Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב4 - מפגר טורבו דיזל עם צלב(אוויר) או C5 Aircross 2020 1.5BHDI


lanosforce

פוסטים מומלצים

אבל -

  • להחליף שרשרת בלי מותח זה עקום (לא ניתן לרכוש מותח חדש מקורי)
  • לפרק חצי אוטו בשביל להחזיר שרשרת שיודעים שיכולה להכשל, זה עקום (להסתכל על עלות שרשרת זה לא מספיק. יש מלאאא עבודה כדי להגיע אליה).
  • הכי עקום, לתת לזה להשאר ככה ולקוות שהלקוח לא יכנס בתקופת האחריות. שמעתי כבר על אדם שנכנס עם תקלה בשרשרת ולמרות שבאחריות, היבואן גבה ממנו 3500 שקלים על ביצוע העבודה (להבנתי, היבואן מקבל חלקים חינם לביצוע ופיצוי חלקי על העבודה. הלקוח לא צריך לשלם שקל בתקופת האחריות).
עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.11.2023 בשעה 15:52, Jeka88 כתב:

אני רק שאלה, בDS7 דיזל יש גם את הנושא של שרשרת התזמון(יש שם מנוע 2.0 דיזל)? ומה לגבי נושא האוריאה שם?

 

ההורים חושבים אולי להחליף את ה3008 דיזל שלהם עכשיו..

מקפיץ שאלה מתוך השרשור - ה-2.0 דיזל של PSA גם סובל מבעיה כזו? או משהו קרדינלי אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, מלטבשי כתב:

אבל -

  • להחליף שרשרת בלי מותח זה עקום (לא ניתן לרכוש מותח חדש מקורי)
  • לפרק חצי אוטו בשביל להחזיר שרשרת שיודעים שיכולה להכשל, זה עקום (להסתכל על עלות שרשרת זה לא מספיק. יש מלאאא עבודה כדי להגיע אליה).
  • הכי עקום, לתת לזה להשאר ככה ולקוות שהלקוח לא יכנס בתקופת האחריות. שמעתי כבר על אדם שנכנס עם תקלה בשרשרת ולמרות שבאחריות, היבואן גבה ממנו 3500 שקלים על ביצוע העבודה (להבנתי, היבואן מקבל חלקים חינם לביצוע ופיצוי חלקי על העבודה. הלקוח לא צריך לשלם שקל בתקופת האחריות).

דווקא מותחן (9823954880) מצאתי בטבלת האקסל של היבואן. שרשרת לא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מופיע במערכת כאסור למכירה.

  • מבאס 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, stx כתב:

מקפיץ שאלה מתוך השרשור - ה-2.0 דיזל של PSA גם סובל מבעיה כזו? או משהו קרדינלי אחר?

ממה שנכתב כאן לא סובל מהתופעה.

לא אתפלא אבל אם התופעה של נזילה מבית קאמשאפט היא משותפת לכולם, עד עכשיו זה המכנה המשותף שאני מבין לגבי המנוע עצמו.

 

יש לי שנת אחריות מהטרייד על 22 מכלולי מנוע ועל המרכב. ועל השרשרת יש אחריות עד ל150 אלף קילומטרים או חמש שנים.

 

הרכב עלה לכביש ביוני 2020 אז עד יוני 2025 יש לי זמן להתארגן על קיט 8 ממ ולשים סכום בצד. 

 

לא מתכוון לרוץ כמו איזה  headless chicken כרגע, אבל בהחלט מוכן נפשית ללאקרדה הרי אנוכי.. 

 

קפטן לאקרדה!!!!

 

למי שכן חווה כאן את התקלה אשמח שלא תהפכו את השרשור הזה לבמת ניהול אירוע, תבואו בטוב אל היבואן, תהיו רכים עם האדם מולכם אבל קשים על הבעיה! אני מתאר לעצמי שהדברים יסתדרו ככה.

 

שבוע הבא מקווה לעדכן כאן דברים טובים ויפים.

  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלת התעלקות לשרשור, איך אתם מזהים לפי המספר רכב שמדובר בשרשרת 7ממ או 8ממ?

ממה שאני מבין פה השרשרת המשודרגת קיימת כבר כמה שנים אז מוזר שרק רכבים מ2023 עלו איתה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה יש איזשהו tsb של היצרן שמתייחס למספרי שילדה (vin) שיוצרו עם הרוויזיה החדשה. הבעיה היא שאלה מסמכים שלא נגישים לציבור. 
אם רק היינו ארה״ב בדברים האלה ולא בשאר ההסתמכות על האמריקאים אולי היה מצבנו אחר. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, lanosforce כתב:

ממה שנכתב כאן לא סובל מהתופעה.

לא אתפלא אבל אם התופעה של נזילה מבית קאמשאפט היא משותפת לכולם, עד עכשיו זה המכנה המשותף שאני מבין לגבי המנוע עצמו.

 

יש לי שנת אחריות מהטרייד על 22 מכלולי מנוע ועל המרכב. ועל השרשרת יש אחריות עד ל150 אלף קילומטרים או חמש שנים.

 

הרכב עלה לכביש ביוני 2020 אז עד יוני 2025 יש לי זמן להתארגן על קיט 8 ממ ולשים סכום בצד. 

 

לא מתכוון לרוץ כמו איזה  headless chicken כרגע, אבל בהחלט מוכן נפשית ללאקרדה הרי אנוכי.. 

 

קפטן לאקרדה!!!!

 

למי שכן חווה כאן את התקלה אשמח שלא תהפכו את השרשור הזה לבמת ניהול אירוע, תבואו בטוב אל היבואן, תהיו רכים עם האדם מולכם אבל קשים על הבעיה! אני מתאר לעצמי שהדברים יסתדרו ככה.

 

שבוע הבא מקווה לעדכן כאן דברים טובים ויפים.

ראשית וחשוב מכל ההמשך, מברוק. לא מכיר את האוטו, אבל מבין ממך כמו מהאחרים שמדובר במשהו די מוצלח, ודאי לייעודו, הסעת נוסעים בנוחות אופטימלית. ההמשך הנזכר הוא הרצון, המבורך לכשעצמו, לשתף את כולנו בכל החוליים והפגמים ובאופן יומיומי מדוקדק, מה שזוכה לשיתוף פעולה פורה מצד משתתפים אחרים וכמובן למסקנה הבלתי נמנעת, שהכל יופי, אוטו נהדר והכל, אבל שומר נפשו וכיסו ייטיב לעשות אם ירחק. בדיוק כמו בענין הבאגט הקודם שלך, הצלחת, גם אם בלי כוונה, להטמיע שכיף למי שיש אוטו כזה, מזל שזה לא אני. מזכרון עמום, גם ה"קטסטרופה" הדיאסית, לא חרגה מסטטיסטיקת תקלות נורמלית לרכב בגילה, ודאי לכזו עם המנוע המושמץ  ביותר בתולדות הרכב המנועי, מרביתן אגב ולעדותך, תקלות שנבעו מאי הכרה מספקת עם המטריה, אבל הרושם כמובן נשאר. אז מה הפלא ששירשור הצרפתיות "החולות" תופש מקום של כבוד ברשימת הארוכים והפעילים כאן. ושלא אובן אחרת, אני חסיד גדול של הצרפתים בכל הקשור למה שהם יודעים לעשות בתחום, חבל לי שאלו שלא מכירים מספיק וניזונים משמעות והתמקדויות בשלילי, מפתחים באופן בלתי נמנע רתיעה, ומבקשים המלצות על מכוניות, " חוץ מצרפתיות ", כמו שרואים כאן לרוב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TZR84 כתב:

סתם שאלת התעלקות לשרשור, איך אתם מזהים לפי המספר רכב שמדובר בשרשרת 7ממ או 8ממ?

ממה שאני מבין פה השרשרת המשודרגת קיימת כבר כמה שנים אז מוזר שרק רכבים מ2023 עלו איתה

ב-TSB  של 3008 מופיע בדיוק  מאיזה סדרת ייצור הרכיבו שרשרת 8 מ"מ (סדרה 16794)

image.png.0b90d90cbab3dd6dbc8d0ded9d0792e7.png

 

זה רכב שעלה להכביש ב-07/22 - סדרה 16618

image.png.4c75a8e2eb601e695bd481fb2ed66795.png

 

זה הפירוט של מערכת הטיימינג שלו. השורה שרואים LE-2023 חסומה למכירה. הטקסט מהווה קישור ובתוכו רשום בדיוק מה לספק במקום.

במקרה שלנו, יש קאמשפט ומותח של שרשרת. זה בכדי למנוע שיפוץ של מנוע בחזרה עם 7 מ"מ. בקישור מופיע לספק קיט שדרוג ל-8 מ"מ.

image.thumb.png.12621b63bd1d55fc7ed8eb0a2f457b85.png

 

 

ב-TSB  של 2008 מופיע בדיוק  מאיזה סדרת ייצור הרכיבו שרשרת 8 מ"מ (סדרה 16888)

image.png.e8926fc16c37840fc084772cd2fadff2.png

 

זה רכב שעלה לכביש ב-01/2023 - סדרה 16830

image.png.2b3ee6a74b61d189c3e0c32c28df8c33.png

פירוט מערכת הטיימינג שלו זהה לקודם.

 

ב-TSB של ברלינגו שעלתה לכביש 06/2022 מופיע שמסדרת ייצור 16888 הרכיבו שרשרת 8 מ"מ - 

 

זה רכב שעלה לכביש 06/2023 (ועדיין עומד ב-0 ק"מ) - סדרה 16919

image.thumb.png.bd1a6048c4e3adde4135c60303404540.png

 

זה הפירוט של מערכת הטיימינג שלו. מופיעה שרשרת 8 מ"מ ואין חלקים חסומים.

image.thumb.png.8f245a53c8f921e743b95d8173ebb15c.png

  • אהבתי 2

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה (והקודמים שפתחת) הם הוכחה לרמת התחזוקתיות הנדרשת של אוכלי הבאגטים מול בולסי הסושי והקימצ'י

שרשור רכב יפני משומש...
נסע בסדר כל השנה, לא היו בעיות, טיפול, החלפתי מגבים שהתפרקו בלי לפרק חצי רכב
לא אוכל שמן, לא אוכל מים, גם לא מרגש... 
אין לי בספייד דייל טלפון של גרר
אני לא חבר של מוסך גבע
אין לי אתרים להזמין חלקים, או סורק תקלות או כלי עבודה וגם לא צריך
ניפגש עוד שנה לטיפול משעמם

רכב צרפתי... all of the above + עשרה עמודים של יעוץ וחיזוקים :)

אבל אם אתם נהנים, קטונתי.

עריכה אחרונה על ידי סולל הדרך
  • מצחיק 3
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, רועי5 כתב:

ראשית וחשוב מכל ההמשך, מברוק. לא מכיר את האוטו, אבל מבין ממך כמו מהאחרים שמדובר במשהו די מוצלח, ודאי לייעודו, הסעת נוסעים בנוחות אופטימלית. ההמשך הנזכר הוא הרצון, המבורך לכשעצמו, לשתף את כולנו בכל החוליים והפגמים ובאופן יומיומי מדוקדק, מה שזוכה לשיתוף פעולה פורה מצד משתתפים אחרים וכמובן למסקנה הבלתי נמנעת, שהכל יופי, אוטו נהדר והכל, אבל שומר נפשו וכיסו ייטיב לעשות אם ירחק. בדיוק כמו בענין הבאגט הקודם שלך, הצלחת, גם אם בלי כוונה, להטמיע שכיף למי שיש אוטו כזה, מזל שזה לא אני. מזכרון עמום, גם ה"קטסטרופה" הדיאסית, לא חרגה מסטטיסטיקת תקלות נורמלית לרכב בגילה, ודאי לכזו עם המנוע המושמץ  ביותר בתולדות הרכב המנועי, מרביתן אגב ולעדותך, תקלות שנבעו מאי הכרה מספקת עם המטריה, אבל הרושם כמובן נשאר. אז מה הפלא ששירשור הצרפתיות "החולות" תופש מקום של כבוד ברשימת הארוכים והפעילים כאן. ושלא אובן אחרת, אני חסיד גדול של הצרפתים בכל הקשור למה שהם יודעים לעשות בתחום, חבל לי שאלו שלא מכירים מספיק וניזונים משמעות והתמקדויות בשלילי, מפתחים באופן בלתי נמנע רתיעה, ומבקשים המלצות על מכוניות, " חוץ מצרפתיות ", כמו שרואים כאן לרוב.

 

 

ההבדל בין הDS5 לאיירקרוס הוא שהמנוע של הDS - הTHP155 (או שזה 156 וואלה תמיד מתבלבל) - סבל לא רק ממורכבות יתר ורגישות יתר אלא מתכנון לקוי של מספר רכיבים.

 

משאבת דלק לחץ גבוה היא החולה הרעה הכי גדולה שם.

ולזה מצטרף מכסה שסתומים שאת שסתום הPCV בו לא ניתן להחליף פרטנית. 

ולזה תוסיף מחלות ידועות של כל הסדרה כמו ממירים, חיישני חמצן (שלא נגסו בי אבל כן קניתי זוג מקורי בגרושים), הזרקה ישירה ודיאגנוזה שגרמה לי לחשוב שמדובר בלכלוך וכנראה לא היה מדובר בזה בכלל אלא המשאבת דלק. 

תוסיף על זה שמדובר ברכב יוקרה ולריבוי הצעצועים שם גם היה מחיר של וילון גג פנורמי אחורי.

וגם אני - תרמתי למהומה בחניה גרועה שתלשה לי את הטמבון.

ואז גם מעץ ראש העין תרמו את שלהם בזה שהיה שם איזה בור שהם לא טרחו בכלל להזהיר מפניו והופס הלך רדיאטור (שבוע אחרי החלפת טרמוסטט -שהוחלף בפעם השניה בתקופת הבעלות... כן עוד מחלה של תכנון לקוי לחלוטין - אם כי עזוב את הנושא הזה טרמוסטט מומלץ להחליף כל שנתיים בכל רכב בעקרון). 

 

אז כן באמת - זכיתי לחיות את הבאגט במלואו - ולמרות הכל בהיבט אחורה אני חושב שזה הרכב שהכי אהבתי לנהוג בו אי פעם וחוויית למידה מעולה. 

 

האיירקרוס - רכב הרבה יותר פשוט ומתוכנן להיות "סוס עבודה" עם מחלה אחת שקשורה לתכנון לקוי וכל השאר הן הרעות החולות של מנוע דיזל מודרני שתמצא בכל רכב שיש בו מיכל אוראה, שסתום EGR, פילטר DPF וטורבו - לא משנה איזה סמל תשים - סולר זה סולר ופיח זה פיח. 

 

המגאן שהיתה לי - לא רציתי בכלל למקור את הרכב - למעט תושבת בגיר ב170 שקלים במשך שנתיים ורבע אפס תקלות! 

 

לפני 35 דקות, סולל הדרך כתב:

השרשור הזה (והקודמים שפתחת) הם הוכחה לרמת התחזוקתיות הנדרשת של אוכלי הבאגטים מול בולסי הסושי והקימצ'י

 

לכולן יש תקלות ובלאי - ההבדל העיקרי הוא עד כמה הן עמידות להזנחה ועד כמה הן מסוגלות לנסוע למרות התקלה\בלאי מבלי שזה יהיה מורגש או מעיק. 

 

לפני 37 דקות, סולל הדרך כתב:

שרשור רכב יפני משומש...
נסע בסדר כל השנה, לא היו בעיות, טיפול, החלפתי מגבים שהתפרקו בלי לפרק חצי רכב
לא אוכל שמן, לא אוכל מים, גם לא מרגש... 

 

בסובארו הלך רדיאטור באמצע נסיעה.

נאלצתי להעביר את הרכב מספר לא מבוטל בכלל של ניקיונות פשוט בגלל שעשיתי הכל בעצמי המחיר היה מצחיק אבל אם היית הולך למכון הזרקה - החיוך היה נמחק מהר מאוד. 

עדיין יש לרכב רעידות מסויימות בעצירה ואני לא שולל את זה שלא מדובר במצערת אלא ממיר מומנט שאולי תוך כמה שנים כבר יגיע למצב שהרכב נכבה ברמזור - ומאידך זה יכול להיות ECU שמאבד לימוד מצערת בחלק מההתנעות בין אם זה בגלל שהמצערת לא מגיבה הכי טוב או כל דבר אחר. 

וכבר משאבת אוויר משנית מתחילה להרעיש בבקרים (התפקיד שלה הוא בהתנעה קרה להזרים אוויר למנוע בכדי לבטל זיהום אוויר הודות לכך שהמחשב מזריק הרבה דלק במצב כזה) - אז אני מפעיל מזגן וזה מכריח את הוונטה לפעול וזה כבר ישר משתיק את המשאבה המשנית (אין נורת תקלה - היא עובדת אבל מתישהו תשבוק - זה משהו שלא משפיע על הנסיעה של הרכב לאחר השתי דקות הראשונות מההתנעה אבל כן ידליק נורה שתכריח אותי להחליף בסוף את החלק - כי זה קשור לפליטה אז בטח הרכב יכבה קרוז ובקרת החלקה ויתחיל לרעוד גם) 

 

וגם היוניט מאוורר חורק בהתנעה ראשונה - מניח שגם זה כבר סימן לבלאי. 

 

ההבדל הוא שהרכב למרות הכל - נוסע!  ונוסע חלק - אבל כל אחד מהחלקים שציינתי למעט אולי יוניט מאוורר - זה חלקים יקרים - וכשהם מצטברים זה כבר יקר מאוד! 

ועוד שנה הבאה יש טיימינג לעשות, פלאגים זה לבד יהיה חמישיה. 

 

אם אתה קורה לזה רכב אמין - כנראה שאתה צריך לקרוא את מה שכתבתי - שוב. הוא רכב עמיד זה בטוח. 

 

האוונסיס - נמכרה עם בלאי רציני מאוד וכך גם הקורולה 96. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לא הוגנת, רכב בן 15? למול רכב בן 3

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, לא השוואתי לאיירקרוס - הרכב אצלי בקושי שבועיים. 

 

ההשוואה היתה בין סובארו 2010 לDS 2014 

 

בפן של הDS מול האיירקרוס זה להראות שלמרות ששתיהן צרפתיות - כמות הליקויים התכנוניים וכמות החלקים היקרים שיכולים להתקלקל בינן הם בפער עצום. 

 

פנסי פרוז'קטור רגילים לעומת פנסי עדשה 

גג פנורמי עם שלושה פתחים שכולו זכוכית לעומת גג קשיח עם ריפוד סטטי.

וכך הלאה וכך הלאה 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעיקר מתכוון לרמת ההנדסה הבסיסית. האמינות, שרידות, תחזוקתיות.

אני כמעט מאז ומעולם נהגתי במלוכסנות. מלבד ה vr6 אי שם בשנות התשעים ועשר שנים עם רכב ליסינג צרפתי.

רוב המלוכסנות לא היו חדשות ואפילו הזקנה שבהם, בתקלה הגדולה היחידה שלה היתה רדיאטור סדוק ומעולם אבל מעולם לא נזקקתי לגרר וכמעט שלא היו לרכבים האלו תקלות משום סוג וצורה... כמו שכתבתי טיפולים ודלק.

בצרפתיות שהיו תמיד חדשות השקית לא היה רכב אחד (ארבעה רכבים שונים) שלא מצאתי את עצמי מסתחבק עם נהג הגרר בדרך למוסך.

לא צריך לשכנע אותי בטיב הנהיגה והנאה ברכבים צרפתיים אבל גם יהיה קשה לשכנע אותי האמינות הבסיסית, בלי קשר לכל תחלואי האבזור והאלקרוניקה נמוכה משמעותית.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...