Jump to content

motizkn

  • הודעות

    809
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

מוניטין

128 טוב

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    3008 GT

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. רק נחדד שההשוואה לקיה נירו לא כל כך במקום כי הם יושבים בסגמנטים שונים. הקיה היא כאילו גיפון/רכב משפחתי וה CX3 מבוסס על המאזדה 2 והוא גיפון קטן.
  2. לדעתי תגיד תודה שזה המצב, זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אתה יכול לדבר עם המגרש אבל אני דיי בטוח שהוא ינפנף אותך כי לא נראה לי שיש לך עילה לתביעה בבית משפט. בכל מקרה פעם הבאה כשקונים רכב (ולא משנה ממי) לא מקצרים ותמיד לוקחים לבדיקה במכון מומלץ שאתה בחרתה.
  3. לא צריך להיפגע ולא אמרתי שאיכות החומרים ירודה, אבל הרכב תוכנן ב 2012 ורואים את זה בעיצוב המיושן של הדשבורד למרות התמונות היפיפיות. ואפשר בכיף להשוות מה שאנחנו רוצים להכל, לדעתי המאזדה נראת הרבה יותר טוב ומודרנית מבפנים. (ובדגם פרימיום גם לא נופלת באיכות החומרים) אבל על טעם וריח אין מה להתווכח.
  4. V40 אחלה רכב אבל העיצוב הפנימי מאד מיושן, יש כאלה שאוהבים יותר ויש כאלה (כמוני) שפחות ובנוסף אין כמאט למכירה בלוחות אז תתצתרך לחכות. לגבי המאזדה אני מבין שאתה מחפש דגם ספורט, (כי פרימיום אתה לא תמצא במחיר הזה) סך הכל אחלה רכב, מאד אמין, שוק חזק אבל מרגיש צפוף יחסית ובנוסף צריך לשלם קצת יותר מאלפיה כדי שתוכל להשתמש באנדרואיד אוטו.
  5. motizkn

    רשמית: טסלה בישראל

    חבר, אני ראיתי את המערכות שלהם עובדות (ואני מדבר מתוך החברה לא ברחוב). המערכת עובדת ודיי יפה, האם זה מספיק בשביל למכור רכב אנטומי רמה 5? כנראה שלא אבל הם ממש בדרך.
  6. motizkn

    רשמית: טסלה בישראל

    המערכות עזר לנהג מעולות ובסוף היום הם מונעות תאונות מיותרות ועוזרות לנהג להוריד עומס בנהיגה ארוכה ובפקקים. לגבי הראדר והמצלמה אז אני מסכים עם @EvGriga. מובילאי מובילים רעיון מענין בנושא, המצלמה והראדר יעבדו באופן אנטומי לחלוטין ללא עזרה מהשני וכל אחד מהם יציג למחשב את העולם לפי ראותו. העולם אמור להיות זהה בשני המקרים וברגע שיש הבדלים אז המחשב יודע שאחד מהם מזייף ויכול לקחת החלטות כדי למזער נזקים. כך הם חושבים שהיה אפשר להוריד את מה שהם מכנים mean time between failures (MTBF) באופן דרסטי (וזה דיי עובד להם עד אכשיו). טסלה יכולים להמשיך לחסוך על הראדר אבל ללא ספק זה לא משפר להם את הבטיחות. https://www.mobileye.com/true-redundancy/
  7. אני לא טועה, אני מודע לאיך עובד גיר פלנטרי ואני גם מודע לזה שהגירים האלה מחזיקים מאות אלפי קילומטרים גם עם תיסע לרוב בפקקים. זה שיש שחיקה לא אומר אוטומתית שהגיר ימות מהר, סך הכל עם גיר שנסע בתוך עיר יכול בקלות לסגור את ה 150-200 אלף קילומטר (ואני עדין, הוא יכול לסגור הרבה יותר בתלות צורת הנהיגה) ואתה קונה רכב שנסע שליש מהנסועה הממוצעת כנראה שיש לך מספיק קילומטרים לפני שהגיר ימות. אתם כותבים פה על הבלאי כאילו רכב שנוסע בתוך העיר גומר מנוע וגיר אחרי 100 אלף קילומטר וזה שטות גמורה, רכבים היום סוגרים בקלות 200 אלף קילומטר וצורת הנהיגה וטיפולים הם הגורם מספר אחד לכמה המנוע והגיר יחזיקו.
  8. הרכב חונה בבית בחניה פתוחה ובעבודה בחניה מקורה. אני רכשתי את הרכב עם 28 אלף ק"מ (לא בטוח על המספר המדויק עבר קרוב ל 8 שנים מאז) ולכן החישוב לא כל כך מסתדר, בנוסף עשיתי איתו כמה נסיעות בין עירונית פעם בכל כמה חודשים. ולגבי הדיון, שים לב שאני בכוונה לא מדבר על רכבים בשנתון שונה או על המחיר, אני מתיחס רק לטענה שרכב עם קילומטראז גובה שנוסע בעיקר בכביש בין עירוני יותר טוב מאותו הרכב (אותם פרמטרים) עם קילומטארז נמוך שנסע רק בעיר וברור שזה לא נכון. כל פרמטר נוסף פשוט משנה את המשוואה ולא מחזק או מחליש את הטענה הזו, אלה רק משנה אותה ומעניק משקל שונה לכל פרמטר, לדוגמא: "רכב שנסע רק נסיעות מחוץ לעיר וטופל כנדרש יותר טוב מרכב שנסע בתוך העיר והוזנח." אתה יכול לראות שבקלות אתה יכול לזרוק את כל מה שקשור לנסועה ולטענה המקורית וברור לי ולך שעדיף לקנות רכב מטופל מאשר רכב מוזנח ללא קשר לקילומטראז.
  9. מעולה, אני יתן לך דוגמא ממוקדת מהחיים שלי: אני עובד כ 4 ק"מ מהבית , נסיעה של 10-15 דקות לכל כיוון רק בעיר במהירות ממוצעת של 20-40 קמ"ש והרכב לא מגיע לטמפרטורת עבודה (לא שזה מעניין אותו, זה מעניין רק את הכיס שלי בצריכת דלק), הרכב עבר לאחר 10 שנים כ 61K קילומטר מכובדים של 95% נסיעה בתוך העיר בין רמזורים ללא שום תקלות וללא שום החלפת מכלולים מיוחדים פרט לדברים רגילים כמו מצבר, צמיגים וטיפולים. ביום שמכרתי את הרכב הקונה לקח את הרכב לבדיקה יסודית במוסך ראשי מאזדה בירושלים (הסתבר שהבעלים הוא קרוב משפחה של הקונה) ולאחר הבדיקה שכללה ליפט, פירוק גלגלים,וסיבוב של הבעלים על הרכב הבעיה היחידה שנמצאה ברכב שצריך לעשות בלמים (אני יציין שהרכב היה אצלי קרוב ל 7 שנים ומעולם לא עשיתי בלמים אז צפוי). המסקנה היא שהרכב אכן בובה ללא שום בלאי מיוחד ולמעשה לפי הבעלים של מוסך ראשי מאזדה בירושלים הרכב היה במצב מעולה ללא שום בעיות, כלומר סוג הנסיעה שאתה טוען שגורמת לבלאי מואץ לא גורמת לבלאי מואץ ולמעשה הרכב היה במצב הרבה יותר טוב מרכבים אחרים עם נסועה כפולה ומשולשת שנסעו הרבה יותר בכבישים מהירים. הדיון הזה מרגיש קצת כמו תאורית העולם השטוח ומתנגדי החיסונים, אתם יכולים להמשיך להביא טיעונים רציונלים ומשכנעים אך הבעיה היחידה בכל הטיעונים שלכם שהרכב תוכנן לנסוע בתוך העיר, הבולמים תוכננו לספוג האצות ובלימות, המנוע תוכנן לעלות ולרדת בסל"ד, ומאז שיש מחשב מנוע אז גם המנוע יודע איך לנהל את עצמו כשהרכב קר בלי לפגוע בעצמו.
  10. אני הוכחתי על ידי הבאת דוגמא של מוניות ורכבי עבודה שעובדים קשה מאד בתוך הערים ואין שום שחיקה מיוחדת לגיר או למנוע חוץ מתדירות טיפולים גבוה יותר, לכן אפשר בקלות להסיק שרכב שעושה נסועה נמוכה (פחות 10K לשנה) בתוך העיר ללא ספק לא יגלה שחיקה מואצת כפי אשאתה מציג ואפילו יציג שחיקה נמוכה יותר. לעומת זו רכבים שעושים קילומטראז גבוה בזמן קצר ניתן לראות בוודאות שחיקה מוגברת בתא הנוסעים ובלאי מואץ בהתאם לכמות הנסועה. בנוסף לא קיים שום רכב שבאיזה שלב לא נכנס לבסוף לעיר ונוסע לפחות 10 דקות בתוך העיר מה שאוטומטית מבטל את כל הטענה שלך מהבסיס. שוב, במקרה הזה אני לא חושב שיש יתרון ל 2008, אני דיי בטוח שרק על פי הפרמטר הזה הייתי בוחר ב 2016 ללא ספק. אשמח אכשיו להוכחה של הטענה שלך, בבקשה תוכיח לי שבהנחה ששני הרכבים אותו מודל וההבדל היחיד בנייהם הוא קילומטארז (אחד נסע הרבה פחות בתוך העיר והשני נסע הרבה יותר מחוץ לעיר) למה עדיף את זה שנסע מחוץ לעיר?
  11. לגיר פלאנטרי זה לא מזיז לו בנסיעה בתוך העיר, יש מספיק רכבי עבודה אוטמטים לאורך מספר עשורים שנוסעים בתוך העיר במסלולים הרבה יותר גרועים מרכב פרטי וסוגרים מאות אלפי קילומטר ללא בעיה על הגיר המקורי. לגבי המנוע, אני מניח שמדובר ברכב מודרני עם מחשב מנוע לכן טמפרטורת עבודה היא לא פרמטר (זה פשוט יתבטא בצריכת דלק מוגברת), מה הבעיה בהאצות מרובות? הרי לזה תכננו את המנוע, כמה רכבים אתה מכיר שהלך להם מנוע ב 60K קילומטר רק בגלל שהם ביצעו האצות מרובות? אין יתרון לרכב שנסע מחוץ לעיר על רכב שנסע בתוך העיר. כן יש יתרון מובהק לרכב שנסע פחות קילומטרים על רכב שנסע יותר קילומטרים. במקרה הזה נכנס פרמטר נוסף של גיל הרכב וזה הפרש לא קטן של 8 שנים, זה בעיקר יורגש בפרשי הדורות מבחינת תא הנוסעים ובטיחות.
  12. הסיבה שהסיכוי שהמנוע והגיר יהיו במצב יותר טוב נעוץ בעיקר בגיל ולא קשור לאופן הנסיעה. למרות הטיעונים על כביכול שחיקה מואצת בנסיעה בעיר ולהוציא את הגירים הרובוטים, רוב השחיקה בעיר היא לבלמים שאותם פשוט מחליפים. רכב מודל 2008 שנסע 60K מצביע על רכב שישב תקופה ארוכה ולא זז או על רכב שנסע נסיעות קצרות (10 דקות) על בסיס יומי. אם הרכב ישב תקופה ארוכה אני הייתי נמנע כי רכב צריך לזוז, לאומת זות אם מדובר במקרה השני והרכב עבר טיפול כל שנה אני חושב שזה יכול להיות מציאה.
  13. לי יש את ה 2.0 דיזל אז אני לא יודע מה קורה עם שאר המנועים. אבל הרכב אצלי יותר משנה מודל 2018 וכרגע אין שום תקלות, הרכב הכי טוב שהיה ברשותי עד היום אחרי שורה ארוכה של רכבים יפנים.
  14. לא כל המגרשים בנתניה הם פח, אישית קניתי מ Buy & Drvie ועשו רושם של מקום רציני ולא היה שום בעיות. מצד שני אם הרכב לא ממש מיוחד ונדיר אני הייתי נמנע מכל מגרש שהוא לא סוכונות גדולה ואפילו אז לא להאמין לשום מילה.
  15. motizkn

    רשמית: טסלה בישראל

    אולי על הכריות אויר יש להם משהוא וגם באתר לא מצויין מספר כריות אויר אבל כל השאר זה חירטוט.
×
×
  • תוכן חדש...