Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצבר? אלטרנטור? מה כבר יכול להיות?!


מעבר לפיתרון נפתר ע"י מרק10,

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברים,

לאחרונה רכשתי שברולט קרוז וישנה תופעה מוזרה: כשאני מייצר עומס על מערכת הטעינה אז המתח יורד ל12.3/12.1

מקרה: מצב סרק - מזגן דולק, אורות דרך - המתח נופל

כשאני עומס בסרק כשהמזגן והאורות כבויים אז המתח 14.4

המתח של הסוללה אחרי לילה שלם: 12.6 - הוה אומר , סוללה טעונה ל100% ואפעם לא גמגם אפילו בהנעה.

מה כבר יכול להיות? רצתי להחליף אלטרנטור!

600 שקלים לאחר מכן ועדיין הבעיה עומדת בעינה.

רצועת אביזרים גם כן חדשה ללא קרעים או משהו כזה והמותחן נראה תקין למרות שאין לי דרך באמת לוודא את זה (הדרך היחידה שאני מבין זה : בשביל לשחרר את הלחץ על הרצועה הייתי צריך להתאמץ מאוד)

 

מה כבר יכול להיות ואיך אפשר לבדוק אופציות אחרות? (אני מכונאי DIY , עושה הכל לבד - תרגישו חופשי להציע רעיונות)

 

פורסם

אני לא יודע איזו קרוז יש לך, אז בדקתי שרירותית קרוז 2013 (זהו השנה הכי חדשה שיש עבורה מידע באתר) עם מנוע 1.8L:https://charm.li/Chevrolet/2013/Cruze L4-1.8L/Repair and Diagnosis/Starting and Charging/Charging System/Testing and Inspection/

 

לפי ההוראות הנ"ל, אם מתח הטעינה כשיש עומס הוא מעל 12.6V ב-2,500 סל"ד, הרי שהכל תקין. אם יש לך מנוע אחר, או שנתון מתחת ל-2013, אתה מוזמן למצוא באתר הנ"ל את המידע הספציפי לרכב שלך. אם יש לך רכב חדש יותר, אפשר אולי להניח ששברולט לא ממש שינו את ספצפיקציות הטעינה שלהם במשך השנים, וגם אז הכל בסדר. כמובן שאם אתה מוצא factory service manual לדגם שלך, זה הכי טוב - שם תוכל לבדוק את המידע ולוודא מה הערך התקין עבור הרכב שלך.

פורסם
לפני שעתיים, chrono כתב:

אני לא יודע איזו קרוז יש לך, אז בדקתי שרירותית קרוז 2013 (זהו השנה הכי חדשה שיש עבורה מידע באתר) עם מנוע 1.8L:https://charm.li/Chevrolet/2013/Cruze L4-1.8L/Repair and Diagnosis/Starting and Charging/Charging System/Testing and Inspection/

 

לפי ההוראות הנ"ל, אם מתח הטעינה כשיש עומס הוא מעל 12.6V ב-2,500 סל"ד, הרי שהכל תקין. אם יש לך מנוע אחר, או שנתון מתחת ל-2013, אתה מוזמן למצוא באתר הנ"ל את המידע הספציפי לרכב שלך. אם יש לך רכב חדש יותר, אפשר אולי להניח ששברולט לא ממש שינו את ספצפיקציות הטעינה שלהם במשך השנים, וגם אז הכל בסדר. כמובן שאם אתה מוצא factory service manual לדגם שלך, זה הכי טוב - שם תוכל לבדוק את המידע ולוודא מה הערך התקין עבור הרכב שלך.

 

אז ב2500 סל"ד מגיע ל13.5

נשמע לי עדיין לא כלכך ברור, זה הקרוז השלישית שלי וב2 האחרות זה לא היה ככה

עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה מתח הטעינה לא יורד מ14.2/14.4

אולי המצבר מושפע מחום?

פורסם
לפני 20 דקות, elisb כתב:

 

אז ב2500 סל"ד מגיע ל13.5

נשמע לי עדיין לא כלכך ברור, זה הקרוז השלישית שלי וב2 האחרות זה לא היה ככה

עד שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה מתח הטעינה לא יורד מ14.2/14.4

אולי המצבר מושפע מחום?

 

אכן מצבר מושפע גם מהטמפ' החיצונית אבל לא בצורה קיצונית כמו במקרה שלך.

האלטרנטור כן מושפע מהטמפ' של וסת המתח לכן רצוי לבדוק את ביצועי האלטרנטור במהלך כמה דקות לאחר התנעת הרכב.

בעקרון אם הטמפ' עולה מתח המוצא של האלטרנטור יורד.

 

האם החלפת אלטרנטור או רק שאלת מהי העלות לשיפוץ ?

איזה שנה הרכב שלך ומה נפח המנוע ?

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 21 דקות, מרק10 כתב:

 

אכן מצבר מושפע גם מהטמפ' החיצונית אבל לא בצורה קיצונית כמו במקרה שלך.

האלטרנטור כן מושפע מהטמפ' של וסת המתח לכן רצוי לבדוק את ביצועי האלטרנטור במהלך כמה דקות לאחר התנעת הרכב.

בעקרון אם הטמפ' עולה מתח המוצא של האלטרנטור יורד.

 

האם החלפת אלטרנטור או רק שאלת מהי העלות לשיפוץ ?

איזה שנה הרכב שלך ומה נפח המנוע ?

 

כמובן שהחלפתי , האלטרנטור חדש (או משופץ אני מאמין)

2014, 1600

כמה דק' לאחר התנעת הרכב כמו שציינתי כבר, המתח לא יורד מ14.2 גם בשיא העומס

אחרי שהמנוע מתחמם , יורדים כבר ל12.5 בקלות רק עם מזגן ותאורת דרך

אם מכניסים עומס מלא (נורות ערפל, חימום בכיסאות, מגבים וכו') המתח מגיע ל12.1 לעיתים.י

חייב לציין שלא היה כל שינוי לאחר החלפת האלטרנטור, התופעה נשארה כמו שהי

עריכה אחרונה על ידי elisb
פורסם (נערך)
לפני 47 דקות, elisb כתב:

 

כמובן שהחלפתי , האלטרנטור חדש (או משופץ אני מאמין) - חדש ממש לא. מחירו של חדש כ-2000-3000 שקלים לאלטרנטור מקורי.

2014, 1600

כמה דק' לאחר התנעת הרכב כמו שציינתי כבר, המתח לא יורד מ14.2 גם בשיא העומס

אחרי שהמנוע מתחמם , יורדים כבר ל12.5 בקלות רק עם מזגן ותאורת דרך

אם מכניסים עומס מלא (נורות ערפל, חימום בכיסאות, מגבים וכו') המתח מגיע ל12.1 לעיתים.

חייב לציין שלא היה כל שינוי לאחר החלפת האלטרנטור, התופעה נשארה כמו שהי

 

האם הבדיקה נעשתה בסל"ד סרק ??

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)
לפני 39 דקות, מרק10 כתב:

 

האם הבדיקה נעשתה בסל"ד סרק ??

כן הבדיקה נעשתה בסל"ד סרק

אם אני מייצר עומס מלא ומעלה סלד ל2500 / 3000 אז מתח הטעינה עולה ל13.5

אכן מדובר באחד משופץ

מזכיר שוב שבסרק הוא מגיע לפעמים ל12.1 וכשמגיע לרמה כזו אז האוטו מנתק את המדחס מזגן ואז גם נהיה לא נעים ברכב

עריכה אחרונה על ידי elisb
פורסם
לפני 31 דקות, elisb כתב:

כן הבדיקה נעשתה בסל"ד סרק

אם אני מייצר עומס מלא ומעלה סלד ל2500 / 3000 אז מתח הטעינה עולה ל13.5

אכן מדובר באחד משופץ

מזכיר שוב שבסרק הוא מגיע לפעמים ל12.1 וכשמגיע לרמה כזו אז האוטו מנתק את המדחס מזגן ואז גם נהיה לא נעים ברכב

 

בקיצור סע לשלום. האלטרנטור היה תקין וגם עכשיו הוא תקין.

בעתיד תחליף אלטרנטור רק לאחר שמנורת אזהרה בצורת מצבר נדלקת  או/גם מצבר חדש מתרוקן לאחר יום יומים גם אם נוסעים.

הכי חשוב לבצע בדיקה בעזרת ציוד מתקדם כמו סורק תקלות או בודק מצברים אשר יודע גם לבדוק את מערכת הטעינה כמו בקישור המצורף.

 

https://www.boschdiagnostics.com/products/bat-135-battery-tester-integrated-printer

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני שעתיים, מרק10 כתב:

 

בקיצור סע לשלום. האלטרנטור היה תקין וגם עכשיו הוא תקין.

בעתיד תחליף אלטרנטור רק לאחר שמנורת אזהרה בצורת מצבר נדלקת  או/גם מצבר חדש מתרוקן לאחר יום יומים גם אם נוסעים.

הכי חשוב לבצע בדיקה בעזרת ציוד מתקדם כמו סורק תקלות או בודק מצברים אשר יודע גם לבדוק את מערכת הטעינה כמו בקישור המצורף.

 

https://www.boschdiagnostics.com/products/bat-135-battery-tester-integrated-printer

 

 

מה הכל תקין? אם יש עומס חשמלי והרכב מגיע למצב של 12.1 בסרק ומנטרל את המדחס מזגן זה תקין? אפעם לא ראיתי כזה דבר

ישמצב שהמצבר מראה 12.6 אבל בפועל לא מחזיק טעינה מלאה?

פורסם

לא ברור לך שהחלפת סתם?

הרי האוטו לא עשה לך בעיות. הניע בסדר והכל.

אז למה החלפת?

 

"אני מכונאי DIY , עושה הכל לבד - תרגישו חופשי להציע רעיונות"

זה שברולט קרוז שלישית שלך ?

כנראה פשוט רצית להתנסות בהחלפת אלטרנטור כתרגיל לימודי / סקרנות טכנית, ולא בגלל צורך אמיתי.

בהצלחה ובכבוד.

כמו שנאמר: "יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק".

  • אהבתי 3
  • פיתרון
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, elisb כתב:

 

מה הכל תקין? אם יש עומס חשמלי והרכב מגיע למצב של 12.1 בסרק ומנטרל את המדחס מזגן זה תקין? אפעם לא ראיתי כזה דבר

יש מצב שהמצבר מראה 12.6 אבל בפועל לא מחזיק טעינה מלאה ?
- עם הזמן תלמד בפורום עוד הרבה דברים שחשבת שהם צריכים להיות ככה ופתאום תגלה שמה שחשבת לא נכון.

 

בהחלט תקין. האלטרנטור מסוגל לספק רק כ-40 אחוז או פחות מזה מהזרם הנקוב בסל"ד סרק. לכן אם מפעילים מספר צרכנים כבדים בו זמנית.

 

בסל"ד סרק מתח המוצא של האלטרנטור יורד בגלל צריכת זרם גבוהה ועל-מנת לשמור שהמצבר לא התרוקן מחשב הרכב מנתק צרכנים לפי סדר קבוע מראש.

בדרך כלל הצרכן הכבד בזמן הפעלת המזגן הינו המפוח. נסה להפעיל את המזגן כאשר המפוח עובד על מהירות 1 או 2 ולבדוק

מה המתח בסל"ד סרק.

 

ברכבים מסויימים כאשר מחשב ניהול מנוע מזהה צריכת זרם גבוהה אשר גורמת לירידת מתח המוצא של האלטרנטור בסל"ד סרק באופן אוטומטי מחשב הרכב מעלה את סל"ד הסרק מ-680 סיבובים לדקה ל-1000 או 1100 סיבובים לדקה בכדי לשמור על מתח טעינה של לפחות 13.2 וולט או יותר.

 

צירפתי דף נתונים של אלטרנטור המותקן בסובארו ישנה בעל זרם נקוב של 90 אמפר. שים לב לזרם המוצא שמסוגל האלטרנטור לספק כאשר סל"ד המנוע עולה.

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם
בתאריך 5.7.2024 בשעה 19:51, מרק10 כתב:

 

בהחלט תקין. האלטרנטור מסוגל לספק רק כ-40 אחוז או פחות מזה מהזרם הנקוב בסל"ד סרק. לכן אם מפעילים מספר צרכנים כבדים בו זמנית.

 

בסל"ד סרק מתח המוצא של האלטרנטור יורד בגלל צריכת זרם גבוהה ועל-מנת לשמור שהמצבר לא התרוקן מחשב הרכב מנתק צרכנים לפי סדר קבוע מראש.

בדרך כלל הצרכן הכבד בזמן הפעלת המזגן הינו המפוח. נסה להפעיל את המזגן כאשר המפוח עובד על מהירות 1 או 2 ולבדוק

מה המתח בסל"ד סרק.

 

ברכבים מסויימים כאשר מחשב ניהול מנוע מזהה צריכת זרם גבוהה אשר גורמת לירידת מתח המוצא של האלטרנטור בסל"ד סרק באופן אוטומטי מחשב הרכב מעלה את סל"ד הסרק מ-680 סיבובים לדקה ל-1000 או 1100 סיבובים לדקה בכדי לשמור על מתח טעינה של לפחות 13.2 וולט או יותר.

 

צירפתי דף נתונים של אלטרנטור המותקן בסובארו ישנה בעל זרם נקוב של 90 אמפר. שים לב לזרם המוצא שמסוגל האלטרנטור לספק כאשר סל"ד המנוע עולה.

 

Untitled.jpg

 

א. תודה רבה על תגובה מדהימה , מפורטת ומנומקת ! (חבל שלא שאלתי לפני כן הייתי חוסך הרבה כסף :D)

ב. שאלה אחרונה, אני מנסה להבין מה ההבדל בין מנוע קר לחם כי כשהמנוע קר אז המתח נשאר על 14.3 (עם מזגן ותאורת דרך) ורק אחרי כמה דק' שהמנוע מתחמם המתח נופל?

 

פורסם (נערך)
לפני שעה, elisb כתב:

ב. שאלה אחרונה, אני מנסה להבין מה ההבדל בין מנוע קר לחם כי כשהמנוע קר אז המתח נשאר על 14.3 (עם מזגן ותאורת דרך) ורק אחרי כמה דק' שהמנוע מתחמם המתח נופל?

 

יש כמה סיבות והם:

 

1. מתח המוצא של האלטרנטור משתנה בתחום טמפ' מסויים כחלק מתכנון מערכת הטעינה על-מנת לשמור על המצבר בפני התחממות

האלקטרוליט והפיכתו לגז בעיקר בימים חמים האלטרנטור מוריד את מתח המוצא ב-5-10 מיליוולט לכול מעלה מעבר לטמפ' של 25 מעלות צלזיוס כנקודת מוצא.
2. במערכת טעינה חכמה ווסת המתח של האלטרנטור מקבל פיקוד ממחשב ניהול המנוע ומשנה את מתח המוצא בתלות מספר נתונים והם: טמפ', סל"ד המנוע, מתח הקטבים של המצבר והעומס על האלטרנטור.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

כמו כן, מנוע קר עובד בתערובת עשירה וסל"ד גבוה יותר ע"מ להגיע בהקדם לטמפרטורת עבודה. כתוצאה מהסל"ד הגבוה יותר, האלטרנטור עובד בהספק גבוה יותר ואתה רואה מתח גבוה יותר.

עריכה אחרונה על ידי chrono
  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...