Jump to content

Shay Fishman

  • הודעות

    148
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    סיאט איביזה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Shay Fishman

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

46

מוניטין

  1. האמת שקראתי על לא מעט באגים (מכל מיני סוגים) בממשק המשתמש החדש של vag. (בעיקר על גולף, אוקטביה, לאון, והפורמנטור). אישית לא הייתי מתרגש אם זה חלף אחרי הנעה מחדש, אבל כן הייתי עוקב כדי לראות שהתופעות לא חוזרות בעתיד באופן קבוע.
  2. אני נתקלתי ביועץ שירות שדחף לי פילטר שמן ,אוויר תוצרת סין, ושביקשתי ממנו שאני רוצה חלפים מקוריים הוא לא הבין מה אני רוצה ממנו, ובסוף הוא אמר שכולם אותו דבר ואין חשיבות למותג\ייצור של החלפים. ושכולם שמים תחלפי סיני אז שגם אני אשים..🤔🤦‍♂️
  3. אני עם dsg שהאמת אני כמעט לא מתערב לו בבחירת ההילוך , אבל בירידות מאוד תלולות אני עובר למוד ידני. על סלד יחסית גבוה , סביב ה4000, רק באזור הזה מרגישים קצת את בלימת המנוע. שוב כפי שצויין פה בשרשור , מנוע טורבו קטן..
  4. האופציה הכי טובה לדעתי היא לפתוח את אופצית הפול לינק של סיאט ,שתיתן גישה לacp/aa . משום מה היבואן החליט לנעול את האפשרות הזו בגירסת הסטייל והיא זמינה מהיבואן רק ברמת גימור fr. לכן צריך לעשות אקטיבציה למערכת ולאפשר אותה. אומנם המחיר לא זול סביב 1500₪ אם אני לא טועה , אבל זה בטוח יעבוד הרבה יותר טוב מאשר להתקין מודל אנדרואיד סיני כלשהו .
  5. כנראה שיש פער מאוד גדול בין הרכבים /המוסכים המורשים של היבואן אני עשיתי טיפול שנתי ראשון לאיביזה, שילמתי על הטיפול 585 ש"ח שכלל פילטר שמן מקורי+ שמן מנוע קרסטול אדג' שאני ביקשתי להשתמש בו. ברור שאם הייתי קונה את החלפים לבד הייתי חוסך לפחות 40% במחיר, אם אני זוכר נכון 4 ליטר שמן עלה 230 ש"ח במוסך, אצלי נכנס בדיוק 4 ליטר שמן. לדעתי המחיר שאני שילמתי סביר למורשה יבואן . לדוגמה קרובת משפחה שילמה על טיפול קטן לספייס סטאר 800 ש"ח.
  6. https://www.justmotor.co.il/product/נוזל-כביסה-למטליות-מיקרופייבר-chemical-guys-microfiber-wash-0 אני משתמש בזה
  7. קודם כל תתחדש, ותהנה זה הכי חשוב, הרכב נראה מעולה וגם די נדיר בארץ. (הevo) ובכלל גיר ידני ויותר כוח נשמע ממש כיף😀 לגבי ההתנעה , אני חושב שאני מבין את הכוונה שלך. לדוגמה גם אצלי (ובכלל בכל הרכבים) נניח אחרי לילה שלם שהרכב עמד, שאני מניע בבוקר יש רעש בהנעה קרה, שנעלם אחרי כמה שניות, ברגע שהסל"ד מתייצב על סרק, אני חושב שאצלי זה יותר בולט בגלל שהמנוע בעל שלושה צילינדרים. או שלא הבנתי נכון.. צריכת הדלק שאתה מקבל לדעתי מעולה, במיוחד אם לוקחים בחשבון שהרכב שלך חזק יותר ב35 כ"ס , ועם יתרון של 25% במומנט. דרך אגב מנועי הטורבו ידועים בכך שתוואי הנסיעה מאוד משפיע עליהם , מבחינת צריכת הדלק.
  8. תודה. לגבי המראות השחורות זה חלק מרמת האבזור fr, ולדעתי אין אפשרות להזמין את המראות בצבע הרכב. ברמת הגימור סטייל האמצעית , מקבלים מראות בצבע הרכב . אני דווקא אהבתי את השילוב של הצבע השחור עם הצבע הלבן של הרכב. במראות הצד, במסגרת של פנסי הערפל מקדימה, ובזכוכית של גג השמש .
  9. האמת שלא בדקתי לגבי הטיימינג זה עוד רחוק מבחינתי, אני צריך להסתכל בספר הטיפולים. אבל אני משער שזה 6 שנים או 90k km. לגבי מחיר הטיפולים , לדעתי המחיר סביר ביחס למוסך מורשה יבואן , כמובן שהמחיר שלעצמו מעט מוגזם. יהיה מעניין לראות מה יקרה בטיפולים הבאים.
  10. תודה , כיף לקרוא. בדגם הזה יש רצועה , למעשה אם אני זוכר נכון (יכול להיות שאני טועה) בשנים האחרונות vag זנחו את השרשרת, וכל המנועים החדשים מהשנים האחרונות מגיעים עם רצועה. צריכת הדלק הממוצעת, היא על על פי חישוב ידני במשאבה. אגב מהניסיון שלי מחשב הדרך די מדויק .
  11. לפני 5 דקות, Shay Fishman כתב: אז אחרי שעברה שנה עם קצת יותר מ8,000 ק"מ וכאחד שמאוד אוהב לקרוא סיכומים מהסוג הזה, החלטתי לכתוב גם אחד על הרכב שלי נתחיל מהרכב עצמו, אישית מאוד התחברתי לעיצוב החיצוני של הרכב. במיוחד בfr שמשדר הופעה קצת שונה, מהגרסאות הפחות מאובזרות. פחות אהבתי את יציאות הדמה של "האגזוזים" הייתי מעדיף פתח פליטה מעוצב שבאמת קיים, ולא סתם פייק. עיצוב הפנים מרגיש קצת מיושן, בכל זאת הדגם משנת 2017. אבל בfr בנוסף לאבזור המכובד יחסית. מקבלים גם קצת נגיעות של דמוי עור, עם תפרים אדומים, תקרה שחורה, ותאורת אווירה ,שמשפרים קצת את התחושה בתא הנוסעים. איכות החומרים ממוצעת ביחס לקטגוריה, והחומרים בתא לא מתקרבים לקליאו לדוגמה, הפלסטיק נוקשה ברובו, אבל לפחות איפה שהידיים נוגעות בדרך כלל יש חומרים טובים. קצת מוזר לי שסיאט לקחו צעד אחורה בקטע הזה ביחס לאיביזה הקודמת , אבל זה מה שיש. מבחינת הנדסת האנוש, הכל דומה מאוד לשאר רכבי vag וקל מאוד לתפעול , לחיוב אציין את מערכת המולטימדיה . גם הסאונד שהיא מפיקה די טוב ביחס למערכת שמע מקורית, ואת המושבים שממש נוחים ותומכים. בנסיעה: מנוע ה-1 ליטר טורבו המוכר של ואג, עם 115 כ"ס, וקצת יותר מ20 קג"מ , בשידוך לגיר dsg7 (dq200). השילוב של המנוע הזה ביחד עם המשקל הקל יחסית של האיביזה , עובד מעולה , ומספק אותי מבחינת כוח. הרכב די זריז , עקיפות ועליות מתבצעות בקלות , ונדירות הפעמים שעברתי את ה4,000 סל"ד בהאצות. המנוע גמיש, אך בסל"ד גבוה מרגישים שנגמר לו האוויר. הגיר מאוד יעיל בהורדת הכוח , הוא חלק ומהיר. בעיקר במצב s של הגיר, ובמוד הידני. השילוב של המנוע עם הגיר מעולה, והשניים עובדים ממש יפה ביחד, בצורה שמעלה חיוך. השילוב הזה יעיל גם בתחנת הדלק, וצריכת הדלק מעולה. אין שום בעיה להגיע ל-20 ק"מ לליטר בשיוט נינוח, הצריכה הממוצעת אגב היא סביב 15-16 ק"מ לליטר. מבחינת נוחות הנסיעה, הרכב בגרסת הfr די קשיח, בעיקר בעיר, בזכות\בגלל הצמיגים המופרכים בגודל של 215/45/17 . אבל לקשיחות הזו יש גם צד חיובי, הרכב מאוד יציב ומרגיש מאוד בטוח גם בסיבובים. בידוד הרעשים, די מוצלח רעשי הרוח יחסית חלשים, ונשמעים בעיקר החל מ100 קמ"ש אבל רעשי הכביש די מורגשים בעיקר בכביש משובש שוב כנראה באשמת הצמיגים. בשיוט המנוע מסתובב בסל"ד נמוך וכיף מאוד לשייט ברכב, בכלל המנוע מאוד שקט. במיוחד לאור העובדה שנזכרים שמדובר במנוע בעל 3 צילינדרים, בסרק אין שום זכר לרעידות המפורסמות של מנועי ה3 צילינדרים . החיסרון הכי גדול של הרכב נכון להיום, (ייפתר במתיחת הפנים שתגיע בקרוב) הוא בתחום הבטיחות. לדעתי רכב שמגיע עם מובילאיי בשנים האלה זה ביזיון. נגיד שהשלמתי עם זה שאין תיקון , אבל אין אפילו התראה לסטייה מנתיב , לא לעניין סיאט! מה שכן מערכות הבטיחות שישנן עובדות מעולה, את הבלימה האוטונומית יצאה לי לחוות פעם אחת. לדעתי הייתי מספיק לבלום, אבל טוב שהיא פעלה. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מעולה ונוחה מאוד בכבישים בין עירוניים ובפקק, החיסרון שלה שהיא לא מסוגלת להתחיל נסיעה לבד , וצריך להפעיל אותה מחדש אחרי עצירה. מבחינת אחזקה, אין יותר מידי, דלק, ביטוח יחסית יקר לסגמנט. והוצאות פינוק על מוצרי דיטיילינג ושטיפה, זה העיקר. טיפול ראשון שנתי, (במוסך מורשה יבואן) שכלל פילטר שמן מקורי ושמן של קסטרול עלה כ-585 ש"ח. האם הייתי קונה את אותו רכב שוב נכון להיום? סביר להניח שכן, אבל אחרי מתיחת הפנים. שתקבל את יתר מערכות הבטיחות, וכנראה שגם תגיע בגרסת ה-dsg1.5 , שהגיעה לאחרונה, שהופכת את האיביזה לסופר מיני "חמימה". נכון להיום בדגם שלפני מתיחת הפנים, תוספת המחיר בין שני המנועים זניחה, ולא מצדיקה את הבחירה במנוע הקטן (החזק יחסית שלעצמו) בנוסף הייתי פוזל לכיוון הפוקס st line שעל הנייר מציעה vfm נהדר. לסיכום: אני מאוד מרוצה מהרכב. הוא עונה על הצרכים שלי באופן משביע רצון, ולדעתי האיביזה הרוויחה ביושר את מקומה, שהוא להיות בין הסופר מיני המובילות. נעדכן שוב בשנה הבאה, בינתיים מוזמנים לשאול שאלות... תודה שי.
  12. אני מצאתי את הביסט גם ב80 ש"ח, האקסטרים באותה חנות עלה 60 אז ברור שלקנות את הביסט באריזה של ליטר השתלם יותר. שוב אני ממש לא מרבה להשתמש בו על הרכב שלי, כי ברוב המקרים אין לי צורך, אני מקפיד מאוד על ניקוי תדיר של הרכב. השתמשתי בחומר לצורך חידוש ג'אנטים של בן משפחה , על רכב יד שנייה שהג'אנט שלו היה במצב מזעזע, והחומר באמת עשה עבודה טובה, לדעתי יותר מהאקסטרים .
  13. לגבי ניקוי ג'אנטים: אם יש הרבה אבק בלמים על הג'אנט . (זה לא קורה הרבה, אני משתדל לשטוף את הרכב אחת לשבועיים לפחות.) בשלב הראשון , אני משתמש בחומר לניקוי ג'אנטים החדש של סונקס : https://www.autostore.co.il/product/מנקה-חישוקים- sonax-the-beast/ מרסס, ונותן לו "לעבוד" 2-3 דק' ומסיר עם לחץ מים את החומר, לאחר מכן אני לוקח דלי נפרד שהוא רק לגלגלים , וממלא בו מים וסבון לרכב . ומשתמש במברשת הזו: https://www.autostore.co.il/product/מברשת-לחישוקים-ez-detail/. ובכפפת מיקרופייבר שמיועדת רק לג'אנטים. לגבי המברשת היא ממש נוחה , אפשר לכופף אותה, והיא מגיעה לכל מקום בג'אנט. אחרי התהליך שוטף שוב בלחץ מים ומייבש את הג'אנט עם מגבת מיקרופייבר, ומפוח. עוד טיפ שאני יכול לתת מעבר לתחזוקה נכונה וניקוי תדיר, זה למרוח אוטם שהוא מיועד לג'אנטים, זה מפחית משמעותית את אבק הבלמים , שנדבק לג'אנט. לגבי לחץ האוויר בצמיגים , במקרה אני בעל אותו רכב . לפי המדבקה של יצרן הרכב, יש שני לחצי אוויר לעומס נמוך. 1. יותר מכוון לחיסכון בדלק שהלחץ הנדרש הוא: 38 קדימה, 35 אחורה. (*psi) 2. לחץ נמוך יותר שהוא מכוון יותר לנוחות על חשבון צריכת הדלק ושחיקת הצמיג שהוא, 33 קדימה ,31 אחורה. (*psi) אני אישית בחרתי בלחץ הנמוך מבין השניים, בלחץ הגבוה לדעתי הרכב נוקשה מידי, בעיקר בנסיעה עירונית.
  14. פוליש לפלסטיק אמור לעזור , לדוגמה :https://www.autostore.co.il/product/פוליש-נוזלי-לפלסטיק-meguiar-s-plastx-html/
  15. אני אישית משתמש במפוח קטן, כדי להוציא את המים מכל מיני חריצים ומקומות שקשה להגיע אליהם. אם הרכב מוגן עם אוטם צבע\ הצבע הידרופובי, המפוח מאוד מקל על הייבוש ואני מייבש את הרכב כמעט ללא מגע . (מצמצם שריטות)
×
×
  • תוכן חדש...