Jump to content

Uri-G

  • הודעות

    131
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

Uri-G שיחק אותה בתאריך אוגוסט 31

התכנים של Uri-G היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Uri-G

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

86

מוניטין

  1. https://wheel.co.il/קיה-ev6-נבחרה-למכונית-השנה-בגרמניה-בקטגו/ ה ev 6 צריכה להמכר במחיר לא רחוק מהאיוניק 5, וכמו הטסלה מנצחת לא מעט רכבי יוקרה והכל בזכות הטבות המס במחירים עממיים למדי בארצנו 😆 מי אמר שיוקרה אומר יקר😀
  2. בטח היבואן שכח לשלם דמי חבר לאיגוד יבואני הרכב 🤣
  3. https://www.cartube.co.il/טכנולוגיה-וירוק/ברמבו-sensify-מערכת-הבלימה-האלקטרונית-החדשה-של-ברמבו אחד מהרעיונות היותר מגניבים של התקופה האחרונה שיצא לי לשמוע עליהם. מערכת דיגיטלית עם שליטת בלימה לכל גלגל יכולה ליצר כל כך הרבה אופציות חדשות ביכולת השליטה ברכב. חיסרון יחיד, נראה לי, הולך להיות שרכבים חשמליים משתמשים בפחות ופחות בלמים כך שזה ישאר כנראה פתרון רק לרכבי חשמל סופר ספורטיביים/רכבי מסלול.
  4. לדעתי גם ב 175 אלף קשה להצדיק קניה שלו מול האייוייז. גם אם הוא קצת יותר גדול וקצת יותר מאובזר (לא בדקתי) בהפרש של יותר מ 20 אלף שח ללא ספק אייווייז. מנהיגה קצרה באייווייז אני יכול להגיד שחוץ מאכזבה מהפן הדינמי (הגדלת הקו בפניות ורכינה) ביחס לאניאק והאיוניק 5, שאני לא בטוח כמה זה חשוב לקהל היעד. לא רואה אותו נופל בהרבה מהם ובמחיר של 157 שח (וכלול בזה גם עמדת טעינה) הוא בהחלט אופציה לקחת את הסיכון עליו, לשלם עוד 20 אלף לסקייוול נשמע לי סיכון לשווא.
  5. זה בדיוק מה שהוא רוצה. השאלה שנשאלת שאם כבר הוא הגיע למסקנה שהוא רוצה רכב הצ'בק ב 150 אלף שח בשביל הכיף שלו לא עדיף לו כבר רכב חשמלי ב 190 שבסופו של יום יעלה פחות וייתן יותר ואין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, היא מאוד אינדבידואלית והוא מחפש עזרה מחוכמת ההמונים. אם הוא היה מתלבט בין פיג'ו 208 לטויוטה יאריס אני לא חושב שבכלל הייתה שאלה בנושא.
  6. לא כל כך הבנתי. מכיר אנשים עם רכב ב 300 אלף שקל שכל סופ"ש משקיעים שעתיים בניקוי הרכב בכימיקלים שהובאו מליבת כדור הארץ ומטליות מנוצות אפרוחים בני יומם, כי הרכב חשוב להם והניקוי לא גורם להם שום סבל, זה אומר שהם קנו רכב ב 5000 שח?! כמו גם חבר שקנה מכונת קפה ב 10 אלף שח שדורשת ניקוי של 45 דקות כל פעם כי מכונת קפסולות לא מספיק טובות, זה אומר שהוא מסכן?! אנשים מבזבזים את הזמן שלהם בדברים כל כך מפגרים, כך שאדם שמשקיע 45 דקות פעם בשבוע, כשבזמן הזה הוא יכול ללכת לשבת בבית קפה/לראות נטפליקס/לשחק משחקי מחשב או סתם לענות לאנשים בקארספורום 😄 זאת הבעיה הגדולה?! ולא שאני חושב שזה אידיאלי אבל רחוק מלהיות מיסכנות, וכאן בכלל מדובר על מישהו שהמעסיק מספק לו עמדות טעינה זמינות (אפשר להתחבר לשקעי כח בעזרת מתאמים) וחשמל חינם, אז הוא צריך לזרוק כסף על רכב בנזין כדי להוכיח שהוא עשיר?! אז רכב חשמלי בהחלט לא בשבילך. אבל ברור לך שהמסלולים שאתה עושה הם החריגים ולא הכלל. זה לא שרכבים חשמליים מתים אחרי 400 קמ וצריך ללכת ברגל. מקסימום טוענים וממשיכים. אם זה לא מסלול קבוע על בסיס שבועי לא אמורה להיות עם זה בעיה. וכן , האידיאלי, ללא ספק, זה עמדת טעינה בבית או בעבודה. אבל אני בהחלט יכול להבין אנשים שכדי לנסוע ברכב עם תמורה עדיפה ישקיעו 45 דקות כל שבוע.
  7. אם החשמל בחינם (וגם אם לא) אז יש. 200 קמ זה מעל 10000 בשנה, בהונדה סיוויק זה אומר בערך 6000 שח בשנה על דלק. במשך שנתיים 12000 תוסיף נגיד ירידת ערך 30% עוד 45000~ סה"כ 57000 שח. טסלה 0 שח על חשמל ירידת ערך 30% נגיד 60000. תוריד מזה אגרת רישוי זולה + טיפולים שאין בטסלה ויש לסיוויק ותגיע ל 57000 בשנתיים(ואפילו פחות) וככל שמחזיקים יותר ככה מרוויחים יותר. הכי גרוע שהצלחתי להוציא בטסלה זה 260- 270 קמ בנסיעה של 5 נפשות באמצע אוגוסט עם רכב מפוצץ בציוד בשיוט ב 130 קמ"ש . בסוף שבוע אחרון 4 נפשות עם ציוד בינוני במהירות 120 קמש הגעתי למעל 360 קמ ובקלות היה אפשר ליותר עם רגל יותר עדינה בחשמל (חלק מהדרך זה היה פתיחות מול 2 אופנועי ספורט ברמזורים😁)
  8. כשמדובר ברכב חשמלי זה מאוד תלוי בתכנון. הסוללה ברכב חשמלי ייעודי יושבת במרכז הרכב ונמוך מה שמעלה את היכולות הדינמיות (או לפחות לא פוגע) למרות העליה במשקל. ה mg הוא רכב מוסב כך שזה תלוי איך mg שמו את הסוללה ברכב ומכאן הצורך בנהיגת מבחן. ברמה הפסיבית עודף משקל הוא כמעט תמיד יתרון (למעט בתאונה מול מסה אינסופית)
  9. Mg hs אופציה ברת השוואה. אבל בסופו של יום מדובר על יחידה הנעה לא חסכונית במיוחד מה שאומר שברגע שנגמרת הסוללה ,והיא נגמרת די מהר ,אתה עובר לרכב עם צריכת דלק בנזינית לחלוטין, כך שבסופו של יום סביר להניח שתגיע במקרה הטוב לרכב עם צריכה היברידית תמורת תלות בהטענה. בנוסף לכך ה mg מתקשה להצטיין מול מיטב התוצרת המערבית של ימנו ברוב התחומים (על פי מבחנים, לא נהגתי) והאיוניק 5 והאניאק נמצאים ממש גבוהה בתוצרת המערבית הנוכחית וקשה לי לראות אותו מצליח לתת תמורה שווה להם(אבל זה מסוג הדברים שניתן חבדוק די בקלות). כך שבסופו של יום הוא יעלה בערך אותו דבר לתפעול, יהיה קטן מהם וסביר להניח שפחות איכותי לנהיגה ותחושה. הבמוו , לא קשור בכלל להשוואה. כחדש הוא עולה מעל 300 אלף שח. משומש תצטרך למצוא אקזמפלר בונבוניירה בן 3 לפחות עם כל האבוג'ראס שבנושא. הרכב יהיה מחוץ לאחריות, מה שאומר שכל תקלה תכאב בכיס. טיפולים ותחזוקה סופר יקרים אם תרצה לשמור על אחריות הסוללה, שגם ככה תשאר לך לפחות מ 3 שנים ומוגבלת ל 100 אלף קמ. כלומר סביר להניח שהאחריות תגמר עוד במשמרת שלך ועדיין יצרוך בנזין אחרי שהסוללה נגמרת(וזה קורה מהר). בקיצור לא בר השוואה עם עלויות תחזוקה של הונדה סיוויק או טסלה חדשה ודורש הרבה מזל לא להתקל בתקלות יקרות.
  10. הדגם עם 3 כוכבי הבטיחות הוא דגם הבנזין. הגרסה החשמלית של ה mg קיבלה 5 כוכבים(ראה קישור שנתתי), שבנוסף לכל שוקלת טון וחצי לעומת טון ביאריס וזה משמעותי בזמן תאונה. לגבי יציבות וכו'. לא נהגתי על ה mg. נהגתי רבות על היאריס הקודמת והיא בסדר גמור. היאריס החדשה עד כמה שידועה לי השאילה חלק מהאלמנטים של השלדה מהמאזדה 2 דרך שת"ף , כך שהיא אמורה להיות דינמית למדיי. רק נסיעת מבחן תוכל לענות לך אם ה mg גם בסדר או לא.
  11. אם זה המצב ואתה לא רואה את עצמך עוזב/מועזב מהעבודה בשנתיים הקרובות, רכב חשמלי זה התשובה הכי טובה. תוך פחות משנתיים אתה גומר לחסוך את הפרשי ירידת הערך ומתחיל להרוויח מאחזקת רכב חשמלי ותוך כדי החסכון אתה זוכה לנהוג ברכב יותר גדול, יותר נוח, יותר מהנה, הרבה יותר מאובזר והרבה הרבה יותר חזק. הג'יפונים אכן דומים יותר לרכבי בנזין אבל נותנים תמורה עדיפה עליהם גם בשקלול ירידת ערך. עלויות התפעול של איוניק 5 או אניאק יהיו דומות יותר להחזקת ג'יפונים בנזיניים כמו קארוק או טוסון בסיסיים. והחשמליים יהיו יותר חזקים, יותר מאובזרים, יותר נוחים והרבה יותר גדולים. כך שלמי שמחפש ג'יפון מדובר גם על תמורה עדיפה בהרבה. נכון להיום המדינה מעודדת רכבים חשמליים בענק, מי שמחליף רכב ויכול להרשות לעצמו זה ממש להרים כסף מהרצפה, כל עוד יש גישה לעמדת טעינה.
  12. המיתוג כסמי פרימיום הוא לא של היבואן, כי אם אצל היצרן בכל העולם.
  13. באופן כללי , אם יש לך עמדה בעבודה אין שום בעיה להחזיק רכב חשמלי, כל עוד אתה לא כל סופ"ש יוצא לטיול של 400 קמ. אם רק מידי פעם אתה יוצא אז מטעינים בדרך. השאלה היחידה היא עלויות הטעינה שלך ליד העבודה. רכב חשמלי עולה שישית בחשמל מעלות דלק להונדה סיוויק לדוגמה בטעינה ביתית. אם העמדה ליד העבודה היא בעלות של 1 שח לקוטש עדיין החשמלית תעלה לך שליש מחיר לקמ ועדיין אומר שהחיסכון סביר להניח יסגור לך את פער המחירים בין המכוניות. אם הטעינה ליד העבודה היא במחיר של 2 שח לקוטש כבר קשה להצדיק קניית רכב חשמלי, לפחות לא באופן כלכלי. באופן אישי, קיבלתי את הרכב חודש לפני שהתקינו לי עמדה בבית (גם בגלל הלחץ על החברות עם הגעת טסלה לארץ וגם בגלל התקנה מסובכת שגרמה לחלק מהחברות לסרב לעבודה) .אני עושה פחות מ 1000 קמ בחודש מה שאמר פעם בשבוע לחפש עמדה (קצת יותר בגלל שבהתחלה מתלהבים מהלחיצות ומדגימים לחברים). מה שאומר לבזבז 45 דקות פעם בשבוע בהטענה מהירה (ישבתי באוטו וקצת למדתי עליו או ראיתי נטפליקס וגם ראיתי כאלה שמביאים את הילדים ורואים כל המשפחה נטפליקס באוטו). אופציה נוספת הייתה בסופ"שים להחנות בחניוני אחוזת החוף בת"א שם יש טעינה בעלויות דומות לטעינה ביתית בשעות השפל (במהירה של טסלה זה בחינם בינתיים) ולצאת עם המשפחה לטייל/מסעדה. כך שזה ללא ספק אפשרי להחזיק רכב למי שנוסע מעט גם ללא עמדת טעינה בכלל, ואפילו לחסוך, אבל זה לא משתווה לנוחות של טעינה ביתית שאתה מגיע הביתה ומחבר לחשמל.
  14. היאריס מאובזרת בעיקר באביזרי בטיחות, פחות בנוחות ונחשבת מאוד בטוחה במבחני ריסוק. אבל גם ה mg : https://www.euroncap.com/en/results/MG/ZS EV/39678 ואין לשכוח שה mg שוקלת טון וחצי וזה פרמטר נוסף בבטיחות פאסיבית. אם הגעת להתלבטות בין שתי מכוניות הכי פשוט זה לעשות נסיעות מבחן.
  15. לא נהגתי על ה mg אבל הוא נחשב ג'יפון בסיסי, רצוי לקחת נסיעת מבחן לפני שתחליט. מול היאריס הוא אמור להיות יותר נוח ומאובזר. לא נראה לי שחשוב לו שנת מודל. שנה הבאה אמור להופיע מתיחת פנים ל mg zs עם עיצוב פנימי וחיצוני חדש ויותר חשוב טווח משופר.
×
×
  • תוכן חדש...