Jump to content

מרק10

  • הודעות

    28,909
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

תכנים שנפתרו

  1. מרק10's הודעה בנושא עוד שיטה לזיהוי פילטר אוויר מקורי - המקור מוסך רון בפייסבוק. סומנה כפתרון   
    מסנן אויר מבית mahle ענקית המסננים מגרמניה.
    שימו לב שבזמן הייצור מוטבע מקט על המסנן שנראה רק באור אולטרה סגול והסיבה לכך היא שמסנן שיוצא מהייצור עדיין לא יודע באיזה אריזה הוא יארז כלומר אם יארז באריזת היצרן mahle יוטבע עליו לוגו מתאים
    אם ישלח לחברת פולקסווגן וימכר כחלק מקורי יוטבע עליו לוגו אחר אם ימכר לחברת בוש למשל יוטבע לוגו של בוש וכו וכו.
     
    *** נכתב על-ידי מוסך רון.
     

  2. מרק10's הודעה בנושא תיקון פחחות וצבע עבור יודנאי I20 - אשמח לקבל המלצות סומנה כפתרון   
    היי חברים,
     
    ידידה שלי בעלת יונדאי I20 קיבלת מכה קלה מרכב שנסע ברוורס וגרם לכיפוף קל ופגיעה בצבע.
     
    האם אתם חושב שיש צורך בכלל לתקן את הנזק ? הרכב שמור ברמות על
     
    אשמח לקבל המלצה על מוסך פחחות וצבע באיזור ת"א,רמת-גן וחולון.

  3. מרק10's הודעה בנושא שאלה כללית לגבי החלפת חיישן מפלס שמן סומנה כפתרון   
    אין צורך לאפס שום דבר לאחר החלפת החיישן. במידה ונרשמה תקלה במחשב הרכב יש למחוק אותה לאחר החלפת החיישן.
  4. מרק10's הודעה בנושא אלטרנטור מקורר נוזל - מדוע הייצרן VAG החליט לשדרג את האלטרנטור ב-Touareg סומנה כפתרון   
    הייצרן VAG החליט לשדרג את האלטרנטור ברכב מסוג Touareg מאלטרנטור בעל זרם מוצא מקסימלי של 150 אמפר ל-190 אמפר מקורר נוזל קירור בכדי לשפר את טעינת המצבר ולעמוד בכול דרישות הזרם של מערכות החשמל.
     
    שאלתי היא מדוע בחר הייצרן באלטרנטור מקורר נוזל על-פני אלטרנטור סטנדרטי היכול לספק את אותה תפוקה בעלות נמוכה יותר ?
     
    בעיות קירור עקב זרימת אוויר ?
     
    מצורף ה-TSB
    Generator, Insufficient Output When Equipped with HIDBi-Xenon Headlamps andor Air Suspension.pdf
  5. מרק10's הודעה בנושא פיוזים- קביעת ערכם, סוגם וההגנה שהם נותנים [פוצל מדיון בושא כ"ס של מאוורר מנוע] סומנה כפתרון   
    איציק, בדוק את עצמך
     
    מאוורר בעל הספק של 60/100 וואט (2 מהירויות המתוקן בגולף דור 4) הצורך כ-8 אמפר מוגן בפיוז של 30 או 40 אמפר תלוי בשנת הייצור של הרכב.
     
    אכן קיימים מאווררים עם מנוע חשמלי ברכב פרטי בעל הספק של 500 וואט בדרך כלל ברכבים מהדור היישן כמו אודי 80 (למיטב זכרוני).
     
    דניאל, הכלל של בחירת ערך הפיוז לפי צריכת הזרם הנומינלית כפול 1.3 לא תופס ברוב מערכות החשמל של הרכב (מאיפה הנתון הזה ?).
     
    לדוגמא:
     
    נניח שרכיב חשמלי הצורך 10 אמפר ותתקין פיוז של 15 אמפר בכדי להגן על מערכת החשמל של הרכב במקרה של תקלה וצריכת הזרם תעלה ל-18 אמפר הפיוז יישרף רק לאחר כ-100 שעות !
    בכדי שפיוז יישרף באופן מידי (דבר יחסי) צריכת הזרם צריכה להיות פי-2 לפחות.
     
    מה רציתי לומר ? שהכלל של 1.3 כפול צריכת הזרם לא ממש נכון.
     
    מסכים איתך שרבים וגם אני בזמן תכנון מעגלים חשמלים משתמש בכלל דומה של הזרם המקסימלי כפול 1.5. למעשה יש הרבה שיקולים בבחירת הפיוז כמו: טמפ',סוג העומס האם יש קבלים שנטענים ועוד.
     
    נמתין גם לתגובתו של חשמלאי הפורום והוא אביב שבטח יכול להרחיב את הידע שלי בחשמל.
  6. מרק10's הודעה בנושא מאורר רדיאטור לא נכנס לפעולה איביזה 20VT סומנה כפתרון   
    מוסך רון בתל-אביב.
  7. מרק10's הודעה בנושא אלטרנטור - אבחון, סקודה סופרב 2005 סומנה כפתרון   
    תקין.
     
    ווסת המתח של האלטרנטור הינו מקוזז טמפ' או במילים אחרות מתח המוצא של האלטרנטור תלוי בטמפ' של ווסת המתח שזה בתורו מושפע מהעומס ומהטמפ' החיצונית.
     
    בדרך כלל מתח המוצא של האלטרנטור מתוכנן לרדת במקצת כאשר הטמפ' החיצונית גבוהה ולהיפך. בחורף כאשר הטמפ יורדת' מתח המוצא של האלטרנטור עולה.
     
    אצל כול ייצרן רכב מתח  המוצא הנקוב מעט שונה אבל בדרך כלל נעה סביב 14 וולט בטמפ' של 25 מעלות צלזיוס. כמובן המתח משתנה גם בתלות סל"ד המנוע והעומס קרי צריכת הזרם.
     
    ראה גרפים מצורפים של אלטרנטורים שונים.


  8. מרק10's הודעה בנושא מנורות אזהרה - אוקטביה 15 סומנה כפתרון   
    בצע נסיעה של לפחות 20 מטרים או יותר.
×
×
  • תוכן חדש...