Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • אחראי פורום
פורסם

אם הדיון נצמד לספורט אוטומטי, אני יכול לספר שלקח לי זמן להתרגל לנהיגות חזקות דווקא עם ה-ZF. 

מטבעי אני מחפש את המעורבות ומשתמש במנופים, הייתי צריך לא מעט מבטים ללוח שעונים גם כדי להבין את הסל"ד (כי אני לא מאלה שרוכבים על המנתק) ובעיקר כדי להבין על איזה הילוך אני.

פאקינג 8 הילוכים, מגיע לסיבוב שאני רוצה להיכנס אליו נניח על שלישי, צריך לאתר עכשיו את התצוגה הקטנה מדי עם ההילוך הנוכחי. מאט אותי, מוריד לי את העיניים מהכביש.

ריבוי ההילוכים והמומנט הרב מאפשרים לטעות ולצאת על הילוך פחות מתאים וכן, ברכב שמאיץ ככה אין לנו שום יכולת לייצר קצב כמו ה-ZF, אבל כולנו איירטון סנה וואנאביז והדקדוק חשוב.

בידני המוח והיד זוכרים את הפעולה האחרונה, היא מוחשית וברורה ומעולם לא הבטתי על הידית כדי להבין על איזה הילוך אני.

 

מבחינתי בחירת התיבה היא תלוית קונספט הרכב.

קיימן גם עם 300 או 400 כ"ס תהיה ידנית.

ג'וליה תלתן או M3 עדיף שישארו אוטומטיות.

  • רעיון טוב! 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם
לפני 5 שעות, Roycohen1979 כתב:

מה זאת השטות הזאת של נהיגה בידני מסוכנת יותר כיוון שלנהג יש יותר במה להתעסק, העברת הילוכים של נהג מיומן או אפילו נהג סביר נעשית אוטומטית בערך כמו לנשום

 

זו שטות מוחלטת של נהגים שלא יודעים לנהוג על ידני או לא רוצים.

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

פורסם

@halperin96 מכיר את זה שאתה עולה על רכב אתה לא מכיר, ומחפש איפה הכפתורים של המזגן או לחצני ווליום בהגה?

מכיר את זה שאתה ברכב שלך ורוצה להגביר את הווליום מההגה?

אז בהחלפת הילוכים בגיר ידני, תחילה המצב דומה לסיטואציה הראשונה שהעלתי. לאחר שיש לך נסיון של כמה שבועות על ידני, המצב דומה לסיטואציה השניה. אין שום תשומת לב ממשית שנלקחת ונדרשת מהמוח שלך עבור ביצוע פעולה שעברה אוטומיזציה. לא יודע אם למדת קצת על קוגניציה, אבל פעולות שהמח יודע לבצע אוטומטית לוקחות מעט מאוד קשב, מבוצעות מהר מאוד, ואפשר לשלב אותן עם עוד פעולות שלא דורשות את אותם מנגנונים (כלומר, לא תוכל להעביר הילוכים למשל ולסובב הגה ב2 ידיים מן הסתם במקביל, או להעביר הילוכים ועם היד השניה לבצע תנועה מרחבית כלשהי בריכוז)

  • מעניין 1
פורסם (נערך)

הויכוח הנצחי.....

 

מבחינת חווית נהיגה אי אפשר להתווכח עם רגשות סובייקטיבים, יש אנשים שאוהבים לנהוג בגיר ידני.

 

אצלי זה בדיוק ההיפך, גיר ידני בשילוב עם תפעול דוושת המצמד הורס את חווית הנהיגה, פעולה מיותרת חוזרת ונשנת עשרות, מאות ואלפי פעמים כשאני רק רוצה להגיע בשקט ליעדי, טרחה פיזית ומחשבתית מיותרת, לא נוח, נסיעה פחות נעימה וחלקה,  פוגע בתפעול ההיגוי בזמן ההעברת ההילוכים, פוגע בבטיחות, לא מאפשר להשתמש במשענת היד המרכזית בכלל או בזמן העברת ההילוך וכנראה עוד חסרונות ששכחתי. 

 

אין צורך להגיב על מה כתבתי, אני כבר מכיר את הטענות כנגד, שחלקן נכתבו כאן. לא אשכנע אף אחד ואף אחד לא ישכנע אותי. רק מביע את דעתי.

 

בשורה התחתונה, שכל אחד יקנה ויהנה ממה שבא לו. 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לא זוכר איפה קראתי את ההשוואה הזאת אבל... דמיינו מקרן של סרט שעובד על מנואלה בימים אלה, הרי זה לא הגיוני.... לא? 
בקיצור רכבים ידניים הם מיותרים בעולמנו המתקדם טכנולוגית והגיר הידני צריך להעלם מהעולם (אולי חוץ מרכבי ספורט). 
מה אתם חושבים? 
לפי ההגיון הזה תקליטים צריכים היו להיעלם.
ומה קורה בפועל? אחרי תהליך היעלמות יש כבר כמה שנים עלייה קבועה.

https://www.google.com/amp/s/www.statista.com/chart/amp/7699/lp-sales-in-the-united-states/

לדעתי בעולם של אוטומט מול ידני יוותר לזה קהל חובב שישאיר את הידני בסביבה בהיקף כזה או אחר.
בעולם חשמלי זה כנראה יעלם

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

פורסם

סליחה שלא מגיב לנושא השירשור עצמו, התעייפתי מהוויכוח הזה.

 

אבל הנה עוד רכב עם גיר ידני וידית הילוכים מעניינית, סובארו ג'אסטי 4X4.

 

DOTJ-91JustyBlue-12-550x412.jpg.4ca61b794d2da731b0f3caa3c35fd044.jpg

 

 

כמו כן תראו את זה, נהיגה במשאית GMC ישנה עם שתי ידיות הילוכים ידניים

 

 

  • מעניין 2

 

 

פורסם
לפני 19 דקות, green כתב:

אין צורך להגיב על מה כתבתי

 

אוחנה סטייל?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

עוד דבר שחבל שלא קיים במכוניות פרטיות - ידית הילוכים גבוהה וממש קרובה להגה, זה פיאט דוקאטו.

 

TOP2_626x266.jpg.fed8af4027f5229addcddc07e48027e8.jpg

 

 

פורסם

אישית פחות אהבתי את ההילוכים בגובה הזה. (היה לי תקופה רכב כזה)

אולי בגלל שאני רגיל להשעין את היד על משענת.

פורסם
לפני 33 דקות, RK כתב:

 

אוחנה סטייל?

 

הכי טוב, ככה חסכתי לעצמי מראש, בין היתר, את התגובה הנפוצה שאני לא יודע לנהוג בגיר ידני ולכן מה שאני כותב זה שטויות.

 

בקיצור על טעם וריח אין טעם להתווכח (אני גם לא מבין איך טחינה קשורה לשווארמה :shock:).

  • רעיון טוב! 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
לפני 1 דקה, itaysamurai כתב:

היה במולטיפלה, אחד הסידורים הכי נוחים שיש.

יש את זה בהרבה מכוניות מסחריות. כשהרכב רחב נאלצים לוותר על מיקום ידית ההילוכים בדיוק במרכז הרכב כך שתהיה במקום אחיד בתצורת הגה ימני/הגה שמאלי ואז כבר ממקמים אותה במקום נוח יותר קרוב להגה. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

זו הסיבה שבדכ הידית באמצע?
 

לפני כשעה, Buki כתב:

כמו כן תראו את זה, נהיגה במשאית GMC ישנה עם שתי ידיות הילוכים ידניים


מה אנחנו רואים פה בעצם?

 

 

פורסם
לפני 32 דקות, Buki כתב:

יש את זה בהרבה מכוניות מסחריות. כשהרכב רחב נאלצים לוותר על מיקום ידית ההילוכים בדיוק במרכז הרכב כך שתהיה במקום אחיד בתצורת הגה ימני/הגה שמאלי ואז כבר ממקמים אותה במקום נוח יותר קרוב להגה. 

 

חוץ מהמולטיפלה, כמו שכתב איתי, קיים גם בפנדה ובפיאט 500 (אותה פלטפורמה, הלכה למעשה). היה קיים גם בסיוויק באחד הדורות הקודמים. מאד נוח לדעתי.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
בתאריך 23.7.2020 בשעה 08:47, מיץ פטל כתב:

אפשר גם בלי סקס. מספיק תרומת ביציות ותרומת זרע והפרוצדרות המוכרות יהפכו את כל העניין לפראקטי כלכלי.

 

 

השוואה נכונה.

me5000 אמר (אולי חוץ מרכבי ספורט)

מכוניות עם מצמד כפול במצב אוטומטי יותר מהירה ממכונית ידנית. כל יצרני המכוניות הספורטיביות הפסיקו למכור מכוניות ידניות כי הם יותר איטיות.

אבל הציבור לא מוכן לזה.

הציבור מעדיף להעביר הילוכים אפילו אם זה יותר איטי.

אסטון מריטין ואנטאז' החדשה יצאה עם מערכות של מרצדס, הרכב הזה מרצדס לגמרי אבל הלקוחות רצו ידני אז הם שידכו למנוע של מרצדס גיר ידני, דבר מאוד קשה לביצוע וגם יותר איטי.

מתי שכולנו נעבור למכוניות חשמליות, שזה יהיה קצת אחרי שהרכבת הקלה של גוש דן תתחיל לעבוד, קצת לפני שהמכוניות האוטונומיות יתחילו לעבוד, פלוס מינוס שנת 2060. אז לא יהיו מכוניות ידניות למכירה.

נראה לכם שזה אפשרי בכלל שכולם יעברו למכוניות חשמליות?

באפריקה יהיו להם מכוניות חשמליות?

בהודו ליד כל פחון תהייה עמדת טעינה למכונית חשמלית?

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אייל

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...