Jump to content

f31

  • פרסום הודעות

    58
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

20 נייטרלי

אודות f31

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

126 צפו בפרופיל
  1. נראה לי שאתה מנסה להתחכם. לא גיליתי את זה הרגע ולא אתמול. לא הבנתי את כוונת המשורר. הבנתי את ההודעה ככה שהוא חוסך מצתים בדיזל מכיוון שהוא בוחר בבנזין ובכך יחסוך את החלפת הפלאג חימום(מצת להט). ולכן כתבתי שאורך החיים של הפלאגים תלוי חלקית במשתנים שפירטתי ולא לפי אינטרוול טיפולים. מכיוון שלמצתי הלהט בד"כ אין אינטרוול קבוע בטיפולים להחלפה, כשאחד מהם מתחיל לזייף מחליפים. לדוגמא ברכבי הקודם הצטרכתי להחליפם בערך ב-100 אלף. ולשאלותייך: למה רק בהתנעה ולמה צריך את זה בכלל? ניתן לקרוא בקישור שצירפתי בהודעה לפני.
  2. וואלה? טוב אני אחדש לך בדיזל יש מה שנקרא "פלאג חימום" או "מצת להט" או Glow Plug. את עקרון הפעולה ניתן לקרוא כאן: https://en.wikipedia.org/wiki/Glowplug. "פלאג" זה בעצם תקע, פקק. את ההגדרה לPlug באנגלית ניתן למצוא בקישור הבא: https://www.lexico.com/definition/plug למצת קוראים בעגה פלאג מ-Spark Plug.
  3. נראה לי זה די מטעה, זה לא שמחליפים פלאגים כל 10 אלף. הם יכולים להחזיק החל מ"רק" 50 אלף עד 150 אלף ואף יותר. זה סוג של תלוי בנסועה. ברכב שנוסע הרבה מרחקים קצרים הפלאגים כנראה ייגמרו בקילומטראז' יחסית נמוך לעומת רכב שנוסע בעיקר מרחקים ארוכים. עקב כמות התנעות עד לקילומטראז'.
  4. לא בכל הרכבים, זה אמנם לא לשם הנעה ישירות: אצל במוו קיימת בלימה רגנרטיבית לשם טעינת המצבר. לינק לכתבה והיה זכור לי גם שוולוו עבדו על מערכת שצוברת אנרגיה קינטית בעזרת גלגל תנופה, אני לא יודע אם הם יישמו את הטכנולוגיה בסוף או לא:
  5. למה לא לקנות אצל היבואן בגלל המחיר או בגלל המצבר המקורי?
  6. ככל הידוע לי מהרגע שהנתון משתנה פעם אחת הנורה נשארת לדלוק עד שמנקים את ההתראה ממחשב הרכב (RESET)
  7. לא יודע לגבי קונצרן VAG, בבמוו ניתן לשלוף את החיישן בלי יותר מדי בעיה כי הוא מתיישב על הרפידה.
  8. ׂׂ@Buki לדעתי ניתן להזמין כיום לכל רכב רפידות עם אינדיקטור מכני גם אם הגיעו מהמפעל ללא.
  9. נשמע לי הגיוני עם מנוע בגודל של שקית חלב, שני הרכבים האחרים היברידיים. האוקטביה היא mild-hybrid יש לה מנוע חשמלי קטן עם סוללה. המנוע החשמלי מתפקד כסטרטר, כשצריך משמש בתור מגבר בתאוצות לפרקי זמן קצרים ובנוסף מאפשר שיוט עם מנוע כבוי(כאשר אין עומס המנוע נכבה). ובכך חוסך דלק.
  10. בשמחה, ובנוסף לזאת תהיה כנראה גם בעיית זמינות חלפים, אם לא נמכרו רכבים מקוצנרן VAG עם מנוע וגיר דומה בארץ... איני יודע אם יש עוד רכבים עם המנוע הנ"ל בארץ, כי רוב הסיכויים שבמנוע הדיזל הבכיר לא רק תוכנת המנוע שונה, אלא גם המזרקים, טורבו, מערכת קירור. בנוסף ברכבי הדיזל ישנם חלקים שונים מבבנזין, בדיזל הם בד"כ מחוזקים כדי להתמודד עם המומנט הגבוה יותר (לדוגמא הגיר). ואם לרכב אין חלקים בארץ, אז בכל בעיה הרכב יבלה כנראה הרבה זמן במוסך עד הגעת החלק מחו"ל.
  11. אופס, עכשיו רק ראיתי. לדעתי לא משתלם עם נסועה כזאת לרכוש רכב דיזל. לרכב דיזל גם לוקח יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה, בעיקרון דיזל לא "אוהב" נסיעות קצרות. דיזל הוא יותר יקר בטיפולים, יש לך בנוסף למזרקים גם DPF וEGR שקשורים לניקוי של הפליטה והורדת רמת הזיהום. הDPF צריך טמפרטורת עבודה גבוהה בשביל עבודה יעילה, אחרת הוא מתחיל להסתם, ואז יש לרכב תהליך רגנרציה. שבו הרכב שורף יותר דלק בשביל להגיע לטמפרטורה גבוה. בנסיעות קצרות ה-DPF לא מספיק להגיע לטמפרטורה הרצויה, ואז כשהDPF נסתם גם הביצועים נפגעים וצריכת הדלק עולה. כשהוא נסתם יש כמה דרכים לניקוי - כימי
  12. שלום, לפי הידוע לי לא היה אי פעם טיגואן R דיזל.... יש את הR-LINE. שזה בעיקרון אופטי + אבזור. בחו"ל ניתן למשל להזמין R-Line גם למנוע 1.4 ידני, או רק פגושים בחוץ או רק פנים(מושבים והגה שונה) או חוץ ופנים. 240 כ"ס זה פשוט המנוע הבכיר ב2 ליטר דיזל, רגיל ולא יותר. https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Tiguan הTiguan R בנזין הוא עם 320 כ"ס.
×
×
  • תוכן חדש...