Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה נסענו בשנה שעברה (או: כמה שחטנו את הליסינגומטית)


mickbit
שימו לב! השרשור הזה בן 3472 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבעיה עם רכבי הליסינג היא שהמיסוי עליהם מעוות.

עד ~2005 המיסוי היה בחסר קיצוני. ב-2001 שווי המס היה פחות מאלף שקל לחודש. מגוחך.

היום שווי המס ריאלי עבור נסועה של 15-20K ק"מ, מה שאומר שיש מיסוי יתר על מי שנוסע 10K ברכב ליסינג (בקושי יש כאלו) ומיסוי חסר על מי שנוסע 40K.

פתרון אפשרי הוא למסות את רכב הליסינג באופן שונה מהיום, בהתחשב בנסועה, או יותר טוב - פשוט למסות את הדלק בשוויו בפועל. כלומר ששווי המס של רכב ליסינג יהיה נניח 2000 שקל לחודש לא כולל דלק, והדלק ימוסה כהטבה על פי מחירו בפועל בכל חודש וחודש.

 

הבעיה עם פתרון כזה היא שזה מחייב להקים איזשהו מנגנון שיחריג מהמיסוי הזה נסיעות בתפקיד, ועבור חלק מרכבי החברה זו בעיה כי חלק מהנסיעות הן לצרכי המעסיק וחלק פרטיות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הרכב ליסינג שלי בשנתיים האחרונות עושה כ-15-17 אלף לשנה בממוצע. בשנים שהייתי יוצא הרבה ללקוחות הייתי מגיע ל 25-30, רובם לצרכי עבודה.

הלוואי והייתי יכול להחזיר את הרכב ולקנות לעצמי איזו סופר מיני בת שנה - שנתיים, הייתי חוסך הון תועפות. במקום העבודה לעולם לא יסכימו, כיוון שעדיין יש נסיעות עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה דיון הזוי , במקומו עדיף שתשאלו למה אנשים חייבים לנסוע כל יום 100-200 קילומטר לעבודה כדי לעבוד במקצועות שהם לא ייצור/מסחר.

אני מוותר על הרכב ליסינג , מוותר על התוספת במשכורת שאני אקבל במקומו (4 ברוטו + תוספת לזכויות סוציאליות)

בתמורה אני רוצה לעבוד עד 10 קילומטר ומטה מהבית שלי (בחדרה) במקצוע שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היתרון בשכירות.

את הדירה שלנו אנו משכירים, ושוכרים דירה במיקום אסטרטגי קרוב לעבודה.

אני מניח שזה שונה כאשר יש ילדים, פחות גמישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

T_A, אני לא מבין איך הנושא קשור

מה לעשות שאתה רוצה לעבוד חברה מסוימת במקצוע מסוים והיא נמצאת במיקום כלשהו שהוא לא 10 ק"מ ממך?

אם זה מפריע לך - תעבור מקום.

אני רוצה לעבוד בחברת הייטק והחברות שיש לי ברדיוס 10 ק"מ לא מעניינות אותי או לא משלמות מספיק

יש לי 55 ק"מ לכל כיוון. מבחינתי התנאים והעניין שווים את זה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם רכבי הליסינג היא שהמיסוי עליהם מעוות.

עד ~2005 המיסוי היה בחסר קיצוני. ב-2001 שווי המס היה פחות מאלף שקל לחודש. מגוחך.

היום שווי המס ריאלי עבור נסועה של 15-20K ק"מ, מה שאומר שיש מיסוי יתר על מי שנוסע 10K ברכב ליסינג (בקושי יש כאלו) ומיסוי חסר על מי שנוסע 40K.

פתרון אפשרי הוא למסות את רכב הליסינג באופן שונה מהיום, בהתחשב בנסועה, או יותר טוב - פשוט למסות את הדלק בשוויו בפועל. כלומר ששווי המס של רכב ליסינג יהיה נניח 2000 שקל לחודש לא כולל דלק, והדלק ימוסה כהטבה על פי מחירו בפועל בכל חודש וחודש.

 

הבעיה עם פתרון כזה היא שזה מחייב להקים איזשהו מנגנון שיחריג מהמיסוי הזה נסיעות בתפקיד, ועבור חלק מרכבי החברה זו בעיה כי חלק מהנסיעות הן לצרכי המעסיק וחלק פרטיות.

 

בנוסף לרכיבי המיסוי (ובעיקר בלו) שגם ככה ממסה את הדלק?

זה מיסוי כפול.

 

אגב זה אולי לא ברור לחלק מהאנשים, אבל נסיעות לעבודה וחזרה נחשב כחלק מהתפקיד.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

In Flames , ממש לא מפריע לי באיזה חברה אני אעבוד כמובן כל עוד התנאים מתאימים לצרכים הכלכליים של המשפחה שלי.

אבל איך בדיוק אתה מציע למישהו לעבור למרכז כדי להיות קרוב יותר לעבודה ? שכירות למשפחה במרכז תעלה כמעט פי שתיים מאשר בחדרה.

ואני בכלל לא מדבר על זה שאני אשלם עוד הון עבור גנים, שירותי בייביסיטר ועוד.

 

רוב החברות הגדולות לווא דווקא הייטק (אני לא עובד הייטק אלא עובד ב IT ) נמצאות בגוש דן או במת"מ בחיפה.

במקרה הטוב יש כמה בודדים במרכזים כמו ביוקנעם ובנתניה אבל זהו תאכלס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם רכבי הליסינג היא שהמיסוי עליהם מעוות.

עד ~2005 המיסוי היה בחסר קיצוני. ב-2001 שווי המס היה פחות מאלף שקל לחודש. מגוחך.

היום שווי המס ריאלי עבור נסועה של 15-20K ק"מ, מה שאומר שיש מיסוי יתר על מי שנוסע 10K ברכב ליסינג (בקושי יש כאלו) ומיסוי חסר על מי שנוסע 40K.

פתרון אפשרי הוא למסות את רכב הליסינג באופן שונה מהיום, בהתחשב בנסועה, או יותר טוב - פשוט למסות את הדלק בשוויו בפועל. כלומר ששווי המס של רכב ליסינג יהיה נניח 2000 שקל לחודש לא כולל דלק, והדלק ימוסה כהטבה על פי מחירו בפועל בכל חודש וחודש.

 

הבעיה עם פתרון כזה היא שזה מחייב להקים איזשהו מנגנון שיחריג מהמיסוי הזה נסיעות בתפקיד, ועבור חלק מרכבי החברה זו בעיה כי חלק מהנסיעות הן לצרכי המעסיק וחלק פרטיות.

 

אם תגדיל את המיסוי, אף אחד לא יקח ליסנג כי זה כבר לא ישתלם. הפתרון האמיתי לבעיה זה לעשות תחבורה ציבורית ראויה לשמה כמו במדינות מפותחות ואז אנשים יוותרו על ליסנג מרצון. כך כולם ירוויחו - עובדים שיחסכו זמן וכסף, כל התושבים ירוויחו מהפחתה דרמטית בזיהום אויר, לא יהיו פקקים. אבל לפני שזה יקרה כולנו נמות כבר כנראה. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תגדיל את המיסוי, אף אחד לא יקח ליסנג כי זה כבר לא ישתלם. הפתרון האמיתי לבעיה זה לעשות תחבורה ציבורית ראויה לשמה כמו במדינות מפותחות ואז אנשים יוותרו על ליסנג מרצון. כך כולם ירוויחו - עובדים שיחסכו זמן וכסף, כל התושבים ירוויחו מהפחתה דרמטית בזיהום אויר, לא יהיו פקקים. אבל לפני שזה יקרה כולנו נמות כבר כנראה. :-D

בדיוק.

הפתרון ידוע לכל, אך הוא לא מספיק כלכלי למדינה. זה כמו עם המלצמות. זה מדהים איך להגיע מנתניה לטכניון, בשני אוטובוסים מתואמים להפליא, לוקח שעה ורבע [שזה אחלה, פחות מברכבת בגלל זמני ההתמתנה]. לעומת זאת, להתנייד עם אוטובוסים כדי להגיע לאזורים מסוימים בגוש דן לוקח 3 החלפות ובערך אותו זמן. זה לא נורמלי. שייצרו יותר קווים, שיהיו מתואמים היטב, שיאכפו תנועה בנת"צ; ואז גם אנשים יגלו את הפלא. גם כשיש לי רכב, אני בוחר להתנייד בתחבורה ציבורית. הרבה יותר נוח ורגוע.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

In Flames , ממש לא מפריע לי באיזה חברה אני אעבוד כמובן כל עוד התנאים מתאימים לצרכים הכלכליים של המשפחה שלי.

אבל איך בדיוק אתה מציע למישהו לעבור למרכז כדי להיות קרוב יותר לעבודה ? שכירות למשפחה במרכז תעלה כמעט פי שתיים מאשר בחדרה.

ואני בכלל לא מדבר על זה שאני אשלם עוד הון עבור גנים, שירותי בייביסיטר ועוד.

 

רוב החברות הגדולות לווא דווקא הייטק (אני לא עובד הייטק אלא עובד ב IT ) נמצאות בגוש דן או במת"מ בחיפה.

במקרה הטוב יש כמה בודדים במרכזים כמו ביוקנעם ובנתניה אבל זהו תאכלס.

אני תושב בית שמש ועובד בת"א. כלכלית אני יכול לשכור דירה בת"א אבל לא רוצה כי מבחינתי זה בזבוז כסף. אני מעדיף להגיע ולחזור ברכבת.

מבחינת הייטק יש לך את הרצליה פיתוח, נתניה, צומת רעננה וכמובן מת"מ

 

אני ממש לא מציע לעבור למרכז, אפילו ההפך, אני מחובבי הפריפריה

 

אני לא מבין למה אתה מתלונן כאן על מיקום של חברות הייטק.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

מעבר למה שכבר נאמר פה לגבי עלויות הליסינג והמיסוי, ישנה סיבה נוספת שמטה את העלויות, מחיר הרכישה של הרכב.

חברות הליסינג קונות את הרכבים במחירים נמוכים, לעיתים 30% פחות מהמחיר לאדם פרטי, חלק מההנחה הזאת מגולגל לאדם שבסוף נוסע ברכב (תארו לעצמכם כמה ליסינג היה עולה אם החברות היו רוכשות רכבים ב130 אלף ולא ב90).

 

נחזור לחשבון הליסינג, ובמקום לחשב עבור פוקוס ב130 אלף, נחשב עבור פוקוס יד 2 0ק"מ ב100 אלף. חתכנו את אבדן הערך בעד 30 אלף! אז כמה הליסינג יקר יותר עכשיו?

 

שורש הבעיה, לדעתי, נעוץ בשתי סיבות - חוסר תחרותיות בשוק הרכב(1) שמתודלק ע"י צרכנים בורים(2) שקונים רכבים ב130 אלף כאשר הם נמכרים לחברות הליסינג ב90.

 

*עברתי בין רכבים פרטיים לרכבי ליסינג לאורך השנים - לפי המרחק בין הבית לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שחברת ליסינג תקבל מחיר טוב יותר מהיבואן מאשר רוכש פרטי, היא קונה עשרות אם לא מאות מכוניות מאותו הדגם.

 

לפני כמעט שנתיים בחברה שאני עובד בה החליטו לצ'פר את כל העובדים במתנה, iPad Mini חדש של אפל, קנו בערך 300 יחידות, כשהמחיר הרשמי היה 1649 שקל, אתה חושב שהחברה שילמה 300*1649 שקל?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל מה הנקודה שלך?

 

אני אנסה לחדד את הנקודה שלי, נמשיך עם הדוגמה של הפוקוס. המחירון שלה הוא 128, במוטודיל היא נמכרת כרגע ב97, נניח שחברות הליסינג קונות אותה ב90. הנקודה שלי היא, אם אדם קונה רכב ב128, כאשר רכב זהה לחלוטין נמכר ב97, אל לו להתלוננן שהעלות החודשית שלו מאוד גבוהה יחסית לליסינג. עלות הליסינג (לא שווי המס) משקפת את העלות האמיתית של תפעול הרכב בצורה מדוייקת מאוד - ומרכיב מהותי בעלות הזו הוא עלות הרכב (העלות האמיתית של הרכב, לא המחירון הרשמי, המנופח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודה היא שזה לא רלוונטי המחיר שבו הליסינג קונים את הרכב, הם מקבלים הנחה בגלל שהם קונים בכמות, לא בגלל העיניים היפות של מנהל הרכש שלהם.

 

עלות הליסינג משקפת את עלות תפעול הרכב לאותה חברת ליסינג עבור אותה חברה עבור אותו לקוח עבור חוזה מסוים, מאוד נקודתי ונתון להרבה שינויים (חברת ליסינג אחרת? מחיר שונה, לקוח עם פחות רכבים? מחיר שונה, קילומטראז' שונה? מחיר שונה)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק קראתי כתבה על מחירי הרכב בישראל:

 

http://m.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3643424,00.html

 

מה שקלט את עיני הוא המשפט הבא של ה- OECD שתואם בדיוק את מה שכתבתי מקודם, לגבי כך שהבעיה עם רכבי הליסינג היא שאת עלות הדלק משלם המעסיק וזה מה שגורם לנסועה הגבוהה שלהם לצרכים פרטיים:

״בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתון מעניין: במדינת ישראל רכב ליסינג חדיש נוסע מדי שנה 31.2 אלף קילומטרים. רכב פרטי חדיש לעומת זאת נוסע 14.4 אלף קילומטרים. בהיבט זה קובעים מומחי הOECD כי: "הבעיה היא שעלות הנסיעה ברכב חברה למטרת נסיעות פרטיות נותרה אפסית מאחר והוצאות אלה מכוסות על ידי המעסיק

 

 

דרך אגב, לעניין הכתבה עצמה, לא הבנתי איך הציטוט הנ״ל שהבאתי מהווה את התשובה לשאלה שנשאלה בכתבה: ״מהיכן יגיע הכסף?״

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3472 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...