Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב4 - מפגר טורבו דיזל עם צלב(אוויר) או C5 Aircross 2020 1.5BHDI


lanosforce

פוסטים מומלצים

אף אחד לא אומר וגם אם להיות לגמרי רציני - מנועי בעירה באמת הגיעו לסוף הדרך - הדרישות מהם וכמות החלקים והתסבוך שלהם דנה אותם לכישלון. 

 

אין היום הרבה יצרנים שבאמת מייצרים לך בולט פרוף ואם לא המנוע נקודת טורפה אז יש אחרות. 

גם בסובארו - בשנים מסויימות היו בעיות של קאמשפטים ואח"כ בעיות של אטם ראש ואחרי שפתרו את הבעיות של האטם ראש היו בעיות "קלות" יותר של אטמי בלוקי שסתומים שאמנם זה לא חמור כמו אטם ראש אבל אתה עדיין צריך לפרק מנוע בשביל... כן.

 

לטויטות כמו לקסוסים (אותם מנועים רק דגמים שונים) היו כמה בעיות לא נעימות במנועי V6 מסויימים (ועדיין זה אחד המנועים הכי נמכרים שלהם) 

 

ואז אם תעבור לחשמליות - יופי, גם שם תהיה בטוח שיופיעו צרות וחכה שכל השוק יעבור לסוללות סודיום ואז תתחיל לראות בתי קברות של סוללות ליטיום ואולי גם רכבים שלא עשו להם שום המרה לסודיום - ומלא חרציציות סיניות שצצות לך אחרי הגשם שאתה יודע שחלק מהן לא יימכרו כאן בעוד שנה\שנתיים ולא יהיה לך עם מי לדבר בכלל על שירות ותיקונים. 

 

אין לזה סוף - ולשבת בחושך לבד עם שמיכה ולפחד - תקנה פיקנטו יד2 או טויוטה אייגו - מה כבר יכול להיות? (ראינו פה כמה מקרים של פיקנטו שהלך מנוע אחרי פספוס קטן של טיפול אפרופו). 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, lanosforce כתב:

אף אחד לא אומר וגם אם להיות לגמרי רציני - מנועי בעירה באמת הגיעו לסוף הדרך - הדרישות מהם וכמות החלקים והתסבוך שלהם דנה אותם לכישלון. 

 

אין היום הרבה יצרנים שבאמת מייצרים לך בולט פרוף ואם לא המנוע נקודת טורפה אז יש אחרות. 

גם בסובארו - בשנים מסויימות היו בעיות של קאמשפטים ואח"כ בעיות של אטם ראש ואחרי שפתרו את הבעיות של האטם ראש היו בעיות "קלות" יותר של אטמי בלוקי שסתומים שאמנם זה לא חמור כמו אטם ראש אבל אתה עדיין צריך לפרק מנוע בשביל... כן.

 

לטויטות כמו לקסוסים (אותם מנועים רק דגמים שונים) היו כמה בעיות לא נעימות במנועי V6 מסויימים (ועדיין זה אחד המנועים הכי נמכרים שלהם) 

 

ואז אם תעבור לחשמליות - יופי, גם שם תהיה בטוח שיופיעו צרות וחכה שכל השוק יעבור לסוללות סודיום ואז תתחיל לראות בתי קברות של סוללות ליטיום ואולי גם רכבים שלא עשו להם שום המרה לסודיום - ומלא חרציציות סיניות שצצות לך אחרי הגשם שאתה יודע שחלק מהן לא יימכרו כאן בעוד שנה\שנתיים ולא יהיה לך עם מי לדבר בכלל על שירות ותיקונים. 

 

אין לזה סוף - ולשבת בחושך לבד עם שמיכה ולפחד - תקנה פיקנטו יד2 או טויוטה אייגו - מה כבר יכול להיות? (ראינו פה כמה מקרים של פיקנטו שהלך מנוע אחרי פספוס קטן של טיפול אפרופו). 

בידיוק ככה אני מרגיש כעת בחיפוש רכב מודרני, כמעט בכולם יש מחלה או סיכון גדול לנזק בכיס של עשרות אלפי שקלים, פשוט זוועה מה שקורה למכוניות המודרנית עם הדרישות המחמירות של הורדת הזיהום למען נתוני צריכת דלק משופרים, בתור יד2 אנחנו עלולים לשלם את כל החיסכון שהיד1 חסך ב3 שנים הראשונות, או שמנוע הולך או שהרובוט או הגיר הרציף או חס ושלום סוללה ברכבי פלאג אין הייבריד, ממש מבאס לחפש רכבי יד2 ב5 שנים האחרונות.

אני מרגיש כמוך כעת, למען הפינוק אני מוכן להיסתכן ברומן עם צרפתייה- אפילו אם היא תעניש אותי מידי פעם 😁

 

 

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 2

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

ה1.6 שמאוד רציתי היה בדגמים ישנים וכבר רציתי לעלות בשנתון וזה לא של1.6 אין את המחלה שלו - שאמנם לא מחריבה מנוע אבל צריך לפרק אותו לחלקים כשהנזילות מתחילות אז...

 

אתה שופך אינפורמציה לא קשורה ולא מדוייקת.

בחלק ממנועי ה 1.6HDI (מודל 16 ומעלה) יש הזעה מבית קמשאפט אחרי 130-150K קמ ולעיתים גם הרבה אחרי (יש שניגשים לעניין באיזור 180-200K קמ).
המהדרין יבצעו את האיטום יחד עם הטיימינג ב 165,000 ק"מ. משהו שהוא רחוק מ"לפרק אותו לחלקים כשהנזילות מתחילות".
זה כן עוד שעה-שעתיים עבודה ועוד כמה אטמים - אבל זה לא משבית את המנוע ולא יכול לתקוע אותך בדרך. אם משווים את זה לזמן עבודה ולעלויות שצריך להסב את ה 1.5HDI לריביזיה החדשה (סדר גודל של 6000-7000 שח לקיט + 4000 [לפחות] עבודה, הגענו ל 10-11K) זה באמת כסף קטן ולא מורגש בכלל.

כשמדובר במנועים מודרניים - ריביזיה ראשונה זה מתכון כמעט בטוח ללקרדה.

עם ה THP 1.6 וה- 1.2\1.2T זה היה הכי משמעותי. במנועים אחרים (1.6HDI) זה היכה הרבה פחות חזק (בריביזיה הראשונה היו בעיות וכשלים אבל עלו עליהם תוך כדי תנועה וסידרו אותם - כאשר ברוב המקרים לא היה מדובר במשהו פנימי במנוע). 

ולמרות השחור שאתה רואה כרגע בעיניים, אל תחשוב שאצל כל המתחרים מלקקים דבש. הרבה מידע עובר גם תחת הרדאר של CF, ואם תתחבר לכמה קבוצות פייסבוק של מותגים אחרים, כולל כאלה שנחשבים ל"אמינים" ואפילו "רבי מכר", תופתע מכמות הכשלים שמתחילים לצוץ תוך כדי תנועה ולעיתים גם אחרי שנים בודדות (לא משהו סביר ב-כ-ל-ל). לא מדובר על מקרים בודדים אגב.

בקיצור - תתחדש ותהנה.

זה נכון שזה מנוע דיי חדש ויש לו כשל שכבר ידוע ויודעים איך להתמודד איתו (ולמען הפרופורציות חייבים להיות מדוייקים ולומר שאומנם מדובר בכשל מעצבן, יקר ועם לא מעט שעות עבודה - אבל נכון להיום זה הכשל היחידי האקוטי במנוע הזה). זה פתיר.

כל יתר המערכות הסובבות את המנוע - זה אלקטרוניקה וכמו בכל דבר זה גם עניין של מזל.

בעניין הנוחות: חשוב לציין שבדגם שלך עם צמיגי 17" יש תרומה משמעותית לחתך הצמיג (215/65) לנוחות הנסיעה, וזה מעבר לפטנטים רשומים שיש לסיטרואן על מערכת המתלים בדגם הזה.
כשקניתי את ה 3008 הייתי מוטרד מה יהיה עם רמת הנוחות עם צמיגים בקוטר 225/55/R18 - אך למרבה הפלא נעשתה פה עבודה יוצאת מן הכלל בכיול המתלים - מה שמאפשר להנות משני העולמות ועדיין להישאר נוח. שים לב ללחצי האויר של הצמיגים - באופן מפתיע ב C5\3008 הם לא מן הגבוהים שיש (באיזור 32-33PSI ב-4 פינות אם אתה לא עמוס).

איציק

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yd b-4 כתב:

למה שלא תחליף כבר עכשיו רצועה וזהו?

כי המנוע עובד חלק, כי הוא מיד אחרי טיפול והשבחה ויש טופס בדיקה וכתב אחריות לשנה שבכל זאת כולל חלקים עיקריים במנוע - אז השרשרת לא מכוסה - כל השאר כן. 

 

לפני 40 דקות, hwgeek כתב:

בתור יד2 אנחנו עלולים לשלם את כל החיסכון שהיד1 חסך ב3 שנים

 

יד 1 לא חסך כלום - הוא הוציא את הסכום הכי גדול מכולנו ביחד - על שקט נפשי. 

יד1 אשכרה שילם ליבואן והמדינה את מלוא המיסים על הרכב וגם ספג את ירידת הערך הכי גדולה שלו - מיידית על העליה לכביש. 

 

למשל - אני רציתי ברכישה הנוכחית - לרדת ממיתוג של "יוקרה" וכל מה שמתלווה אליה אבל עדיין לקבל מוצר שבעיני הוא פרימיום כבר בחבילת הבסיס.

 

אם הייתי בוחר אחרת - הייתי קונה CX-5 או CX-30 

 

מאזדה בעיני - נותנים לך פרימיום! כבר בדגמי הבסיס - אבל יש שני דברים שונים אצלם שגרמו לי בכל זאת ללכת על עוד רומן בניחוח צרפתי 

 

1. במאזדה אתה מקבל את העיצוב, את המראה, את ההתנהגות שבהחלט ראויה להקרא פרימיום וגם אמינות סטטיסטית מופלגת - אבל הבידוד רעשים בסטנדרטים שלי - זוועה. ונוחות הנסיעה על הצד הנוקשה יותר ובדיוק מזה ברחתי. 

 

בPSA אתה מקבל בידוד רעשים ומוותר קצת על האמינות הסטטיסטית. 

 

2. מאזדות מבוקשות וגניבות מאוד - עם זה, לא הייתי ישן בשקט מיד אחרי הלילה הראשון שהייתי מתקין מערכת - אין בעיה, שהרכב יגנב - אבל המערכת - לא בא לי, רוצה לישון בשקט בלילה. 

 

כל אחד והשיקולים שלו - מה הדבר הכי גרוע שיקרה? שיפוץ מנוע? מנוע חדש? 

 

למה הרי הDS נמכרה? 

כי מעבר לידיעה שמתישהו כבר המנוע יידרש לשיפוץ (גם אם זה בעוד 3-4 שנים שהרכב תכלס יסע כמו שנסע עד עכשיו - נסע מעולה! רק אכל שמן) 

אם זה היה הורס את הממיר - עוד כמה אלפים

הפנסים שלה - בכל זאת רכב כבר עוד רגע בן עשור - העדשות שם אם יילכו כל פנס כזה זה חתיכת אימפקט על הכיס. הלכה לי מראת צד - אחרי השתתפות של הביטוח במקסימום של ה2500 שקלים עוד הייתי צריך להוסיף 1300!!! על מראת צד! 

וילון גג פנוראמי אחד הלך לי (הגדול מבין השלושה) בלי שום סיבה ברורה בערב אחד בהיר כוכבים 

ואז נדבר על הכשלים התכנוניים ברכב - מכסה שסתומים עם שסתום PCV מובנה שהולך כמו גרעינים, משאבת דלק לחץ גבוה שהולכת כל כמה שנים (וזה לבד 4 אלף שקלים מחיר לצרכן), פורק טורבו שהוחלף יזום וממירים עם אורך חיים מוגבל. 

 

גם אם לא הולך מנוע ברכב הזה - יש כאן שרשרת של חלפים שבאופן וודאי - ייכשלו וזה יכול להיות אחד לתקופה וזה יכול להיות קטסטרופה שלמה במכה אחת - אני לא עשיר אבל אני רחוק מלהיות מסכן ומה שאני יכול לאמר זה שהיו תקופות שקצב ההתאוששות הכלכלית שלי היה איטי באופן מדאיג. 

 

רכב מתוק ומדהים אבל דורש תחזוקה קפדנית מאוד! 

 

מה כבר יש באיירקרוס?

פנסים ראשיים? פרוז'קטורים - לא עדשות - כן כן אמיתי - זה למה רציתי דגם בסיס... 

גג? קשיח עם ריפוד פשוט. 

צבע? לבן מבריק 

צמיגים שאפשר למצוא במחירים שפויים בניגוד להזיית 235/18/45 שהיו בDS 

מראות? 250 שקלים בהפעלת ביטוח (שיש בו ביטול השתתפות עצמית) 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי, אתה לא צריך לתרץ את הרכישה שלך.

 

לדעתי; שילבת בין 2 דברים שהיו הכי חשובים לך:
גם הלכת עם הלב וגם הצלחת לשמור על מכונית עם קו שפוי של אחזקה כללית (שכיחות חלקים, ביטוחים וכד').
על החלטות כאלה אני סופר מעריך אותך. אתה יודע להסתכל גם על מה שהלב והגב שלך צריכים - וגם לדעת שמידי פעם צריך להכניס את היד לכיס בשביל שזה יקרה. וזה בסדר.
 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, איציק נ. כתב:

1.5HDI לריביזיה החדשה (סדר גודל של 6000-7000 שח לקיט + 4000 [לפחות] עבודה, הגענו ל 10-11K) זה באמת כסף קטן ולא מורגש בכלל.

 

אני מוכן לגמרי להשקיע את הסכום הזה בעוד שנה - אולי אפילו יזום! ואם הרכב יתנהג יפה אז מקסימום תוך שנתיים זה יבוצע. 

 

לפני 5 דקות, איציק נ. כתב:

בקיצור - תתחדש ותהנה.

 

החיוך לא יורד לי מהפנים - ואני פולני, אני לא יודע לחייך - זה גנטי. 

 

לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:

כל יתר המערכות הסובבות את המנוע - זה אלקטרוניקה וכמו בכל דבר זה גם עניין של מזל.

 

כל מה שהלך לי בDS היה תכלס מכאניקה. 

 

לפני 6 דקות, איציק נ. כתב:

וזה מעבר לפטנטים רשומים שיש לסיטרואן על מערכת המתלים בדגם הזה.

הבנתי שרולס קנו מהם את הפטנטים? - תכלס אמיתי הרכב הזה נוח ברמה אחרת מכל מה שחוויתי עד היום - ההגה מטורף לגמרי והרכות זה כבר בדיוני. 

 

לצורך השוואה - הסובארו שלי זה באמת רכב נעים במיוחד לנהיגה - האיירקרוס גורמת לו להרגיש צרוד!!! ואני לא מדבר על המנוע בוקסר אלא על ההיגוי והמתלים. 

 

 

לפני 1 דקה, איציק נ. כתב:

אדי, אתה לא צריך לתרץ את הרכישה שלך.

אני לא מתרץ - אני עונה בכנות לשאלות שנשאלתי. 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנחצה את הגשר הזה, נהרוס אותו. 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, ניצן א כתב:

למה לא להחליף באופן יזום סביב 80-90k בשרשרת 7 מ"מ חדשה? יעלה הרבה פחות מבחינת עבודה וחלפים. 

כי את הקיט של מותח ושרשרת כבר לא ניתן לרכוש. היצרן לא מוכר יותר את המותח ושולח את המחסנאי לנפק את הקיט שדרוג ל-8 מ"מ.

 

בנוסף, אין חוקיות מלאה עם השרשרת הזו. 

יש גם רכבים שהשרשרת נפחה נשמתה הרבה לפני 100,000 ק"מ

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, מלטבשי כתב:

כי את הקיט של מותח ושרשרת כבר לא ניתן לרכוש. היצרן לא מוכר יותר את המותח ושולח את המחסנאי לנפק את הקיט שדרוג ל-8 מ"מ.

 

בנוסף, אין חוקיות מלאה עם השרשרת הזו. 

יש גם רכבים שהשרשרת נפחה נשמתה הרבה לפני 100,000 ק"מ

בקבוצת פייסבוק של ברלינגו נתקלתי במקרים שגם ב 45K ק"מ הלכו מנועים בגלל השרשרת הזו. כמו שאמרת, אין חוקיות.

אני גם לא יודע עד כמה *בכל המקרים* אתה תשמע רעש מספיק זמן לפני שהיא מתפגרת סופית.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לו אחריות מורחבת עד 150,000 ק"מ או 5 שנים.

בטיפול הבא צריך להתלונן על רעש שבא והולך.

 

הם אמורים לטפל

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתלונן על "רעש אחת לכמה ימים".

שיחפרו

  • רעיון טוב! 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בחירה מאוד שכלתנית. לכן שם השרשור צריך להיקרא מפגר פעם שלישית נשאר מפגר אבל קיבל שכל וקנה צרפתיה דיזל עם מנוע שיש גם בטויוטה.

 

תתחדש ותהנה, אוטו מדהים לדעתי, חבילה מעולה. 

 

אני חושב שצריך לבדוק אולי כמו במקרה של מנועי TSI אפשר לקרוא דרך מחשב דיאגנוסטיקה איזשהו ערך שמראה על התארכות השרשרת.

 

מעניין איך יתקפו את הדבר הזה בטויוטה פרואייס, האם לשם הגיעה הרוויזיה של 7 מ"מ?

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...