Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה נסענו בשנה שעברה (או: כמה שחטנו את הליסינגומטית)


mickbit
שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברץ, אותי לימדו ששוויון מוחלט קיים רק בקומוניזם.

היו מתים.

שיוויון מוחלט קיים רק שלאף אחד אין כלום..

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נמסיס,

קראתי 20 פעמים את החישוב שעשית ואין לי מושג איך הגעת למסקנה שהגעת.

 

לשלם מהנטו == לשלם מכספך, עלות מלאה. כלומר אתה נושא בעלות הליסינג.

עכשיו השאלה מי משלם על הדלק?

אם זה המעסיק, שוב יש פה עיוות, וצריך שהתשלום על הדלק ימוסה, אחרת זו שוב מתנה על חשבון משלם המיסים.

 

החישוב היה עלות הליסינג.

המעסיק משלם על הדלק. אתה רוצה שהעובד ישלם גם על הדלק מהנטו?

אז תן לי להבין, העובד צריך לממן את המעסיק? לנסוע נסיעות עבודה על חשבונו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החישוב היה עלות הליסינג.

המעסיק משלם על הדלק. אתה רוצה שהעובד ישלם גם על הדלק מהנטו?

אז תן לי להבין, העובד צריך לממן את המעסיק? לנסוע נסיעות עבודה על חשבונו?

אתה רציני?

מי מממן את הדלק לעובד שאין לו אפשרות לליסינג?

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובד שאין לו רכב ליסינג בדרך כלל לא נשלח לנסיעות עבודה מחוץ למשרד.

וגם אם כן בצורה חריגה, משלמים לו מונית/אוטובוס/דלק או מה שלא יהיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

m1011409,

שקלתי אם לענות לך, "גיבוב המצאות", זה לא סגנון יאה.

 

אם מעסיק משלם עבורך על X, כאשר X הוא כל דבר שלא קשור ישירות לביצוע העבודה, ומוריד את העלות של X משכר הברוטו, המדינה מפסידה את המס שהיית משלם, על החלק של X במשכורת.

 

X יכול להיות דלק, חשבון טלפון, עלות של גני ילדים או שטיח לסלון שלך.

יש מבין?

רק שבמציאות, הדלק של רכבי הליסינג משולם במלואו.

כלומר, הממשלה מרוויחה במיסים על הדלק מלקוח ליסינג כמו מלקוח פרטי.

החברה שמחזיקה צי רכב, תקבל תמחור טוב יותר לכל ליטר בגלל היתרון הצרכני של קבוצה

וגם הבלעדיות המוענקת לרשת התחנות (פזומט/דלקן/ספידומט וכו').

תצטרף למועדון צרכני או תתאגד עם קבוצה גדולה ותקבל הטבה מהחברות גם אתה.

יותר פשוט, תתדלק בסד"ש/דיסקאונט, תקבל בערך את אותו התמחור.

 

אז למה כתבתי לך מה שכתבתי וכפי שכתבתי?

כפי שהסברתי, טענתך כי הדלק שאותו צורכים לקוחות הליסינג הוא "על חשבון משלם המיסים"

משוללת כל יסוד, ואם כבר אז ההפך הוא הנכון - הממשלה מרוויחה הרבה מאוד כסף מכך שצרכני

הליסינג צורכים הרבה דלק.

 

אפשר לומר הרבה דברים על שוק הליסינג, אבל לומר שמי ש"סוחב אותו על הגב" אלו משלמי המיסים

זוהי דמגוגיה, ושוב ההפך הוא הנכון.

חברת הליסינג משלמת מיסים על הרכבים החדשים אותם קונה, כמו שאתה היית משלם כלקוח פרטי.

הלקוח משלם בנוסף לעלות ההשכרה (שבאה בד"כ במקום העלאה בשכר או ע"ח הקטנה בשכר) במהלך

3 שנים סכום של כ 115,000 ש"ח מיסים למדינה בלבד על שווי שימוש לרכב משפחתי, בנוסף משולמים מיסים כל העת כמובן

על הדלק הנצרך ע"י הלקוחות (מי שמשלם את זה זאת החברה המעסיקה, ובטח לא על חשבונך כ"משלם המיסים").

בנוסף, מושגות מטרות נוספות כמו הורדת גיל הרכבים הממוצע, שיפור ברמת הבטיחות של הרכבים הנעים בכבישים

(בשנים האחרונות רכבי הליסינג מגיעים עם איבזור בטיחותי להבדיל ממה שהיה עם הגטס בזמנו).

 

קח בחשבון גם שלקוח פרטי ברוב המקרים לא קונה רכב חדש כל 3 שנים ולא בטוח שבכלל קונה רכב חדש, כך שביטול

שוק הליסינג יקטין משמעותית את רווחי הממשלה גם בסעיף זה.

 

בפועל, ההפסד של ה X בתיאוריה שלך הוא זניח ביותר לעומת הרווח של הממשלה מכל השרשרת שתיארתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייאשתי באמצע השרשור. שאלה קטנה: אם אני מחזיק רכב של החברה, שנת 2006. לא מחויב בעלות מלבד בשווי השימוש. מס של 21%.

אין לי צורך לעשות בדיקות נכון? זה משתלם בוודאות?

כן, אם אתה מחוייב בשווי שימוש בלבד זה משתלם בוודאות. אלא אם זה רכב שיה פעם יקר והוא בקבוצת רישוי 5-6. אבל לא נראה לי שזה המצב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שבמציאות, הדלק של רכבי הליסינג משולם במלואו.

כלומר, הממשלה מרוויחה במיסים על הדלק מלקוח ליסינג כמו מלקוח פרטי.

החברה שמחזיקה צי רכב, תקבל תמחור טוב יותר לכל ליטר בגלל היתרון הצרכני של קבוצה

וגם הבלעדיות המוענקת לרשת התחנות (פזומט/דלקן/ספידומט וכו').

תצטרף למועדון צרכני או תתאגד עם קבוצה גדולה ותקבל הטבה מהחברות גם אתה.

יותר פשוט, תתדלק בסד"ש/דיסקאונט, תקבל בערך את אותו התמחור.

 

אז למה כתבתי לך מה שכתבתי וכפי שכתבתי?

כפי שהסברתי, טענתך כי הדלק שאותו צורכים לקוחות הליסינג הוא "על חשבון משלם המיסים"

משוללת כל יסוד, ואם כבר אז ההפך הוא הנכון - הממשלה מרוויחה הרבה מאוד כסף מכך שצרכני

הליסינג צורכים הרבה דלק.

 

אפשר לומר הרבה דברים על שוק הליסינג, אבל לומר שמי ש"סוחב אותו על הגב" אלו משלמי המיסים

זוהי דמגוגיה, ושוב ההפך הוא הנכון.

חברת הליסינג משלמת מיסים על הרכבים החדשים אותם קונה, כמו שאתה היית משלם כלקוח פרטי.

הלקוח משלם בנוסף לעלות ההשכרה (שבאה בד"כ במקום העלאה בשכר או ע"ח הקטנה בשכר) במהלך

3 שנים סכום של כ 115,000 ש"ח מיסים למדינה בלבד על שווי שימוש לרכב משפחתי, בנוסף משולמים מיסים כל העת כמובן

על הדלק הנצרך ע"י הלקוחות (מי שמשלם את זה זאת החברה המעסיקה, ובטח לא על חשבונך כ"משלם המיסים").

בנוסף, מושגות מטרות נוספות כמו הורדת גיל הרכבים הממוצע, שיפור ברמת הבטיחות של הרכבים הנעים בכבישים

(בשנים האחרונות רכבי הליסינג מגיעים עם איבזור בטיחותי להבדיל ממה שהיה עם הגטס בזמנו).

 

קח בחשבון גם שלקוח פרטי ברוב המקרים לא קונה רכב חדש כל 3 שנים ולא בטוח שבכלל קונה רכב חדש, כך שביטול

שוק הליסינג יקטין משמעותית את רווחי הממשלה גם בסעיף זה.

 

בפועל, ההפסד של ה X בתיאוריה שלך הוא זניח ביותר לעומת הרווח של הממשלה מכל השרשרת שתיארתי.

 

^^

עם זה אני לא בהכרח מסכים. למשל, המע"מ שנגבה הוא מע"מ מופחת על סכומים נמוכים יותר, וממילא ניתן לקזז חלק מהמע"מ הזה.

בנוסף לכך, כאשר אתה קונה דלק על חשבונך, שילמת מיסים פעמיים. פעם אחת מס הכנסה וכיוצא בזה, ופעם שנייה את המיסים על הדלק.

כאשר החברה קונה את הדלק עבורך, אם זה מעבר לחלק "ששילמת" עליו בעלות הליסינג ושווי המס, המדינה מקבל רק את המיסוי על הדלק שגם הוא מעט מופחת בגלל המחיר הנמוך יותר, ולא מקבלת עליו מס הכנסה תחילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמסיס,

לא מדובר על מי שהתפקיד שלו כולל נסיעות. רוב נהגי הליסינג נוסעים לעבודה וחזרה ברכב. שאר הנסיעות הן פרטיות.

 

m,

"רק שבמציאות, הדלק של רכבי הליסינג משולם במלואו.



כלומר, הממשלה מרוויחה במיסים על הדלק מלקוח ליסינג כמו מלקוח פרטי."

 

לא נכון.

העניין הוא לא המיסוי על הדלק.

עובד שמשלם על דלק מכספו, עושה זאת לאחר ששילם מס הכנסה!

זה הכסף שנגרע מקופת המדינה.

 

עזוב דלק.

בוא נגיד שהמעסיק אומר לך: "כמה אתה משלם על קניות בסופר בחודש? 2000 ש"ח? מעכשיו אני אקנה עבורך בסופר ב2000 ואוריד לך 1900 ש"ח מהברוטו."

משתלם למעסיק, משתלם לך.

רק המדינה מפסידה מס שולי על 2000 ש"ח.

מובן?

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שחושב שהליסינג התפעולי המציא את שיטת "נדפוק את מס הכנסה" טועה.

בסוף שנות ה 60' החליטו שלטונות המס שמכונית סטיישן ללא חלונות ומושבים מאחור, כלומר אטומה, תהייה מוכרת לצרכי מס.

אלפי מכוניות סטיישן נקנו על ידי עצמאים, ואלו פתחו להן חלונות בארץ, התקינו ספסל אחורי, והרי לכם מכונית פרטית לכל דבר, כשכל ההוצאות מוכרות.

לאחר שעלו שלטונות המס על התעלול, בוטלה ההכרה במכוניות אלו ונותרה רק לטנדרים.

כך עלו לכביש אלפי טנדרים, בעיקר סוסיתא ופיג'ו 404, נוספו ארגזי פח ובהם מושבים אורכיים.

קצת פחות נוח מהסטיישן, אבך עדיין דופקים את מס הכנסה.

ב 78' הגיע לארץ השברולט אל קמינו והוכר אף הוא כטנדר לכל דבר, די הגיוני.

גם כאן הפגין הראש היהודי יצירתיות אין סוף, וארגזו האחורי של האל קמינו כוסה בארגז פיברגלאס נמוך, בגובה המכונית, הפח שמפריד בין הארגז לתא הנוסעים הוסר, נוסף מושב אחורי, ובעצם נוצרה מין מאליבו סטיישן, רק מוכרת לצרכי מס.

האל קמינו הפך ללהיט היסטרי, ואין פלא.

מה רע לנסוע במכונית אמריקאית נוחה וממוזגת, עם הגה כוח וחלונות חשמל, והכל על חשבון הברון ?

הגדילו לעשות גרסאות התא הכפול, שפותח בארץ כמובן, מה שהפך אותה למכונית פרטית לכל דבר.

כאן המחוקק היה זריז יחסית, וכבר בתחילת שנת 80' איבדו האל קמינו, ג'ימי ודומיו את ההכרה, וזכו לכבוד לא מבוטל כשהמחוקק היתייחס אליהם ישירות.

וכך עמישראל חזר לטנדרים, רק הפעם לסובארו בעיקר.

עד שהגיעו הטנדרונים הקטנים - פיאט פיורינו ורנו אקספרס.

אלו הוכרו כמיסחריות, על כל המשתמע מכך, ורק במבחן הרישוי השנתי היה צריך להתקין את רשת הפלסטיק המפרידה בין תא הנוסעים לכאילו תא המטען..

פלח שוק גדול זה החזיק מעמד לא מעט שנים, עד שבתחילת שנות ה 2000 גם כאן נגמרה החגיגה.

בתווך היו המסחריות האחודות שזכו אף הן להכרה, רק שחוייבו בגובה מינימאלי של 1.78 מטר.

מה עשו יבואני מאזדה שהתברר להם שה MPV מעט נמוכה מידי ?

דרשו מהיצרן להרכיב לה את מערכת המיתלים של דגם ה 4X4, וכך הגיעה ה MPV לגובה המיוחל, ולכן הפכה ללהיט מכירות.

גם ה SUV הראשונים שהגיעו לארץ הוכרו כמיסחריות, אך כאן חוסלה החגיגה בעודה באיבה.

היום רק מסחריות מעל 4 טון מוכרות במלואן לצרכי מס, זהו נגמרה הקראחנה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^

עם זה אני לא בהכרח מסכים. למשל, המע"מ שנגבה הוא מע"מ מופחת על סכומים נמוכים יותר, וממילא ניתן לקזז חלק מהמע"מ הזה.

בנוסף לכך, כאשר אתה קונה דלק על חשבונך, שילמת מיסים פעמיים. פעם אחת מס הכנסה וכיוצא בזה, ופעם שנייה את המיסים על הדלק.

כאשר החברה קונה את הדלק עבורך, אם זה מעבר לחלק "ששילמת" עליו בעלות הליסינג ושווי המס, המדינה מקבל רק את המיסוי על הדלק שגם הוא מעט מופחת בגלל המחיר הנמוך יותר, ולא מקבלת עליו מס הכנסה תחילה.

תרשה לי לומר, נו באמת...

המחיר המופחת הוא מחיר דומה למחיר שמקבל מי שמתדלק בתחנות מוזלות,

בתלות כמובן בכושר המיקוח של החברה בה הוא עובד.

אתה יודע מה? הלכת לקנות בשופרסל דיל ולא בשופרסל שלי, אתה לא בסדר שתדע לך! קנית

את אותה הסל בפחות כסף מאשר השכן שלך מחוסר הרכב ועשית את זה על חשבון משלם המיסים

שכן אם היית קונה את אותו הסל ביותר יקר היית משלם יותר מס, לא כך?

 

בשביל לגלם את ה"הפסד" של המדינה משלמים שווי שימוש=מס לממשלה בלבד, לא לחברת הליסינג.

כלומר, במס הלא מבוטל אותו גובה הממשלה בכל חודש בחודשו מלקוחות הליסינג היא מגלמת את ההפסד

שלה ע"י שווי ההטבה.

 

נמסיס,

לא מדובר על מי שהתפקיד שלו כולל נסיעות. רוב נהגי הליסינג נוסעים לעבודה וחזרה ברכב. שאר הנסיעות הן פרטיות.

 

m,

"רק שבמציאות, הדלק של רכבי הליסינג משולם במלואו.



כלומר, הממשלה מרוויחה במיסים על הדלק מלקוח ליסינג כמו מלקוח פרטי."

 

לא נכון.

העניין הוא לא המיסוי על הדלק.

עובד שמשלם על דלק מכספו, עושה זאת לאחר ששילם מס הכנסה!

זה הכסף שנגרע מקופת המדינה.

 

עזוב דלק.

בוא נגיד שהמעסיק אומר לך: "כמה אתה משלם על קניות בסופר בחודש? 2000 ש"ח? מעכשיו אני אקנה עבורך בסופר ב2000 ואוריד לך 1900 ש"ח מהברוטו."

משתלם למעסיק, משתלם לך.

רק המדינה מפסידה מס שולי על 2000 ש"ח.

מובן?

בדיוק בשביל זה הממשלה קבעה מה משתלם לה ומה לא.

תתקל בקשיים אם תרצה לעשות את ה"קומבינה" על האוכל בצורה כשרה.

 

לעומת זאת בליסינג, הממשלה מעוניינת בכך ומרוויחה על כך יפה מאוד ומפצה על ההפסד הזניח

של ההפרש למס ע"י גביית מס שווי שימוש גבוה לכל הדעות.

 

אני מבין את קו המחשבה של שניכם, לעניות דעתי מדובר בצרות עין בלבד, שכן מה שבטוח שהממשלה

ומשלם המיסים הם לא אלו היוצאים מופסדים מכך.

 

אם נחזור רגע לתחילת ההודעה בה הוצגו הנתונים, נהג ליסינג ממוצע נוסע ב 15,000 ק"מ יותר בשנה מנהג

רכב פרטי, מה שמהווה הכנסה יתרה נוספת בעבור הממשלה (עוד דלק, עוד דוחות וכן הלאה).

 

----

תצאו מהסרט שפה זה שוויון כמו בקומוניזם, כי זה ממש לא המצב - וטוב שכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין את קו המחשבה של שניכם, לעניות דעתי מדובר בצרות עין בלבד, שכן מה שבטוח שהממשלה

ומשלם המיסים הם לא אלו היוצאים מופסדים מכך.

אתה לא מבין את קו המחשבה...

ואם אתה חושב שמדובר בצרות עין, פספסת את העובדה שציינתי, שגם אני נוסע בליסינג.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את קו המחשבה שלכם, שהממשלה מפסידה שכן היא גובה מיסים מהמשכורת מסכום מופחת

מכיוון שהיא גובה את מס שווי השימוש מהברוטו ואז המשכורת למס (וגם לתנאים אגב) נמוכה יותר.

בפועל, הנושא "מתומחר" כך שהממשלה יוצאת מרווחת בגדול מהסיפור הזה, בטח ובטח לאחר שהעלו

את מס שווי השימוש לכמעט 2.5% משווי הרכב כחדש למשך כל התקופה.

 

שוב, כדי להדגיש, ה"הפסד" המדובר הוא זניח לעומת הרווח של הממשלה מקבוצת מחזיקי רכבי הליסינג.

 

הממשלה לא מנסה "לסגור" את שוק הליסינג, היא מנסה למתוח את החבל כמה שיותר כך שמצד אחד היא תרוויח

ממנו כמה שיותר ומצד שני לא תיהיה עזיבה המונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העלאת שווי השימוש, רק שינתה את נק' שיווי המשקל שממנו הליסינג משתלם לעובד.

הממשלה לא יוצאת מרוויחה בגדול, כי אם הליסינג לא היה קיים, אנשים היו מחזיקים ברכב פרטי ומשלמים על דלק מכיסם.

 

העניין הוא לא רק הרווח של הממשלה, אלא חוסר השיוויון בין המועסקים.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחפש שיוויון בין מועסקים זה כמו לחפש אהבה בבית זונות.

בזה אני כבר לא ממש מבין, אז אקבל את הדעה של בעל הנסיון :wink:

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...