Jump to content

ליפיגו

  • הודעות

    320
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    431,1,4,20,471
  • איזה רכב יש לך?
    סקודה קודיאק, פיג'ו 108

צפיות אחרונות בפרופיל

3,398 צפו בפרופיל

הנקודות של ליפיגו

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

57

מוניטין

  1. הסיפא של התגובה שלי עונה בדיוק על זה.. אבל - יש כל מני פרופילים של סוחר. אם אתה רוצה לההחזיק בביטקוין מסיבותיך אתה( לטווך ארוך, אנונימיות וכו...) יש לך מערך שיקולים משלך. אך אם מה שאתה רוצה, זה בעצם לקחת חלק מתקציב ההשקעות שלך, ולהצמיד אותו לערך הביטקוין (או כל קריפטו), בלי ארנק, סיסמה, צ'יינגים, התעסקות עם בנקים, מס הכנסה וכיוצ"ב כאבי ראש, אז יש לך את הכלי הזה.
  2. רק תיקון לתיקון : אתה יכול גם יכול רוב המסחר היום הוא במכשירי CFD - contract for difference , בהם אתה יכול לסחור דרך ברוקרים, ודרך בורסות. כולל זירות שמתמחות במט"ח באופן כללי ולאו דווקא קריפטו. אתה יכול לקנות CFD של USDBTC או EURETH באותו אופן שאתה קונה USDXAU (זהב) או USDXAG (כסף). בכל העסקאות האלה אתה יכול להיכנס ללונג או שורט, בלי בעיה. הבורסה\ברוקר יודע כמה הוא צריך להחזיק מהנכס ( underlying asset ), בצורה מושכלת מאוד. בכל מקרה אתה לא צריך לדאוג מזה. אני מציע לכל מי שחושב להתחיל לסחור בצורה רצינית, לשכוח ממונחים של "קנייה" או "מכירה", ולהתחיל לחשוב במונחים של כניסה וכיסוי ( entry, cover) , וכל זה ביחס להתחייבות שניטלה בעיסקה ומקסימום ההפסד שמוכנים לסכן. וכך בין שאתה נכנס לעיסקת לונג ("קנית"), או לעיסקת שורט ("התחייבת לביצוע עיסקה במחיר הכניסה") - אתה חושב אך ורק על החשיפה המקסימלית שאתה בנוי לקחת. הדברים רלוונטיים במיוחד למי שמעוניין לסחור בתדירות גבוהה, תוך שמירה על גיוון וגמישות לטווחים הקצרים. מי שרוצה "לשבת" על הנכס לטווח ארוך (ימים, שבועות וכן הלאה) , יש לו מספיק דרכים יותר פשוטות. עריכה: הבהרה\דיסקליימר - אני סתום בלום, נא לא לקחת מהפוסטים שלי שום עצה פיננסית..
  3. "זיהום" היום זו שאלה פוליטית בעיקרה. כרגע, הזיהום היחידי שמעניין את קובעי המדיניות זו פליטת גזי חממה, שמובילה להתחממות גלובלית, שמובילה לשינויי אקלים. לא נכנס לשאלה המדעית, אלא רק לזו הפוליטית. אז.. שהסוללות יזהמו את הקרקע חופשי חופשי.. כל עוד יש ירידה בפליטת גז חממה, תישמר תמיכה פוליטית חזקה (וטסלה נהנית ממנה מאוד בארה"ב, אירופה וישראל).
  4. יש לי תיאוריה אווילית להפליא מדוע הם עושים את זה. אובדן להלכה זה כשהערכת המחיר לתיקון עוברת את ה 50% מערך הרכב נכון? אני מניח שההערכה היא עם חלפים ע"פ מחיר יבואן (נאמר רכב פרטי יד ראשונה עד שלוש שנים?). אז בפועל, מנסיוני המר, החלפים מתומחרים בפקטור של בין פי 3 לפי 10 מהעלות של אותו מק"ט בעולם הנורמלי. לא מן הנמנע שערימת חלפים שמתומחרת ב 30,000 אל"ש, תעלה למי שיכול לייבא סיטונאית 8,000 ש"ח, ואז התיקון הרבה פחות יקר. אין לי הוכחה לתיאוריה, למעט תחושת בטן ונסיון בדרכי הפעולה במדינתינו האהובה, אך נראה לי שזה סוד מלוכלך של התעשייה. לאיש אין אינטרס לחשוף אותו: לא ליבואנים ששוחטים את הלקוחות שלהם במחירי החלפים, לא למדינה שנהנית ממיסוי גבוה על השוק המנופח הזה, לא לחברות הביטוח שמצליחות "להציל" עשרות אלפי שקלים מהפיצוי שנתנו ללקוח, לא לסוחרי הרכב שדוחפים את הרכבים המשוקמים לרוכשים תמימים...
  5. המנוע ברכבי יוצר באופן וודאי לפני 2017, אך הרכב לא נכלל בריקול. מדובר בגירסא האטמוספרית של המנוע. אני בהחלט בהתלבטות מה לעשות.
  6. ליפיגו

    רשמית: טסלה בישראל

    משום מה חבר'ה שלא מתלהבים מרכב חשמלי בגלל זמני טעינה, שוכחים את העובדה הפשוטה: כשיש לך חניה פרטית, אתה חוסך 99% מהביקורים בתחנת דלק.
  7. הלוואי וזה היה נכון. אני כבר מזמן יודע שמחיר משומשת שאני מוכן לשקול: יד ראשונה פרטית בלבד, עד 3 שנים, ק"מ נמוך, היסטוריית טיפולים מלאה, (אך ורק ברשת היבואן), שום פגם קוסמטי - עולות היטב מעל מחירון. זה ממש לא דבר חדש מבחינתי. וכן היכולת לשלם יותר עבור רכב חדש (אני גם לא הכי טיפוס של עסקאות מימון), לא קיימת אצל כולם.
  8. הסלידה שלי ממזוכיזם (ואני לא שופט מי שמפרגן לעצמו ערב הצלפות בדאנג'ן), הובילה אותי לאסטרטגיה של רכישת רכב חדש, תמיד, ובהיעדר תקציב לבחירה האידיאלית, לרדת ברמה.
  9. ליפיגו

    רשמית: טסלה בישראל

    עם כל הכבוד לאפל.. ויש הרבה כבוד.. לא רק שהם לא הראשונים שחשבו שאנשים צריכים מחשב בבית.. הם אפילו לא פיתחו את מה שרוב האנשים חושבים שהם פיתחו קרי מע' הפעלה שמתאימה למי שאינו 'גיק בגאראג'". הם בצעו knock off מוצלח יחסית למחשב אישי של חברת זירוקס xerox alto, שהגיע 1. בגודל ביתי 2. עם מערכת gui מבוססת חלונות 3. עכבר 4. מבוסס על פרדיגמת תכנות חדשה העונה לשם 'תכנות מונחה עצמים' (כן,זירוקס המציאה גם את זה). סטיב ג'ובס ביקר במעבדות של זירוקס כמה פעמים, ראה את האלטו, ושלח את המהנדסים שלו ליצור גירסה משלהם. לעיון נוסף.. אגב, גם לגבי מהפיכת הסמארטפונים אתה "קצת" מגזים בתפקיד של אפל.
  10. ליפיגו

    רשמית: טסלה בישראל

    עכשיו כתבה בערוץ הספורט: מצפה רמון, ארבע עמדות טסלה (החינמיות) "תפוסות" ע"י נהגים שפשוט חונים שם כשהם שותים קפה, תור של שעה (כך דיווח הכתב) לעמדה פנוייה.
  11. ליפיגו

    רשמית: טסלה בישראל

    זה קטע חשוב, כי ככול שמדובר במשפחות, באופן ריאלי זקוקים לשתי חניות פרטיות בטאבו, מקבילות ולא טוריות (כשרכב חוסם רכב).
  12. ליפיגו

    רשמית: טסלה בישראל

    פתרון אפקטיבי לכל הלוקים בתסמונת הסלידה מטסלה: פשוט רכשו רכב אחר. you're welcome.
  13. מתחילים הפוך, מגדירים יעדים ואז בונים תקציב (מה שמכריח לתעדף כי השמיכה תמיד קצרה). וכמובן שיעד שהוגדר בלי מדד הצלחה, זה לא יעד.
  14. לא בדיוק "שנים"... להל"ן העובדות: * ב 2018 אושר התקציב לשנה וחצי, עד תחילת 2020. * מתחילת 2020 עברה שנה וחצי עם תקציב המשכי (שכמובן שזה תקציב) - מה לעשות שאצלנו ח"כים מתחבאים בחניון הכנסת, וצצים "לפתע", רק כדי להכשיל את ההצבעה, כמובן אחרי שהם עושים סלפי לאינסטוש במעלית ( האתנן בדמות ג'וב המפנק בניו יורק עלי.) הכל יחסי בחיים, בתחילת 2020, ככל שהיו מעבירים תקציב, מייד היו גורסים אותו ומנגבים איתו את האחוריים, כיוון שאיש לא שיער שתגיע מגיפה עולמית שתוסיף הוצאה "קטנה" על בריאות וחל"ת. למעלה ממאה מליארד ועדיין ההוצאה לא נגמרת. בפועל, הרבה מאוד מהתוכניות והבנייה שהיו מתוכננים ל 2020 - 2021 לא היו יוצאים לפועל. פרופורציות.
  15. אתה יכול לבצע שורט אצל ברוקרים כמו binance.
×
×
  • תוכן חדש...