Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב4 - מפגר טורבו דיזל עם צלב(אוויר) או C5 Aircross 2020 1.5BHDI


lanosforce

פוסטים מומלצים

בתאריך 15.3.2024 בשעה 18:29, lanosforce כתב:

חייב לאמר - השינוי באיכות הנסיעה של הרכב מורגש!

טוב לדעת! מניח שאצטרך מתישהו להחליף צמיגים אצלי - השאלה שלי היא רק האם במהירויות מעל 100 קמ״ש אתה חש רעשים מוגברים אחרי ההחלפה?

שאלה נוספת שמעניינת היא אילו שיפורים לדעתך כדאי לעשות, בעיקר לשיפור צריכת דלק אומללה יחסית בעיר?

בחו״ל stage 1 יעלה הספק ל-215-220 סוסים בגרסה שלי (180 כ״ס) והמומנט אמור לעלות לכיוון ה-30 קג״מ עם צריכת דלק משופרת של בין 10 ל-15%. מה דעתך? 

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה סיבה טובה לשקול שדרוג הספק למנוע ה-180 כ״ס. אין מצב לשיפור בחיסכון בדלק. באופן כללי, המנועים האלו לא ״אוהבים״ שיפורים. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, G. P. Magnus כתב:

טוב לדעת! מניח שאצטרך מתישהו להחליף צמיגים אצלי - השאלה שלי היא רק האם במהירויות מעל 100 קמ״ש אתה חש רעשים מוגברים אחרי ההחלפה?

שאלה נוספת שמעניינת היא אילו שיפורים לדעתך כדאי לעשות, בעיקר לשיפור צריכת דלק אומללה יחסית בעיר?

בחו״ל stage 1 יעלה הספק ל-215-220 סוסים בגרסה שלי (180 כ״ס) והמומנט אמור לעלות לכיוון ה-30 קג״מ עם צריכת דלק משופרת של בין 10 ל-15%. מה דעתך? 

קודם כל אני עם ה1.5 דיזל אתה עם THP180 זה שתי חיות שונות לגמרי. 

 

אצלי המנוע רועש בעיקר ביציאה מהמקום - אצלך כשהוא מטפס בסל"ד ובד"כ הוא כל כך שקט (מנסיון עם THP156) שאתה חושד בכלל אם הוא פועל. 

 

השיפור בהחלפת הצמיגים הוא בכל מהירות אפשרית - הרכב עוד יותר נעים והאמת זה ברמה שאני כבר מרגיש שזה או מרדים אותי או עושה לי בחילה (בזחילת פקקים) מרוב שהרכב הזה רך - הייתי רוצה למרות הכל קצת יותר נוקשות ממנו וכאן אני מתאר לעצמי שה3008 פשוט זורחת. 

 

לגבי שיפורים - יש לי חבר טוב ששיפר THP165 לאזור ה200 סוסים והוא מאוד מרוצה ונכון לעכשיו לא ידוע לי על שום דבר חריג אצלו אבל צריכת דלק ממש לא השתפרה הודות לכך אפילו טיפה יותר גרוע. 

 

אני לא חושב שיש טעם לשפר את המנוע הזה - אם תביט על מבחני רכב למשל לגרסאת הGT של ה508 (פרפורמנס) לא נראה שאף אחד מהסוקרים ממש מתלהב מהזינוק שלה ב7 שניות מאפס למאה (גרסא עם 225 כוחות) ולא מדווחים על שום דבר מלהיב שהופך את ההתנהגות הכבר מצויינת - לטובה יותר מול שאר המתחרים. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

אני לא חושב שיש טעם לשפר את המנוע הזה

 

כנראה שאתה צודק. דרך אגב מדיווחים רבים אפילו הדגם 225 כ״ס ההיברידי של עלמת החן שלנו די עגלתי, אבל בסופו של יום נוחות נסיעה זה מה שרצינו ...

 

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגרסה ההיברידית הרבה יותר כבדה. כמו כן, לגיר האוטומאטי אופי פלגמטי, מה שגורם לתחושה שהמנוע (החזק) מסורס.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, menir1 כתב:

הגרסה ההיברידית הרבה יותר כבדה. כמו כן, לגיר האוטומאטי אופי פלגמטי, מה שגורם לתחושה שהמנוע (החזק) מסורס.

 

אכן, לא נראה שתוספת הבטרייה עשתה משהו מאוד חיובי מבחינת תוספת כח. להבנתי יש שיפור מסוים בצריכת הדלק הכולל אבל בחו״ל מדווחים על סביבות 14 ק״מ/לליטר סה״כ בנסיעה משולבת של כמה אלפי ק״מ שזה סדר גודל של נגיד 20% שיפור. לא רע, אבל לא שווה תוספת של 60-70 אלף ש״ח למי שנוסע קילומטראז׳ ממוצע ואפילו למעלה מכך.

 

 

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי שבוע שעבר 600 ק"מ על בנזין היברידית בחו"ל, חדשה לחלוטין, אחרי שהרכב שהזמנתי לא היה והC5 היה הדבר הכי נורמלי שמצאו בתחנת ההשכרה אחרי מאמץ מצידם.

הגיר אכן מפריע לרכב להתחיל נסיעה. יש לה כוח אבל היא לא עושה שום חשק להשתמש בו. 

המרכב נורא מתנדנד קדימה/אחורה בכל פעולת האצה/בלימה, גם בפעולה עדינה. אחיזת הכביש מצויינת והמושבים נוחים. 

המושב האחורי מאכזב בצפיפות שלו (גם במצב הרגיל של הכי אחורה). ישבתי שם לאכול בעצירה.

הצמיגים היו מישלן פרימסי קוטר גלגל 19.

הנדסת האנוש מזעזעת - במיוחד מתג בורר הגיר ובקרת האקלים.

לקח כמה דקות של נבירה בתפריטים עד שהצלחתי להביא מד סל"ד בלתי קריא.

לא התרשמתי במיוחד לטובה מצריכת הדלק אבל אני לא זוכר את המספרים.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני שעה, amosbmw כתב:

המושב האחורי מאכזב בצפיפות שלו (גם במצב הרגיל של הכי אחורה). ישבתי שם לאכול בעצירה.

באיזה אופן? כי אין הרבה רכבים עם סידור כזה ומרחב כזה, מאפשר הרכבת כל שילוב של מושבי בטיחות ובוסטרים בלי לשבור אצבעות ולגרום למלחמות עולם בין הילדים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלושת המושבים הנפרדים שנעים קדימה/אחורה בנפרד זה אכן מצויין למושבי בטיחות.

התכוונתי למרווח רגליים למבוגר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, amosbmw כתב:

נסעתי שבוע שעבר 600 ק"מ על בנזין היברידית בחו"ל, חדשה לחלוטין, אחרי שהרכב שהזמנתי לא היה והC5 היה הדבר הכי נורמלי שמצאו בתחנת ההשכרה אחרי מאמץ מצידם.

הגיר אכן מפריע לרכב להתחיל נסיעה. יש לה כוח אבל היא לא עושה שום חשק להשתמש בו. 

המרכב נורא מתנדנד קדימה/אחורה בכל פעולת האצה/בלימה, גם בפעולה עדינה. אחיזת הכביש מצויינת והמושבים נוחים. 

המושב האחורי מאכזב בצפיפות שלו (גם במצב הרגיל של הכי אחורה). ישבתי שם לאכול בעצירה.

הצמיגים היו מישלן פרימסי קוטר גלגל 19.

הנדסת האנוש מזעזעת - במיוחד מתג בורר הגיר ובקרת האקלים.

לקח כמה דקות של נבירה בתפריטים עד שהצלחתי להביא מד סל"ד בלתי קריא.

לא התרשמתי במיוחד לטובה מצריכת הדלק אבל אני לא זוכר את המספרים.

אכן כן - אצלי זה דווקא הדגם הפשוט אז לוח המחוונים שלי הוא נורמטיבי ולא דיגיטלי וכן אני מעדיף את זה. יש לא מעט סיבות שבגללן פשוט לא רציתי בדגם המאובזר מקסימום הייתי רוצה את הסלון עור - אפשר לחפש בפירוקיות ולהזדכות על הסלון שלי.

 

המושב האחורי נהדר לילדים - זהו. ולשלב הזה של החיים זה בדיוק מה שאני צריך.

 

וכן - זחילת פקקים ברכב הזה לפעמים מעוררת תחושת בחילה ולפעמים פשוט מרדימה - זאת בערך התלונה הכי גבוהה שלי כלפי הרכב שהדגש על לעשות אותו נוח היה כל כך חזק שהם הגזימו עם זה.

 

לגבי הגיר - הדרך הנכונה זה פשוט לעזוב את הרגל מהדוושה ולתת לרכב להתחיל להתקדם בעצמו מאותו רגע זה נסיעה חלקה. הדיזל - מוריד המון כוח אבל יוצא לאט מהמקום ואז הוא מפתח תאוצה בצורה טובה מאוד ודווקא תאוצות הביניים שלו הן אלה ששווה להתייחס אליהן. 

 

אין ברכב הזה למעט אחיזה מצויינת כפי שציינת - שום דבר שמדבר לנהג. פשוט רכב פרקטי ונהדר למשפחה עם ילדים.

 

אחלה דיילי - לא מדבר לנהג אבל. ה3008 בקטע הזה עדיפה אבל עדיין אנחנו מדברים על אותו הגיר.

 

הדברים שאני ממש לא אוהב ברכב זה - 

שהמזגן ברגע שאתה מכבה ומדליק אותו - המדחס כבוי. לא פעם מצאתי את עצמי נוסע בבוקר ולא מבין למה אני מזיע בגלל זה. 

על הקטע הזה הייתי רוצח מישהו שם בPSA.

 

והדברים האחרים שאני פשוט לא אוהב זה את הסטארט סטופ שאני מכבה כל תחילת נסיעה ואם אני זוכר גם מכבה את בקרת הסטיה מנתיב - זה לא רק מרגיז, זה כמעט הכניס אותי למצב של תאונה פעם כשסטיתי מרכב שכמעט עלה עליי וההגה התערב יותר מידי בלהחזיר אותי לנתיב. בכביש רטוב אני בכלל מפחד מהפיצ'ר הזה וישר מכבה אותו. נורא. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מיד כיביתי את הסטיה מנתיב, היא מתערבת באופן גס ממש. ואחרי כל התנעה נדלקת עוד פעם.

 

בקרת השיוט לא עובדת. כתבה לי not available in current conditions. קודם בגשם, אחר כך כשמעונן, אחר כך בלילה ואחר כך גם כשיצאה השמש.

כנראה פועלת רק בצרפת בקואורדניטות של המפעל, ביום שהמזג אויר בו תואם את הממוצע השנתי במדויק.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • מצחיק 3

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרת השיוט אצלי לא אדפטיבית... באמת שלמדתי להעריך, חוסר אבזור.

לא רוצה מושבים שדורשים תחזוקה, פנסים יקרים, גגות דולפים, קריעים וסתם מעבירי חום.

לא רוצה תא מטען עם חיישני רגליים שיעביר אותי לסף עצלנות בלתי נסבל, לא רוצה צמיגים יקרים עם חתך נמוך שיתפנצ'רו מהר יותר וגם יהיו פחות נוחים ולא רוצה טכנולוגיה שתעלה לי סיכוי למעורבות בתאונה

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק. 
אבזור בסיסי עדיף , הנה :

 

 

  • מצחיק 5

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם יש דבר אחד שממש הביא לי סעיף, זה מערכת לניטור עייפות נהג.

מספיק שלרגע מזיזים את העיניים אפילו לא מסיטים את הראש, הרכב מתחיל לצפצף או להתריע בדיבור. לא בc5 אלא ברכבים אחרים שיצא לי לנהוג בהם. זה סיוט

 

הרושם שאני מקבל זה שילדים קטנים לא יכולים לישון יותר בשקט. תיקח את זה לזוג הורים טריים... 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקקפוניה הזו נמצאת בכמה רכבים סיניים. 

חבר שקיבל לאחרונה זיקר 001 מתלונן שבכל סיבוב של חצי הגה החישור ככל הנראה מסתיר את המצלמה שעוקבת אחרי ראש הנהג, ומתחילה הקקפוניה. נהיגה בכביש מפותל יוצרת אופרה שלמה 😐

  • מבאס 3
  • מעניין 2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...