Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

שוק הדיור נשלט על ידי המדינה, אם היא לא תמכור את הקרקע גם אלף יזמים לא יוכלו לבנות עליה.
שוק הרכב לא, אם תרצה לייבא תמצא יזם ותייבא איתו.
כל עוד אנשים קונים כל מה שזז, מה אתה רוצה מהיבואן? אתה הלכת פעם למעסיק שלך ואמרת לו עזוב אני מרוויח יותר מדי תקצץ לי 20 אחוז?

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 2 דקות, MZN כתב:

חחח על כל לינק כזה אביא לך 7 שפשטו את הרגל. 

וחוץ מזה, אתה דיברת על אדם פרטי למטרת רווח, לא על קבוצת רכישה.

.......................................................................................................................

אתה מוכיח את הנקודה שלי ואז מפספס אותה בקילומטר? 

 

לפני 3 דקות, MZN כתב:

בקיצור, אדם אומר לך ששוק הרכב יקר ואתה אומר לו לך תהיה יבואן

לא, תקרא מה הוא אומר. הוא אומר היבואנים חזירים לוקחים מלא כסף לכיס.

"בבקשה תיהיה יבואן"

- "לא מה זה, יש סיכון, מלא אנשים ניסו ופשטו רגל"

 

.......................................

 

 

אם סתם רוצים לבכות שיקר - זה כבר משהו אחר.

  • אהבתי 6
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, CX25GTI כתב:

ברור, לפרק את מונופול הרכב הישראלי אשר מייצר קרטל מחירים .

 

 

איך תעשה את זה?

 

לפני 20 דקות, blackpolo כתב:

תחרות שאתה נכנס לסוכנות רכב של יבואן או מפיץ מבקש לבדוק הזמנה על קאיה ספורטאז החדשה (עזוב קורונה כרגע וקשיי אספקה)

מדפיס את ההזמנה נוסע רבע שעה  ליבואן או המפיץ הנוסף (ממש סוכנות לא איזה יבואן מקביל שקר כלשהוא שמביא כמה פורשים וכמה רוביקונים לטובת עם ישראל) ומבקש לראות כמה זה יעלה אצלו. (בלי מבצעי חיישנים קרנות השוטרים או קודנית חינם)

 

רגולציה שדואגת או בודקת שאין מצב שפנס ראשי לשברולט או מיכל אוריאה של רכב אירופאי לא יעלה פה פי 9 מאשר חלק מקורי בחו"ל.

 

מי מונע ממך לעשות את זה עכשיו עם יבואנים מקבילים?

 

איך תקבע מה שיעור הולם של מחיר חלק לעומת חו"ל? למי תשווה? ליבואן רשמי? ליבואן מקביל? לעליאקספרס? איפה מרכיב המיסוי במשוואה הזאת? 

 

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, CX25GTI כתב:

קבלה מהסוכנות תשכנע , לקסוס לא נוהגים לתת הנחות של 35% אלא אם כן ההפרש מגיע מעיסקת טרייד אין.

ואולי לא מדובר על המקבילה של הלנד קרוזר אלא על דגם אחר.

https://www.lexus.com/models/GX

 

מדיבור איתה זאת המקבילה של לנדקוזר רק תחת מיתוג של לקסוס.

 

מהסתכלות באינטרנט זה דגם קצת שונה מהלנדקוזר.

בסדר. עדיין דגם כזה חדש בארץ עולה כמו לנדקוזר או יותר

עריכה אחרונה על ידי om2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, David32 כתב:

אם סתם רוצים לבכות שיקר - זה כבר משהו אחר.

מנקודת המוצא הזאת אני יצאתי, ואם אומרים לך את זה ואתה אומר לך תהיה יבואן, זה שטותי. יש בעיות שצריך לפתור ברמת מדינה  \ שוק, אי אפשר שכל תלונה של אדם תקבל תגובה צינית של ׳הנה לך תהיה יבואן ותעשה ארגזים׳.

אם אדם צעיר אומר לך שקשה לקנות בית, אתה תגיד לו - ׳הנה לך תקנה קרקע ותהיה קבלן, תעשה מיליונים?׳

אם זאת הגישה, אפשר לסגור את הבאסטה. 

 

לפני 4 דקות, יובל .מ. כתב:

שוק הדיור נשלט על ידי המדינה, אם היא לא תמכור את הקרקע גם אלף יזמים לא יוכלו לבנות עליה.
שוק הרכב לא, אם תרצה לייבא תמצא יזם ותייבא איתו.
כל עוד אנשים קונים כל מה שזז, מה אתה רוצה מהיבואן? אתה הלכת פעם למעסיק שלך ואמרת לו עזוב אני מרוויח יותר מדי תקצץ לי 20 אחוז?

אני? לא רוצה מהם כלום, זה עסק פרטי שממקסם את הרווחים שלו. שיהנו. 

המצב מעצבן את אותי, את הפתרון למצב לא אקבל ממי שהאינטרס שלו נוגד את שלי, זה ברור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 באיזשהו מקום, אני יכול לדמיין תסריט לפיו דווקא העליה בשיעור הריבית תצנן קצת את הלהט של הצרכן הישראלי להתחדש בכל מחיר.

כידוע, בשנים האחרונות הריבית במשק היתה כה נמוכה שעלות המימון כשקונים רכב בריבית פריים, מחולק לשלוש שנים היתה מסתכמת במעט מאוד.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ליפיגו
כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, MZN כתב:

אם אדם צעיר אומר לך שקשה לקנות בית, אתה תגיד לו - ׳הנה לך תקנה קרקע ותהיה קבלן, תעשה מיליונים?׳

 

בשני המקרים מי שדופק אותך זאת המדינה.

  • מעניין 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, MZN כתב:

 

 

אני? לא רוצה מהם כלום, זה עסק פרטי שממקסם את הרווחים שלו. שיהנו. 

המצב מעצבן את אותי, את הפתרון למצב לא אקבל ממי שהאינטרס שלו נוגד את שלי, זה ברור.

הבעיה היא שאנשים קונים הכל. כל דבר אפשרי.
דירות, מכוניות, חופשות באילת, כל עוד אנשים קונים המחירים יהיו גבוהים. כשיהיה חרם המחירים יירדו.
מכיר Dont hate the player, hate the game?
אז פה המצב הפוך. Hate the player. ה-Game (היבואנים, בתי מלון, קבלנים) עושים מה שהאנשים מאפשרים להם.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוצה להגיד לי שהיבואנים סוג של "מסכנים" שנגררו להעלאות בעל כורחם?

באמת אבל באמת שיש כאן המון נאיביות, יש קרטל אחד מהגדולים - של יבואני הרכב,
מחיר המשפחתיות הכל מתואם (שוב בערך) כולם מעלים ביחד, אם פעם מחיר המשפחתיות היו 120K והמשפחתיות המשודרגות הגיעו ל129K היום כולם ישרו קו עם ה150K (שוב פלוס מינוס),
רכבי ה"מיני" שבנתיים צמחו להם בגודל עברו לקטגוריה של 115K לערך שוב באורך פלא כולם מיישרים קו....
זאת דעתי האישית, יואב כמובן יכול לא להסכים, ותאורית הקונספירציה שלי יכולה להיות הזויה אבל לפחות עד שלא יוכיחו לי אחרת - אני שם.

 

עריכה אחרונה על ידי llaavvii
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, RK כתב:

עזוב ססמאות. איזו תחרות? איזו רגולציה? אילו חוקים?

הנה חוק מאוד פשוט. אסור ליבואן ראשי של כלי רכב להיות יבואן ישיר של עוד כלי רכב. יבואן אחד לטויוטה ואחד לג'ילי, אחד ליונדאי ואחד למיצובישי, אחד לסיאט ואחד לפולקסוואגן. כל אחד והיבואן שלו, ללא איחוד מותגים.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היבואן לא חייב לך דבר. מכונית פרטית חדשה היא לא כיכר לחם. יבואן רכב הוא תאגיד שמטרתו אחת בלבד - להשיא את רווחי בעלי מניותיו. לכן כל הביקורת הזאת, שמשתמשת בביטויים כגון "חזירות", לא מובנת. אין זכות קנויה לקנות רכב חדש.

 

מעבר לכך, על יבואנים מוטלת רגולציה מצד המדינה (החזקת מוסכים מורשים, מלאי חלפים וכו'), מצד היצרנים עצמם (הכשרות, דרישות לאולמות ומוסכים וכו'), ועל כל זה מיסוי פסיכי.

 

מעבר לכך אנחנו שוק קטן עם טעמים מוזרים ועלויות שינוע לא קטנות, ודרישות מצד היצרנים עצמם לחבילות פיקס ומיעוט קיסטום, למשל.

 

 

אז כן, זה יקר. הרבה יותר מרוב העולם. אבל לצעוק "חזירות" בלי להסתכל על כל התמונה לא חכם במיוחד.

 

לפני 2 דקות, Uri-G כתב:

הנה חוק מאוד פשוט. אסור ליבואן ראשי של כלי רכב להיות יבואן ישיר של עוד כלי רכב. יבואן אחד לטויוטה ואחד לג'ילי, אחד ליונדאי ואחד למיצובישי, אחד לסיאט ואחד לפולקסוואגן. כל אחד ויבואן אחר.

 

אוקי. מה ימנע תיאום מחירים ביניהם במקרה הזה? כשגם בעולם (הפלא ופלא) מחירי מכוניות באותו סגמנט דומות מאד? ומה זה יעזור לטענה שיבואן בלעדי ליצרן אחד גורם למחיר להישאר גבוה?

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, RK כתב:

אוקי. מה ימנע תיאום מחירים ביניהם במקרה הזה? כשגם בעולם (הפלא ופלא) מחירי מכוניות באותו סגמנט דומות מאד?

כי קשה לתאם מחירים בין עשרות גופים ללא שזה ידלוף וקל כשמדובר במספר מצומצם. מעבר לעובדה שכשיש יותר יבואנים, יש כאלה שיחליטו שהם לא רוצים להיות חלק ממנגנון תיאום, כי הם רוצים לכבוש נתחי שוק. ככה כלכלה חופשית עובדת.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Uri-G כתב:

כי קשה לתאם מחירים בין עשרות גופים ללא שזה ידלוף וקל כשמדובר במספר מצומצם. מעבר לעובדה שכשיש יותר יבואנים, יש כאלה שיחליטו שהם לא רוצים להיות חלק ממנגנון תיאום, כי הם רוצים לכבוש נתחי שוק. ככה כלכלה חופשית עובדת.

 

בעיני זה טיעון תמים. אין שחקנים חדשים בתחום הזה. אם תפצל יבואנים קיימים, הם עדיין יהיו אנשים מרושתים באותה מערכת. האינטרס יישאר זהה. אם כבר, צריך למצוא דרך לגרום לכמה יבואנים לעבוד עם יצרן אחד, אבל כאן תיתקל בבעיה אם היצרן עצמו לא ירצה לעבוד ככה, לך תכריח אותו.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, MZN כתב:

יש דוגמא נחמדה מאיזה אתר דילים ישראלי, כל פעם הוא מעלה מבצע מעניין מאמזון ואז איזה אתר ישראלי משווה מהר את המחיר שלו כדי להתחרות באמזון, כאילו עד לפני רגע זה היה בסדר לעקוץ עוד מאה מאתיים שקל סתם ככה.

זה טריק יפה שמדגים כמה המצב פה מעפן וכל השוק פה צפוף ומרוכז.

אפשר להקל בתקנות הייבוא האישי, מרכב שלם ועד חלפים. 

אפשר לתת הקלת מס לאדם פרטי שמייבא ובאורך פלא קסום נראה מחירי יבואנים בארץ יורדים. 

 

 

בול

לצורך הדוגמא העכבר מותג כבר נמצא אצל החנות במלאי,שער החליפין לא השתנה,גם לא מחירי ההובלה והופ המחיר יורד לחצי בעקבות איזה אתר שנותן לינקים לקניה ישירה מחול ומראה לכולם כמה זה עולה בארץ. וזה עוד בחנות שנחשבת זולה ולא בחנויות מחשבים הממוקמות בקניונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...