Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה נסענו בשנה שעברה (או: כמה שחטנו את הליסינגומטית)


mickbit
שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני עונה לגבי מה שהפריע לי בדבריך, והתגובה החוזרת שלך בכל שירשור נגד לקוחות הליסינג.

 

יש בעיה עם תמחור הרכבים החדשים, אך לא בכל דבר בתחום הרכב אשם שוק הליסינג ובטח לא לקוחות הליסינג.

מה שבטוח שאי אפשר להאשים את לקוחות הליסינג שמשלמים סכומים לא מבוטלים של כסף

כמס שווי שימוש למדינה בכל חודש (גם אם הרכב עמד שלושה שבועות מתוך החודש בחנייה ולא זז מטר).

רוצה חישוב מדוייק? צירפתי בהודעה הקודמת לינק שדרכו ניתן לחשב במדוייק (תוכל אגב לבדוק כמה היה

עולה לך במיסים חודשיים האוטו הפרטי שלך, כמובן ללא עלות החכירה שעולה עוד כמה אלפי ש"ח בחודש),

אם זה לא מספיק אני בטוח שחיפוש יניב לך מחשבונים נוספים.

 

מעניין איך בכל פעם שעולה דיון בקשר לליסינג כל אלו המתנגדים פתאום הופכים להיות "מחבקי עצים", כאלו חמודים שאיכות הסביבה

בראש סדר העדיפויות שלהם, גם אם הם עצמם נוסעים ברכב מזהם או את אותו הק"מ כמו השכן עם רכב הליסינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 209
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ברץ, אותי לימדו ששוויון מוחלט קיים רק בקומוניזם.

קןמוניזם זה בדיוק מה שתאר slowride באחת ההודעות - היו אנשים שיש להם והיו אנשים שאין להם.

 

כמובן שהקבוצה האחרונה גדולה הרבה יותר.

 

ואז לקחו מאלה שיש להם, וחילקו בין אלה שאין להם.

 

כל אחד קיבל רק קצת, כי הם קבוצה גדולה. עכשיו כולם שווים, לכולם אין כלום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה למרות שהדיון כאן הלך למחוזות אחרים הנתונים בכלל לא מדוייקים ולמה?

כל אותם מחזיקי הליסינג למינהם עושים את מרבית נסיעותם הפרטיות כאשר הם מחזיקים 2 כלי רכב עם מכונית הליסינג, יוצאים בערב - ליסינג, טיול - ליסינג וכו'

מה שאומר במידה ולא היה את רכב הליסינג אמנם הנסועה הייתה מצטמצמת אבל הנסועה ברכב פרטי הייתה עולה בצורה משמעותית,

כך שהממוצע 14K ק"מ +\- לרכב פרטי לא ליסינג הוא נתון מעוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנקודה היא ה- 128, שהוא מלאכותי ונקבע רק בגלל הליסינג.

 

אתה שוב טועה, 128 מלאכותי, אבל נקבע ככה בגלל שיש יבואן יחיד למותג (ובכלל מועדון סגור של יבואנים, צ'מפיון מייבאים את כל VAG, לובינסקי את כל PSA).

רק אציין שבעבר עלתה מתישהו השאלה האם היה פה תיאום מחירים בין היבואנים (לא יודע מה נסגר עם זה בסוף).

אבל להאשים את הליסינג במחיר של רכב לפרטי? בורות ולא מעבר.

 

אלה גם אלה ישלמו תמיד מחיר מופקע (גם על המשומש, כי מחיר החדש מראש מתומחר מוגזם בשביל הליסינג).

 

מה נותן ליבואן לתמחר את הרכב כאוות נפשו אם לא היעדר תחרות? (כללי שוק 101)

ועכשיו תסביר בבקשה איך הליסינג גורם להיעדר תחרות.

 

עזוב, קספר, אל תתן לדבר שולי כמו עובדות לבלבל את המתנגדים הנחרצים של הליסינג.

 

הממשלה מרוויחה הרבה פעמים בזכות הליסינג - בפעם הראשונה במיסוי בקנייה, בפעם השנייה במיסוי

כבד במהלך כל תקופת החכירה ובפעם השלישית בהגדלת נטיית הצרכן לרכישת רכבים חדשים יותר (ובד"כ גם

יהיו בטיחותיים יותר).

 

שכחת פעם רביעית - מיסוי הדלק שמהווה בערך חצי ממחיר הדלק.

 

-------------------------------------------------------------

 

למדינה יש אינטרס גדול מאוד בכך שהנסועה תהיה גבוהה ככל הניתן, נסועה גבוהה = הרבה דלק, הרבה דלק = הרבה מיסוי על הדלק, הרבה מיסוי על הדלק = הכנסות גבוהות למדינה.

 

לכן יש כל הזמן גם "תיקונים" ו"עדכונים" ב"מס זיהום אוויר", תמיד לחומרא, כי המנועים יעילים יותר = פחות דלק = פחות כסף, אז המדינה מחמירה את הקריטריון לפטור/הנחה מהמס החדש כדי לאזן את אובדן ההכנסות.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קןמוניזם זה בדיוק מה שתאר slowride באחת ההודעות - היו אנשים שיש להם והיו אנשים שאין להם.

 

כמובן שהקבוצה האחרונה גדולה הרבה יותר.

 

ואז לקחו מאלה שיש להם, וחילקו בין אלה שאין להם.

 

כל אחד קיבל רק קצת, כי הם קבוצה גדולה. עכשיו כולם שווים, לכולם אין כלום.

 

בהמשך לכך, אפשר לתהות מדוע משפטנים משתכרים יותר מאלה שמנקים להם את המשרד? האין זה חוסר שוויון משווע? מי בכלל קבע שהם צריכים לקבל כאלה בוחטות של כסף על מכתב מסכן שאני יכול להדפיס בבית עם מחשב ומדפסת?

 

אני קורא לממשלה להעביר חוק שיגביל את השכר במגזר המשפטי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לרכיבי המיסוי (ובעיקר בלו) שגם ככה ממסה את הדלק?

זה מיסוי כפול.

 

אגב זה אולי לא ברור לחלק מהאנשים, אבל נסיעות לעבודה וחזרה נחשב כחלק מהתפקיד.

שלטונות המס חולקים על דעתך בנושא.

הנסיעה מהבית לעבודה וחזרה היא אמנם 'עבודה' מבחינת ביטוח לאומי לצרכי תאונות עבודה, אבל היא ממש לא הוצאה מוכרת מבחינת מס, וטוב שכך.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלך הרוח במדינה זה כשלמישהו יש יותר ממך, אז במקום לשאוף להיות כמוהו אתה מחפש להוריד אותו לרמה שלך.

היתי חייב שוב להגיב... יש לי תואר שני ואישתי מהנדסת עובדת היי טק עם אופציה לליסינג, לאחר חישובים שלנו החלטנו שעדיף לנו להחזיק 2 רכבים פרטים . Slowride אם התכוונת למה שרשמת ולא רשמת את זה בצורה צינית אז ממש לא בא לי לשאוף להיות כמוך !

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הליסינג זו רעה חולה שהנזק ממנה רב מאוד.

מה זה ליסינג? חברת ליסינג זה גוף מיותר שעומד בין היבואן לבין רוכש הרכב וגוזר קופון. שיטת הליסינג נולדה מעיוותי מס נוראים.

1. בזמנו שווי המס היה 1330 ש"ח (ברור שזה לא סכום נכון) ולכן השתלם לרכוש ליסינג, היום זה תוקן והשווי עלה, כמעט למחיר הראוי.

2. חברות הליסינג לוחצות על היבואנים להימנע מהנחות לפרטיים על מנת שההנחות יהיו בלעדיות לליסינג.

3. במשך שנים חברות הליסינג גרמו לאבזור נמוך והכל משיקולי רווחיות.

4. כתוצאה מהליסינג עובד נהנה מכך שההוצאה מוכרת לעומת מחזיק רכב פרטי שקונה את הרכב מכספו הנקי לאחר מס, לעניין השווי כנראה שהוא עדיין נמוך אחרת איזו סיבה יש לו לקחת רכב מהעבודה.

5. אי שוויון- אם מתירים לעובד א' רכב ליסינג מהעבודה צריך להתיר לעובד ב' להכיר בהוצאות הרכב שלו בדוח השנתי.

6. שיטת הליסינג מעוותת את המחיר לאחזקת הרכב המוצגת לרוכש, הרי את השווי שילמתי ממילא ולכן אם לא אנצל יצא שהפסדתי. לכן שווה לי ליסוע מרעננה לאיקאה בראשון כדי לקנות וילון. השיטה מכריחה את בעל הרכב ליסוע ככל שיותר.

7. כבעל רכב פרטי אני מנצל את התחבורה הציבורית על מנת לחסוך בעלויות, בעל ליסינג בחיים לא יעלה על אוטובוס/רכבת שהרי זה הפסד נקי.

 

מכל הסיבות האלו המסקנה הברורה היא שהליסינג היא רעה חולה שרק גורמת לנזקים, המקום היחידי שאולי ראוי להשתמש בליסינג זה הליסינג הפרטי מכיוון שכאן אין שיקולי 'עיוותי' מס והרוכש מבין על מה הוא משלם, מה גם שהדלק על חשבונו.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך טעות בהבנה. העובד שמקבל רכב ליסינג לא נהנה מהוצאה מוכרת. להפך, הוא משלם שווי מס בסך 2.5% מערך הרכב כחדש בכל חודש, צמוד למדד. שום דבר לא מוכר, לאף אחד. בנוסף בד"כ העובד משלם גם את עלות הליסינג + עוד כמה מאות שקלים בחודש למעביד עבור ההטבה.

התלונה היא, עכשיו שהעלו את שווי השימוש לרמה גבוהה, היחידים שנשארו עם רכבי ליסינג הם אלה שעושים קילומטרז' כה גבוה שעדיין משתלם להם רכב ליסינג למרות העלות הגבוהה מאוד. בנוסף, יש את אלה, כמוני, שלא נותנים להם לבחור אם לקחת או לא לקחת רכב ליסינג, אלא אני מוכרח לקחת רכב למרות שזה לא משתלם לי בכלל עם 15,000 בשנה.

הפתרון הוא הפחתת שווי שימוש והטלת מיסוי על הנסועה עצמה. אבל זה פתרון לא טוב, כיוון שאין דרך ריאלית לעקוב ולבדוק אם הדיווח על נסועה פרטית/עסקית נכון. יעלו את שווי השימוש עוד ל-3%? ישארו רק אלו שעושים 35,000 בשנה. עדיין לא מספיק וירצו להעלות ל-5%? ישארו רק אלה שעושים 50,000 בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמסיס, אם אתה לא רוצה את רכב הליסינג תרגיש חופשי להשאיר אותו בחצר המפעל בסוף היום ולא תחוייב בשווי שימוש.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור לך שזה לא הגיוני?

עלות הרכב מורכבת מיותר מאשר שווי שימוש. יש את עלות הליסינג, תחזוקה והדלק.

אם הייתי יכול לוותר על הרכב ולקבל עלות שימוש לפי קילומטרז' עבור נסיעות העבודה, הייתי קופץ על זה מזמן.

לצערי זה בלתי אפשרי. בכדי לחסוך את שווי השימוש בלבד לא שווה להשאיר אותו במשרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב מקומות העבודה בהם הרכב דרוש לצורך העבודה (לא הגעה, בשביל זה סע באוטובוס אם אתה רוצה לחסוך),

תוכל לסכם עם המעסיק שהרכב "ישן בחברה", כלומר הוא לא צמוד אליך ומשומש לצורכי העבודה בלבד.

במקרה זה לא תשלם עליו דבר ויתרה על כך תקבל דמי נסיעות מהמעסיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברץ, אותי לימדו ששוויון מוחלט קיים רק בקומוניזם.

 

וקומוניזם לא קיים, ומעולם לא היה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תלוי בטוב ליבו של המעסיק, זכותי לעשות זאת בכל מקרה. אבל כפי שאמרתי קודם, עלות הרכב גדולה בהרבה מאשר שווי השימוש. שווי השימוש למס הוא 3410 ש"ח בחודש. להשאיר אותו במשרד זה אומר שבמקום רכב אחד, יהיו 2 רכבים, אחד שנוסע 5,000 קילומטר בשנה ועוד אחד שנוסע 10,000 קילומטר בשנה. זה מגוחך לחלוטין. הפתרון הכלכלי הוא שאני אחזיק רכב פרטי, והמעסיק ישלם על נסיעות העבודה פר קילומטר.

המעסיק לא מסכים, מסיבות שהן לא לא הגיוניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נמסיס, תקרא טוב את שכתבתי, אני מודע מצויין לכל סוגיית הליסינג.

 

שווי שימוש היום הינו 2.5% משווי רכב חדש, העובדה שאנשים עדיין לוקחים רכב מהעבודה מלמדת על כך שזה עדיין רווחי להם.

 

מה שניסיתי להראות זה שכולם נפגעים מהשפעת עיוותי המס על שוק הרכב.

 

לדעתי, צריך לבטל את ההכרה במס להוצאות ליסינג, כמובן שבמקביל צריך לבטל את השווי שימוש ואם מעסיק מעוניין לשכור רכב לעובד זה יבוצע כעיסקת ליסינג שתרד מהנטו של העובד. בשיטה זו כל אחד יוכל להיכנס לעיסקת ליסינג פרטי גם ללא טובות מהמעביד, זה גם ימנע את התלות שיש לעובד במעביד כי היום אם הוא מחליף עבודה הוא מאבד את הרכב.

 

גם השלטון הכיר בכך אז במקום לבטל את הטעות הזאת שנקראת ליסינג הם הקפיצו את השווי מס.

כולם מפסידים היום משיטת הליסינג הקיימת, גם אלו שיש להם רכב ליסינג.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3485 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...