יובל .מ.
-
הודעות
353 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
-
ימים ב"תורמים ביותר"
27
סוג התוכן
פורומים
בלוגים
מאמרי משתמשים
גלריה
חנות
הורדות
לוח שנה
כל מה שפורסם על ידי יובל .מ.
-
לא הוא לא. לפי גוגל יש 18.4 מיליון איש בהולנד, 3 מיליון מתוכם בלבד מהגרים. מתוך 447 בני נוער שהורשעו 63 אחוז הם מהגרים, זה לבד אומר שהמצב שם מזעזע, וכמו שרשום במילים יפות הרשויות מסתירות. חוץ מזה, אסכם נקודות עיקריות בשביל @yohai71: 1. גם כיום, בחלק מקבוצות המהגרים (במיוחד גברים צעירים ממוצא מרוקאי, סורינאמי ואנטילי) שיעור החשודים בעבירות גבוה מהממוצע הארצי, אך הפערים הצטמצמו לאורך השנים 2. הסתרה: הרשויות ההולנדיות אינן מקשרות בין נתוני פשיעה לבין דת 3. מחקרים המבוססים על נתוני משטרה מצאו ייצוג יתר סטטיסטי של חלק מקבוצות המוצא הלא-מערביות בקרב חשודים בפלילים, בעיקר בקרב גברים צעירים. עם זאת, החוקרים מציינים כי גורמים כגון גיל צעיר, מצב סוציו-אקונומי, רמת השכלה וריכוז בשכונות מוחלשות מסבירים חלק ניכר מהפערים ההבדל הוא שהאוכלוסייה שהגיעה וממשיכה להגיע אומרת לך בבירור שהיא לא רוצה להשתלב ורוצב להחיל את הערכים שלהם על הסביבה, שבמילים עדינות לא מתאימים לערכים של דוד ושכניו.
-
היסטוריה בבריסל – האיחוד האירופי אירח את הטליבאן: "סטירת לחי לערכים שלנו" תמתין מותק. בינתיים במדינות האירופאיות ה*נוצריות* משעים שוטרים ששואלים שאלות על האיסלאם: Christian cop suspended for asking questions about Islam during DEI training wins settlement עוצרים אזרחים שמפרסמים פוסטים נגד ארגון הטרור חמאס: British blogger arrested for posting anti-Hamas meme on social media | Fox News או כאלה שיוצאים נגד דגלי פלסטלינה חינם: UK Police Arrest a Man for Criticizing Palestinian Flags in Social Media Post | CBN News או שסתם שוטרים אוזקים אזרח תמים שנדקר על ידי מהגר ונותנים לו למות: Murder of Henry Nowak - Wikipedia אבל אני זה שלא מבין מה קורה. אומנם כרגע המוקד זה בריטניה כי שם זה ממש יוצא, אבל צרפת, בלגיה, גרמניה, הולנד ועוד כבר נכבשו. ואם מנסים לעבוד עם chatgpt מגלים שהרשויות בהולנד מסתירות בצורה מאוד ברורה את הנתונים האמיתיים: בהולנד לא מתפרסמים נתונים רשמיים על דתם של עבריינים או חשודים, ולכן לא ניתן לחשב באופן אמין את אחוז הפשיעה החמורה המבוצעת על ידי מוסלמים. הרשויות ההולנדיות, ובראשן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ההולנדית (CBS), מפרסמות נתונים לפי רקע הגירה (מוצא, דור ראשון/שני להגירה), אך לא לפי השתייכות דתית. (longreads.cbs.nl) מה ידוע על פשיעה חמורה ומהגרים בהולנד? שיעור החשודים הרשומים בעבירות בהולנד ירד משמעותית מאז 2005 בכלל האוכלוסייה, כולל בקרב קבוצות מהגרים. (Centraal Bureau voor de Statistiek) גם כיום, בחלק מקבוצות המהגרים (במיוחד גברים צעירים ממוצא מרוקאי, סורינאמי ואנטילי) שיעור החשודים בעבירות גבוה מהממוצע הארצי, אך הפערים הצטמצמו לאורך השנים. (longreads.cbs.nl) מחקרים המבוססים על נתוני משטרה מצאו ייצוג יתר סטטיסטי של חלק מקבוצות המוצא הלא-מערביות בקרב חשודים בפלילים, בעיקר בקרב גברים צעירים. עם זאת, החוקרים מציינים כי גורמים כגון גיל צעיר, מצב סוציו-אקונומי, רמת השכלה וריכוז בשכונות מוחלשות מסבירים חלק ניכר מהפערים. (Chicago Journals) האם ניתן להעריך את חלקם של מוסלמים בפשיעה חמורה? לא באופן מהימן. קיימות הערכות או טענות המנסות להסיק זאת דרך ארצות מוצא שרובן מוסלמיות (למשל מרוקו, טורקיה, סומליה וכו'), אך: לא כל המהגרים ממדינות אלו הם מוסלמים; יש מוסלמים שמוצאם ממדינות אחרות; הרשויות ההולנדיות אינן מקשרות בין נתוני פשיעה לבין דת. (longreads.cbs.nl) נתון היסטורי מעניין מחקר שצוטט בדוחות ובסקירות שונות מצא כי מתוך 447 בני נוער שהורשעו בעבירות חמורות במיוחד בהולנד בשנים שנבדקו, כ-63% היו ילדים להורים שנולדו מחוץ להולנד. עם זאת, הנתון מתייחס למדגם היסטורי וספציפי של עבריינים צעירים בעבירות חמורות, ולא לכלל הפשיעה החמורה במדינה כיום. (ויקיפדיה) אם תרצה, אני יכול גם להביא נתונים עדכניים על: שיעורי רצח, שוד ואונס בהולנד בעשור האחרון; שיעורי חשודים לפי ארץ מוצא (מרוקו, טורקיה, סוריה, סומליה וכו'); השוואה בין הולנד, גרמניה, שוודיה ודנמרק בנושא פשיעה והגירה. בהולנד לא מתפרסמים נתונים רשמיים על דתם של עבריינים או חשודים, ולכן לא ניתן לחשב באופן אמין את אחוז הפשיעה החמורה המבוצעת על ידי מוסלמים. הרשויות ההולנדיות, ובראשן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ההולנדית (CBS), מפרסמות נתונים לפי רקע הגירה (מוצא, דור ראשון/שני להגירה), אך לא לפי השתייכות דתית. (longreads.cbs.nl) מה ידוע על פשיעה חמורה ומהגרים בהולנד? שיעור החשודים הרשומים בעבירות בהולנד ירד משמעותית מאז 2005 בכלל האוכלוסייה, כולל בקרב קבוצות מהגרים. (Centraal Bureau voor de Statistiek) גם כיום, בחלק מקבוצות המהגרים (במיוחד גברים צעירים ממוצא מרוקאי, סורינאמי ואנטילי) שיעור החשודים בעבירות גבוה מהממוצע הארצי, אך הפערים הצטמצמו לאורך השנים. (longreads.cbs.nl) מחקרים המבוססים על נתוני משטרה מצאו ייצוג יתר סטטיסטי של חלק מקבוצות המוצא הלא-מערביות בקרב חשודים בפלילים, בעיקר בקרב גברים צעירים. עם זאת, החוקרים מציינים כי גורמים כגון גיל צעיר, מצב סוציו-אקונומי, רמת השכלה וריכוז בשכונות מוחלשות מסבירים חלק ניכר מהפערים. (Chicago Journals) האם ניתן להעריך את חלקם של מוסלמים בפשיעה חמורה? לא באופן מהימן. קיימות הערכות או טענות המנסות להסיק זאת דרך ארצות מוצא שרובן מוסלמיות (למשל מרוקו, טורקיה, סומליה וכו'), אך: לא כל המהגרים ממדינות אלו הם מוסלמים; יש מוסלמים שמוצאם ממדינות אחרות; הרשויות ההולנדיות אינן מקשרות בין נתוני פשיעה לבין דת. (longreads.cbs.nl) נתון היסטורי מעניין מחקר שצוטט בדוחות ובסקירות שונות מצא כי מתוך 447 בני נוער שהורשעו בעבירות חמורות במיוחד בהולנד בשנים שנבדקו, כ-63% היו ילדים להורים שנולדו מחוץ להולנד. עם זאת, הנתון מתייחס למדגם היסטורי וספציפי של עבריינים צעירים בעבירות חמורות, ולא לכלל הפשיעה החמורה במדינה כיום. (ויקיפדיה) אם תרצה, אני יכול גם להביא נתונים עדכניים על: שיעורי רצח, שוד ואונס בהולנד בעשור האחרון; שיעורי חשודים לפי ארץ מוצא (מרוקו, טורקיה, סוריה, סומליה וכו'); השוואה בין הולנד, גרמניה, שוודיה ודנמרק בנושא פשיעה והגירה.
-
הסיבה היחידב שאין פעולות חריפות בהרבה נגד ישראל זה כי יש עדיין מדינות נורמליות באיחוד. אבל בסדר, אתה טומן את הראש בחול ומשחק אותה לא מבין. תכין את הטלאי באבי.
-
הדובר הוא סולברג, אותו אחד שהחרדים ניסו לפרוץ לו לבית. הדברים נאמרו בכנס סגור של האוניברסיטה. ברור לך שאם היה נאמר שם "שמעו אפשר להתחשב במחבל שרצח" והייתי מביא את הלינק עם חצי ציטוט היית רושם "אתה לא מבין כלום אתה לא משפטן זה משהו מקצועי והלינק ערוך" בלה בלה בלה? אם ביבי יפסיד, הוא יזוז. בדיוק כמו ב-2021.
-
מה אכפת להולנד/ספרד/צרפת/בריטניה מהעזתיים? מי אמר שאתה צריך לעצור את כל מי שלא מתנהג כמוך?
-
די נו, לפני חודש הבאתם את זה גם נגד הונגריה ואחרי שהפסיד אורבן פינה את הכיסא שלו בלי בעיות. די להפחיד כבר.
-
התלבטתי אם לרשום פה תגובה ארוכה ולהסביר למה אתה טועה, אבל זה לא באמת ייתן לי משהו. אז טוב אחי, צודק, צריך לדבר עם האיראנים ולהגיע להסכם הם כולה רצחו איזה 20-30 אלף מפגינים זה לא שהם ישקרו לפקחים של סבא"א. העיקר שהמדינות באיחוד האירופי ימשיכו להילחם נגד מדינת ישראל הרצחנית שמנהלת משטר אפרטהייד שבו המוסלמים המקופחים נבחרים לכנסת ועובדים בתור רופאים, מהנדסים, עורכי דין ועוד. בהצלחה.
-
ההסכם של אובמה היה פח אשפה וזה המיץ של הפח אשפה. היה שווה להרים להם את כל השדות נפט ולהתמודד עם ההשלכות מאשר להמשיך לתת לשטן הזה להתפתח. קונים שקט היום מקבלים גרעין מחר, וזה גם מה שאובמה נתן להם. אותו מודיעין אמריקאי שטען שאם נכנס לעזה נספוג עשרות אלפי לוחמים הרוגים? והסוכנות לאנרגיה אטומית הם פחות רלוונטים לחיים מהאזהרות שהולכים לשים על הקופסאות סיגריות עזוב אותך.
-
האיראנים עושים לאמריקאים בית ספר. עצוב לראות את זה. כמו שאמר שהקברניט, איראן רוצים גרעין והאמריקאים רוצים הסכם, ושניהם יקבלו את מה שרוצים.
-
הוא לא היחיד שהתהפך עלינו. על רובם כבר גילו שזה מגיע בגלל מדינה שמשחקת במונדיאל, 4 אותיות, מתחילה בק' ונגמרת ב-טאר. וכן, כשישראלים ממציאים אירועים שאחר כך האג מתבסס עליהם אין לי איך להגיב לזה.
-
התגובה שלך נראית תגובה של דובר אל ג'זירה. המלחמה בעיראק (2003–2011 והמשך הלחימה) מלחמת עיראק, ובמיוחד השנים שאחרי הפלישה הרשמית (2004 ואילך), הפכה לזירת לחימה עירונית צפופה (כמו בפלוג'ה ובמוסול) שכללה מלחמת אזרחים קשה, פיגועי תופת של אל-קאעידה ודאעש, ולוחמה בשטח בנוי. נתונים (לפי מאגר Iraq Body Count ודיווחים צבאיים): מספר האזרחים הרוגים מעשירי אלימות ישירה נע בין 185,000 לכ-210,000 (הערכות אחרות הכוללות השפעות עקיפות מגיעות למספרים גבוהים בהרבה). מספר הלוחמים/חמושים (האויב) שנהרגו מוערך בכ-35,000 עד 40,000. היחס המקובל: בעיראק נרשם יחס קשה מאוד של כ-3:1 עד 4.5:1 (בין 3 ל-4.5 אזרחים הרוגים על כל מחבל/חמוש שנהרג). הסיבה ליחס הגבוה היא בעיקר הטרור הפנימי, מכוניות התופת ומלחמות הדמים בין הסונים לשיעים שפגעו באוכלוסייה אזרחית ללא הבחנה, לצד אתגרי הלחימה העירונית של צבא ארה"ב ובעלות בריתו (למשל, בקרב על מוסול נגד דאעש היחס האמריקאי עמד על סביב 2:1 או 3:1). מלחמת חרבות ברזל בעזה (2023–2026) הלחימה בעזה נחשבת לאחד המקרים המורכבים ביותר בהיסטוריה המודרנית של לוחמה בשטח בנוי, עקב שימוש מאסיבי של חמאס בתשתיות אזרחיות (בתי חולים, בתי ספר, רשת מנהרות תת-קרקעיות מתחת לאזורי מגורים) ומניעת פינוי אוכלוסייה. הנתונים בעימות זה שנויים במחלוקת עזה בשל המקורות השונים. לפי נתוני צה"ל ומערכת הביטחון הישראלית: צה"ל מעריך כי חוסלו למעלה מ-20,000 עד 25,000 מחבלים (אנשי חמאס והג'יהאד האסלאמי). בהסתמך על נתוני ההרוגים הכלליים ברצועה (העומדים על מעל 40,000 לפי משרד הבריאות בעזה), היחס בישראל מוערך כנע בין 1:1 ל-1.5:1 (על כל מחבל שנהרג, נהרגו בין אזרח אחד לשני אזרחים). לפי הערכות וארגונים בינלאומיים (כגון האו"ם או ACLED): גורמים אלו נוטים להסתמך על הדיווחים הגולמיים של משרד הבריאות הפלסטיני בעזה (שאינו מפריד בדיווחיו בין אזרחים למחבלים ומגדיר נשים וילדים באופן אוטומטי כאזרחים). חלק מהאנליסטים הבינלאומיים ודוחות המודיעין המערביים טענו ליחס שנע בין 2:1 ל-3:1 (בין 2 ל-3 אזרחים על כל מחבל). ___________________________________________________ גם אם אתה מסתמך באופן מובהק על הנתונים של חמאס אתה לא מתקרב למספרים של הקואליציה בעיראק למשל. "ידידות" ישראל לא התהפכו עלינו כי כואב להן על עזה, אם היה כואב היו לוקחות את התושבים שלה. הן נגדנו בגלל אינטרסים פוליטיים נטו, או אישיים כמו ראש ממשלת ספרד שאישתו עומדת לקבל 24 שנים בכלא והוא התהפך עלינו יום אחרי שהתחילו לדבר על זה בתקשורת. צרפת למשל תוקפת אותנו כי 1. יש לה אינטרסים בלבנון 2. מפסידה לתעשיית הנשק הישראלית 3. מפחדת מהמהגרים בצרפת. זהו.
-
מה יותר מגוון ממדד עולמי? לתת לילד בן 28 שבטוח שהוא וורן באפט להמציא מסלול מניות ולהמר? או קופת גמל להשקעה שתהיה על מסלול S&P500 כמו במדד עולמי רק ביותר יקר? אם אתה לא סוחר יומי, שגם שם 98 אחוז מפסידים, אין שום צורך להסתבך עם זה וזה לא אמור לנהל לך את היום. תקנה פעם בחודש ותשכח. ואין בעיה עם דאגה לפנסיה, מומלץ אפילו. אבל קודם תדאג לנדלן, חסכונות לך ולילדים ולקרן חירום. גם ברוך אללה קרן הפנסיה בישראל היא ברמה מאוד גבוהה מבחינת ההפקדות, אם כבר תתעסק בלחנך אנשים לא למשוך כספי פיצויים.
-
לא זה לא. יעוץ זה להגיד "שמע תפתח קופ"ג להשקעה ותלך על מסלול X", או "תקנה מדד Y". או לחילופין "שמע טוב אתה חייב לקחת את כל הכסף שלך וללכת למסלול IRA". הדבר היחידי שאמרתי זה שאין היגיון למי שלא חוסך אקסטרה לפנסיה לפתוח קופ"ג להשקעה, זהו. זה לא יעוץ, זה הימנעות מתשלום דמי ניהול יקרים לא לצורך.
-
זה שונה כשהגרעין אצל הטובים.
-
לא, קופת גמל להשקעה זה מוצר יקר שנותן פטור ממס רק במשיכה בתור קצבה, אם אתה בן 20, 30 או 40 שמתכנן למשוך את הכסף, דמי הניהול פה מיותרים. אם אתה רוצה לשלם אקסטרה סתם, בהצלחה. זה לא המטרה של מי ששואל על חשבון השקעות. ואם יש לך 50 אלף בשנה להשקיע, יש לך 10 אלף כדי לפתוח תיק.
-
לפי מה שפורסם אצל אבו עלי - הסכם כניעה מוחלט של טראמפ.
-
כי כשיש מטרייה גרעינית אי אפשר להשמיד אותך לגמרי, יודעים שבסוף תעשה hail mary ובהצלחה לכולם. זה שוב מה שאמרתי - יחיא סינוואר דפק אותם והקדים להם את התוכניות. אם לא ה7.10 אתה לא תוקף את השגרירות שלהם והמלחמה הייתה נפתחת כמו שחמינאי תכנן - 100 אלף רקטות מלבנון, עשרות אלפי רקטות מעזה, ואלפי טילים בליסטים מאיראן. במקום זה היה שאגת ארי, יעל שלביה וכל זה. כל עוד אירופה לא תתעורר המצב יישאר חרבנה. בינתיים יוצאים עוד ועוד סרטונים מבריטניה של שוטרים מפוצצים אזרחים ומגינים על מחבלים, אולי תתחיל שם מלחמת האזרחים. נראה.
-
הם פשוט חיכו לרגע המתאים כדי לירות - כשיש מטרייה גרעינית אתה לא מפחד. סינוואר דפק אותם. בעצם רק לכאורה - כי טראמפ נכנה להם.
-
מונדיאל, בחירות אמצע, נפט, תמיכה פנימית. לא כזה סודי אתה יודע. אל תשכח שחיזבאללה שחט את האנשים של אל ג'ולאני, הוא לא בדיוק אוהב אותם. זה הבעיה, זה היה נשמע דמיוני רק לכאלה שרצו לקבור את הראש בחול. עזוב אותך, התקפל כמו טיפש. אם אני קטאר או ערב הסעודית אני חותם עם איראן וסין ברית הגנה, ככה מקבל גם הגנה מהחות'ים. האמריקאים גם ככה לא יתקפו אותם.
-
לא, זה סגירה טכנית, במיוחד למשקיע בטווח ארוך. אם אתה רוצה מדדים בשקלים, אופציה 1. אם אתה רוצה מניות או מדדים בדולרים, אופציה 2. קופת גמל להשקעה - רק לפנסיה. אני לוקח בחשבון שמישהו שמתייעץ פה לא מעוניין לעשות תיאומי מס בעצמו אחרי שמכר מניות.
-
סיכום של כל הפורומים והדיונים למשקיע *עצלן* שלא רוצה להסתבך עם מיסים וכאלה: 1. השקעה בקרנות איריות בשקלים על מדדים רחבים (עולמי, SNP500) - בתי השקעות אקסלנס/מיטב דש/IBI וכו', יש בקבוצות כלכליות הטבות הצטרפות. 2. השקעה במניות בדולרים - BLINK, פתיחה מהירה, גוף מפוקח, המרה נוחה, מכירה נוחה כולל ניכוי מס במקור. 3. קופת גמל להשקעה רלוונטית רק להכנסה נוספת לפנסיה.
-
אחלה, אבל למה לסכן את הסיכוי שלך לנצח? מה ההיגיון בזה? להגיד למצביעים שלך "הנה תראו אני נלחם"? אתה צריך להילחם על *כל* קול.
-
מסכים. ושוב אתה לא מבין. אתה שומר על עקביות. עריכה: אגב, אם אתה רוצה לדעת, אני מתחיל לפתח בראש תיאוריה שההצבעה הכי ימנית שאפשר בבחירות הקרובות היא לא בנט ולא ליברמן, אלא רע"מ. אני עדיין לא סגור עליה לגמרי אז לא ארשום למה אבל זה יושב לי חזק בראש. צריך להיסגר על הרשימה שלו קודם.
-
אכפת לכם רגע שנחזור לפוליטיקה מקומית? ראיתם את הסרטון של מיקי לוי הטיפש מזהיר שסגלוביץ' יחקור את כולם? לא ברור לכם שהולכים לחגוג על זה יומיים שלוש בטענה של "הנה תראו מה השמאלנים רוצים לעשות"? וזה בא יום אחרי שביבי משחרר סרטון הפחדות על זה שיעצרו את כל הימנים. אהבל.
-
אני יכול לחקור, כמה משלמים לשעה?
