Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

ידית ההילוכים בהגה שלי מוסרת ד"ש

 

בשנות ה 70 כבר רוב היצרנים האירופאיים עברו לידית הילוכים ברצפה. היה מונח three on the tree שבהמשך התחלף ל four on the floor...

 

יש אנשים שאומרים שידית הילוכים בהגה יותר נוחה.

15.thumb.jpg.8d764371c6b80c086e45bde0cb4a441b.thumb.jpg.adb30e0bd194d5b6b6609762b07c09ca.jpg

 

אגב במכוניות לשוק היפני הפנימי עם גיר אוטומטי כמובן, עד היום ברוב הדגמים ידית ההילוכים בהגה, גם במכוניות מיני.

 

2782819_mdl_9e347028.jpg.f5acc345353f5a6e01f854b3d5eb98a9.jpg

 

 

זה למשל דגם מקביל לסיריון, אפשר לראות את ידית ההילוכים מאחורי ההגה ומקום נקי לגמרי בין המושבים.

autowp.ru_toyota_passo_6.jpg.679ee8b37c44fea747d32e8890b28199.jpg

 

 

 

 

פורסם

וואו, זה מזכיר את הford falcon 73 (נראה לי) שהיה לאבא שלי בארגנטינה, 4 הילוכים עם הידית גם בצד כל ההגה, היה צריך ללחוץ פעמים על הקל'אץ כדי להחליף בין ההילוכים, לא הצלחתי ללמוד לנהוג ברכב הזה אבל, הייתי קטן מידי, לא הייתי מגיע לדוושות [emoji38].

לגבי "נהיגה בידני זה יותר מסוכן כי אתה צריך להתעסק בהחלפת הילוכים, שטויות במיץ, מי שיודע, אין סכנה, הסכנה זה הנהגים שחושבים ש הכביש של אבא שלהם, שנוהגים איך שבא להם בלי להתחשב באחרים, וכל מיני דברים שכבר דיברו פה לא פעם ולא פעמים.
עברתי לפני כמעט שנה לאוטומט אחרי 6 שנים עם הילוכים וחייב להגיד שזה די משעמם אותי לפעמים :-(

Enviado desde mi SM-G975F mediante Tapatalk

  • מעניין 1

פורסם (נערך)

באמצע שנות ה-80 עוד נהגתי על 404 צבאית עם ידית הילוכים על מוט ההגה. רכב בעייתי מבחינת היציבות והכוח, שזכה להתעללות קשה במהלך השנים, אבל ההילוכים ממש לא היוו בעיה.

 

ולהזכיר גם את מוט ההילוכים של ה-2CV והרנו 4 שיצא ישירות מהדאשבורד.

 

25 שנים נהגתי על ידניות. לפעמים אני מתגעגע, לפעמים לא. המשכתי לתרגל בממוצע פעם בשנה - שנתיים בחו"ל. עד הקורונה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 28 דקות, Buki כתב:

אנשים שאומרים שידית הילוכים בהגה יותר נוחה

עד שהרוורס נוגע לך בברך ימין.

פורסם

404 היה חלום בשנות ה - 80. אחת החוויות היותר טובות שלי מעולם הרכבים בשנים האלה.

הרכב היה מתנדנד כמו ספינה בים סוער. אבל מודה שהייתי צריך להוציא מזומנים, העדפתי יפניות ( למרות שלא היו אופציות מלבד סובארו)

פורסם

תראה, זה היה טנדר צבאי מוזנח שקיבלתי לשבת פעם בכמה שבועות. פחדתי לפנות ימינה, שכן הכוח הצנטריפוגלי היה פותח את הדלת. וכמובן עם הגובה וחלוקת המשקל שלו הרכב היה לא יציב, ובסופו של דבר אחד הקצינים הצליח לחסל אותו כשהפך אותו ברח' שמחה גולן (ליד הגרנד קניון של היום), שהיה אז הרבה יותר מפותל וללא אי תנועה מרכזי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • אחראי פורום
פורסם
לפני 11 שעות, Buki כתב:

אני לא יודע כמה רחוק בהסטוריה אתה רוצה להגיע. בשנות ה 70 של המאה הקודמת כבר היו תיבות הילוכים ידניות 5 הילוכים שפעלו בדיוק כמו היום. במכוניות יותר זולות היו תיבות 4 הילוכים שגם פעלו בדיוק כמו היום.

שווה להזכיר תיבות ידניות שהוספה להם מערכת overdrive, שהיתה מוסיפה יחס העברה לרוב להילוך הרביעי, האחרון.

נהגתי פעם על MGB עם זה, נחמד.

  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

כשהוצאתי רשיון היה לנו 504 פרטית, טנדר סגור 404, וטנדר כרמל שהיה סגור עד שאחי החליט להתהפך איתו.

בהמשך נוסף טנדר 504 דיזל.

 

הגיר על ההגה של שני הטנדרים היה מאוד נוח ואפשא החלפות מאוד מהירות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

גרתי שנים בדנמרק,למצוא שם רכב אוטו'

זה בדיוק כמו למצוא כאן רכב ידני.

הבן שלי שגר שם קנה מאזדה 6 ידנית

מודל 2016 זה פשוט חלום לנהוג על הרכב!

הייתי אצלו בנובמבר האחרון,נסענו לגרמניה

כל כך נהניתי לנהוג שזה היה מדהים.

אין שם רכבים אוטו' זה נדיר להיתקל ברכב כזה.

  • מעניין 1
פורסם
לפני 46 דקות, itaysamurai כתב:
שווה להזכיר תיבות ידניות שהוספה להם מערכת overdrive, שהיתה מוסיפה יחס העברה לרוב להילוך הרביעי, האחרון.

נהגתי פעם על MGB עם זה, נחמד.

 

היו דגמים עם אוברדרייב חשמלי שפעל בהילוך שלישי ורבעי, מה שיצר 6 הילוכים. 

 

הגיר הידני הכי מוזר שאני מכיר היה אצל האמריקאים בשנות ה 40-50.

 

לגיר היה קלאץ' רגיל, מצמד הידראוולי (כמו ממיר מומנט רק בלי הפונקציה של המרת מומנט, רק ניתוק/חיבור בתלות בסל"ד). בגיר עצמו 2 הילוכים שמחליפים ידנית ואחרי הגיר אוברדרייב מופעל וואקום עם עוד 2 הילוכים. סה"כ 4 הילוכים אבל לנהג שליטה רק בשניים מהם. 

 

הנהג לוחץ קלאץ' ובוחר עם ידית הילוכים את התחום. High בתנאי דרך רגילים, Low בעליה או בתנאי דרך קשים. משחרר קלאץ', האוטו עדיין עומד במקום. נותן גז, המצמד ההידרוולי מתחבר והאוטו נוסע. בנסיעה יש החלפה אוטומטית בין שני הילוכים שבאוברדרייב. 

 

 

עריכה: גם בוולו 240 עם גיר ידני היה הילוך 5 מופעל כפתור:

IMG_3091-e1480277036603.thumb.jpg.0fff7c21146cd82aa9ca1de50a7674d8.jpg

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 3

 

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, sperial כתב:

כמה ניסיון יש לך בנהיגה בידנית? לנהג עם מיומנות מינימלית זה מסיח את הדעת פחות מהצצה בבקרי המזגן או הרדיו\טייפ😄\מולטימדיה.

תספר את זה לאיטלקים שמקפידים להתעסק עם הטלפון בכביש המהיר. מה שכן - הם גם מוודאים שהם בימני, שבהרבה מקומות הוא נתיב איט מהשאר.

את האמת. כך בעברית. ואני לא מסכים אתך, הגיר הידני זול יותר ברכישה ויש מי שבשבילו זו סיבה מספקת לרכוש רכב ידני. פה ושם אפלו נהגי מוניות שמעבידים את רגל שמאל בפרך. 

נהגתי 5 שנים על רכב הידני לאחר שקיבלתי את הרישיון בגיל 17. היה לי ברור שהרכב הבא שאני אקנה יהיה אוטומטי וכך היה. מאז אני כמעט 5 שנים נוהג על אוטומט ולעולם לא אחזור אחורה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם (נערך)

אני נהגתי על אוטומט בשנתיים הראשונות, אחר כך קרוב ל-8 שנים עם רכבים ידניים (קליאו ו-500) ורק מסוף 2019 אני עם רכב אוטומטי באופן קבוע.

האם הייתי קונה רכב ידני שוב? חדש - לא. משומש - יש מצב.

למה לא חדש? כי לרוב מדובר ברמות גימור נמוכות ומבאסות. היה לי את הסיפור הזה עם ה-500. לא מתאים לי עוד פעם להתחיל להשקיע בתוספות לרכב כדי להתאים אותו אליי וגם אז זה לא יהיה 100%.

הדרישות שלי גם שונות היום, אני לא חושב שיש רכב ידני בארץ שנמכר עם בקרת שיוט אדפטיבית, לפחות לא בקטגוריית הסופר מיני.

האם הייתי שוכר רכב ידני בחו"ל? כן, בהנחה שמדובר בעיקר בשיוט בכבישים בינעירוניים רגועים ו\או אם ההפרש הכספי גדול מספיק.

לצורך העניין היינו שנה שעברה באיטליה עם רכב ידני, בפירוש אני יכול להגיד שהייתי מעדיף שם רכב אוטומטי. יש מספיק במה להתעסק בנהיגה כשאתה נוסע בכבישים מפותלים וצרים גם בלי גיר ידני.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מ 86' כשהוצאתי רישיון עד 91' נהגתי בעיקר על ידני אבל גם על אוטומט. מאז שאני עם רכב משלי (91') ועד 2011 רק ידני.  ב 2011 עברתי לאוטומט בגלל מגבלה אורטופדית והידני חסר לי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני נוהג על הרכב של אבא שלי שהוא outlander ידני. יצא לי לנהוג על רכב אוטומט אחד והוא פורד סופרמיני כזאת 1.4 ליטר ולא נהנתי ממנה. 

אני מרגיש שעם גיר אוטומט הרכב מנסה לשנות הילוכים לפי מה שהוא חושב שאני רוצה ואני לא אוהב את זה, אולי זה הרגל, אבל אני אישית מעדיף ידני. אני לא אוהב את התגובה של אוטומט. אני יכול להיות מהיר יותר ולהתאים את ההילוכים לפי מה שאני רוצה ולא לפי מה שהגיר חושב שאני רוצה.

 

  • מעניין 1
פורסם
לפני כשעה, dorsht כתב:

אני נהגתי על אוטומט בשנתיים הראשונות, אחר כך קרוב ל-8 שנים עם רכבים ידניים (קליאו ו-500) ורק מסוף 2019 אני עם רכב אוטומטי באופן קבוע.

האם הייתי קונה רכב ידני שוב? חדש - לא. משומש - יש מצב.

למה לא חדש? כי לרוב מדובר ברמות גימור נמוכות ומבאסות. היה לי את הסיפור הזה עם ה-500. לא מתאים לי עוד פעם להתחיל להשקיע בתוספות לרכב כדי להתאים אותו אליי וגם אז זה לא יהיה 100%.

הדרישות שלי גם שונות היום, אני לא חושב שיש רכב ידני בארץ שנמכר עם בקרת שיוט אדפטיבית, לפחות לא בקטגוריית הסופר מיני.

האם הייתי שוכר רכב ידני בחו"ל? כן, בהנחה שמדובר בעיקר בשיוט בכבישים בינעירוניים רגועים ו\או אם ההפרש הכספי גדול מספיק.

לצורך העניין היינו שנה שעברה באיטליה עם רכב ידני, בפירוש אני יכול להגיד שהייתי מעדיף שם רכב אוטומטי. יש מספיק במה להתעסק בנהיגה כשאתה נוסע בכבישים מפותלים וצרים גם בלי גיר ידני.

כבישים מפותלים וצרים זה בדיוק המקום שהיתרון של גיר ידני הוא הגדול ביותר. לא צריך להתווכח עם מחשב של גיר כלשהו אם הוא יואיל בטובו לשים את ההילוך שבחרת.

אין שום "התעסקות" בגיר ידני, השימוש בו נעשה באופן אוטומטי על ידי נהג מיומן.

 

לדאבוני יש לי גם רכבים אוטומטיים כמו שציינת בשל העדר מבחר בקטגוריות גודל/איבזור/נפח מנוע של רכבים ידניים. וכן, זה נוח בפקק, ובחניה צפופה בירידה. אבל לא מעבר לכך.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...