Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עוד דבר שחבל שלא קיים במכוניות פרטיות - ידית הילוכים גבוהה וממש קרובה להגה, זה פיאט דוקאטו.
 
TOP2_626x266.jpg.fed8af4027f5229addcddc07e48027e8.jpg
דווקא יש את זה בארץ, לא סגור ב100%, אבל נראה לי ש ביונדאי i10 הידית שם או ממש קרוב לשם, אם זה לא בi10, בטוח ב100% שראיתי ברכב קטן דומה.
אישית, לא היה נוח, אבל נוחות צריך להוסיף למשפט הידועה "על הטעם ו כל הריח 'ועל הנוחות', אין מה להתווכח" [emoji38].

שוב לגבי החלפת הילוכים, קרה לי לא פעם ולא פעמיים שהגעתי להילוך חמישי/שישי ולא שמתי לב אפילו, כאילו, באתי לשים בשישי כי חשבתי שאני בחמישי וכבר היה בשישי וגם באתי לשים בחמישי כי חשבתי שאני ברביעי וכבר היה בחמישי.
וזוכר ששאלתי לעצמי "מתי הספקתי להגיע להילוך הזה?" [emoji38]

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

פורסם
לפני 1 דקה, kurko1992 כתב:

אם זה לא בi10, בטוח ב100% שראיתי ברכב קטן דומה.

פיאט פנדה, בI10 זה לא כל כך נמוך כמו במכונית סטנדרטית, אבל גם לא ממש צמוד להגה.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 7 שעות, me5000 כתב:

הפוסל במומו פוסל, אתה בא ואומר לי שהדעה שלי שגויה וששלך נכונה ו*רק* שלך נכונה , כנראה שלא הבנת את הקונספט של "דעה". 

 

תשמע, זה מתחיל להיות מביך. 

לא אני פתחתי שרשור בו אני טוען טענה, שמסתבר היא במחלוקת.

למרות זאת, אתה לא מקבל את הביקורת ולא מקבל את העובדה שיש אנשים שחושבים אחרת ממך.

אז אין לך מה לטעון כלפי שאני לא מקבל דעה ורק שלי נכונה, כי מעולם לא טענתי כך.

כותב לך שוב,

תתבגר. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני 8 שעות, me5000 כתב:

הפוסל במומו פוסל, אתה בא ואומר לי שהדעה שלי שגויה וששלך נכונה ו*רק* שלך נכונה , כנראה שלא הבנת את הקונספט של "דעה". 

מצד שני לא תמצא שכתבתי באף מקום שדעתי היא אמת אוניברסלית אלא רק דעתי ובגלל זה פתחתי השרשור הזה כדי להתדיין ולא לקבוע עובדות, ודעתי היא שגיר ידני הוא אנכרוניסטי, מיותר וחסר טעם, מוזמן להוסיף לי עוד כמה דירוגים שליליים רק כי הדעה שלי "שגויה" ושלך נכונה. 

 

דעה צריכה להיות מבוססת.

 

אנכרוניסטי זה לא נימוק. גם צמיגים הם אנכרוניסטים, גם הגה, אפילו מוט איתות...

מיותר זו מילה לא קשורה. חייבים גיר כדי להחליף הילוכים, הוא לא מיותר.

חסר טעם, זה כלל ביטוי שלא קשור לעניין.

 

הבאת טענה אחת, לא מבוססת בעליל, שגיר ידני פוגע בריכוז בנהיגה. זהו. אין לך שום סימוכין לזה.

 

הדעה שלך היא פשוט הנפצה בלי בסיס, זו הבעיה שלך.

וחבל, כי אם היית יודע לבנות טיעון, היה לך על להסתמך, אבל אתה חושב שאם יש לך מחשבה בראש, זה מספיק כדי שלפרסום שלה יהיה משקל.

זה לא.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני כשעה, EliC25 כתב:

פיאט פנדה, בI10 זה לא כל כך נמוך כמו במכונית סטנדרטית, אבל גם לא ממש צמוד להגה.

גם בפיאט 500 (שאפשר להגיד שנגזרת מהפנדה) ידית ההילוכים די גבוהה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

הכי קשה לנהל דיון ענייני על נושא שנכתב מהנחת יסוד

לא מניסיון. 

 

נהגתי שנים על רכב ידני מבחירה, מעולם לא הרגשתי "הסחת דעת"אלא בדיוק ההפך

חושי הנהיגה שלי היו יותר מחודדים,מאשר גיר אוטומט. (שהוא כיף ללא ספק)

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם

מתנצל שוב על תגובה לא בנושא השירשור.

 

זה גיר ZF ידני 16 הילוכים במשאית  מודרנית.

 

ZF.thumb.jpg.d268c7c51cfb919eb28ffd0eaa7ed1b3.jpg

 

הגיר כולל 3 יחדיות נפרדות. גיר 4 הילוכים שהוא הראשי, צמידה אליו יחידה עם שני הילוכים עם הפרש גדול בינהם ומהצד השני עוד יחדיה עם שני הילוכים כשאר ההפרש ביחסי העברה בינהם קטן.

 

תרשים ההחלפה הוא Double H. 

יש H אחד להילוכים 1 עד 4 ולידו עוד H להילוכים 5 עד 8. במעבר מ H נמוך לגבוה יש קפיץ יותר חזק וכשהנהג מסיט את הידית ימינה או שמאלה במעבר בין ה H -ים, מערכת פנאוומטית מחליפה הילוך מנמוך לגבוה וא מגבוה לנמוך ביחידת 2 הילוכים עם הפרשים גדולים.

 

pic142.JPG.4c365596c225053823077c2287bb2620.JPG

 

 

 

בידית יש עוד דגלון שמחליף הילוכים ביחידה עם הפרש קטן בין ההילוכים וזה מחלק כל הילוך לשניים. למשל הילוך חמישי מעט יותר מהיר לנסיעה ללא עומס ומעט יותר איטי לנסיעה עם עומס.

 

ס"כ 4×2×2 = 16 הילוכים. 

 

 

 

פורסם

אם גיר ידני פוגם ביעילות הנהיגה או פוגע בה, זו שאלה שאפשר לבדוק, אבל אי אפשר לטעון לכאן או לכאן באופן מוחלט. אני בטוח שיש נהגים שיעידו שזה מפריע להם, ולהפך.

דבר אחד בטוח, זה שולי.

 

גיר ידני לא תורם למטרה הבסיסית של רכב, וזה לשנע אנשים. הוא קיים כי עדיין יש ביקוש למכוניות ידניות, ויש ביקוש, כי הן יותר זולות. אם לא היה ביקוש, לא היו גירים ידניים. מאוד פשוט. יש גם גירים ידניים במכוניות ספורטיביות, אבל זו נישה.

בכלכלה, משהו "עבר זמנו" כשלא קונים אותו יותר...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בתאריך 24.7.2020 בשעה 12:53, eitanuch כתב:

נהגתי 5 שנים על רכב הידני לאחר שקיבלתי את הרישיון בגיל 17. היה לי ברור שהרכב הבא שאני אקנה יהיה אוטומטי וכך היה. מאז אני כמעט 5 שנים נוהג על אוטומט ולעולם לא אחזור אחורה.

אתה אוהב מכוניות? נהיגה? מה הביא אותך לקארספורום?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני יכול להגיד שהרגשתי שאני יותר מרוכז דווקא עם גיר ידני.

אולי זה קשור לזה שהמכוניות שנהגתי עליהן רוב הזמן היו חלשות יחסית ודרשו ממני לתכנן הרבה קדימה, בייחוד הקליאו שהייתה לי.

 

גיר ידני יכול להיות מעיק אם השילוב של המנוע והגיר לא מספיק גמיש ודורש ממני להתעסק יותר מדי עם העברות הילוכים. זה מה שקרה לי עם הפיאט טיפו השכורה באיטליה. בעליות עם סיבובים של כ-180 מעלות נאלצתי לרדת מהילוך שני להילוך ראשון כי הרכב לא סחב ב-15-20 קמ"ש.

בשילוב גמיש יותר זה לא היה קורה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

רק שאנשים שמדליקים אש עם אבן צור תמצא אולי רק באיזה שבט באפריקה, ופה תמצא לא מעט נהגים שמעדיפים ידני.

אם כבר לעשות השוואה אז לפחות שתהיה הגיונית.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 12 דקות, yuvalganim כתב:

מי פה מדליק אש עם אבן אש?

זה בערך הגיר הידני..

 

ההשוואה הנכונה היא שעון קוורץ מול שעון מכאני/אוטומאטי. למרות שהקוורץ זול יותר, יעיל יותר, מדויק יותר ואמין יותר - עדיין יש דרישה בלתי מבוטלת לשעונים מכאניים ואוטומאטיים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 44 דקות, yuvalganim כתב:

מי פה מדליק אש עם אבן אש?

זה בערך הגיר הידני..

יש לך בית חכם? 

כי זה ימי הבניים להכינס הביתה ולהדליק מזגן. מי מדליק מזגן ידנית עם שלט כמו פעם?

 

לא עדיף לשים כמה שקלים ולהכינס לבית ממוזג, כשהמזגן יפעל לפני שאתה מגיע? 

 

 

 

 

 

 

אני מנסה שוב, מישהו יכול להביא נתונים סטטיסטיים של מכירת כלי רכב ידניים מול אוטומטיים במדינות אירופה ב 2019? 

 

 

 

 

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...