Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 45 דקות, איציק נ. כתב:

אם נשווה את הגרסה הרגילה הסטנדרטית (האוטומטית) מול כל גרסה אחרת, נמצא שדווקא זו האוטומטית (פלנטרית 8 הילוכים מול ידנית עם 5 או 6 הילוכים)  

 

 

.....
בנהיגה יום יומית, ועוד בזמנים של פקקים באיזור המרכז העמוס לעייפה ברכבים, ברור שגם אני אעדיף אוטומט על פני ידני - וכולי תקווה שברכב הבא אחרי הברלינגו, אצליח להגיע לזה

 

 

לקחתי בשנה שעברה את הברלינגו האוטומטית 8 הילוכים ליומיים מבחן עבור הפורום ופשוט עבדתי איתה כמו שאני עובד ביום יום.

 

זה גיר מעלה שעובד מעולה והמנוע מסתדר איתו הרבה יותר טוב מאשר עם ידני 5 הילוכים, החורים המעצבנים בין ההילוכים שיש בידני, לא קיימים. וגם השגתי צריכת דלק זהה בגדול למה שאני מקבל בידני. 

 

אבל האם זה שיפר לי את הנוחות לעומת הידני? לא. יצאתי בסוף יום עבודה פחות עייף - לא. היה לי יותר קל לנהוג? לא. 

 

אז מה כן? העברת הכוח יותר זורמת, המנוע תמיד נמצא בתחום היעיל. זה נחמד מאוד אבל האם הייתי משלם על זה משהו בשביל לקמנת את הדגם האוטומטי? לא. 

לעומת זאת את הידני 6 הילוכים אני מאוד רוצה.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 11 דקות, Buki כתב:

אבל האם זה שיפר לי את הנוחות לעומת הידני? לא. יצאתי בסוף יום עבודה פחות עייף - לא. היה לי יותר קל לנהוג? לא. 

 

אז מה כן? העברת הכוח יותר זורמת, המנוע תמיד נמצא בתחום היעיל. זה נחמד מאוד אבל האם הייתי משלם על זה משהו בשביל לקמנת את הדגם האוטומטי? לא. 

לעומת זאת את הידני 6 הילוכים אני מאוד רוצה. 

 

זה עניין מאוד אינדבידואלי.
לי לעומת זאת, זה היה משפר את הנוחות והיה גורם לי לחזור פחות עייף הביתה.
מודה שמאז שהחלפתי קלאץ' לפני כמעט שנתיים (הקודם כבר הפך להיות מטרד - והייתי חוזר עם כאבים בברך שמאל) אני כבר לא מרגיש את הקלאץ' כמטרד (הוא עדיין נוח ולא גורם לי לשום סוג של אי נוחות או כאב).
במקרה של גיר ידני - אני מניח שחלק מעניין הנוחות הוא פונקציה של עד כמה הקלאץ' רך ונוח לתיפעול.

בסופו של יום, בתור רכב עבודה, הייתי שמח אם הייתי יכול להתעסק עם משהו אחד פחות - אולי זה יקרה בעוד כמה שנים (התקציב יכריע או זו תהיה ברלינגו אוטומטית, או [בלית ברירה] ג'אמפי קצר נמוך 2.0HDI עם 163 כ"ס וגיר אוטומטי 6 הילוכים [AISIN] או אולי שוב ברלינגו ידנית- אבל אעשה לה קלאץ' חדש במועד הרכישה).

איציק

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 6 דקות, Buki כתב:

אחלה מבחן
נתת רקע בהתחלה ובאמצע ("בעצם זה נכון לכל תנאי הנסיעה. גיר 8 הילוכים תמיד מחזיק את המנוע בדיוק בתחום היעיל מה שעם גיר ידני 5 הילוכים קשה לעשות")

מת על טיולי שטח


פורסם
לפני 13 דקות, איציק נ. כתב:

זה עניין מאוד אינדבידואלי.

 

הדבר שכן יכול להכריע וזה משהו שאף אחד פה לא הזכיר, הסחוס ברגל לא הופך להיות חדש יותר עם הזמן, גם הוא נשחק, אני כבר עם קרוב למיליון ק"מ על ידני. 

  • מעניין 1

 

 

פורסם

אצלי זה תלוי בעיקר במומנט בסל"ד נמוך וכתוצאה מזה הצורך לרדת לראשון בזחילה - בראלי ובטווינגו זה היה מאד נחוץ והפריע בהתנהלות היומיומית, בברז ובאיגניס (וב-156 2.5 בזמנו) אני גולש בשני וזה מאד מקל על ההתניידות בתנועה עמוסה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 41 דקות, איציק נ. כתב:

עניין מאוד אינדבידואלי.
לי לעומת זאת, זה היה משפר את הנוחות והיה גורם לי לחזור פחות עייף הביתה.
מודה שמאז שהחלפתי קלאץ' לפני כמעט שנתיים (הקודם כבר הפך להיות מטרד - והייתי חוזר עם כאבים בברך שמאל) אני כבר לא מרגיש את הקלאץ' כמטרד (הוא עדיין נוח ולא גורם לי לשום סוג של אי נוחות או כאב)

זה קלאצ' הידאולי או שמופעל על ידי כבל?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 29 דקות, Buki כתב:

הסחוס ברגל לא הופך להיות חדש יותר עם הזמן, גם הוא נשחק

אני ירדתי מאוטומט בגלל מפרק ירך גמור. אחרת הייתי ממשיך לחפש אופציות ידניות למרות שזה הופך קשה משנה לשנה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
Just now, amosbmw כתב:

זה קלאצ' הידאולי או שמופעל על ידי כבל?

כבל.


(אל תחשוב שלא חשבתי לנסות להסב את המערכת להידראולית - זה לא צלח. לדגם הזה עם הגה שמאלי אין מערכות מקבילות. רק בברלינגו 2 ואילך יש מערכת הידראולית למצמד).

הבעיה העיקרית בדגם הזה היא שהקלאץ' מתחיל להיות קשה בגלל שהמכונאים הישראליים מגרזים את המוביל הילוך ישיר (לא שולל את העובדה שיכול להיות שגם ברמת היצרן\מפעל היו מגרזים... ולא צריך לגרז !), מה שגורם לגריז לספוח את כל החלקיקיי שחק מהעבודה של המצמד, והגריז נהיה כמו גבשושיות בטון על המוביל - והקלאץ' נהיה קשה כמו אבן (וגם גומר לך את האמא של הכבל קלאץ' כל כמה חודשים).
אני כבר כמעט שנתיים אחרי החלפה של המצמד (הכל כולל הכל: סט מלא עם מחזירים שמן, מזלג, מוביל הילוך ישיר, כבל קלאץ') והוא עובד פגז (על אותו הכבל קלאץ', לא הוחלף מאז).

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

@Buki אחי החליף את הסנטרה שהייתה לו בברלינגו החדשה, לשמחתו הרבה.

לראשונה מזה שנים שהוא בקביעות עם רכב אוטומט בעבודה, אחרי כל דורותיו של הברלינגו וגם די מקס לתקופה לא קצרה. הוא נוסע בעיקר בעיר ומוציא 800 קמ בערך למיכל (זה אומר צריכה של 1 ל16 בערך?) 

מבחינתו הוא אומר שהרכב באמת נוח יותר, נראה ומרגיש איכותי יותר ויותר ידידותי לנהג.

20200724_152726.jpg

פורסם

אין שום ויכוח על כך שהאוטומט הזה עם 8 הילוכים פלנטריים מצויין והוא עדיף על ידני עבור הרוב המוחלט של הנהגים. 

 

אני פשוט מספיק דפוק וחסרה לי דוושת קלאץ' וידית הילוכים, בכל פעם שאני נוהג ברכב אוטמטי טוב ככל שיהיה. 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

גם לו חסר, אבל תוואי הנסיעה שלו עירוני בעיקר, והיתרון הגופני בסוף היום הכריע.

פורסם
לפני 20 שעות, discoTD5 כתב:

הנה, דאגתי לך לעוד חוו"ד שלילית.

הפוסל במומו פוסל, אתה בא ואומר לי שהדעה שלי שגויה וששלך נכונה ו*רק* שלך נכונה , כנראה שלא הבנת את הקונספט של "דעה". 

מצד שני לא תמצא שכתבתי באף מקום שדעתי היא אמת אוניברסלית אלא רק דעתי ובגלל זה פתחתי השרשור הזה כדי להתדיין ולא לקבוע עובדות, ודעתי היא שגיר ידני הוא אנכרוניסטי, מיותר וחסר טעם, מוזמן להוסיף לי עוד כמה דירוגים שליליים רק כי הדעה שלי "שגויה" ושלך נכונה. 

  • רעיון גרוע 1
פורסם

נהיה קטע כזה בעולם בשנים האחרונות של התבכיינות לגבי חופש הביטוי והזכות להגיד דעות בכל מחיר תחת צידוק של חופש הביטוי.

דעתך לא נכונה כי היא עובדתית לא נכונה, הדעה של דיסקו היא דעה של כל מי שמבין חצי דבר ברכב. אתה יכול להגיד שלדעתך אין יתרון לידני על אוטומט. 

שלדעתך גיר אוטומטי rulzzz

שלדעתך בעוד x שנים לא יהיו גיריפ ידניים

ועוד 

אבל להגיד שלדעתך הם צריכים להעלם מהעולם, זה פשוט לא נכון כי יש לגירים האלו קהל רחב בעולם, וזה מה שמנסים להסביר לך פה כבר כמה עמודים.

"לדעתי מוזיקה שאני לא אוהב לא צריכה להיות קיימת"

אתה מבין שזו דעה לא נכונה?

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...