Jump to content

ProRules

  • הודעות

    134
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

9 נייטרלי

צפיות אחרונות בפרופיל

3,850 צפו בפרופיל
  1. היצרן ממליץ ככלל 5W30, אבל יש טווחים שונים גם לפי טמפרטורות חוץ (תבדוק בספר רכב ותראה). בישראל אישית אני ממליץ עקב החום הכבד, על 5W40, כך בטמפרטורות גבוהות השמן לא יהיה דליל מדי ויוכל עדיין לתת הגנה טובה. בוא נתחשב גם בעובדה שהרכב לא חדש, המנוע בוודאות עם בלאי (כמובן עדיין תקין, אבל לא חדש מהמפעל), אז עדיף בכל מקרה שמן קצת יותר סמיך. תראה, סובארו בארץ בעצמם נותנים עם צמיגות 40 לרכבים ישנים יותר, פשוט מה שהם מציעים מאוד נחות לעומת מה שאפשר לקנות במקום. חוץ מזה, מספר התחלתי של 10, קצת גבוהה לסובארו. המספר מציין את הצמיגות של השמן כשהוא קר, והמנועים של סובארו שוכבים, אזי כוח הכבידה לא עובד לטובתם (חיכוך גבוהה יחסית של הבוחנות במיוחד כשהמנוע קר). לכן, עדיף דווקא שמן דליל יותר בטווח הקר, שיאפשר שימון מהיר יותר של המכלולים עד להגעה לטמפרטורת עבודה, ששמה המתכת כבר התרחבה מספיק. לכן מספר התחלתי של 5, וסופי של 40 לדעתי, הכי מותאם לארץ ולסובארו. כמובן סינטטי מלא, איכותי עומד בתקנים שדורשת סובארו.
  2. רכב בן 10? תתרחק מהמוסכים המורשים של סובארו. האמת היא שהשמן הזה הוא חצי סינטטי של פז!!! ועוד מתמחרים אותו יקר, לדעתי זאת גניבה לאור יום לקחת על כזה שמן קרוב ל160-200 שקל. ממליץ לך לרכוש לבד שמן סינטטי מלא 5W40 של חברה מוכרת כמו Castrol, כמובן בתקן המתאים (צריך אבל שימלאו כמות נכונה של שמן במוסך שתלך אליו, לפי הוראות יצרן, אל תסמוך על מוסך משנה סתם. אם תקנה 5 ליטר, אולי ישאר מזה קצת, ואז מכסימום יהיה לך מה להוסיף בעתיד אם הרכב אוכל קצת שמן). כמו כן לקחת פילטר שמן מקורי בלבד תוצרת יפן.
  3. אם אתה מאוד רוצה... יש פורסטר בשנתונים של 10+- ואולי ומטה, עם 2.5 טורבו ואוטומט כמו שאתה רוצה. שים לב אבל, זאת תיבת 4 הילוכים, והאוטו לא חסכוני בעליל. בנוגע ל-B4. אם יש לך 60 אלף בצד. אתה אולי תוכל, וגם זה לא בטוח כי כל המנועים של ה-STI מותאמים רק לידני, תוכל להביא אולי מנוע WRX מותאם לאוטומט, אבל גם אז, זאת אותה תיבה כמו אצלך, אבל לא בדיוק, היא יותר מחוזקת, ותצטרך להביא גם אותה עם המנוע. תצטרך להחליף בולמים ובלמים, להחליף מחשב רכב ואולי לחבר מודול בקרה חיצוני. תצטרך ללכת לטיונר טוב.. תצטרך לעשות מלא שינויים בתא מנוע, כמו למשל להזיז את הרדיאטור של הטורבו לחלק הקדמי כי אין לך כונס אוויר למעלה. כמובן שיש עוד הרבה דברים מסביב, ומה בסוף, אתה מקבל אוטו לא חוקי שכמעט בלתי אפשרי למכור (כי הוא לא חוקי ולא עובר טסטים). בקיצור, במדינת ישראל אל תיכנס לתחום של engine swaps
  4. מה אתה צריך ידני... הנה כל החברים שלי עשו ידני ובסוף נוהגים כבר שנים על אוטומט.. חוץ מאחד שנוהג על אוטו ספורט, וחוץ מאמא שלי שקנתה ידני רק כי היה יותר זול כשקונים חדש, וכי היא כבר נוהגת כמה עשורים על ידני. הייתי לא ממזמן תקוע בפקק בעליה החיפה, איזה תענוג שיש לי אוטומט, אמרתי תודה לאל שאני לא מושפע מאחרים. ישבתי עם מוזיקה ומזגן בכיף שלי עד שהפקק התקדם. לא חסרים רכבים אוטומטיים סבירים. אתה יכול למצוא פולקסווגן 1.6 אטמוספרי עם תיבה אוטומטית רגילה פלנטרית, או הונדה 1.8 אוטומטית פלנטרית. יש כמובן עוד הרבה אופציות, ואם אתה רוצה אוטו קטן, זריז לרוב הוא לא, ואלו שכן, לא לכיס. הייתי לוקח איזו הונדה האצבק.
  5. ProRules

    מחיר דלק 95

    הכוונה היא לאלו שממש זולות. אם זה הבדל של כמה אגורות אז אולי, ועדיין הרווח על הדלק גם ככה קטן (הרוב מיסים), קשה להאמין שדלק זול ולא מהול אפשרי בשוק הפתוח. יצא לי לתדלק בתחנות זולות ויש הבדל. אמא שלי תדלקה בתחנה זולה ממש (הבדל מורגש במחיר) והאוטו שלה גמגם ופעם הבאה שהניע, הוציא מלא עשן מהאגזוז וקירטע. קניתי לה תוסף דלק כדי לעלות את האוקטן. מדובר באוטו בן שלוש שנים שמעולם לא עשה בעיות. דרך אגב, זאת תחנה זולה מוכרת ומבוקשת. ונכון שזהו לא כלל עבור כל התחנות הזולות, עם זאת מבדיקות של משרד התחבורה בשנים הקודמות, גם תחנות מוכרות ויקרות מוהלות. אזי זה תלוי בבעל הסניף ולא בחברה עצמה. בפועל הכי טוב לתדלק בתחנות מוכרות עם מחיר רגיל ותחלופה גבוהה של רכבים. עצוב לומר את זה, כי הרי צריך גם לתמוך בעסקים קטנים.
  6. ProRules

    מחיר דלק 95

    אני אוסיף ואזהיר כי ללכת לתחנת דלק מאוד זולה, זהו סיכון שלא שווה את הרווח. בפועל כל תחנה שמכבדת את עצמה ומוכרת דלק לא מהול, תמכור באיזור המחיר המפוקח. נזק מדלק מהול, חוץ מצריכה יותר גדולה שגם ככה בפועל לא באמת חוסכים הרבה, יכול להיות גם למנוע וכו..
  7. אישית הזמנתי מכאן: Super Shark Antenna Shop https://a.aliexpress.com/_mMjyEfd תופס תחנות בצורה יוצאת דופן, התקנתי לבד וזה על האוטו כבר שנה.
  8. אני רואה שאין ידניים, אבל לא פוסל אוטומט בגדול, כל עוד הוא אמין. איך באמת וולוו מבחינת האמינות? חייב לומר שזאת אופציה מאוד מעניינת ואכן הסדאנים שלהם נראים טוב!
  9. עזוב, B4 spec b משעממת. הידעת שיש בחו"ל B4 Legacy GT עם מנוע 2.5 טורבו? וגם מהדגם היותר חדש.. אפילו האוטומט המסריח ששמו, הוא עושה 5.9 שניות למאה. מפחיד לחשוב על ידני כזה. חבל שחסרים בארץ המון דגמים. יש בחו"ל גם סובארו פורסטר XT גירסת S עם 260 כוחות סוס (מנוע 2.5 טורבו משופר ממה שהביאו לארץ, כאשר בארץ רק 230 כוחות).
  10. אהלן, אני לא מחליף את הרכב ממש עכשיו ולכן לא פותח שרשור חסר תועלת של ייעוץ לפני קניה, כי מה הפואנטה לבזבז לכם את הזמן סתם. עם זאת, באמת מעניין אותי אילו אופציות יש כיום בשוק הישראלי (הרי חסרים בארץ הרבה דגמים מעניינים) שאפשר לקנות בטווח של עד 50 אלף ולא לבלוט כאוטו יותר מדי אגרסיבי (כמו למשל סובארו טורבו/STI שיותר מדי בולט וצועק מהיר ועצבני וכל אחד ירצה לעשות תחרות). עד כה, מצאתי למשל פורד 1.8 אקובוסט ידני, 180 כוחות סוס. אוטו משפחתי רגיל רק עם ביצועים מרשימים ביותר (אך לטעמי קצת מכוער מאחורה). יש כמו כן, סובארו פורסטר XT שנתון 2010 +- עם 230 כוחות סוס אבל אוטומט, אוטו קרוסאובר סקסי אבל לא בולט יותר מדי, בהחטלט באלאנס טוב של ביצועים, נראות ומחיר. אילו עוד אופציות יש לרכבים שעומדים על כ-8 שניות ל-100 ומטה? לא נהג מירוצים ולא מעוניין בנהיגה עצבנית בכביש, אבל ללא ספק בתור אחד שגר על הר (חיפה), אוטו עם הרבה כוח, דווקא נותן רוגע בכביש. יצא לי לנסוע עם רכבים חלשים יחסית, וזה רק מכניס ללחץ ויש כל הזמן סל"ד מאוד גבוהה. כמובן שאפשר גם להינות קצת, למשל במקומות פחות בעייתיים ובכבישים ריקים (עד גבול הטעם הטוב).
  11. כן ממש חח ואני דווקא אוהב אאודי אבל זאת חד משמעית מכוערת. חבר שיש לו אאודי סיפר לי על ה A2. בהתחלה לא האמנתי למראות.
  12. אני חושב שאתם צודקים. ראיתי סרטון של סקוטי עם אוטו בן כעשור והוא הסביר על הבעיה, אז חשבתי שזה גם בדגמים הללו. לאחר חיפוש באינטרנט נראה כי באמת זאת בעיה במנועי הטורבו שאגב כמעט תוקנה לגמרי לאחר עדכון תוכנה (חום המנוע עולה מהר יותר, וכנראה המתכות מתרחבות מהר יותר). אם כך אז בכלל הונדה ידנית אוטו אש.
  13. אם הצריכת דלק לא קריטית כלכך (רוב הרכבים יחסית פלוס מינוס חסכוניים) אז הייתי מחפש משהו עם מנוע קצת חזק יותר. עשיתי פעם טעות של לקנות אוטו חלש שעושה 14 שניות למאה. עדיף תיקח רנו 1.2 טורבו ידני, (פחות פיג'ו בגלל הרצועה ולך תדע אם תיקנו לפניך ומה הסיפור). עוד אופציות טובות זה בעצם כל אוטו ידני נורמאלי, אם מתאים לך C קלאס האצבק אז גם גולף ידני עם מנוע 1.6 אטמוספרי יכול להיות פנטסטי ועלות הטיפולים סבירה. (או פולו טורבו אבל אין לי מושג איך המנועי טורבו שלהם בשנים הללו) אישית אני פחות מאמין באיביזה או פאביה, היו לכמה חברים והם כולם החליפו די מהר בגלל בעיות כאלו או אחרות. עדיף מנוע קצת גדול יותר אבל אטמוספרי (החזקה זולה יותר לרוב) שיתן לבסוף ביצועים טובים לעיר. גולף 1.6 ידני אטמוספרי עושה כ-11 שניות ל-100 בתנאים טובים, בהחלט טוב. אם אתה רוצה להתפנק אז יש לך הונדה סיוויק 1.8 האצבק (החללית) בטווח, שעושה 9 שניות למאה בגירסת הידני. רק שים לב שיש לעשות טיפול פעמיים בשנה (שמן פילטר שמן) בגלל בעיות דילול שמן.
  14. לאמא שלי יש סלריו 2017, אפשר לומר שזה אותו האוטו בדיוק (גם ידני). לדעתי הגירים הידניים שלהם גרועים. גם בסלריו וגם בקרוס אובר SX4 ידני (ואני מאמין שגם באלטו).
×
×
  • תוכן חדש...