Jump to content

AK21

  • פרסום הודעות

    248
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

10 נייטרלי

אודות AK21

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. אז כמו שחלק כאן יודעים לפני שנה ו9 חודשים+/- עברנו לטקסס במסגרת רילוקיישן מטעם העבודה שלי. מדינה חדשה, אנשים שונים , חלומות ישנים שאפשר להתחיל להגשים. אני לא מדבר על אקדחים אהמ אור- למרות שאני לגמרי מבין אותך ומדי פעם עוברות מחשבות בראש של טקסס , טקסני.. בכל אופן, לפני כשנה +/- קניתי לי אופנוע דו"ש לטיולים ורכיבות שבילים. אחרי חפירות בלתי נגמרות, הוצאת רישיון מקומי וישיבה על הלוחות לדוג את האופנוע שאני רוצה(WR250R) החלטתי- אין מצב שאני נוסע 500 מייל כדי לראות אופנוע שלבסוף אולי לא אקנה כי א,ב,ג.. וקניתי חדש. התחלתי לרכב קצת פה ושם וגיליתי 2 דברים: 1.בטקסס אין אפשרות לרדת מהכביש לשביל בשטח בספונטניות כי השטח כנראה שייך למישהו שלא בדיוק מצפה לך. 2.שלמרות שהכוונה המקורית הייתה לשלב כביש-שטח אני מוצא את עצמי רוצה לרכב יותר בשטח ופחות בכביש. ל2 התובנות האלו התווספה עוד "טעות" ענקית שעשיתי. באחד הרכיבות לקחתי סיבוב על אופנוע אנדורו 2 פעימות אמיתי ולא חצי כאן וחצי שם של חבר וכאן השעון התחיל לתקתק. עוד באותו הסופ"ש לאחר מקלחת וקצת טיפוח לאופנוע שלי הוא עלה למכירה. החלטתי, כזה אני רוצה! לאחר מכירת האופנוע התחלתי לחפש אופנוע שטח 2 פעימות משומש בלוחות המקומיים. הייתי כבר קרוב לקנות אופנוע שנראה במצב ממש טוב עם מעט שעות אבל המוכר התחרט והחליט להשאיר אותו. השוק של אופנועי השטח כאן מתחלק פחות או יותר ל2: *אופנועים מאוד ישנים/חדשים אבל שחוטים במחירים של עד 4K פחות או יותר. *אופנועים חדשים יחסית במצב טוב . בקטגוריה הזאת רוב הדברים עוברים ידיים בין קבוצות הרכיבה ומה שכן מגיע ללוחות המכירה נחטף בד"כ די מהר. לאחר הכמעט עם הבחור שהתחרט ודגירה על הלוחות החלטתי שוב-חדש. שכרתי טרנזיט ליום ועם חיוך גדול על הפנים יצאתי מהבית בשעה שאנשים שמגיעים לגיל 50 מתעוררים בה ללא סיבה מובנת, ונסעתי 3 וחצי שעות +/- לכיוון לדילר באוקלהומה כדי לאסוף את האופנוע שלי לאחר שסגרתי מחיר שהיה משמעותית נמוך מכל דילר מקומי. הכלה- YZ250X דגם קרוס קאנטרי של ימאהה שמבוסס על אופנוע מוטוקרוס ותיק, מוכח ואמין. היתרונות הכי גדולים של האופנוע הזה הם: מתלים, משקל נמוך, היגוי זריז, פשטות ומחיר שנמוך מהמתחרים ב2-3K(אם כי אצל המתחרים KTM,HUSKY ,BETA וכו' מקבלים הרבה יותר טכנולוגיה ו"אבזור"). זה אופנוע השטח הראשון שלי ואופנוע ה-2 פעימות הראשון שלי ובהתחלה הייתי קצת מוטרד לגבי התחזוקה ושיגרת הטיפולים המחייבת(בשעות מנוע) אבל לאחר קצת למידה הבנתי שהדבר בכלל לא נורא ובגדול רוב הדברים די פשוטים לביצוע , במיוחד כאן כשיש מקום, כלים זמינים והמון מידע מרוכבים אחרים. עד כה הספקתי לרכב 10 שעות על האופנוע והתובנות שלי: זה מדהים כמה משקל הוא פקטור משמעותי. 2 פעימות לרוב קלים יותר באופן מבני מ4 פעימות והמשקל הנמוך הזה מתרגם להיגוי זריז מאוד והרבה פחות לוחמה כשכל הטייה קטנה של הגוף מפנה את האופנוע לכיוון הרצוי. המנוע מספק המון כוח אבל בצורה די לינארית ונשלטת וללא המכה שאופיינית יותר לאופנועי מוטוקרוס. הכוח קיים מסלד אפסי כמעט וזהו היתרון הנוסף- הרבה יותר קשה לדומם אותו מאשר אופנוע 4 פעימות. המנוע פשוט רץ גם במצב זחילה וזה מאוד מורגש בעיקר בסינגלים צפופים ובשטחים טכניים יותר. לצד היתרונות יש גם כמה חסרונות: אין מצבר-אין סטרטר-רק קיק. זה לא נורא עד שזה תופס אותך במקום טכני או תקוע באמצע עליה וצריך לחשב איך מניעים את הדבר הזה- מה גם ש175 הס"מ(האלו שהולכים במאוזן לא עוזרים כאן 😉) שלי לא בדיוק להיט גם במישור. מנועי 2 הפעימות שלא של ק.ט.מ/הסקוורנה עדיין מווברצים(מי יוכתר ומי פחות) ועובדים פחות חלק מ4 פעימות. מי שרגיל ל2 פעימות כבר לא מבחין בזה. מי שלא , לוקח זמן להסתגל. בלימת מנוע- יתרון וחיסרון. בירידות בעיקר עם האופנוע הקודם הייתי מוצא את עצמי משתמש הרבה פחות בבלמים בזכות בלימת המנוע. מוריד הילוך והאופנוע יורד ומאט. לרכיבה עצמה- תמיד נמשכתי לאדרנלין ולאמצעי הגברת דופק הכוללים מנוע וברכיבת השטח מצאתי את מה שחיפשתי. גיליתי שרכיבת שטח היא מאוד טובענית מבחינה פיזית. הגוף כל הזמן נמצא בעבודה אבל מה ש"קנה" אותי זה שמעבר לאתגר הפיזי יש את הקואורדינציה והיכולת לבצע מספר דברים ולחשוב במקביל למאמץ הפיזי. אני עוד ממש בהתחלה אבל אני לומד המון מרכיבה לרכיבה ומשתפר בדברים שברכיבה הקודמת נראו לי כמעט לא אפשריים. אני יודע שהספורט הזה פחות נגיש בארץ כי הכל יקר יותר ואני יכול להעיד על עצמי שרציתי לנסות את זה תקופה ארוכה בארץ אבל פשוט לא הייתה לי את האפשרות (גם הכלכלית וגם מבחינת מגורים- במרכז הצפוף). כאן בטקסס הכל נגיש יותר ומעודד ספורט מוטורי ובימי הרכיבה אני רואה לא פעם משפחות שלמות מגיעות עם טריילר/ואן עם כלים לאבאמא והילדים וזה מדהים. למי שיש את האפשרות / הגישה אני ממליץ מכל הלב לנסות.
  2. AK21

    יום מובילי דעה בלדיקו (בוש)

    נשמע כמו אחלה חוויה. את ארז פגשתי בקורס שעשיתי במסגרת הלימודים שלי ואני יכול להעיד שהבן אדם הוא מוקד ידע מדהים שגם יודע להעביר את הידע הזה בצורה שאתה מחכה ומצפה לשיעור הבא. שאפו
  3. AK21

    שאלות? השקת קיה אקסיד

    האמת ,נראית ממש טוב לטעמי. משהו בפרופורציות עובד טוב.
  4. AK21

    התפשרתי על חלום (שרשור מתחשמל)

    מצטער לשמוע אבל העיקר שאתם בריאים ושלמים.המפגש עם החיות האלו אף פעם לא נעים. ולגבי הסוללות, בדיוק שמעתי איזה פודקסט על בחור שקנה טסלה שהוצפה במי ים ב15k ואז מצא עוד אחת טוטלוס בשביל הסוללות, גם כן ב15k. טוב שיש ביטוח.
  5. תתחדש ותהנה!הרכב נראה מדהים ,ואפילו הכנף נראית במקום(אתה בטח רגיל, באת מסיוויק ).
  6. AK21

    התפשרתי על חלום (שרשור מתחשמל)

    אור תתחדש!טרם נהגתי בטסלה אבל לגמרי מבין אותך ואת הבחירה בה.עוד יותר שמח בשבילך שמצאת את הגרסה החזקה יותר כי אם כבר,אז כבר. ההפרש כמו שאמרת כנראה ישמר בעת המכירה ותכלס,אתה באמריקה ובטקסס בפרט.המרחקים כאן עצומים ועדיף שתהיה עוד רזרבה,מה גם שמגיעה עם חבילת ביצועים על הדרך.
  7. AK21

    מחפש אפליקציה לניהול צי

    מכיר את גוגל פורמס, האם ניתן להטמיע תמונות?
  8. AK21

    מחפש אפליקציה לניהול צי

    אני צריך מידע כמו מספר סריאלי,דגם, תת דגם, תאריך קליטה, מיקום, פירוט של נזקי הובלה/חוסרים ועוד. תמונות בעיקר כדי לתעד נזקים/חוסרים על הכלים.
  9. שלום לכולם, הפורום כבר הוכיח שמעבר למקור ידע ענק בתחום הרכב יש המון ידע בתחומים נוספים אז אני מקווה שכוחו של הפורום לא יאכזב אני מחפש אפליקציה פשוטה שתקל עליי לנהל את המלאי/ צי של החברה. כיום מה שקורה זה שמגיע רכב לתהליך קליטה והטכנאי רושם הכל על דף , לוקח כמה תמונות ולאחר מכן מכניס הכל לקובץ וורד. זה לוקח המון זמן ומאוד מסורבל. אני מחפש משהו פשוט בו ניתן ליצור טופס קבוע עם טאבים להכנסת המידע(מספרי סידוריים/ תאריכים/ מצב הרכב וכו) וטאב נוסף שבלחיצה עליו מופעלת המצלמה, לוקחים 4-5 תמונות והן עולות ישר לטופס. כאשר הטכנאי מסיים להזין את המידע והתמונות הוא לוחץ על save והקובץ נשמר בפורמט PDF. האפליקציה תופעל מאייפד/טאבלט אנדרואיד. יש חיה כזאת? תודה
  10. אני מחשיב את עצמי לפטריוט, עשיתי שירות מילואים עד הרגע בו עליתי למטוס פחות או יותר ועדיין עליתי למטוס כדי לסדר לי ולמשפחתי חיים טובים יותר.לא רע בארץ אבל אפשר גם יותר טוב אז למה לא?אני יכול לחשוב על דברים כמו משכנתא ובית כאן, אני חי ברמת חיים גבוהה ומגשים דברים שבארץ רק חלמתי עליהם שאעשה אולי מתישהו.. ועדיין אני קודם כל ישראלי(אומנם עולה), אני אשמח לשמוע מישהו מדבר עברית בסופר,אני גם אגש אליו כנראה. כל החברים שלנו הם ישראלים, כל שבת אנחנו מתארחים/מארחים אצל משפחה אחרת והחברים כאן הם המשפחה. זה הדבר שמקל על עניין הריחוק מהמשפחה שלפחות לנו, הוא הדבר הקשה ביותר. בנוגע לנושא בשרשור,אור כרגיל עם נקודות סופר נכונות. השורה התחתונה במקרה שלי דומה:בסוף החודש יש לי משמעותית יותר כסף ביד לאחר כל בזבוזי החיים הרגילים(וכמו שציינתי, רמת החיים עלתה).
  11. כתוב יפה, האמת בזמן הקריאה רץ לי בראש דאג דה מירו עם הקורקס והפיצ'רס
  12. באמת חבל. האמת גם פה בטקסס המצב לא רע. אין מלח בד"כ אז בגדול הרכבים במצב טוב אבל טרם מצאתי את המציאה. לגבי ההתקן -אני לא כל כך אוהב אותו מ2 סיבות: הראשונה -לא מרגיש בטוח. לראות את האופנוע מתנדנד במראה האחורית הופך את הנסיעה שלי ( 40 דקות לפארק הכי קרוב) למתוחה. הסיבה השניה היא שלהעמיס ולפרוק לבד מאוד קשה.( מבחינתי אפילו בלתי אפשרי בהעמסה). על טנדר זה הרבה יותר קל וגם בטוח. אחלה אנדורו דרך אגב..
  13. אז ניצלתי את הסופש הארוך של החג ולקחתי אתמול את הלוויתן הכחול לרכיבה. המסלול היה די קצר אבל טכני לרוכב מתחיל כמוני עם כמה מקטעים של חול שהופכים קו ישר לריקוד . מעבר למנת האדרנלין זה אימון כושר בעצימות גבוהה שאני מרגיש את תוצאותיו ברגעים אלו עם שרירים תפוסים .ממליץ למי שלא התנסה וחי כאן לנסות.זה סופר זמין (מחירי קניה,ביטוח,חלפים, שטח אחסון וכו) וזאת באמת חוויה מוטורית שמאפשרת לפרוק ולהשתולל בסיכון מבוקר. מה שכן, התחלתי לחפש טנדר קטן וזול(2k-3k ) שאוכל להעמיס עליו את הכלי(לא מת על ההתקן)
  14. אחת הסיבות הייתה לחץ בינלאומי כבד שהגיע לשיאו כשפגז/טיל פגע בבנין של אונר"א. לגבי ההתקדמות ללא יותר מידי התנגדות אתה צודק.כשצהל מחליט להתקדם וחזק הוא גם יודע לבצע.
  15. AK21

    מבחן דרך: מאזדה 3 החדשה

    אני נוסע ביום יום על הדור הקודם והדוושת ברקס בדור החדש הרגישה ממש מוזר. כמו שנאמר בנהיגה מנהלתית פחות מורגש/מפריע אבל כשלוחצים זה היה ממש מורגש ולא נתן תחושת ביטחון.
×
×
  • Create New...