשור, מה מצב הצמיגים ברכב? רכב לא מחליק סתם ככה, בטח לא על כביש יבש או אפילו על כביש רטוב במהירות הגיונית. נורת ESP גם לרוב לא ממש קשורה לפלאגים, היא עלולה להידלק כתוצאה מחיישן מצערת תקול או מצערת מלוכלכת מאד, אבל הדבר היחיד שקורה במצב כזה הוא שהמערכת כבית ואתה נוסע בלי ESP, ולכן זה עדיין לא מסביר אבדן אחיזה.
  9. כמו שכתבו, אם הרכב לא באחריות - לא יקרה כלום גם אם תחכה חצי שנה לעוד טיפול, במיוחד אם הרכב לא נוסע הרבה ולא מאומץ (עומס גבוה, סל"ד גבוה וכו'). אם הבלמים בני יותר מ40000 ק"מ (בדגש על הרפידות), והרכב אכן מחוץ לאחריות, אתה יכול להעיף עין על הרפידות הקדמיות בעצמך, במידה וזה רלבנטי - תגיב ונתן לך הדרכה. (רק תרשום בתגובה את דגם הרכב).
  10. המודול של אנג'י זה פח אשפה במלא כסף. בגדול - לסריקה ואיפוס בסיסיים לחלק גדול מהרכבים מספיק סורק ג'נרי ב20 ש"ח חיפוש באיביי ELM327 OBD2, יניב תוצאות. רק מה הבעיה, אין טיסות כמעט בתקופה הקרובה ודואר אוויר רגיל מסין פשוט לא יגיע. סורקים רציניים יותר - ממליץ על חברת FOXWELL, אין לי דגם ספציפי להמליץ - מניח שיש ביקורות ביוטיוב. סדר גודל של מחירים כ40-70 דולר באמאזון. אולי עם משלוח DHL וכו' שיש לה מטוסי מטען משלה - יש סיכוי שיגיע.
  11. איך הפאלקן עולה לדיון פה? הוא לא באותה ליגה בכלל? אם יש לך מידה בעייתית ואתה מחפש אחיזה - לך על הצמיג הכי טוב שתשיג במידה. יש לך sport maxxx של דאנלופ כאפשרות - תעשה עליו מחקר קצת.
  12. אם כבר, נתק את המינוס, זה יותר פשוט ויותר נכון. ומה ההבדל בין מה שקורה עכשיו לבין טיול ארוך בחו"ל? תן סיבוב בלילה לת. דלק נפח את הצמיגים קצת מעבר לנדרש ונתק מינוס. או לחילופין, אלא אם יתחיל פה סגר משמעותי, פעם בשבוע תן סיבוב של חצי שעה מסביב לעיר בכבישים פתוחים בלילה.
  13. כל יצרן מוביל שעומד בתקנים יתאים, קסטרול, מוטול, מוביל1, ליקווי מולי, גם רוייל פרפל. לא חושב שיש מה להשתגע יותר מדי בדילמות זרום עם מה שיש עליו מחירים טובים (לדעתי מוטול נסחר בארץ במחירים טובים לאחרונה) וכמובן שעומד בדרישות.
  14. shellcase

    שאלה לשליחים

    3 שנים כשליח - לא נעצרתי לבדיקת רשיון, אבל ב3 שנים האלה גם עם האופנוע והרכב לא נעצרתי לבדיקת רשיון. מצד שני - נעצרתי לבדיקת אלכוהול על קטנוע של דומינוס עם פיצות חמות בבגאז'. אז מה זה אומר? כלום ושום דבר, מי שסיפר לך את השטות הזאת מבלבל את המוח - ואם אתה מתכוון לעבוד ללא רשיון או שאתה בשלילה אז אני מקווה שלא תתרסק, תתשאפז ליום וחצי עם שבר ברגל בקטנה ואז תגלה שאין ביטוח ובעוד 3 שנים קרנית יבואו לך עם חשבונית על מליון וחצי ש"ח הוצאות אישפוז, כי אז תצטרך לבדוק כמה מדינות נשארו בעולם שלא יסגירו אותך לישראל.
×
×
  • Create New...