Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיקורכב4 - מפגר טורבו דיזל עם צלב(אוויר) או C5 Aircross 2020 1.5BHDI


lanosforce

פוסטים מומלצים

כי הגישות שלהם שונות - היפנים בגישה שלהם יש כמה הבדלים אקוטיים לגישה המערבית. 

 

הם הרבה יותר סבלניים מאיתנו לכל דבר - הTIME TO MARKET אצלם על מוצר לא אפוי יגיע אם זה באמת רגע מפשיטת רגל ואין ברירה. 

וגם יש להם גישה שונה לפתרון בעיות. 

 

אירופה - יורו 4, יורו 5, יורו 6 -> חלקים מפלסטיק להורדת משקל, שסתומים מתוסבכים, תזמונים שונים וכך הלאה וכך הלאה.

 

סובארו? - פשוט נשים ממיר קטליתי גדול יותר (ולכן מאוד גניב). פורבלם סולבד - אוכל יותר דלק? למי איכפת - לא מתקלקל ועומד בתקנות. 

טויוטה? היברידי - אפשר לשים מנוע בנזין מיושן יותר ועמיד יותר כי הוא עובד פחות. 

 

אבל אתה גם תראה היום לא מעט "מלוכסנות" בתקן יורו 6 -> אתה באמת מצפה מהן לאותה אמינות? אין שום דבר שונה במנועים האלה מהאירופאיים. 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, lanosforce כתב:

אבל אתה גם תראה היום לא מעט "מלוכסנות" בתקן יורו 6 -> אתה באמת מצפה מהן לאותה אמינות? אין שום דבר שונה במנועים האלה מהאירופאיים. 

 

שאלה מעניינת!
לא יודע? באמת שלא
נחיה ונראה

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, lanosforce כתב:

טרמוסטט מומלץ להחליף כל שנתיים בכל רכב בעקרון

 

לא יודע מאיפה הגרלת את זה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, סולל הדרך כתב:

שאלה מעניינת!
לא יודע? באמת שלא
נחיה ונראה

 

תיקח גם בחשבון שכולם היום מייצרים עם כולם. 

המנוע שהיה בDS -  פותח ביחד עם BMW. 

המנוע שיש באיירקרוס - פורד. 

 

יש לך היום BMW עם מנועים של טויוטה וההפך וטויוטות עם מנוע של סובארו 

 

וכך הלאה וכך הלאה. 

 

לפני 2 דקות, avargel כתב:

 

לא יודע מאיפה הגרלת את זה

 

מכמה ערוצי יוטיוב בזמנו - בעיקר הטרמוסטטים שלא בנויים להתקע במצב פתוח במקרה של תקלה - שזה הטרמוסטטים הישנים מבוססי קפיץ ושעווה שיש ברוב הרכבים היפניים. נכון שהם תכלס מחזיקים שנים - רצוי כן להחליף אותם כשעושים ריענון לנוזל קירור - ואם מחליפים רדיאטור - אצל חלק מהיצרנים זה בנוהל (למשל, סובארו) 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, סולל הדרך כתב:

שאלה מעניינת!
לא יודע? באמת שלא
נחיה ונראה

דוגמא ב LIVE יש לך את הונדה, שכבר דיי מרוסקת מבחינת מכירות כאן בארץ (גם בגלל המחירים) והאמינות של המנועי טורבו שלהם לוקה בחסר בלשון המעטה. זה ממש *לא* מה שהיה פעם.

 

גם אצל הקוריאנים לא מלקקים דבש, פשוט אתה לא שומע על זה הרבה כי זה פוגע במחיר של המשומשות אז מעדיפים לא לדבר... מציע שתתחבר לכמה קבוצות פייסבוק ותראה כמה אנשים מדברים על בעיות גיר, דשבורד ומנועים שפוסקים מלפעום אחרי 80K קמ בבוקר בהיר אחד.

ומעבר לכל סיפורי הזוועה - עדיין יש לא מעט מכוניות (כולל צרפתיות) שנוסעות עשרות אלפי קילומטרים בלי שום בעיה מיוחדת ורואות את המוסך מטיפול לטיפול. גם הדגמים של השנים האחרונות (3008, איירקרוס) נהנים ממוניטין אמינות מוצלח (בעיקר דגמי ה 1.6 בנזין\דיזל) וכמו לכל מותג, אומנם יש את הבעיה-שתיים שמאפיינת אותם, אבל גם זה כבר הופך להיות פתיר מיום ליום.
עם מכוניות כאלה אתה בכלל לא חבר של איזה חנות קבועה בחו"ל - זה יותר מאפיין מכוניות מזדקנות וגם "סתם" אנשים שרוצים לטפל באוטו שלהם בחלקים הטובים ביותר במחירים הטובים ביותר. לא חייבים להסכים לסחורה סוג ז' שמוכרים בחלק מהמוסכים כ"תחליפיים". 
הכי מצחיק זה שעדיין משייכים בעיות אלקטרוניקה ו"חיישנים" למכוניות צרפתיות בלבד - שזה כמובן לא קרוב למציאות בכלל. אם תיקח את כל התקלות המוכרות של PSA ב-10 שנים האחרונות וגם 20 שנה אחורה - תמצא שאין תקלה אחת בודדות במערכת החשמל או האלקטרוניקה שהיא בגדר נפוצה או מוכרת...רק תקלות ב"ברזלים".

בהמשך לזה -  אין שום רכב שעומד בתקני זיהום האויר של הנ"ל, עם המערכות הנ"ל, באמינות מופתית של סובארו DL, אין.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, איציק נ. כתב:

דוגמא ב LIVE יש לך את הונדה, שכבר דיי מרוסקת מבחינת מכירות כאן בארץ (גם בגלל המחירים) והאמינות של המנועי טורבו שלהם לוקה בחסר בלשון המעטה. זה ממש *לא* מה שהיה פעם.

הונדה למיטב ידיעתי בכלל במצב לא טוב - לא רק בארץ, כבר ראיתי כתבה שמציינת שהם על סף פשיטת רגל - עד כמה זה נכון? לא יודע. 

 

לפני 4 דקות, איציק נ. כתב:

גם אצל הקוריאנים לא מלקקים דבש, פשוט אתה לא שומע על זה הרבה כי זה פוגע במחיר של המשומשות אז מעדיפים לא לדבר... מציע שתתחבר לכמה קבוצות פייסבוק ותראה כמה אנשים מדברים על בעיות גיר, דשבורד ומנועים שפוסקים מלפעום אחרי 80K קמ בבוקר בהיר אחד.

בארה"ב היתה תביעת ענק על מנועי ה2.4 GDI שלהם - במשך שנים האשימו לקוחות שהם לא מטפלים בזמן ולא בשמן הנכון - עד שזה יצא משליטה. בעיקר דגמי סנטה פה (שסובלים מזה גם כאן בארץ) ודגמי סונטה שנמכרים בארה"ב 

 

לפני 5 דקות, איציק נ. כתב:

הכי מצחיק זה שעדיין משייכים בעיות אלקטרוניקה ו"חיישנים" למכוניות צרפתיות בלבד

שום דבר אלקטרוני - לא התקלקל לי בDS - רק מכאניקה

גם המראת צד מה שהלך בה זה הגלגל שיניים. 

ובוילון של הגג פנורמי מה שהלך זה לא המנוע אלא התריס נתפס במסילה ונקרע בכוח. 

 

 

בכל מקרה - היום מידלתי את הDSP שלי לקראת ההתקנה 

 

image.thumb.jpeg.718a47b03c8f8c5f5d244a93259446d0.jpeg

 

פשוט הרצתי עליו הגדרות פשוטות ובסיסיות בשביל שיעבוד מהרגע הראשון אחרי ההפעלה ולא אצטרך לבזבז על זה זמן ברכב - למה שיבוא אח"כ - כל המדע טילים מאחורי הכוונים - זה כבר בפורום אודיו. אלא אם כן תרצו גם חלק מזה כאן אז תגידו. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

 

תיקח גם בחשבון שכולם היום מייצרים עם כולם. 

המנוע שהיה בDS -  פותח ביחד עם BMW. 

המנוע שיש באיירקרוס - פורד. 

 

יש לך היום BMW עם מנועים של טויוטה וההפך וטויוטות עם מנוע של סובארו 

 

וכך הלאה וכך הלאה. 

 

 

מכמה ערוצי יוטיוב בזמנו - בעיקר הטרמוסטטים שלא בנויים להתקע במצב פתוח במקרה של תקלה - שזה הטרמוסטטים הישנים מבוססי קפיץ ושעווה שיש ברוב הרכבים היפניים. נכון שהם תכלס מחזיקים שנים - רצוי כן להחליף אותם כשעושים ריענון לנוזל קירור - ואם מחליפים רדיאטור - אצל חלק מהיצרנים זה בנוהל (למשל, סובארו) 

 

 

איך הגעת מ"כל רכב, כל שנתיים" ל- בעיקר הישנים, היפנים, עם הקפיץ והשעווה, כשמחליפים ראדיאטור"

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החומרים ״הידידותיים״ בהם משתמשים היום הם מחלה בפני עצמה אצל כולם. נוזלי קרור שלא בתקן, לא מדוללים במינון הנכון או מיים עם כמויות אבנית ומלחים מעכלים כל אטם ״ידידותי״ , שעווה או כל חלק אוטם אחר (משחות ודומיהן) ונזילות, מעבר מיים לשמן ו/או למערכת הדלק זה כמעט בלתי נמנע.

 

משאבות ״היברידיות״ המשמשות ברכבי vag כאלה שיש בהם חלקי מתכת ופלסטיק משולבים, מפתחות נזילות לאורך זמן ולכן מי שמבין מחליף במכלול שכולו ממתכת .

 

יש עוד מרכיבים, כמו שנרשם לגבי שסתום ה pcv למשל. או כיסוי המנוע בדגמי סיאט אודי ופולקווגן שהתחממו ופלטו אדי ריח.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, avargel כתב:

 

איך הגעת מ"כל רכב, כל שנתיים" ל- בעיקר הישנים, היפנים, עם הקפיץ והשעווה, כשמחליפים ראדיאטור"

טוב, נעצור כאן? - הלך לי פעמיים טרמוסטט בDS אבל לפחות זה אחד שכשיש לו תקלה הוא נשאר חלקית פתוח. ברכבים שיש לי בהם טרמוסטט שיכול להתקע סגור במקרה של תחזוקה שמצריכה ניקוז מי קירור - על הדרך הוא יוחלף. 

 

לפני שעה, zaf כתב:

החומרים ״הידידותיים״ בהם משתמשים היום הם מחלה בפני עצמה אצל כולם. נוזלי קרור שלא בתקן, לא מדוללים במינון הנכון או מיים עם כמויות אבנית ומלחים מעכלים כל אטם ״ידידותי״ , שעווה או כל חלק אוטם אחר (משחות ודומיהן) ונזילות, מעבר מיים לשמן ו/או למערכת הדלק זה כמעט בלתי נמנע.

 

משאבות ״היברידיות״ המשמשות ברכבי vag כאלה שיש בהם חלקי מתכת ופלסטיק משולבים, מפתחות נזילות לאורך זמן ולכן מי שמבין מחליף במכלול שכולו ממתכת .

 

יש עוד מרכיבים, כמו שנרשם לגבי שסתום ה pcv למשל. או כיסוי המנוע בדגמי סיאט אודי ופולקווגן שהתחממו ופלטו אדי ריח.

 

אטמים, ציפויים בתוך תא הנוסעים (גם מחלה קשה בהמון יצרנים - מתגי האורות של וואג) - דשבורדים דביקים, מתגים שכבר לא כתוב עליהם כלום, דבקים שמשתחררים מריפוד גג וכך הלאה וכך הלאה.

 

מה שלא הורג אותך, מרושש אותך! (תודה, המצאתי את זה הרגע) 

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

אם תיקח את כל התקלות המוכרות של PSA ב-10 שנים האחרונות וגם 20 שנה אחורה - תמצא שאין תקלה אחת בודדות במערכת החשמל או האלקטרוניקה שהיא בגדר נפוצה או מוכרת...רק תקלות ב"ברזלים".

אני לא בטוח,

2 תקלות עולות לי לראש, נגד מהירויות מאוורר של הרדיאטור ומיכל אוראה - שתיהן אלקטרוניות שנפוצות (חוויתי את שתיהן בקקטוס יחסית חדש (3 וקצת) עם קילומטרז' מועט, את הנגד אבחנתי עצמאית והחלפתי, בורג אחד וקונקטור ואת המיכל הגעתי מוכן למוסך אז החליפו לי לחדש בחברה בחינם קצת אחרי תום האחריות לרכב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נגד מאוורר - לא חלק אקוטי שבגללו לא תקנה אוטו (אלא אם אתה ממש גרידי). יכול להתקלקל אחרי 60k קמ ויכול גם ב 250k קמ, לא משהו לרוץ לספר עליו לחבר'ה.

 

מיכל האוריאה - כמו שכבר אמרתי, לכל מותג יש את הדבר-שתיים המוכרים והנפוצים שלו. זה חלק שלא משנה אם מתקלקל באמצע שום מקום, אתה עדיין מגיע בבטחה הביתה. תקלה יקרה אבל יש פתרונות. לא חלק שמצריך פירוק או עבודה כירורגית במנוע.

 

לכל דגם אחר שאתה מכיר - ורק תנקוב באחד הכי אמין שאתה מכיר, תוך שניות בגוגל אני מוצא לך לפחות 2-3 תקלות נפוצות רוחביות.גם בלקסוס.

אם אתה חושב שאפילו במאזדה יושבים כל היום ומחליפים שמן ופלאגים, אתה טועה. גם שם מחליפים גירים וגם שם יש תקלות לעיתים רוחביות שאתה עוד לא מודע אליהן. גם במותגים שנחשבים ליקרים מאוד יש תקלות אקוטיות ומחליפים מנועים וגירים כמו שמפצחים גרעינים. החיים לא מתחילים ונגמרים בסובארו DL. היו זמנים - וטוב שהיו.

 

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם מה שכתבת כמובן.

נגד המאוורר בהחלט לא דיל ברייקר או קרוב לכך, פשוט תקלה מעצבנת שחוזרת.

קלה לטיפול ולאבחון.

 

נושא מיכל האוראה הוא כבר ממש מרגיש כמו מכלול שיכל והיה צריך להיות ברמת ביצוע יותר גבוהה, או לפחות להיות ברמת תחזוקה פחות קטסטרופלית שאינה דורשת באופן רשמי החלפת מכלול שלם ומאוד יקר כשכל הבעיה, כמעט תמיד, בכרטיס (וגם שם כמו שהסברת היטב בשרשור המקביל, ברכיבים ספציפיים בו). 

זו כן תקלה שפוגעת בשם ובמוניטין.

 

לגבי הרכב של פות"ש - זו חבילה מעולה וניכר שכרגע יש קטסטרופה אחת שמצאו לה את הטיפול המתאים.

חבל שהיצרן לא מבצע באופן יזום החלפה בעלות מסובסדת ללקוחות לפני הכשל, זה יכול לעשות רק טוב למוניטין.

 

פות"ש, גם אם לא תפרט כאן על התקנת האודיו, אפשר לשים קישור כשעולה פרק משמעותי, וכך הסיפור של השרשור יהיה שלם מכל הכיוונים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, lanosforce כתב:

אלא אם כן תרצו גם חלק מזה כאן אז תגידו. 

 

אשמח לסיקור פשטני, בשפה שתובן גם למי שלא דורך בפורום אודיו.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדלוק ראשון 43 ליטרים הספיקו ל725 קילומטרים. מגרד את ה17 מלמטה. לא רע בכלל בכלל תמהיל של נסיעות פתוחות עם פקקים וגם כמה נסיעות קצרות. 

 

ממה שאני שם לב בהתנעה קרה הרכב שותה.

 

מילאתי גם 7 ליטר אוראה בדור אלון.

 

הציוד ירד לרכב לקראת ההתקנה השבוע.

 

 

20231209_084509.jpg

  • אהבתי 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

תדלוק ראשון 43 ליטרים הספיקו ל725 קילומטרים. מגרד את ה17 מלמטה. לא רע בכלל בכלל תמהיל של נסיעות פתוחות עם פקקים וגם כמה נסיעות קצרות. 

 

ממה שאני שם לב בהתנעה קרה הרכב שותה.

 

מילאתי גם 7 ליטר אוראה בדור אלון.

 

הציוד ירד לרכב לקראת ההתקנה השבוע.

 

באחות מבית פיז׳ו מוגדר למלא לפחות 10 ליטר אוריאה בכל פעם.

אחרת להבנתי הרכב לא מזהה את המילוי.

מאחר ואין מד כמות אני ממלא רק אחרי שנדלקת התראה.

אני לא ממלא במשאבות האוריאה בתחנות הדלק.

גם כך המערכת הזו סופר רגישה.

מעדיף את הטרחה הנוספת במילוי ידני ממיכל.

  • רעיון טוב! 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...