Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה אקורד 2006 עם נתונים של רכב בן 5.. למכור או להשאיר עד הקבר?


guyr

פוסטים מומלצים

מצטער לקלקל את החגיגה.

נסעתי כמה אלפי ק"מ על אקורדים, היו לנו במשרד אחת אמריקאית בסביבות 2002 ואחת מדגם אירופאי בסביבות 2007.

המנועי VTEC פנינה אמיתית, אבל חוץ מזה לא מצאתי בה שום דבר מעניין או מוצלח במיוחד.

 

עכשיו בשאלה שהצגת בהתחלה לא נתת נתון חשוב: האם אתה אוהב את הרכב הזה וקשור אליו? אם כן, אז ה2 טסטים בשנה והתחזוקה הם שטויות. אומר את זה בתור בעלים של רכבים מיושנים במשך 20 שנה.

 

אם אין לך שום עניין מיוחד ברכב הזה, והשאלה היא כלכלית בלבד, אז השאלה היא מה האלטרנטיבה. 

אם הרכב משמש אותך בהצלחה, אין שום סיבה להחליף אותו. ואם אתה מחליף אותו, אתה צריך לשים כמה עשרות אלפי שקלים על רכב חדיש יותר שגם יצטרך את ההתעסקות עם היישור קו וביטוח מקיף.

 

אז השאלה מסתכמת באם יש לך בסדר העדיפויות כרגע הוצאה של כמה עשרות אלפי שקלים והתעסקות עם מכירה, קנייה ויישור קו.

אם לא בא לך או לא מתאים לך, אז תשאיר את הרכב שעושה לך את העבודה. 2 טסטים זה פחות עבודה וכסף.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב שאם הרכב אינו בעייתי - סעו בו עד הבעייה הרצינית הראשונה שתהייה (בתקווה שלא תבוא).

אבל , ופה אני קצת חולק על @amosbmw לגבי שני טסטים בשנה:

הטסטרים ממש אבל ממש לא אוהבים את הרכבים הישנים הללו, על כל המשתמע מזה.

אולי הם "יכבדו" יותר רכבי אספנות...

שני טסטים זה מכה (לבעלים) וממש לא משנה שהעלויות מתחלקות לשניים. חצי שנה עוברת מהר מאוד.

זו דעתי.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, חולגי כתב:

הטסטרים ממש אבל ממש לא אוהבים את הרכבים הישנים הללו, על כל המשתמע מזה.

אני מניח שזה כבר קשור לאיך הרכב נראה.

פחי זבל שהיו צריכים להיות מזמן בגריטה, מרוויחים ביושר את הבדיקה המדוקדקת.

 

הרכבים שלי שתמיד מתוחזקים פיקס ונראים טוב זכו ליחס של כבוד.

אבל באמת יש בזה משהו קצת מציק, פעם אחרונה שהחלפתי רכב לשימוש יומיומי הלכתי על צעיר בן 12. אז עכשיו, לראשונה אחרי 20 שנה, יש לי רק אספנות ורכבים רגילים ואין לי רכב שעושה 2 טסטים בשנה.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.5.2024 בשעה 12:09, guyr כתב:

הטרחה הזאת לעשות בדיקת בלמים לפני טסט ועוד שנתיים לעבור ל2 טסטים בשנה.

וכן איכשהו כל כמה זמן מתקלקל משהו (השנה, אלטרנטור, מצבר,איזשהוא מיסב)

וגם המוסכניק שלי לא מתעסק עם חלקים.. הוא רוצה שאני אביא לו את החלקים לטיפול השוטף

כמה זמן פנוי יש לך? ברכב ישן שורפים זמן על כניסה למוסך מספר פעמים בשנה, כפי שצינת בעצמך.
אם יש לך הרבה זמן פנוי, תמשיך עם הרכב הזה. אבל אם הזמן הפנוי שלך מצומצם ו\או אתה מעדיף לעסוק בנושאים אחרים, תמכור את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.5.2024 בשעה 20:11, amosbmw כתב:

אני מניח שזה כבר קשור לאיך הרכב נראה.

פחי זבל שהיו צריכים להיות מזמן בגריטה, מרוויחים ביושר את הבדיקה המדוקדקת.

 

הרכבים שלי שתמיד מתוחזקים פיקס ונראים טוב זכו ליחס של כבוד.

אבל באמת יש בזה משהו קצת מציק, פעם אחרונה שהחלפתי רכב לשימוש יומיומי הלכתי על צעיר בן 12. אז עכשיו, לראשונה אחרי 20 שנה, יש לי רק אספנות ורכבים רגילים ואין לי רכב שעושה 2 טסטים בשנה.

100% מתחבר לזה.

וזה גם מניסיון עם רכב כזה שעובר בקלות את הטסטים ובצדק.

מהלך הטסט לוקח 20-30 דקות ברוטו. תחזוקה נכונה של רכב לוקחת במהלך השנה מכפלות רבות יותר. 

 

תחזוקה כוללת - טיפול שוטף במוסך, לחץ אויר בצמיגים, בדיקת נוזלים, ניקיון וכמובן תחזוקת בלאי. טסט זה פשוט כלום.

 

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסט זה גם אישור בלמים/רכב מיושן, זה אומר עוד ביקור במוסך.

כלל האצבע שלי הוא שאני מוכר את הרכב אחרי שאני נאלץ לגרור אותו פעם או פעמיים (לא תופס בשנים האחרונות כי המשפחה נזקקה לתוספת רכבים לפני שזה קרה).

אבל לרכב חדיש עוד יתרונות בתחום הבטיחות והאבזור. סיבה טובה להתקדם, כמובן בתנאי שאין משהו אחר שמונע זאת. אבל התקדמות צריכה להיות משמעותית, אחרת זה עלול להיות רק לקנות צרות של אחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.5.2024 בשעה 10:11, רועי5 כתב:

לפני קרוב לשנתיים מכרתי בורה 2 ליטר ש.י. 2001 עם כמה עשרות אלפי ק"מ מעל 200 כאלה ו... האמינות היתה לא פחות ממדהימה לטעמי,

שוב אתה מסתיר את התקלות שהיו לרכב שלך ושעליהם אפילו כתבת פה בפורום?

  • מצחיק 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.5.2024 בשעה 19:58, חולגי כתב:

הטסטרים ממש אבל ממש לא אוהבים את הרכבים הישנים הללו, על כל המשתמע מזה.

אולי
אבל הם אוהבים את החברה שלוקחים ממך את הרכב ומעבירים אותו טסט במקומך
שווה לו לשלם עוד כמה מאות שקלים בשנה והרכב יעבור טסט בקלות בלי להגיע למכון
זה יותר משתלם מלנסות למכור רכב הרבה הרבה מעל המחירון ולהתאכזב מקבלת הצעות מביכות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין יותר דבר כזה טסט בלי הגעה למכון. בכל המכונים יש מצלמות ולפחות עושים כאילו.

  • מצחיק 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

טסט זה גם אישור בלמים/רכב מיושן, זה אומר עוד ביקור במוסך.

באמת?

 

בכל אופן - בפעם הראשונה שהגעתי למכון טסטים והודיעו לי על צורך באישור בלמים (והתבאסתי על כך שלא עודכנתי, ושהתוכנית שלי לא תהיה כמו שתכננתי) הוסבר לי שהמוסך הצמוד למכון והנגישות ממנו נותן אישורים כאלו.

בגלל התדמית ותחושת "השיטה" התעוררה בי התנגדות פנימית ליפול קורבן. בכל זאת החלטתי לבקש הצעה לאישור. נכנסתי לשם וקבלתי הצעה במחיר של כ 200 ש"ח. (לא זוכר במדוייק, אבל זה קרוב). תוך 10 דקות חזרתי לטסט עם האישור ועוד 10 דקות הייתי בחוץ.

 

אני לא מחפש קומבינות וחסכון בשום רכיב שאינו תקין, בוודאי שבטיחותי. ולכן הסיכוי שיכשילו אותי מאווווד נמוך. 

 

הפתרון למי שמכון רישוי בעיה עבורו זה רכב שפטור מטסט. מעבר לכך, עוד פעם בשנה להכנס לבדיקה מתוכננת זה שולי. 

אם הרכב תקין ומשרת טוב. הרי שרכב כזה למרות הטסט הנוסף הוא פתרון כלכלי בהרבה יותר יעיל מהחלפות תכופות למודל חדש יותר.

 

הרכב המתואר לעיל אינו שלי. אני עושה זאת באהבה למישהו יקר לי.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספוילר


לפני 3 שעות, חולגי כתב:

אני לא תומך בזה שהרכב יעבור טסט שנתי ללא הגעה למכון.

 

לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אין יותר דבר כזה טסט בלי הגעה למכון. בכל המכונים יש מצלמות ולפחות עושים כאילו.

 

אם כתבתם את זה בהקשר  למה שכתבתי כאן

לפני 4 שעות, אבי ים כתב:

והרכב יעבור טסט בקלות בלי להגיע למכון

כוונתי הייתה בלי שבעל הרכב יגיע למכון

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו כמה רכבים ישנים במשפחה שמתוחזקים בקפידה, נדיבות, וללא עיגולי פינות.

עוברים טסטים ברגע שהרבה רכבים יותר צעירים נכשלים..

אז אני לא מסכים שטסטרים לא אוהבים רכבים ישנים. 

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי בבוחנים. כשעוד גרתי בישראל, המוסך החביב עליי (ואחד ממומלצי הפורום) היה בפ"ת, אבל מכון הטסטים שהיה בסמוך כ"כ אהב לפסול אפילו את המכוניות המתוחזקות ביותר שבאיזשהו שלב אפילו בעל המוסך המליץ שאמנע ממנו.

 

יצא לי לחוות את התענוג המפוקפק הזה עם שלוש או ארבע מכוניות לאורך השנים, כולן היו מתוחזקות למהדרין ונראו צעירות מגילן, ואף אחת לא הצליחה לעבור שם חלק. אין לי שום ספק שחלק גדול מזה היה 'מס אשכנזים', אבל זכור לי במיוחד מקרה אחד שבו הבאתי לשם מיצובישי לנסר ישנה ושמורה במצב תצוגה, לאחר החלפת רדיאטור ועוד כמה חלקים והכנה ספציפית לטסט, ואחרי הכל הם עדיין מצאו שם איזו גומיה לא רלוונטית שהיה צריך לפרק חצי אוטו כדי להגיע אליה. כמובן שזה גם עלה לי לא מעט בחזרה למוסך, ובאותה תקופה (אולי עדיין) לא הייתה אפשרות ללכת למכון אחר אם כבר התחלתי פה.

 

אני מקווה שהמכון נשרף מאז וכל הבוחנים שלו קיבלו מחלות חשוכות מרפא, כי ניצול מעט הכוח שהם קיבלו בחיים העלובים שלהם ע"מ להתעמר בלקוחות זו התנהגות שראויה לענישה קרימינלית. אבל בישראל זה מצב נורמלי, ולמרבה האירוניה המקום היחידי שבו לא נתקלתי בתופעה דומה היה במכון הטסטים של טייבה שכנראה היום אינו נגיש במיוחד.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, yehuda-k כתב:

שוב אתה מסתיר את התקלות שהיו לרכב שלך ושעליהם אפילו כתבת פה בפורום?

ממליץ לחברים שקוראים כאן לחפש דיונים בינך לביני באותו ענין בדיוק, אני לא אחזור לשם שוב, ולך המלצה חמה לחפש איזה קורס לגמילה מאובססיה. אחרי זה תוכל לחזור ולהתנצל, לא רגע אחד קודם.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...