Jump to content

Speedool

  • פרסום הודעות

    77
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות Speedool

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  • תאריך לידה 08/08/1962
  1. הפולו 1.6 של המשפחה כבר בת 12..., וחצתה השבוע את ה- 200 אלף ק"מ. יד ראשונה, אך שימשה את זוגתי 5 שנים, את הבן עוד 5, ואת הבת כבר שנתיים. מטופלת באדיקות רק אצל רון כל 10 אלף ק"מ, לרבות ריענון לשמן גיר כל 60 אלף ק"מ, ומפגינה אמינות מופתית (מנוע BTS). ממה שזכור לי - משך 12 שנה הוחלפו רק ציריה, משאבת מים, חיישן קראנק ולאחרונה חליל. רפידות בלמים פעם אחת (ננהגת בעדינות). כל השאר טיפולים שוטפים בלבד. לחגיגת ה- 200 קיבלה אצל רון טיפול גדול וים של אהבה מכל החבר'ה במוסך. זו דוגמא מובהקת לכך שתחזוקה קפדנית במוסך מומחה, היא גם פרקטית וגם נכונה כלכלית (רק על משאבת מים וחליל שזוהו במועד, או על פאקינג חישן, יכולתי להסתבך אצל חובבנים עד העצם). תודה תודה למוסך רון על המקצוענות והיחס המשפחתי.
  2. הי אסף,

    התחדשתי (עבור זוגתי) בסקודה קארוק 2019 דיזל 1.6 בגימור סטייל.

    אודה מאד על תדפיס אוטודאטה לדגם הזה.

    המון תודה,

    רם

  3. רפי שלום,

    אודה להמלצתך למוסך מומחה והגון, שאינו מורשה היצרן במוו, באיזור המרכז המורחב - חדרה עד גדרה.

    בתודה, רם

  4. רק אניח את זה כאן... לקוח מתוך אתר השירות של דלק מוטורס עבור דגמי במוו וותיקים, ולכן אף אחד לא יצליח לשכנע אותי שהעבודה ועלות החלפים שונים משמעותית מול דגמים חדישים יותר. מסקנה: החברה קובעת מחירים לפי אומדן עומק כיסו של הלקוח. סידרה 1 שנות דגם 2003-2011 טיפול‭ ‬קטן: 449 ש״ח טיפול‭ ‬גדול: 1069 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬קדמיות: 739 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬אחוריות: 799 ש״ח _________________________ סידרה 3, שנות דגם 1997-2011 טיפול‭ ‬קטן: 449 ש״ח טיפול‭ ‬גדול: 1299 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬קדמיות: 749 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬אחוריות: 699 ש״ח _________________________ סידרה‭ ‬5‭ ‬רק‭ ‬לדגמי E60‬, שנות‭ ‬דגם ‭ ‬1996-2011 טיפול‭ ‬קטן: 579 ש״ח טיפול‭ ‬גדול: 1399 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬קדמיות: 799 ש״ח רפידות‭ ‬בלם‭ ‬אחוריות: 749 ש״ח פירוט הטיפול: •‭ ‬טיפול‭ ‬קטן‭ ‬כולל‭: ‬החלפת‭ ‬מסנן‭ ‬שמן‭, ‬שמן‭ ‬מנוע‭ ‬ועבודה‭.‬ •‭ ‬טיפול‭ ‬גדול‭ ‬דגמי‭ ‬בנזין‭ ‬כולל‭: ‬החלפת‭ ‬מסנן‭ ‬שמן‭, ‬מסנן‭ ‬אויר‭, ‬מצתים‭, ‬שמן‭ ‬מנוע‭ ‬ועבודה‭.‬ •‭ ‬טיפול‭ ‬גדול‭ ‬דגמי‭ ‬דיזל‭ ‬כולל‭: ‬החלפת‭ ‬מסנן‭ ‬שמן‭, ‬מסנן‭ ‬אויר‭, ‬מסנן‭ ‬דלק‭, ‬שמן‭ ‬מנוע‭ ‬ועבודה‭.‬ •‭ ‬רפידות‭ ‬בלם‭ ‬קדמיות‭ ‬כולל‭: ‬החלפת‭ ‬רפידות‭ ‬בלם‭ ‬קדמיות‭, ‬חיישן‭ ‬ביקורת‭, ‬משחה‭ ‬לדסקיות‭ ‬ועבודה‭.‬ •‭ ‬רפידות‭ ‬בלם‭ ‬אחוריות‭ ‬כולל‭: ‬החלפת‭ ‬רפידות‭ ‬בלם‭ ‬אחוריות‭, ‬חיישן‭ ‬ביקורת‭, ‬משחה‭ ‬לדסקיות‭ ‬ועבודה‭.
  5. תודה. לעכב או לא לעכב, בפועל יש יכולת למוסך למרר את חייך בנושא. ברור ומובן מדוע נקבע כך, אולם השיטה לקחת החלטות רגולטוריות ולרתום אותן למיקסום ההכנסות הינה פסולה מעיקרה. למען הסר ספק, ברכבי חיישנים המלמדים על שיוריות הרפידות, ובעת הטיפול במוסך האחר נבדקו הרפידות פיזית כחלק מן השירות.
  6. וגביית 723 ש"ח + מע"מ על עבודה משובחת של החלפת מסננים, שמן ומצתים היא כן מוצדקת?
  7. מעולם לא אמרתי זאת! מוסכי היבואן משתמשים בשמן מנוע בצמיגות 5W40 בגרסה Leichtlauf High Tech מבית Liqui Moly. מדובר בגרסה בסיסית למדי, שעומדת בתקני היצרן אך לא הרבה מעבר לכך. השימוש בטרמינולוגיה "טכנולוגיה סינתטית" הוא מטעה - בפועל מדובר בשמן בסיס מינראלי המתוסף בתוספים סינתטיים. עלותו אגב לצרכן הפרטי עומדת על כ- 150 ש"ח כאשר בחברה ביקשו 400 ש"ח, קרי 250 ש"ח דמי תיווך (קרוב לוודאי שהרבה הרבה יותר מזה) דלק-מוטורס אינם מצטיינים כנראה בבחירת שמני מנוע - ראה מוטורקרפט שדוחפים לפורד ואפילו למאזדות.
  8. שני דברים: 1. כמובן... הכוסיות שבחדר ההמתנה שלא נתקלתי בכמותן בניר צבי 2. יועצי שירות ומכונאים פחות מבינים - אני סוג של טרחן שמתחיל לגלגל שיחה עם כל מה שזז במוסך. לאחר מספר דקות אי אפשר להסתיר חוסר ידע או תחושת שחיקה בעבודה. מדובר במוסך שהחליף לי נוזל בלמים בכוסית במקום לנקז דרך הפטמות כנדרש, או שמרח אותי שלא לעדכן תוכנה בתואנה שאם אין לי בעיות אז למה לגעת. למען הסר ספק, היחס תמיד היה אדיב מאד כיאה למותג.
  9. בדקתי את החוק. יש מצב שאתה צודק. המחיר לא נמסר לי בתואנה שעל מכונאי לבדוק קודם מה צריך לאחר פירוק (מילה גדולה לפעולה קטנה במקרה זה). יחד עם זאת, ביקשתי מפורשות עלות רפידות ועלות עבודת החלפה. לשניהם יש מחירון ידוע, ולכן היה על דלק מוטורס למסור לי את העלות. באותו עניין, טרם קיבלתי משוב מהפורום האם מוסך יכול לעכב את רכבי בתואנת בטיחות. במקרה דנן, לא לשחרר לי את הרכב עד שלא אשלם דמי עושק שלא יודעתי על רמתם מראש. תודה
  10. טרחתי להגיע ודחפתי גם דחפתי את השלט. בדלק מוטורס: שמן מנוע - 400 ש"ח עבור ליקווי מולי חצי סינתטי מסנן שמן - 160 ש"ח (מק"ט מקורי 11427953125) מסנן אוויר - 270 ש"ח (מק"ט מקורי 13718507320) במוסך מומחה: שמן מנוע - 189 ש"ח באוטוסטור (מוטול 0w40 LL-01) מסנן שמן - 80 ש"ח (מק"ט תואם דומה תוצרת MAHLE) מסנן אוויר - 137 ש"ח (מק"ט זהה תוצרת MANN) עבור רפידות סירבו לגמרי בדלק מוטורס לתת מחיר, למרות שטרחתי והגעתי במיוחד. עבור עבודה דרשו דמי עושק. הרי גם המוסך המומחה לא עבד לשם שמיים, והרוויח גם על החלקים וגם על העבודה, כפי שנאמר לי על ידו בשקיפות מלאה.
  11. אני מכיר מקרוב את היכולת לנייד יתרות בין מאזנים. בסופו של יום הסה"כ הוא הקובע. כעת רק אמור לי זאת: לו אתה יבואן, האם לא כך היית מעדיף להציג את המספרים בדיוק כך, כדי להביא אנשים לטעון כפי שטענת? העובדה הברורה היא שיבואני הרכב אינם מקוששים מעות לחג...
  12. זוהי בדיוק הסיבה שבגללה עברתי ממוסך הכוסיות המדוגם בפ"ת לטפל במוסך שבניר-צבי. המוזר הוא שבקומת הקרקע מטפלים בלקוחות מאזדה ופורד במחירים שפויים יחסית למוסך יבואן, וקומה אחת מעל מטפלים בלקוחות במוו ומיני וקורעים להם ת'צורה. ברכבים אגב מטפלים באותו המפלס ללא שום אפליה... מאד סביר שדלק מוטורס מאגמים משאבי לוגיסטיקה ואדמיניסטרציה, וכנראה שגם חלק מצוות המכונאים מנוייד בהתאם לצורך. אינני מלין על כך כלל וכלל - בהיבט הניהולי טוב מאד שכך. אציין גם לחיוב כי להתרשמותי מדובר בצוות בוגר ומקצועי, שאין לי ספק שהיבואן משקיע רבות בהכשרתו (זאת להבדיל מהרושם ההפוך במוסכי צ'מפיון מוטורס). לא ברור לי רק דבר אחד - מדוע לכל הרוחות מחירון הטיפול בבמוו ומיני הוא כה שערורייתי. הרי כיום אנו חשופים למחירי חלפים טריוויאליים של מיטב היצרנים הנדרשים עבור טיפול שוטף, וניתן לקבוע כמעט בוודאות שאין הבדל מהותי בין פילטר לבמוו לבין פילטר לפורד. כל שאר שרשרת הטיפול במוצר היא אחודה. אז למה...? - רק כי קהל היעד שונה? יתרה מכך, אפילו לא אכפת לי שהיבואן יגבה מס יוקרה על מטופלי הקומה שמעל. אולי היא קצת יותר מושקעת, אולי מטפלת ביום עבודה בסה"כ בפחות קהל אבל עדיין צריכה להחזיק פקידה ויועץ שירות... אבל אף אחד לא ישכנע אותי, אפילו לא נכבדנו רומן קוגן (ויש כבוד!), שיש הצדקה לפערי מחירים כאלה באותו המתחם. אי אפשר גם מבלי לציין את העובדה המקוממת, שאותה הקומה שמעל מציעה טיפולים לרכבים בני 5 שנים ומעלה בעלויות ברמת מאזדה ופורד שלמטה. כלומר, זה רווחי גם כך, כנראה שלא רק על גבם של העשוקים המליאניים. מבחינתי כל זה עקרוני דיו ע"מ לנדוד למחוזות אחרים.
  13. למי שטועה בי אבהיר: 1. אין לי בעיה עם החלטה אסטרטגית של היבואן שלא למכור ללקוחות כמוני. זה לגיטימי, וכנראה גם נכון יותר כלכלית. בחלק הזה של הפוסט בסה"כ ניסיתי לעורר את המודעות, וכל אחד יעשה את הטוב בעיניו. 2. לגבי עלות חלקים - לכל מוסך יש את מבנה העלויות שלו, ואת האילוצים הכלכליים שבתוכם עליו לתפקד במדינה בה פועל. יחד עם זאת, מוסך במוו המרכזי במינכן מאד מזכיר את המוסך המרכזי בארץ, הן במראהו, והן בפעילותו, רק עלות החלפים בו הינה חצי מאשר בארץ. לא רוכל או סוחר ברחוב שלא מחוייב בכלום, אלא מוסך מרכזי של היצרן. לטעמי האישי, מהיכרות אישית את עלות המחיה במינכן ובארץ, אינני מוצא לכך הצדקה, גם כאשר חסרים לי נתוני מבנה עלויות. 3. כנ"ל לגבי עלות עבודה - מי יכול להסביר תמחור של פי 5 מעלות העבודה ששילמתי בפועל? למען הסר ספק, לא רשמתי את הפוסט ע"מ לשחרר לחץ או להתבכיין, אלא כשירות לציבור. אגב, אני יכול כלכלית לעמוד בכל דרישה של היבואן, אבל ערכית לא אעשה זאת, גם לאחר פקטור "רכב יוקרה" (אפשר לחשוב... כולה במוו סדרה 2 בסיסית...)
  14. נגוזו תקוותיי שעם העברת נציגות במוו בארץ מקמור לדלק מוטורס, יחול שינוי בניהול המותג בארץ. בתחילה זה נראה טוב: 1. ייצוב השוק - נקבעו מחירונים נוחים יותר ללקוח, תוך הפחתת אווירת ה"שוק" של הנחות בנות עשרות אחוזים בחדרים האחוריים כפונקציה של מידת תגרנות הלקוח ובית המרכול. 2. הנגשת השירות - בין אם ע"י שוברי טיפול חינם במעמד הרכישה, בין אם ע"י מבצע "טיפול שלישי חינם", ובין אם ע"י הנחה קבועה לחברי מועדון. הטיפול נותר יקר, אבל לקוחות נאמנים מצאו עצמם בסופו של דבר משלמים "סביר" לרכב יוקרה בארץ. בשולי הדברים נציין כי לכולנו ברור שאין הצדקה למחיר גבוה יותר לרכבי יוקרה עבור מסנן אוויר או שמן של חברת MANN או MAHLE המספקים מסננים באיכות זהה לכלל יצרני הרכב באירופה, אבל נניח לזה כעת. לצערי, דלק מוטורס לקו לאחרונה בקמוריזם מפושט. מבחינתי מדובר במחלה סופנית, לפחות בכל הקשור אלי כלקוח. 1. מחירוניהם זחלו אט אט אך בבטחה כלפי מעלה, זאת ללא שום פרופורציה לשער מטבע, וליחס העלויות בין הארץ וחו"ל של רכבי במוו. דוגמא מובהקת היא גרסה בסיסית של סידרה-1, אשר רכשתי בשנת 2012 במחיר של גולף 1.4 ע"פ מחירון שבשגרה, כשלמעשה נמכרת כיום במחיר דומה (הפחתה של 25,000 ש"ח) רק במבצע "לילה לבן" במבחר מוגבל. נכון שמאז מחירון הגולף התעדן מעט, אך לא במידה המצדיקה את ההפרש המוגזם הקיים כיום בשגרה. דוגמא או לא, עובדתית עוד הצלחתי בשלהי שנת 2014 לרתום את כישורי התגרנות שלי ולסגור עסקה על סדרה-2, אך כיום גם לאחר 3 ניסיונות לא הצלחתי להגיע עימם לסגירה. לכל מצקצקי השפתיים אומר כי מבחינתי יש לי דרך לאפיין עבור עצמי את הקו האדום שלי, שעובדתית בעבר בכ"ז הצליח להיות בחפיפה עם הקו האדום של היבואן, וכיום לאו. 2. במוו סידרה 2 נדרשת לטיפול תקופתי - 48,000 ק"מ. הקורא מתבקש כעת להתיישב... - הצעת מחיר דלק מוטורס לשמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן מזגן, מצתים - 2244 ש"ח לאחר הנחה בת 7%. הבה נפרט: - מחירון המסננים כפול מהעלות ברכישה ישירה של תוצרת MANN ו- MAHLE בארץ או באיביי. - מחיר שמן ליקווי מולי לא סינתטי (טכנולוגיה סינתטית - ולא נרחיב על זה כעת) לא פחות מ- 400 ש"ח לאחר הנחה בת 7%. - מצתים - עלות כפולה מרכישה עצמית. כמו כן, אף אחד לא ישכנע אותי שמצתי אירידיום יש להחליף בקילומטרז' כזה (רובו בינעירוני), לא צ'מפיון מוטורס (שינו ל- 30,000 ברכבי ואג) ולא דלק מוטורס. מדובר בניצול ההזדמנות לעשוק את הלקוח בחסות איום על אובדן אחריות. מאפיוזיות ללא שום גורם לאומי מפקח האמור להגביל התפרעות מונופולים כזו. היות והרכב כבר אינו באחריות, והיות וכל הסיפור של רצון טוב כבר נכשל מבחינתי נחרצות מול צ'מפיון-מוטורס בעבר, ואינו צפוי להיות שונה מול דלק -מוטורס שאימצו גישה זהה, אזי ההחלטה: אופציה אחת: לבצע בעצמי - הכי טוב, אבל אני כבר מפונק וקצר בזמן. אופציה שנייה (שנבחרה): רכישה עצמית של שמן מוטול x-max בתקן LL-01 (חשוב!), וביצוע הטיפול במוסך מומחה (מוסך בימר) עם פילטר אוויר של MANN ופילטר דלק של MAHLE. פילטר מזגן הוחלף ב- 30,000 - נבדק ונמצא נקי. מצתים אחליף בטיפול הבא ב- 60,000 (לידיעה - המוסך המומחה לא מחליף לפני 90,000). סה"כ - חלקים ועבודה - כ-700 ש"ח. גם בהפחתת מסנן מזגן ומצתים מהצעת המחיר של דלק מוטורס, מדובר בהפחתת 50% לפחות מהעלות המקורית. סיפור נלווה שאשמח לקבל לגביו פרטים: בעת בקשת הצעת המחיר מדלק מוטורס, ציינתי שאולי ארצה גם להחליף רפידות קדמיות. לתדהמתי סירב יועץ השירות לתת לי מחיר בתואנה שזה נקבע רק במהלך הטיפול. כשלחצתי עוד טיפה, שהרי מדובר בסה"כ ברפידות שלהן מחירון קבוע ובזמן עבודה שלו גם קוד קבוע, קיבלתי ממצמוץ העיניים והתזוזה בחוסר נוחות בכסא את התחושה שמישהו מנסה לטמון לי פח. אז חלפה בראשי התובנה שלמיטב זכרוני יכול מוסך לעכב אצלו רכב מטעמי בטיחות. כלומר, אם אכן כך, אזי השיטה היא ללכוד את הפראייר התורן ברשת, ואז לתקוע לו מחיר מופרך או לכל הפחות לחייב אותו במחיר מופרך על עבודת פירוק ובדיקה, שאחרת לא ישחררו לו את הרכב. נסתי משם כל עוד נפשי בי, ומצאתי כאמור מזור במוסך מומחה מומלץ.
  15. מדהים איך סמל"ת מצליחים בשיטתיות להרוג את מותג אלפא רומיאו, כאשר לג׳וליה קבעו מחיר הזוי, המצטרף למספר בעיות ייצור מובנות, ומיתוג סמי-יוקרתי בלבד. גם את מותג ג׳יפ הם בקושי מצליחים למכור. מי יממן את אולם התצוגה המפואר בהרצליה פיתוח...?
×
×
  • Create New...