Jump to content

MiG

  • פרסום הודעות

    88
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

11 נייטרלי

אודות MiG

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. פה אני חייב להסכים עם הלפרין: סטודנט תפרן הוא סטודנט תפרן. הוא יכול להסתדר עם כל בעיה בסכומים נמוכים. מי שמכניס 40 אש"ח בחודש בדרך כלל מחוייב לעוד הרבה הוצאות ודברים שהם חלק מרמת החיים שלו שבלעדיהם הוא לא יכול - סטודנטים זה אחרת. אני מאמין בתפיסה של לחשב קדימה כמה שאפשר אבל יש גם מקומות ותקופות בחיים שאפשר וצריך לנתק אותם, וזה כנראה עניין של גיל ותפיסה. אין צורך להתווכח על זה. עריכה: סטינו לגמרי מנושא השרשור.
  2. פעם חכם סיני אמר לי פתגם סיני עתיק: כששני טכניוניסטיים מתווכחים בינהם, רק טכניוניסט שלישי יפתור את הבעיה. זה אפילו נשמע אמין כי היום לטכניון יש גם סניף בגוואנדונג, אבל בואו נשאיר את המשפט הזה מחוץ לעצם העניין. הויכוח הזה הוא הוא די חסר משמעות, כי הוא מתווכח על צורת ניהול חשבונות בשיטת המזומן או בשיטה הצוברת. ספריאל טוען שעל אדם כסטודנט להתנהל בצורה הצוברת. משמע, אם יש בבעלותך רכב שעלותו 70 אש"ח בתחילת התואר ובסוף התואר השווי שלו פוחת ל40 אש"ח - עלות הרכב במהלך התואר היא 30 אש"ח, וזה ההוצאה שלך. לעומתו, הלפרין טוען כי סטודנט בהגדרתו מתנהל בשיטת המזומן - מה שיש לי בבנק, זה מה שיש לי ועם זה אני קונה. ברגע ששילמתי כסף על רכב, אני לא רואה יותר את ירידת הערך שלו. ביום שבו הוא יזדקק לרכב חדש, הוא ישקול הוספה של כסף על בסיס המאזן שלו בבנק באותו יום. בסופו של יום, בין כך ובין כך, השורה הסופית בבנק תשאר זהה והרכב יאבד בדיוק אותו שווי. אלה 2 דרכים לתאר אותו דבר; זה הסיבה שזה חסר משמעות.
  3. MiG

    נסח טאבו והסדרי חניות

    - למיטב ידיעתי בטאבו רשומות ההצמדות אבל לא מצורף תשריט. - היום מזמינים את התשריט באינטרנט ומקבלים אותו במייל תוך זמן קצר. מתו הדיסקים. - המדינה קוראת לזה תשריט, אז זה תשריט [emoji2371]
  4. MiG

    נסח טאבו והסדרי חניות

    בתשריט של מסמכי הבית המשותף מסומן בצבע איזה שטחים צמודים לכל דירה. שטח זיקת הנאה לטאבו יכול להיות סעיף בתקנון המשותף שגם תקבל כחלק מהחבילה. בקיצור, אני חושב שזה יפתור לך את הספקות
  5. MiG

    נסח טאבו והסדרי חניות

    https://fileextractor.justice.gov.il/tabu הזמנת מסמכי בית משותף באתר משרד המשפטים. מגיע עם התשריט והתקנון. על נסח טאבו תצטרך להוסיף עוד כמה עשרות שקלים, אבל הוא מונפק בהתאם לתת חלקה (דירה) ולא לפי החלקה (הבית המשותף)
  6. כמה הערות לפוסט של ידידנו ספריאל, שמדגיש את הנקודות הרלוונטיות ברכישת דירה מקבלן: 1. החוק בנוגע לתשלום עו״ד מטעם הקבלן השתנה. שר המשפטים הגדיר ששכר הטרחה המקס׳ עבור עו״ד של הקבלן הוא 5000 ש״ח + מע״מ והוא נגבה ישירות ע״י עו״ד. כל דרישה של גבייה נוספת בהקשר של רישום בטאבו שמתבצעת ע״י הקבלן היא עברה על החוק. (להרחבה, ניתן לעיין בחוק מכר (דירות). זה חוק שקבלנים לא אוהבים ומנצלים את חוסר הידע בנושא כדי לבצע שיטות מצליח) 2. כשאתה רוכש דירה ומבקש עליה משכנתא, הבנק שולח שמאי כדי להעריך את עלות הנכס לצרכי הבנק. השמאי מעריך את הנכס על הצד הנשכני, משמע הוא יכתוב עליו ערך נמוך כי הבנק לאחר מכן יגדיר מה ״אחוז המימון״ שאתה מבקש על הנכס הנרכש מתוך המספר שהשמאי נותן. ככל שהמספר יותר נמוך, ככה הבנק בטוח יותר. במקרה של רכישת דירה מקבלן, הבנק לא שולח שמאי ומגדיר את ערך הנכס כעלות הרכישה שלו. עד פה הדברים הטובים [emoji23] 3. כשאתה קונה דירה מקבלן אתה יודע לאן אתה נכנס אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. אתן כמה דוגמאות: - החוק מגדיר מועדי תשלום על הדירה. נניח, אם הקבלן סיים את הטיח בקומה שלך אתה צריך לשלם X אחוזים מתוך מחיר הדירה. אם בפועל הקבלן עשה לך טובה ודחה לך את מועד התשלום, בגלל שלדוגמא אתה מקבל את הכסף ממכירת הדירה שלך במנות ואתה משלם לקבלן באותם מנות, החוב שלך מוצמד למדד תשומת הבניה. שלא כמו מדד המחירים לצרכן, מדד תשומת הבנייה זז תמיד כלפי מעלה והחוב שלך תופח באלפי שקלים לחודש (תלוי מה גובה החוב שלך). - מועד המסירה של דירת קבלן הוא סימן שאלה אחד גדול. הקבלן ינסה לכתוב לך את המועד הכי מאוחר שאפשר על החוזה, חוק מכר דירות מגדיר שעד חודשיים איחור הקבלן לא חייב לך אגורה. סוד קטן הוא שגם אחרי חודשיים הקבלן לא ישוש וישמח לשלם לך את גובה הפיצוי לפי החוק וזה דבר שמגיע לבתי משפט לתביעות קטנות השכם והערב. משמע, אתה חותם על חוזה עם קבלן ולא יודע מתי בפועל תמסור לך הדירה. יש מצב שתצטרך למסור את הדירה שאתה גר בה עכשיו ועדיין לא יהיה לך לאן לעבור, ואז תצטרך להשתמש בפיצוי של הקבלן כדי לשכור דירה אחרת ביינתים (ולמעשה תצטרך לבצע מעבר דירה פעמיים: פעם אחת לדירה הזמנית, ופעם אחת לדירה שקנית( - כשתקבל את הדירה אחרי שיאשרו לקבלן טופס 4, תקבל ״סגירת חשבון״. פתאום תקבל חיוב של 5000 שקל על זה שהקבלן חיבר לך את הדירה למים וחשמל, תחוייב על ההצמדות שהזכרתי קודם, בקיצור - תחוייב על מה שרק אפשר. אה, ואין לך חיבור גז. רוצה גז? תשלם עוד 1500 שקל. הקרנבל הזה לא נגמר כל כך מהר. - אחרי שתחתום את החוזה על הקבלן, יפנו אותך ל״מתאם/ת שינויים״. התפקיד של מתאם השינויים - לעשוק אותך כמה שאפשר. כל נגיעה שתרצה לבצע בדירה תעלה לך החל מאלפי שקלים עד עשרות אלפי שקלים. מטבח מקבלן? היום זה עלבון. הקבלן יפנה אותך לחברת מטבחים שתתן לך ״זיכוי״ של 5-10 אש״ח ותדאג לחייב אותך נהדר על כל ״שדרוג״ שתעשה. אה, ואל תשכח את השיש. והקרמיקה בשירותים? מה, שמת כל כך כסף על הדירה ולא תשקיע עוד קצת כדי שיהיה יפה? - מזגן? נהדר. רוצה לשים מזגן לפני טופס 4 וקבלת הדירה? לקבלן יש איש מיזוג שידע לתת לך הצעות מחיר גבוהות ולהתחלק ברווחים עם הקבלן. לא רוצה לשים מזגן עם איש המיזוג של הקבלן? תקבל את הדירה, שים את הרהיטים שלך שם ואז תשפוך עליהם הרים של אבק. או שתדחה עוד את מעבר הדירה שלך לדירה החדשה. בין כך ובין, עם פחות מ10 אש״ח לא תצא. במקרה שלי זה היה באיזור 20-30 אש״ח. - וכן הלאה. בזמנו חשבתי לכתוב בלוג במקביל למכירה ולקנייה שעשיתי כדי להשאיר את המידע הזה ברשת. בסוף לא עשיתי את זה. בקיצור, בדירה מקבלן יש יתרונות והרבה חסרונות. צריך לדעת לשקול גם אותם.
  7. או-אה. פתחת תיבת פנדורה. סביר להניח שאני אחזור ואדגיש חלק מהדברים שכבר כתבו לך, אבל אתן את השנקל על העולם הזה. הניסיון שלי מגיע מתוך רכישה וקנייה לפני 2-3 שנים. 4 דברים יש לי לומר בנושא: 1. קנייה ומכירה של דירה עולים הרבה כסף, לרוב מאות אש״ח. ההפרש לא נובע רק מהפרש ערכי הדירות (שגם הוא לא מדע מדוייק) אלא גם מכל ההוצאות הנלוות שהתהליך גורר. תחשוב על זה כמו חתונה: אתה משלם לאולם, ואז כל אנשי המקצוע בתחומים מסביב רואים שיש לך כסף לשפוך ובאים לרושש אותך. במקום להקה, יש לך עורך דין. במקום מעצבת אולם, יש לך שמאי של הבנק ועמלת פתיחת תיק משכנתא. אתה גם לעולם לא תהיה מרוצה מהדירה שעברת אליה, ותרצה לבצע שינוי פה ושינוי שם. ואל תשכח את האגרות שהעירייה תמציא מהאוויר בזמן מכירת הדירה. וזה בהנחה שאתה קונה דירה משומשת. אם זו דירה חדשה יש לך עוד סיוט שלם. למעשה, התהליך עולה הרבה יותר כסף ממה שאתה צופה כאדם ללא ניסיון. לשם כך, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להסתכל על המסוגלות הכלכלית: אתה צריך ללמוד את המחירים באיזור שלך (דרך מדלן, דרך פרסומים של מתווכים, דרך עסקאות שנחתמו בפועל) ואת המחיר המשוערך של מה שאתה רוצה לקנות (״תקציב״). במקביל, אתה צריך להבין מה היכולת של אמא שלך לקחת משכנתא ומה יהיה הסכום ותקופת הזמן ההגיוניים להתחייב אליהם. אחרי שתבין מה היכולת הכלכלית ההגיונית המקסימלית, תפחית 100-150 אש״ח ותראה אם כל המשוואה עדיין נראית הגיונית. אם זה לא מסתדר, כדאי לחשוב מחדש על התקציב. 2. רצון למכור. כמה טריוויאלי שאתה חושב שזה, ככה זה לא. אני בתמימותי חשבתי שהקונה צריך רצון לקנות יחד עם הכסף הדרוש, וזהו. מסתבר הישראלי לא מתייחס לבית בתור נכס שמוכרים וקונים אלא בתור יציבות. תוסיף למשוואה את עניין אי הוודאות שיש לכל משפר דיור בשוק, שמצד אחד רוצה למכור דירה ומצד שני לא יודע איזה דירה יקנה // לא בטוח שבאמת ייכנס לדירה שהוא קנה במועד שרשום בחוזה - ותגיע לסוג של מיני כאוס. מסתבר שיש אנשים שמפרסמים את הדירה שלהם רק כדי לראות כמה יציעו להם עבורה, וכשאתה מגיע ובפועל רוצה להתקדם לכיוון עסקה עם תאריך כניסה מוגדר הם מורחים אותך. לי אישית זה קרה - מרחו אותי חודשיים ובסוף ביקשו ממני להעלות את המחיר בגלל זמן הפינוי שביקשתי. זה לא היה מקובל עלי ופוצצתי להם את העסקה (בשלב המו״מ). גם אם אתה מגיע לדירה, אהבת אותה על אף החסרונות שלה, רוצה לקנות אותה, אתה מוכן לשלם כמה שהיא עולה - לא תמיד המוכר באמת ירצה למכור אותה. הדבר הזה יכול לקרות. 3. פתרונות מימון - זה עולם שלם בפני עצמו. בגדול, יש פתרון לכל דבר. יש כלי שעוד לא הזכירו פה, שנקרא ״הלוואת גישור״. זה בעצם כלי כלכלי שנותן לך כסף לשלם על דירה שאתה רוצה לקנות כשעדיין לא מכרת את שלך באמצעות שיעבוד של הדירה הישנה שלך. המוצר של הבנק זה כסף, ותמורות הבטוחות המתאימות הוא ימכור לך ממנו כמה שתרצה. כמובן, יש עלות של ריבית. יש מצב סביר שאפילו הם ירצו ששמאי יבקר בדירה שאתה מעמיד כמשכון עבור הלוואת הגישור. אל תשכח שכל דבר כרוך בתעריפי ביקור ובעמלות של הבנק. עמלת פתיחת הלוואה, עמלת סגירת הלוואה, עמלת... הבנת. גילוי נאות: שקלתי לקחת הלוואת גישור. לא ביצעתי בפועל. 4. מתווכים - יש פה שרשור שלם של המון דפים על הנושא, אבל אני אזרוק את השנקל שלי גם פה. כשתפרסם את המודעה שלך, בעיקר בעידן קורונה, הראשונים שיתקשרו אליך הם מתווכים. הם יספרו לך כמה חשוב תפקידו של המתווך וכמה חשוב שתחתום להם בלעדיות ותתן למקצוענים להשיג את ערך הדירה המקסימלי שניתן עבורך. כמו שנאמר בהרחבה בשרשור הקיים בפורום, יש מתווכים זהב. ויש גם כאלה שלא. אני נפגשתי עם כעשרה מתווכים במסגרת המכירה-קנייה שלי, ורובם פשוט מביאים אותך לנכס ומשם והלאה בהצלחה במשא ומתן עם המוכר/קונה. אחרי שתלחם ותגיע להסכם עם הצד השני תעדכן את המתווך לבוא לקחת 2% מהעסקה מכל צד בגלל שהוא ״הגורם היעיל״ בעסקה. לא אביא את כל הסיפורים שלי כי לא נסיים עם זה עד מחר, אבל מתווכים זה לשיקולך (והם עולים כסף, לא מעט, כאשר יעילותם מוטלת בספק). אשמח להרחיב בכל נושא בהתאם לשאלות שלך.
  8. יש לי ניסיון עם גם וגם. אני אישית מעדיף באופן מובהק אופיס על וינדוס, בעיקר כשמדובר בעברית. אמנם הרמה של האופיס במק השתדרגה בשנים האחרונות אבל לדעתי בעברית זה עדיין מבאס. אם תקח בנוסף את העובדה ש: 1. וינדוס (מכונה ״PC”) יהיה לך זול יותר גם עבור חומרה חזקה יותר (שאני לא יודע אם אתה זקוק לה) 2. רובם המוחלט של הסטודנטים (והישראלים) עובדים על פיסי, ככה שהתאימות של כל התוכנות שתשתמש בטוח תהיה לפיסי אבל לא בטוח למק. ואני חושב שהתשובה די ברורה.
  9. MiG

    עזרה בקניית כיריים

    כיריים 75 זה פרווה. זה לא 90, אתה לא באמת יכול להשתמש בכל ה5 מבערים בבת אחת כמו שצריך. מצד שני, זה 15 ס״מ יותר מה60 [emoji28] לי יש סימנס 75cm זכוכית שחור, אבל כל הליין של BSH הוא פלוס מינוס אותו דבר אז אני אדבר באופן כללי על הדגם: - מבחינת הזכוכית, ראיתי כל מיני כיריים זכוכית לפני שקניתי. רואים איזו זכוכית היא איכותית יותר ואיזו פחות. על רקע אמירות של זכוכיות כיריים מתפוצצות, אני חושב שכדאי לקנות מוצר איכותי ולא גנרי. אני באופן כללי ציידתי את המטבח במוצרים של סימנס אז כבר זרמתי עם המותג. - מבחינת הגז: זה כיריים גז סטנדרטיות. הגז הוא אותו גז כמו בכירים שעולות רבע, המבערים הם אותם מבערים כמו בכיריים שעולות חצי. - המספרים על המחוונים: זה מגניב ודי שימושי, אתה קולט פלוס מינוס על איזה חום להשתמש בכיריים כשאתה מבשל בהם. - יופי וניקיון: קניתי כיריים זכוכית כי חשבתי שיותר קל לנקות. זה נכון וגם לא נכון באותה נשימה. הזכוכית מתלכלכת בשנייה ואתה רואה את זה מקילומטר. אחרי שבוע שמבשלים עליהם זה נראה כמו מלחמה. חייב לנקות מינימום אחת לשבוע. מצד שני, לנקות את הזכוכית זה שטויות. משתמש בקרם הצהוב של אסטוניש. יש 2 נקודות תורפה בעייתיות בניקיון: 1. החצובות שקשה לנקות - עוד לא מצאתי דרך די טובה להחזיר אותם להראות כמו ביום שקניתי. 2. לנירוסטה השחורה שמתחת למבער המרכזי יש שוליים מוגבהים. אני לא יודע למה עשו את זה, אבל זה מייצר יותר לכלוך משאר המסגרות וזה בעיה רצינית. פתחתי את החוברת הוראות של הכיריים, ותחת הקטגוריה של ניקיון הם כותבים שאם מתלכלך אז ישר לנקות כי אחרת יהיה קשה להסיר. לא פתרון משהו. ההמלצה שלי: אם אתה יכול אינדוקציה, תעשה אינדוקציה. הרבה יותר קל לנקות. אני לא עשיתי אינדוקציה כי הבנתי שזה מתחמם ואין לי אוורור בארון מתחת + רציתי חיבור גז לבית בשביל המנגל גז במרפסת. בתמונה: הכיריים שלי בימים היפים שלהם (אחרי ההתקנה)
  10. מה זה אומר ״אין נסח טאבו והנכס ברשות העירייה״? אתה קונה מהעירייה? אם אין טאבו, אז מי רושם את הבעלות? יש חברה משכנת? בנוגע למשכנתא קשה לי לומר, אבל בכל משכנתא סטנדרטית הבנק רושם הערת אזהרה על נסח הטאבו. אם אין טאבו יש סבירות מסויימת שזה יהיה בעייתי - לא מומחה בזה.
  11. הלכתי לבדוק מה אתה אומר. אתה צודק - אין סים כפול פיזי, אלא סים ואי-סים. אפל רשמו בענק 2 סימים ואז באותיות הקטנות סייגו את זה. טעות שלי.
  12. MiG

    גריל גז Q3200 - כמה שאלות

    אמ;לק: מ2003 עד 2013 הם נקראו Q3XX, החל מ2014 התווספה ספרה. http://weberkettleclub.com/blog/2017/02/10/weber-q-history-and-model-comparison/
  13. הערת אגב: האייפון המוזל שיצא לפני שבוע, iPhone SE, מגיע עם מקום לסים כפול פיזי. אני חושב שזה פעם ראשונה שהם מייצרים אייפון עם סים כפול לגרסה גלובלית.
  14. אני קצת אפתח את מה שכתבת פה לכמה סעיפים כדי להציג באופן ברור יותר: גודל גרגיר מקסימלי - בכל תערובת בטון קובעים מה גודל האבן הגדולה ביותר שאפשר להכניס באגרגט. זה נתון שנגזר מ5 פרמטרים בבטון בינהם מרווח בין ברזלים, עובי כיסוי, קוטר משאבת בטון (אם יש), מרווח בין טפסות. יש העדפה לגודל גרגיר גדול ככל האפשר כי הוא מייצר ׳דירוג אגרגטים׳ רחב יותר. דרישות מאגרגט - הדרישה הקריטית ביותר היא שחוזק האגרגט יהיה גדול מחוזק הצמנט. ברגע שחוזק האגרגט נמוך מחוזק הצמנט אפשר לייצר צמנט חזק יותר אך ללא תועלת למוצר הסופי כי השבר יתרחש באגרגט. יש דרישה נוספת לנקיות האגרגט מלכלוך אורגני (שפוגע בתהליך ההידרציה) ומאבק (כי לאבק שטח פנים גדול מאוד שסופח את המים מהתערובת ופוגע בהידרציה). זרימת הבטון ושקיעה - בלשון המקצועית נקרא ׳סומך הבטון׳. יותר סמיך, פחות זורם. יש טבלה שמדרגת את שקיעת הבטון לפי בדיקה שנקראית ׳קונוס אברהמס׳, אפשר לגגל אם מעניין אתכם לקרוא. בגדול ברגע שיש אגרגטים גדולים הבטון פחות זורם ולכן בבטון עם דרישות זרימה גבוהות ישתמשו רק באגרגטים קטנים. צפיפות הבטון - נקבע לפי יחס מים/צמנט בעיסה. ככל שיש יותר צמנט ופחות מים: העיסה צפופה יותר, חזקה יותר ופחות נקבובית. חשוב להדגיש שככל שהבטון חזק יותר אמנם יש יותר צמנט, אבל הוא בא על חשבון נפח החול ולא על נפח האגרגטים הגדולים יותר.
  15. התפקיד הראשוני של האגרגט הוא לתת נפח. על הדרך, האבן תורמת לתערובת בהרבה דרכים, למשל מרסנת הצטמקות של הבטון בייבוש, הצטמקות שמייצרת סדקים ומחלישה את הבטון. אולי זה הסיבה שבגללה אתה טוען שהבטון חזק יותר בסוף. המשחק עם החצץ שציינתם - מדובר על יצירת מדרג רציף של גדלי ׳אגרגטים׳ (אבנים, חצץ, חול) כדי לייצר כמה שפחות רווחים שהצמנט יצטרך למלא. זאת בין היתר בגלל ש: - תערובת הצמנט יקרה יותר מהאגרגטים - כשצמנט מתקשה הוא מאבד נפח (מצטמק). האגרגטים מרסנים את ההצטמקות של הנפח הכולל כי הם לא מצטמקים בכלל - כשצמנט מתקשה (עובר הידרציה) הוא מתחמם. החום יכול לפגוע בהידרציה (תהליך ההתקשות). האגרגטים כבר קשויים ולא תורמים להתחממות הבטון ולכן עדיפים. קצת הרחבה על סדקים: חוזק הבטון התיאורטי גבוה הרבה יותר מהמציאות, כי החוזק במציאות מתבסס על נקודות התורפה של החומר (הסדקים) ונכשל בדיוק איפה שהם נמצאים. מה שבפועל קובע חוזק של חומר זה כמות הסדקים בו והעומק שלהם. לכן יש חשיבות גבוהה למנוע את הסדקים בבטון. עוד הערה על סדקים: התקן מגביל את עומק הסדקים בשלב התכנון כי הם תורמים לקיצור אורך החיים של הפלדה בתוך הבטון (קורוזיה) אם משהו לא ברור אשמח להרחיב
×
×
  • Create New...