Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר מחשבה עמוקה בנושא, נותר לי רק 2 דברים לכתוב - שתיסע בדרכים טובות ותתחדש. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
בתאריך 20.6.2026 בשעה 11:43, yossiaviel כתב:

הבן אדם משלם כל חודש כ-1510 שקל קבוע. הוא יחזיר בערך 54320 שקל לבנק. ז"א הריבית שישלם היא כ-4320 שקל. על הנייר הרוויח כמעט 700 שקל. או לקח הלוואה [כמעט] ללא ריבית. לא רע בכלל. כל זה בתנאי שלא יהיו שינויי ריביות.

אי שם ב-2010..

קניתי סקודה פאביה. 

 

בנק לאומי, עם היבואן, נתן לי הלוואה של 37K בלי ריבית, ובלי הצמדה. פשוט 1045 שקלים מדי חודש. ככה שלוש שנים. האוטו היה משועבד לבנק. זה כן. 

 

פות"ש תהנה מהאוטו. סעו בדרכים טובות.

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 12 שעות, DareDevil כתב:

זו הדעה שלי, מה רע בה? כי היא פייק? 

 

כי להבנתי לא הבנת שהיבואן מחוייב לטרייד עד חמש שנים.

או שאני לא הבנתי?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני כשעה, saar5555 כתב:

בנק לאומי, עם היבואן, נתן לי הלוואה של 37K בלי ריבית, ובלי הצמדה.

איפה שהוא באמצע שנות ה-70 היה מסלול משכנתא בריבית לא משהו אבל ללא הצמדה.

היו כמה במשפחה שלי, לא כלכלנים, אבל עם חוש ריח טוב שקנו דירות במסלול הזה.

פחות מעשרים שנה אח"כ ההחזר החודשי כבר היה שווה פחות מהנייר שהוא נכתב עליו

והבנק פשוט מחק את המשכנתא. (רבע מיליון לירות לא צמודות הפכו ל... 25₪)

פורסם
לפני 18 דקות, BoazB11 כתב:

איפה שהוא באמצע שנות ה-70 היה מסלול משכנתא בריבית לא משהו אבל ללא הצמדה.

היו כמה במשפחה שלי, לא כלכלנים, אבל עם חוש ריח טוב שקנו דירות במסלול הזה.

פחות מעשרים שנה אח"כ ההחזר החודשי כבר היה שווה פחות מהנייר שהוא נכתב עליו

והבנק פשוט מחק את המשכנתא. (רבע מיליון לירות לא צמודות הפכו ל... 25₪)

מכיר סיפור כזה.

שהיו פנקסים כאלה. לפחות זה מה שסיפרו לי. 

היום הדירות האלה שוות הרבה יותר.

אבל אני מניח שהכל שזור בהכל..כוח הקניה נחלש. והיצע הדירות השתנה.

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 13 שעות, yossiaviel כתב:

מאין הביטחון שלך לגבי תקלות עתידיות ברכבים הללו ?

טכנולוגיה חדשה = תקלות שאתה עוד לא יודע עליהן. במיוחד שילוב כזה מסובך של היברידי עם מנועים תחובים האחד בתוך השני עם גיר רובוטי. 

 

יש מתכונים שבהם מספיק לקרוא את המרכיבים של התבשיל כדי להרים גבה, לא צריך לבשל. :) למי שמתכוון להחליף עם תום האחריות - לא רלוונטי.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, hans כתב:

טכנולוגיה חדשה = תקלות שאתה עוד לא יודע עליהן. 

 

ומה אתה יודע עליהן ?

[זה בדיוק מה ששאלתי את החבר פורום הקודם] .

 

"במיוחד שילוב כזה מסובך של היברידי עם מנועים תחובים האחד בתוך השני עם גיר רובוטי. "

 

הם מיישמים את הטכנוליגיה הזו בכל הקבוצה, ובכל הרכבים האוטומטיים של הקונצרן. 

אילו היו להם חששות, לא היו נותנים כל כך הרבה שנות אחריות .

* אגב שיטות דומות יש גם בקיה וגם בקבוצת VAG .

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
פורסם (נערך)

אתה לא צריך להגן על הרכב או על היצרן.

לסטלנטיס אין מנוע אחד שיצא מוצלח החל מהדור הראשון שלו בערך עשור שלם, חובת ההוכחה עליהם.

זה שהם מיישרים את שנות האחריות עם המספרים שאנחנו רואים מסין - זאת נקודה חיובית.

 

עריכה:

כנ"ל לגבי המוצר הזה שנקרא "גיר רובוטי". עוד לא יצא אפילו אחד כזה משום יצרן ביקום שמחזיק כמו גיר פלנטרי. להאמין שבבת אחת פתרו גם את הבעיה הזאת זה כבר בגדר נס. ההנחה היותר פרגמטית היא - האמינות תהיה זהה לזו של גירים רובוטיים עכשווים, שזה - לא משהו.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

אף אחד לא בא ואמר ש-PSA פתרו או יפתרו את בעיית הגירים הרובוטיים.

 

90% מהייצור הרכבים האירופאיים עברו לייצר רכבים אוטומטיים עם גירים רובוטיים, כאלה ואחרים.

כנ"ל קיה ויונדאי.

יחד איתם מייצרים שם גם רכבים עם גיר ידני, מן הסתם, או תיבות תוצרת ZF ברכבים היקרים יותר.

 

אני לא בא להגן על אף יבואן או יצרן. 

 

זה רכב חדש, שנראה שונה לגמרי מהדגם היצא, בעל מכלולי מנוע/גיר  חדשים, ומן הראוי שצריך לתת לו הזדמנות להוכיח את עצמו, לפני שמשמיצים אותו. 

האם העבר יעיד על העתיד ? 

ובכן, זו שאלה מצויינת. אבל לא לי, ולא לך, או לאף אחד אחר אין תשובה מוחצת וחד משמעית לגבי העניין הזה.

וכמו שאני מכיר את עצמי, אני לא שומר דברים בבטן. כל דבר הכי קטן, ש-ייקרה[אם ייקרה], זה יופיע כאן, וגם במקומות נוספים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי yossiaviel
פורסם (נערך)

בוודאי שיש תשובה מוחצת.

דור-ראשון-של-משהו-חדש בעל סבירות גבוהה יותר לתקלות מאשר דור-קודם-אחרי-רוויזיה. אצל כל יצרן.

ההיצמדות ליורו 4 גרמה ליותר תקלות בהשוואה ל-3.

ההיצמדות ליורו 5 גרמה ליותר תקלות ממנועי יורו 4. כי נוספו דברים חדשים שלא נוסו קודם.

 

בכל יצרן.

 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 11 שעות, falou כתב:

 

כי להבנתי לא הבנת שהיבואן מחוייב לטרייד עד חמש שנים.

או שאני לא הבנתי?

זה לא היה רשום באופן ברור מההתחלה

בתאריך 18.6.2026 בשעה 16:46, yossiaviel כתב:

טרייד אין במחירון אחרי שנתיים

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

אני כל פעם מתפלא מהידענות הישראלית. אם תשאלו על אלפא רומיאו, כולם ילכלכו עליה אבל כשאתה מגיע לאיטליה הקטנה אתה רואה רק אלפא רומיאו. לנו זה רכב גרוע אבל לאירופאים הטיפשים, הרכב מצויין. כנל כלפי סיטרואן, פיזו ושאר מותגים אירופאים. נו טוב, שיהיה

  • אהבתי 1
פורסם

אלפא אתה רואה הרבה באיטליה, לא בכל אירופה.

כנ"ל לגבי יצרנים מקומיים בכל מדינת מקור, שנהנים במדינה שלהם מפריסה טובה יותר של דילרים ושירותים, כמו גם יתרון מחיר ואהדה של השוק המקומי.

 

זה לא מעיד על טיב הרכב.

 

העובדה שרכבים מיצרנים אירופאים הם, בהכללה, פחות אמינים, היא לא משהו שניתן לערער עליו.

כמו שלא ניתן לערער על זה שמנוע פיז'ו עם הרצועה הטבולה היה בעייתי ביותר, עם תקלה משביתה שאין לה פתרון מוחלט. זו עובדה. 

 

עדיין רמת ההיסטריה גבוהה לעיתים. לראייה, גיר ה-DSG. עם כל הבעיות האינהרנטיות של הגיר, מסתבר שהן פחות בעיתיות בשקלול כולל של התמורה של הרכבים עם הגיר. לראייה, רכבים עם DSG נמכרים היטב, כבר יותר מעשור.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אגב לגבי הספייר, בביקורת בחול ניתן לראות ספייר של Falken. האם בארץ מחליפים לסיני?

Screenshot_20260622_211940_YouTube.thumb.jpg.775ee7f72df742e6d7dd5ce5380da2ed.jpg

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...