Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל אתה תומך בו וטוען לעושק.

 

בוא ניקח קיוסק  של 20 מטר מרובע בתל אביב שעובת 16 שעות ביממה, קונה מסטיקים בשקל, מוכר ב 2 ועושה מחזור חודשי של 15,000 שקל.

לדבריך הוא גנב וצריך רגולציה כי הרווח הגולמי הוא 100% אבל בפועל הוא מפסיד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תומך בו ולא טוען לעושק. רק אומר שהבעיה היא לא נראית רק במיסוי כפי שכתב פאלו, אלא גם ברווח ממכירת הרכבים, ולא לשכוח לנטרל את נושא המיסוי כפי שנכתב בכתבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שהם מרוויחים והרבה והוא רוצה לקנות בזול. 

רק לי מותר להרוויח הרבה כסף, לא לעשירים המסריחים האלו שכבר יש להם כסף. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם תגביל ליבואנים את הרווח הם פשוט יביאו את הדגמים הכי פשוטים וזולים וימכרו במחיר הכי גבוה שתאפשר להם.

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, mcaspi כתב:

והרווחים זניחים, נכון?

"וסיכום המספרים - מחיר: 50 אלף שקל, עלות: 34.4 אלף שקל, רווח גולמי: 15.6 אלף שקל - הרווח הזה מבטא רווחיות של 31.2%. זה כבר נשמע אחרת, וזה המספר הנכון יותר כלכלית".

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001222060

 

אני לא בדקתי את החישוב שלו, הוא יכול להיות טעות כי יש אפשרויות שונות למקם את רכיב המיסוי בעלות הרכב (כבר עשיתי פעם את התרגיל הזה בעבר בפורום), אבל נניח שזה נכון... מה זה אומר?!

הכותב טוען ש-9.3% זה ״הרבה״.

מי אומר שזה ״הרבה״?!

הרבה יחסית למה?!

לשנה שעברה? ללפני שנתיים? לדילר באירופה? למי שמוכר בגדים?

ל-2018, אז הרווחיות הייתה רק 3%?

למה הכתב לוקח רק את המספרים שנוחים לו?!

 

כבר ראיתי את הכתבות האלו על הגירסאות השונות שלהן שנים. אף אחד לא ״משחק במספרים״. 

ולא, אני לא חושב שלהיות יבואן רכב זה עסק רע. זה עסק מצויין שצריך מאוד להתאמץ כדי להפסיד בו כסף. אבל כשל השוק לא קורה בגלל היבואנים. היבואנים תלויים לגמרי ביצרנים, שמבחינתם הם לקוח קטן בשוק קטן.

 

יש בשוק הזה הרבה שחקנים, לאף שחקן אין עמדה מונופוליסטית. הדומיננטיות בשוק משתנה בהתאם להיצע הדגמים ומשתנים אחרים בשוק. פעם יבואנים מאזדה הייתה בשליטה, לפני זה סובארו, היום זה קיא, שדרך אגב, הייתה שייכת ליבואן אחד ונלקחה ממנו.

 

אם היית קורא, כמו שכבר הסברתי, מי שמתאם מחירים זה היצרנים. הם מבקשים את המידע לגבי ההתחרות ומוזילים את הרכבים ליבואנים ישראלים, כדי להתאים אותם למיסוי, בתמורה לקביעת הקפי מכירות וקיבוע האיפיון של הדגמים. יענו, היבואנים מזמינים כמות של דגמים נתונים באבזור נתון במחיר מוזל.

היצרן קובע מי מתאים לו שייצג אותו. אתה לא יכול לעשות מול זה כלום. יבוא יבואן ״מקביל״, יקבל מחיר יקר יותר.

איך תכופף את היצרן עם מי לעבוד?!

אתה לא יכול.

 

מה שכן אפשר לעשות זה לנתק את הקשר בין היבואן לשירות אחרי מכירה. לאפשר לכל מוסך לעמוד בסטנדרטים של להיות ״מורשה יבואן״ (כאלו שיהיו מקצועיים בלבד, לא לחייב פינת קפה) ולא לאפשר ליבואן להחזיק במוסך. במקביל, כן לאפשר ייבוא מקביל של חלפים מאושרים לשימוש. כי תחרות ברכישת רכב חדש יש, אבל שוק הטיפולים והתיקונים, שם הצרכן באמת שבוי.

  • אהבתי 4

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, RK כתב:

מה הבעיה ברווח ממכירת רכבים?

 

כנראה זה שהכותב הוא אזרח אמריקני בנפשו, ולכן חושב שנהיגה ורכב חדש כל כמה שנים זו זכות אדם בסיסית ולא מותרות. עניין של השקפה, אולי הוא צודק ואנחנו סתם נשים מוכות?

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Uri-G כתב:

הרכבים יקרים גם בגלל מיסוי ולא רק. ולא טענתי שיש לשלול יבואנים אלא למנוע מהם ריכוזיות על מספר חברות כדי להגביר תחרות.

 

אין ריכוזיות בשוק הייבוא בארץ לפי שום פרמטר חוקי או כלכלי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, mcaspi כתב:

המטרה העיקרית של ההודעה הייתה להביא את דברי הכתב. אני לא הנושא כאן.

 

ה"כתב" כתב כתבה שמטרתה היא להגדיל את הרייטינג של כלי התשקורת (הטעות בכוונה) בו הוא מועסק.

 

יש הרבה שנמנעים מלצטט כתבות שלו כי הן פשוט לא מחוברות למציאות.

 

אני לא אתחיל לפרט עכשיו את התהליך אותו עוברים היצרן והיבואן עד שנקבע מחיר הרכב ליבואן ומחיר הרכב לצרכן, רק אציין שמדובר בתהליך מ-א-ד מורכב ושקשה מאד לחשב את העלות בפועל ליבואן (למרות שיש מספר בחשבונית שהוא מקבל מהיצרן) המחירים שהוא מקבל מיצרן אינם קבועים ומשתנים תדיר בהתאם לתנאי השוק, שערי המטבע, ועוד...

 

בעת כתיבת שורות מס' ההודעות בשרשור מתקרב ל-200 זאת אומרת שתומר הדר הצליח.

 

אני כבר לא קורא כתבות שלו, כי בתור אחד ש(בד"כ) יותר שהן תלושות מהמציאות - זה רק מרגיז אותי.

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמנקנק פה זו רק המדינה שלוקחת אחוזי מס אסטרונומיים ממחיר הרכב ועל כל התענוג הכולל המחושב עוד מעמיסה מע״מ. קח את מחירו של רכב חדש היום, ״פשוט״ ממנו את המיסים ותראה כמה הוא עולה. פתאום לא כלכך יקר וגם לא כזה רחוק מהמחירים באירופה (או בדיוק המחירים באירופה לעיתים).

 

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו שויין... אפשר לפחות להתנחם בכך שאנחנו עדיין לא קובה ולא נאלצים לשפצר סוסיתות וחיפושיות משנות ה 60 כי פשוט לא ניתן לרכוש רכבים מהניילונים. פה לפחות עדיין נותנים לכל אחד שלא חזר לו שיק בחצי שנה האחרונה ועם תלושי משכורת עקביים לנסוע בספורטאז' חדשה ב 72 תשלומים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא, זה לא רק מס. מס על רכב חשמלי בישראל הוא 10%. 

טסלה ללא מתווך מוכרת בצרפת את המודל 3 ב-53.5 אלף יורו שזה 176 אלף שקל. בארץ היא עולה 180 אלף

 

רוצה לנחש כמה עולה 2008 חשמלית בצרפת וכמה בארץ? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תראה לי את הטסלה ב180, שניה אני קופץ לבנק לקנות אותה...

מה שהרבה פעמים שוכחים כשמשווים מחירים לחו"ל, זה שגם שם היבואן/ הדילר מרוויח לא רע, גם שם (במיוחד באירופה) יש מיסים גבוהים, וגם שם צריך להרים רשת מוסכים ולתת שירות. 

ועדיין המחיר "שם" נמוך בצורה מחרידה מהמחיר פה. 

כבר כמה שנים קמות מדי פעם ועדות שמנסות להלחם בתופעה, מוציאות מסקנות ואז הלוביסטים של היבואנים מוציאים לרפורמות את השיניים.

בנתיים מפגין נגד מחיר הקוטג', הפסטה והשמפו כדי שמרגיש טוב עם עצמינו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, SuperBamba כתב:

פתאום לא כלכך יקר וגם לא כזה רחוק מהמחירים באירופה (או בדיוק המחירים באירופה לעיתים).

בתור מי שגם התגורר בהולנד, אתה צריך להודות שמחירי הרכבים פה גם כן גבוהים ודומים מאוד לארץ

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...