Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, falou כתב:

 

מה הכוונה ב-״מסובסד״?

 

 

אוי, הבנתי את הטעות שלי.

הכוונה היא לא לסבסד את מחיר הרכב עצמו, אלא את עלות התהליך של הרישוי הראשוני.

זאת בנוסף לתהליך מהיר וחף מכאבי ראש, יכול לגרום לאנשים פרטיים לייבא מכוניות לבד ובאופן עקיף (וישיר) לגרום לתחרות בשוק הרכב.

 

אבל אני יותר מדי אופטימי פה..

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:
לפני 3 שעות, falou כתב:

מה הקשר לרגולטור

רגולטור = ממונה להגבלים עסקיים = יכול להגביל  את רשיונות היבוא והשיווק של עסקים המשווקים בארץ מוצרים במידה ווזה פוגע בתחרות. הוא יכול להגביל את מספר המותגים שהם משווקים, הוא יכול בתוך המותג עצמו לקבוע שרק חלקים של אותו מותג יהיו מותרים לשיווק (למשל שיבואן מסויים ייבא רק מכוניות ולשיווק משאיות אותה חברה תצטרך יבואן אחר) או כל דבר שיכול להגביר תחרות.

אף יבואן לא עומד ברף שיכול להגדיר אותו מונופול ולכן הממונה לא יכול חוקית להתערב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

רגולטור = ממונה להגבלים עסקיים = יכול להגביל  את רשיונות היבוא והשיווק של עסקים המשווקים בארץ מוצרים במידה ווזה פוגע בתחרות.

 

סמכויות הממונה לא רלוונטיות לשוק הרכב.

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

לא, ככה בונים קרן ירושה.

קרן צדקה לא מקימים במקלט מס כי צדקה היא הוצאה מוכרת ולכן לא תשלם מיסים. 

 

עובדה שכן. ואפילו אחת הגדולות והמוצלחות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Night Driver כתב:

רק שאין כשל שוק ואי תחרות בשוק עם 10 שחקנים שווי כוחות ללא קרטל 

ואנחנו חוזרים על אותם דברים. גם ועדת זליכה הציגה את כשלי השוק וגם דו"ח של מבקר המדינה לאחרונה טוענים לכך, ושהמדינה נכשלה בפיקוח עליו.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, Uri-G כתב:

הממונה לא מחוייב להתערב רק במונופלים, מותר לו להתערב בכל מקרה של כשל שוק וחוסר תחרות.

 

חוסר תחרות מוגדר בחוק, ואין בשוק הרכב העדר תחרות באופן שמאפשר התערבות הממונה, אפילו לא באופן קלוש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, falou כתב:

עובדה שכן. ואפילו אחת הגדולות והמוצלחות

אפשר נתונים או שמותר להמציא קביעות כיד הדמיון?

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, falou כתב:

אתה יכול לחפש באותו מקום שמצאת את המידע האחר.

לא מצאתי שום מידע אחר חוץ מהבעלות שידועה לי מהתחום הכלכלי. אתה זה שהגעת עם קביעה חד משמעית ללא כל ביסוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מצאת שום מידע אחר מלבד פיסת מידע לא רלוונטית ממנה הסקת שהתאגיד הוא... לא יודע... מה?!

 

אולי תגיד אתה?

כמעט כל רווחי אלייד הולכים לצדקה. הכספים לא הולכים לכיסים של הנאמנים ואפילו של היורשים. אתה יכול לחפש לבד מה הקרן תורמת לטכניון, למחקרים, מלגות לסטודנטים ומה לא. החברות עצמן אומנם בבעלות שרחוקה מאינטרסים פוליטיים וכלכליים מקומיים, אבל כל החברות הן חברות שפועלות כחוק, ועדיין הרווחים הולכים לטובת הציבור.

 

אבל בו תסביר שוב, למה לרשות להגבלים עסקיים יש אפשרות להתערב בשוק הרכב?!

הוא לא מונופוליסטי, אין פה תיאום מחירים, אין קרטל והיא אפילו אישרה בפועל מיזוגים ורכישות שונות בשוק.

 

רכבים בארץ יקרים כי המיסוי עליהם כבד.

יבואנים נהנים מקשר בלעדי עם היצרן כי כל מודל אחר הוא לא כדאי, בגלל המיסוי, וכבר הסברתי למה ואיך נקבע מחיר רכב בארץ.

  • אהבתי 5

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, falou כתב:

רכבים בארץ יקרים כי המיסוי עליהם כבד.

והרווחים זניחים, נכון?

"וסיכום המספרים - מחיר: 50 אלף שקל, עלות: 34.4 אלף שקל, רווח גולמי: 15.6 אלף שקל - הרווח הזה מבטא רווחיות של 31.2%. זה כבר נשמע אחרת, וזה המספר הנכון יותר כלכלית".

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001222060

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

כמעט כל רווחי אלייד הולכים לצדקה

נתונים?  אלייד היא קרן מנהלת בארץ, כך שסביר שהכספים למוטבים לא יחולקו ממנה אלא מחברת האם שלא מגישה דוחות לרשויות מס. למיטב הבנתי יש ל ag trust עוד כאלה ברחבי העולם, מסיבה פשוטה , כי רגולטורים בארץ ובעולם לא אוהבים להתעסק עם חברות שממוקמות במקלטי מס אז יש צורך להקים קרנות מקומיות לניהול עסקים. ככה לא עובדות חברות שטוענות לניקיון כפיים, (כי מערך ניהול כזה עולה יותר כסף )אלא אנשים שלא רוצים לשלם מיסים ומיסים משלמים על רווחים ולא על תרומות.

 

וכפי שכבר אמרתי, גם דנקנר וגם ברני מיידוף העבירו תרומות לבתי חולים ולגמוסדות מחקר  ישראלים. זה לא הפך את הפעילות שלהם לצחה יותר.

 

אבל אני מניח שהויכוח הזה מיותר ללא נתונים נוספים, רק שידע הקורא המשכיל שמה שאתה קבעת היא טענה בלבד, ללא ביסוס.

 

לפני כשעה, falou כתב:

אבל בו תסביר שוב, למה לרשות להגבלים עסקיים יש אפשרות להתערב בשוק הרכב?!

כי מותר לו.

לפני כשעה, falou כתב:

רכבים בארץ יקרים כי המיסוי עליהם כבד.

יבואנים נהנים מקשר בלעדי עם היצרן כי כל מודל אחר הוא לא כדאי, בגלל המיסוי, וכבר הסברתי למה ואיך נקבע מחיר רכב בארץ

הרכבים יקרים גם בגלל מיסוי ולא רק. ולא טענתי שיש לשלול יבואנים אלא למנוע מהם ריכוזיות על מספר חברות כדי להגביר תחרות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, mcaspi כתב:

והרווחים זניחים, נכון?

"וסיכום המספרים - מחיר: 50 אלף שקל, עלות: 34.4 אלף שקל, רווח גולמי: 15.6 אלף שקל - הרווח הזה מבטא רווחיות של 31.2%. זה כבר נשמע אחרת, וזה המספר הנכון יותר כלכלית".

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001222060

אתה יודע מה זה רווח גולמי, מה ההבדל בינו לתפעולי ובינם לנקי?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...