Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

מעניין אם זה נחשב תיאום מחירים גם באירופה.

 

בארץ יש תופעות ייחודיות בהחלט, השוק בהרבה מקרים אינו "חופשי" באמת והרגולטור משרת את אלה שהוא אמור לבקר.

לפחות אין בארץ את הבדיחה של יבואן-משווק-מתווך-חנות או וואטאבר (עבור רכבים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא, כי כמו בהמון דברים, נוח מאוד להאשים את אנשי העסקים במקום את המקור לכל, המדינה. מיסוי גבוה לדוגמה תמיד גורר אפשרות למשחק גדול יותר עם המחירים, כך זה בתחום מחירי הרכב, כך זה בתחום החלפים וכך זה בתחומים אחרים. כמובן שגם לצרכן השראלי יד בדבר, זה שמוכן לשלם כל מחיר והוא עצוב אם היבואן מוזיל את המחיר פתאום ושמח אם הוא מעלה. 

 

אנשי עסקים בהחלט לא צדיקים גמורים ויש לא מעט מקום לביקורת, אבל יש עוד הרבה תחנות משמעותיות יותר בדרך כמו המדינה ובהחלט שגם הצרכן הישראלי שבוכה אך קונה כאילו אין מחר. 

לפני כשעה, Uri-G כתב:

 

 

מבקר המדינה חושב אחרת

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2022-03-09/ty-article/.premium/0000017f-e319-d38f-a57f-e75b1d450000

 

מה שמדהים אותי בדיון הזה, זה סינדרום סטוקהולם הישראלי, גם כשיש כשלים, גם כשיש רווחיות לא הגיונית ,ריכוזיות, שאנשים מיבאים חלקי חילוף באופן עצמאי מחו"ל וע"י כך חוסכים מאות אחוזים ועוד ועוד. הישראלים יגידו הכל בסדר, ככה השוק צריך להתנהל., מאוד הגיוני שיבואן של רכב אחד יהיה גם יבואן של רכב אחר , למה צריך שניים? לא ברור לי ההתנהלות הזאת. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, כי כשאני מוכר רכב, מסתכל על רכבים בשנתון דומה עם נתונים דומים ומבקש קצת יותר או פחות. אז אני מתאם מחירים. אני בעצם אוליגופול? איפה התלוש שלי?! 

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 4

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני מבין שאם יש לך טויוטה קורולה שנת 2014, אתה בודק כמה עולה רנו פלואנס ופיג'ו 308 שנת 2014 ומתמחר בהתאם להם, או שאתה בודק רק לפי טויוטה ללא קשר לדגמי רכב אחרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, זה לא אפשרי כי המחירים שלהן שונים. אבל אם טויוטה ורנו היו מוכרים באותו מחיר, אז כן. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Uri-G כתב:

המחירים שלהם שונים כי אין תיאום מחירים במשומשות!

ברור שרלוק. רק שתיאום מחירים אינו שווה אוליגופול ו/או שחיתות ו/או חזירות ו/או קרטל. 

כולנו מתאמים מחירים כל יום, אולם כל עוד אין בינינו הסכמה על המחיר או דיון על התיאום, זו לא שחיתות. בקיצור, אם יבואן א מסתכל על ב ואומר "בא לי גם" זו לא עבירה. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום לזרוק מילים באויר אני ממליץ להעיף מבט על הדוחות הכספיים של יבואני הרכב ותראו איזו קופה הם באמת עושים עליכם (רמז - לא ממש).

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, ניקו פ. כתב:

מעניין, כי כשאני מוכר רכב, מסתכל על רכבים בשנתון דומה עם נתונים דומים ומבקש קצת יותר או פחות. אז אני מתאם מחירים. אני בעצם אוליגופול? איפה התלוש שלי?! 

 

 

ההשוואה בכלל לא קשורה. 

בכול תחרות צרכנית כלשהי, תמיד יש ג'נגלינד בין הגדלת הלוקחות שלך לבין שמירה על מחיר מקסימלי. כי אם הורדת את המחיר ב-5% בשביל להרוויח 5% יותר לקוחות. לא רק שלא הרווחת, אלא הפסדת. 

והרבה פעמים חברות יבחרו לשמור על נתח השוק שלהם כמו שהוא, או לנסות להגדיל אותו בדרכים אחרות(מתן שירותים נוספים/משופרים) רק שלא להכנס למלחמת מחירים עם המתחרים שלהם. המצב הכי אידיאלי זה כמובן עליית מחירים כולל. שבו מגדילים את ההכנסות ופשוט לא צריך להשקיע בשום דבר.

עקב שזה המצב הכי אידיאלי, כשיש לך מספר מאוד מצומצם של שחקנים, מצב כזה פשוט קורה ספונטנית. 

בתחום הרכב בישראל זה אפילו עוד יותר דוחף לשם, כי עוד יותר אין לך מוטיבציה אמיתית להלחם על נתח שוק (לא משנה כמה סמל'ת יתאמצו , הם לעולם לא יגיעו לנתח שוק של צ'מפיון כי הרכבים הם לא אותם רכבים)

 

ככה היה עם חברות הסלולר. וככה זה עם יבואני הרכבים בישראל.  

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לגבי ציפורניים (לק)? ספרים? פסיכולוגים? כולם במחירים דומים. גם הם מתאמים מחירים?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, edward כתב:

במקום לזרוק מילים באויר אני ממליץ להעיף מבט על הדוחות הכספיים של יבואני הרכב ותראו איזו קופה הם באמת עושים עליכם (רמז - לא ממש).

 

כן... ולא.

 

למשל, אתה יודע כמה כספים יוצאים לטובת בעלי השליטה דרך משכורות לקרובים ומקורבים?

 

להוציא יפנאוטו, שבעל השליטה שלה נכנס לבעיות ולא היה יכול לשלם עבור הרכישה (אם אני זוכר נכון), להיות יבואן רכב זה רישיון להדפיס כסף. לא זכור יבואן רכב בקשיים, וכמו שאנחנו רואים, גם בקורונה הם לא ממש סבלו. אם מסתכלים על חוסר היעילות של ההתנהלות שלהם אפשר לטעון שזה סימן להעדר תחרות אמיתית.

 

אבל העדר התחרות, כמו שכבר הסברתי, היא תוצאה של מבנה השוק מבחינת מיסוי ורגולציה, לא תוצאה של הפעלת כוח מונופוליסטי.

 

לדעתי המקום בו היבואנים כן נהנים מכוח מונופוליסטי, זה בשוק הטיפולים והחלפים, שם הצרכן שבוי של היבואן, והם מהלכים על הצרכנים אימים שיטפלו אצלהם. הפתרון לכך צריך להיות בכך שלא לאפשר ליבואני רכב לעסוק בטיפולים ולהשית רגולציית מחירים על חלפים שהם חייבים להביא. יענו, סוף לעניין המוסך המרכזי וקביעת סטנדרטים אחידים למוסכי הסדר, שלא היבואן יחליט מי עומד בהם ומי לא.

 

אני ממליץ לקרוא את דוח זליכה, למי שזה מעניין אותו:

 

 

http://www.knesset.gov.il/committees/heb/docs/calcala300412.pdf

לפני 7 שעות, Uri-G כתב:

המחירים שלהם שונים כי אין תיאום מחירים במשומשות!

 

בוודאי שיש. קרטל חברות הביטוח  והליסינג קובע שווי רכב דרך מחירון אחיד.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, David32 כתב:

מה לגבי ציפורניים (לק)? ספרים? פסיכולוגים? כולם במחירים דומים. גם הם מתאמים מחירים?

 

במובן מסויים כן. 

כמו שאמרתי מקודם, בסוף ,ההתנקזות היא למחירים מסויימים שהם נגזרת רווח מקסימלי תוך מינימום עבודה. זה קורה באופן טבעי. 

העניין הוא שאם מוכר הספרים לידך מוכר ב-100, אתה יכול לקנות בפשטות באינטרנט, באמזון, עותק דיגיטלי או מודפס. מלאי אופציות במגוון מחירים שיכולים לפתוח מחדש את המשוואה של בעל הספרים "האם זה כשאני מכור ב-100 זהו הרווח המקיסמלי שאני יכול לקבל?" 

 

כנ"ל לגבי פסיכולוגים. פיסוכולוג יקר? יש קואצ'רים ועובדים סוציאלים שיעשו עבודה מסויימת בשליש מחיר. ואז הפסיכולוג יכול לשאול את עצמו את אותה שאלה. 

 

ברכבים?  אם אתה אוהב את הסמל של סיטרואן ומאוד מחובר למורשת הצרפתית שלהם, יש לך אופציה אחת בלבד. אחת. אוהב גם הסמל של רנו? מזל טוב. הכפלת את האופציות שלך ל-2 שלמות. 

 

הטענה היא לא נגד תיאום המחירים הטבעי שמתרחש בתחום הרכב(ונגיד בתמימותי הגדולה מאוד שאין שום תיאום מחירים מלאכותי כלשהו), אלא נגד מי שמאפשר אותו. בדומה למי שאיפשר אותו בתחום הסלולר. האם מי שמאפשר אותו זה בתיווך לוביסטים של אותם חברות? מי יודע. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מופתע מאילו אשר אומרים שאין מה לעשות ורמת המחירים פה מתקבלת על הדעת.

קיבלתי אי שם ב 2010 פורטה מליסינג , רק הגיעה לארץ, הרכב לשוק הליסינג תומחר ב 110K שקל, היום לא משנה המותג אם זו רנו ואו יונדאי המחיר כבר מגיע ל 150K , וזה רכב משפחתי להזכיר בסיסי למדי.

הנירו היוצאת התחילה את חייה בישראל אי שם ב 2016 במחיר של משפחתית מקבילה 136K, סיימה את חייה במחיר אשר נגע ב 160K...

150K הייתה בעבר הגיזרה של הרכבים המשפחתים פול סייז כמו ה 6 והסונטה , היו ימים...

  • אהבתי 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

וכמה עלתה מנת שאוורמה ב2010? וב 2016? וכמה היום?

וכמה עלה השכר?

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

 

כן... ולא.

 

למשל, אתה יודע כמה כספים יוצאים לטובת בעלי השליטה דרך משכורות לקרובים ומקורבים?

 

 

זה מדווח בדוחות הכספיים בביאורים אז אתה כן יודע.

 

אבל בינינו, מה זה משנה בכלל. 

 

בוא נניח לרגע שהיבואן חזיר, דופק אותך ולוקח 20 אלף שקל מיותרים על איזה רכב חדש שקנית ומחזיק 5 שנים, ומוכר לאחר מכן וחצי מהחזירות הזו חוזרת אליך במחיר המכירה (10 אלף).

 

אז יצא שדפקו אותך ב2,000 שקל בשנה או 170 שקל בחודש. עכשיו תדמיין שכך זה מעולם לא קרה. נכון שאתה מרגיש עשיר עם ה170 שקל הנוספים ש"חסכת" בחודש? 

 

עזוב, נו. אתה קונה רכב חדש, זה עולה לך כולל ירידת ערך כמה אלפים בחודש ואתה בוכה על כמה אחוזים לפה ולשם.

עריכה אחרונה על ידי edward
  • רעיון גרוע 3
  • רעיון טוב! 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...