Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ויטרה 1.6 2016, התנעה ארוכה


Buki

פוסטים מומלצים

סוזוקי ויטרה 1.6 2016, 58.000 ק"מ. 

מצבר AGM חדש. המצבר הוחלף בניסיון לפתור את התקלה הזו, עם המצבר הקודם היה אותו דבר.

 

בבוקר מנוע קר מניע תקין, כ 1.5 - 2 שניות סטרטר

מנוע שהיה כבוי יותר מ 3 דקות, מניע עם סטרטר קצת ארוך. היה כבוי חצי שעה - שעה, מניע עם סטרטר ארוך מאוד משהו כמו 5-6 שניות. בסוף תמיד מניע.

 

 

מנוע שהיה כבוי פחות מדקה, מניע מיד, סטרטר של שניה.

 

 

הסיבה שתמיד מציינים - לחץ דלק נמוך לא מסתדרת עם זה שממצב קר לגמרי מניע תקין.

 

 

אולי מישהו נתקל ויש לו רעיון כלשהו?

 

 

תודה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משאבת דלק נבדקה? לפעמים כשהמשאבה קרה היא מניעה בלי בעיה אבל שקצת מתחממת היא לא מצליחה לייצר לחץ דלק מספיק דבר שגורם להתנעה יותר ארוכה, יכול להיות גם בעיה בווסט דלק, מתי הוחלף לאחרונה פילטר דלק?

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נסכם: הרכב מניע טוב כשהמנוע קר לחלוטין ואם המנוע מתקרר יותר מדקה אז לוקח זמן להניע.

 

אני כמובן הדיוט אבל סתם זורק כיוונים.

אולי קשור למזרקים כשהם חמים הם עושים בעיות? אולי צורכים הרבה יותר זרם למשל? 
אולי מסיבה כלשהי משאבת הדלק לא מקבלת מייד אות להתחיל לעבוד?

 

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Buki כתב:

מישהו נתקל ויש לו רעיון כלשהו?

תודה.

 

1. לנסות הוספת תוסף דלק BG 44K לפחות פעמים על מיכל מלא.

2. לבדוק האם המצערת נקיה.

3. חיבור סורק תקלות וחילוץ קוד תקלה במידה וקיים.

 

* במידה ולא קיים שום קוד תקלה הייתי חושד בסטרטר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בוצע פעם אחת לפני כחצי שנה בלי קשר לתקלה.

2. אבדוק.

3. אין קודי תקלה וזה בוודאות לא סטרטר כיוון שיש סטרטר מהיר וחזק בכל מצב.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Buki כתב:

3. אין קודי תקלה וזה בוודאות לא סטרטר כיוון שיש סטרטר מהיר וחזק בכל מצב.

 

אבל כתבת שיש מקרים שהרכב מניע עם סטרטר ארוך מאוד של 5-6 שניות.

 

ברכב שלי החלפתי סטרטר אחרי 70K וזה התחיל בדיוק באותה צורה. לפעמים מניע מיד ולפעמים סטרטר ארוך (בריא) ולאחר זמן

מסויים הסטרטר התקשה לסובב את המנוע.

לפני שמת טוטלית הסטרטר התניע רק עם מכת פטיש בתחת שלו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki אני מקווה שאני טועה אבל התקלה הזו מזכירה לי *במדוייק מאוד !!!!* אינג'קטורים דולפים ברכב שהיה לי לפני הרבה שנים (לגאסי 2000 סמק שנת 96, וזה לא היה באשמת האוטו אלא באשמתי - ניסיון ניקוי כושל במכשיר אולטראסוני)

 

קודם כל הייתי מחבר שעון לחץ דלק ורואה מה קורה בזמן התנעה וגם לאחר דימום מנוע.
במידה ואפשרי (במכוניות שיש חליל מזרקים ומדובר במזרק שמקבל הזנה מהקצה העליון) כדאי להרים חליל מזרקים לאחר דימום מנוע ולבדוק אם הם דולפים או לא (במידה ודולפים אתה תראה שהמזרק מזיע\מטפטף - כמובן לאחר דימום מנוע אבל שהמערכת עדיין בלחץ).


במידה והגעת למסקנה שהם דולפים:

מה כדאי לעשות ? קודם כל לנסות לנקות עם אולטראסוניק. אם אלו מזרקים סטנדרטיים (ולא כמו בדגמי EJ של סובארו - שזה מזרק שמן ונמוך שמקבל הזנת דלק מהצד ולא מלמעלה) אפשר לנקות אותם ובד"כ זה מצליח ללא עוררין.

בעידן האינטרנט ייתכן ותמצא גם חדשים במחיר שלא שווה להתעסק בניקוי.

לא שולל גם בעיות של איכות דלק וכד' - אבל כרגע הדבר היחידי שעולה לי לראש מהתיאור המדוייק של הבעיה זה מזרקים\תערובת. רוצה להאמין שאם היתה בעיה בחיישן טמפ' מנוע כבר היינו יודעים עליה.
 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, איציק נ. כתב:

אינג'קטורים דולפים

כולם ביחד התחילו לדלוף בלי שמישהו נגע בהם, ברכב עם 58 אלף ק"מ? 

לפני 13 דקות, מרק10 כתב:

ולאחר זמן

מסויים הסטרטר התקשה לסובב את המנוע.

כאן הסטרטר לא מתקשה לסובב את המנוע, כל ה 6 שניות סטרטר מהיר ללא האטה או דעיכה בכלל. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Buki כתב:

כולם ביחד התחילו לדלוף בלי שמישהו נגע בהם, ברכב עם 58 אלף ק"מ? 


בעבר, כשעוד עבדתי במוסך, נתקלתי במכוניות שתודלקו בדלק מהול. היה איזה סיפור עם תחנת דלק מסויימת באיזור תל אביב  מחלף השלום (היתה על זה בזמנו כתבה ב YNET).
לא זוכר איזה חומר הוסיפו במדוייק לדלק במהילה, אבל כל מערכת הדלק (משאבת דלק ומזרקים) פיתחו מעין "קורוזיה"\"חלודה" מוזרה - וכמו שאתה יודע אלו חלקים שלא "מחלידים".

מספיק שהרכב עבר תידלוק מהול "בקטנה" ונגרם נזק למזרקים, משם ועד לדליפות שאני *חושד* (והלוואי וטועה) לגביהן, קצרה מאוד.

 

לאור כל מה שכתבת עד עכשיו - וכתבת טוב - אני הייתי מתחיל מבדיקת לחץ דלק בשביל לשלול בעיה במשאבה או במזרקים.

נכון לעכשיו אני פחות נוטה להאמין בבעיה חשמלית של ממסר או משהו כזה, כי התיאור שלך מתכתב בצורה כל כך מדוייקת עם מזרקים דולפים, שהכל פשוט מכוון אותי לשם.

באופן עקרוני גם מדובר במנוע דיי פשוט ומערכת הזרקה דיי פשוטה, זה יצרן שלא בדיוק חלוץ באימוץ טכנולוגיות חדשות והניסיון איתו בארץ, לפחות עד עכשיו, מראה שאין שם הרבה חדש תחת השמש, הכל סולידי פשוט ואמין.

 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Buki כתב:

@איציק נ.

איך אתה מסביר שבמנוע קר לגמרי שעמד לילה, ההתנעה תקינה?


הדלק שמטפטף לחלל הצילינדר ולעיתים על המצת - מתאדה במהלך הלילה.

כשאתה מחכה פחות מדקה - כמעט ואין מה שיציף את הצילינדר - יניע בנגיעה.

 

בטווחים של מעבר לכמה דקות ועד כמה שעות הצילינדר כבר מוצף בדלק ויתקשה להניע
(עד שיעבור מספיק זמן בו הלחץ דלק  במערכת יקטן, הטיפטוף לצילינדר יסתיים - ואז הוא יתאדה לאט לאט).

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, מרק10 כתב:

במידה ולא קיים שום קוד תקלה הייתי חושד בסטרטר.

לעניות דעתי אם הסטרטר משתלב היטב ומסובב את המנוע חזק ומהר לכל אורך ההתנעה אין סיבה לחשוד בסטרטר ,במצבר או באלטרנטור. בדקתם אולי בכיוון מערכת ההצתה כמו פלאגים או קויל? יש ניצוץ חזק בזמן ניסיון ההתנעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גילוי נאות: אני לא מכיר את דגמי סוזוקי ברמה המכנית/חשמלית ודי סולד מהם ככלי רכב שהם בעיניי משמימים ומשעממים.

במקרה כזה אני הייתי מבצע דיאגנוזה יסודית עם בדיקת LIVE DATA של כל מה שרלוונטי.

מניסיוני, תופעה של קושי בהתנעה כאשר המנוע חם יכולה לנבוע מחיישן גל ארכובה (קראנק) בסוף חייו. קל לעלות על זה עם LIVE DATA או אוסצילוסקופ.

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, ALX כתב:

תופעה של קושי בהתנעה כאשר המנוע חם יכולה לנבוע מחיישן גל ארכובה (קראנק) בסוף חייו

אני מכיר את התופעה הזו גם אבל כשיש את זה, המנוע מתקשה לניע או לא מניע בכלל גם שניה אחרי הכיבוי כי אז החיישן הכי חם. 

 

במקרה המדובר המנוע מניע בקלות כדקה - שתיים אחרי הכיבוי ורק אם היה כבוי יותר מכמה דקות מניע עם סטרטר ארוך. 

 

בדקתי כבר כמה פרמטרים עם סורק, אמשיך עם הבדיקות. 

 

תודה. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול גם להיות קשור לחיישן MAP בעייתי או לECT שמביא קיראות שגויות,
נשמע אבל שמדובר בבעיה שקשורה ללחץ דלק, אולי פילטר דלק סתום  ?

(עריכה :טוב אם הרכב מניע בבוקר ללא בעיה, אז כנראה שלא מדובר בלחץ דלק)
אולי idle control valve שנתק או שנסגר לאט ?


 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...