Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אסביר עניין עקרוני -

שכר הדירה הוא צמוד לשכר הממוצע במשק, מה שכר הדירה עולה במתאם כמעט מושלם לפי עליית השכר ולא בהתאם למחיר הדירה או למיסים כלשהם שמוטלים עליהם.

הסיבה - שכר דירה משולם בהתאם ליכולת האמיתית של השוק לשלם עבור הדירה, בעוד רכישת דירה מגלמת גם משקיעים, ספקולנטים וסוחרים שונים ומשונים.

לכן אם יהיה מס על השכרה מה שישתנה זה לא מחיר השכירות אלא כמות המשקיעים בשוק שכן כדאיות ההשקעה תרד.

רוצה לומר, הטלת מס על שכר דירה ישפיע על מחירי הדירות ולא על מחירי השכירויות.

ברגע שמחירי הדירות יירדו (וגובה השכירות ישאר זהה) התשואה תעלה חזרה והשוק ייכנס לשיווי משקל חדש

  • רעיון טוב! 1

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה שאמרת, כנראה קראת באיזה ספר כלכלה... במציאות, אין לו שום אחיזה.

 

1. שכר הדירה לא צמוד לכלום והלוואי שהשכר של כל השכירים במשק היה עולה באותה מידה ששכ"ד עולה מידי שנה.

2. כאשר כמעט התממש מיסוי דירה שלישית ומעלה, רצו כל המשכירים להעלות את השכ"ד, ככה שגם פה אתה טועה.

 

 

ואם אתה חושב שאני טועה, הנה קישור למציאות:

https://nadlan.walla.co.il/item/3019189

 

החוק שיזם שר האוצר על מיסוי דירה שלישית לא מחכה לאישור הכנסת: שוכרים מדווחים על בעלי בית שכבר הודיעו כי אם החוק יעבור שכר הדירה החודשי יעלה בהתאם. בחלק מהמקרים החוזה כבר כולל סעיף שמאפשר להם לעשות זאת

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לפני 32 דקות, Benor כתב:

ומה אתה חושב, ברגע שיהיה מיסוי על דירות בסכומים נמוכים אתה לא חושב שזה יתגלגל אל המשכירים?

"אה עכשיו צריכים להצהיר מס מסכומים נמוכים ולהשתמש בשירותיו של יועץ מס אז במקום 5000 נעלה ל-5600".

סתם דוג'.

 

אתה יוצא מנקודת הנחה שהמשכירים לוקחים שכ"ד לפי תחשיב ולא לפי כוחות השוק.

יש כמה שניסו את זה, חישבו לפי שווי הבית ואחוז תשואה, ואז אתה יודע מה קרה? נשארו עם בית ריק, ובלי הכנסות, כי השכן שלהם לקח פחות.

ואז הורידו מחירים כי זה לא נעים לראות בית ריק במשך חודשיים-שלושה, ובמקום להרוויח 4500 במקום 4000, הם הפסידו 4000 כפול חודשיים-שלושה. ואז בסוף השכירו ב-4000.

 

לפני 8 דקות, bagira כתב:

1. שכר הדירה לא צמוד לכלום והלוואי שהשכר של כל השכירים במשק היה עולה באותה מידה ששכ"ד עולה מידי שנה.

 

זה היופי יניב, הוא לא מדבר על כל השכירים אלא על הממוצע:

לפני 29 דקות, yuvalganim כתב:

שכר הדירה הוא צמוד לשכר הממוצע במשק, מה שכר הדירה עולה במתאם כמעט מושלם לפי עליית השכר ולא בהתאם למחיר הדירה או למיסים כלשהם שמוטלים עליהם.

 

ובממוצע כמו בממוצע תמיד יהיו מי שמתחתיו ומי שמעליו.

 

לפני 9 דקות, bagira כתב:

2. כאשר כמעט התממש מיסוי דירה שלישית ומעלה, רצו כל המשכירים להעלות את השכ"ד, ככה שגם פה אתה טועה.

 

מחזיר אותך להודעה שכתבתי כבר, היה לי אחד כזה שרצה סעיף כזה למרות שלא היו לו 3 דירות ולא היה נפגע מהחוק.

אתה יודע מה קרה בסוף? לא רק שאני לא שכרתי ממנו, הוא המשיך לרדוף אחריי כולל הורדת סעיפים כולל זה.

ועדיין בסוף אמרתי לו לא.

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 11 דקות, bagira כתב:

החוק שיזם שר האוצר על מיסוי דירה שלישית לא מחכה לאישור הכנסת: שוכרים מדווחים על בעלי בית שכבר הודיעו כי אם החוק יעבור שכר הדירה החודשי יעלה בהתאם. בחלק מהמקרים החוזה כבר כולל סעיף שמאפשר להם לעשות זאת

אם ירצו, המחוקקים יכולים לטפל גם בזה מסגרת העברת החוק.

כמו שאי אפשר לפטר מילואימניק "במהלך 30 ימים מתום שירות המילואים - לגבי עובד ששירת במילואים מעל יומיים רצופים."

אפשר להכניס סעיף שלא ניתן להעלות מחיר עד תום/חידוש החוזה - מה שהשוכר שילם זה מה שימשיך לשלם ובנוסף למנוע מבעל הדירה לפנות את השוכרים עד תום החוזה או חידושו למעט מקרים בלה בלה בלה.

 

למחוקק יש את כל הכלים למנוע / למזער את התופעה.

 

 

פורסם

מיזעור התופעה לא טוב למדינה ולכן לא ניצלו את ההזדמנות לחוקק וגם לא יחוקקו.

 

מי ששוכר לא תורם כלום למדינה. מי שמשכיר, בד"כ, גם לא.

 

אבל אם שכר הדירה ישתולל ורבים יעשו (ועשו ועושים כיום) את התחשיב של "פאק איט, יותר משתלם לי לקנות", אז המדינה מתחילה להרוויח...והרבה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הגעת מאוחר, כבר סיימנו סבב של הדיון, המחסום הראשי בפני קנייה זה רק ההון העצמי, לא ההחזר החודשי

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

סבבה, מקבל.

 

זה עדיין לא הופך את מה שאמרתי ללא נכון.😉

 

 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לפני 3 דקות, bagira כתב:

 

 

מי ששוכר לא תורם כלום למדינה. מי שמשכיר, בד"כ, גם לא.

 

 

זה המצב היום וזה מה שלא תקין.

 

למה ממי שעובד בשתי עבודות לוקחים 50% מהמשכורת השניה ומי שעובד ומשכיר לא משלם שקל?

למה פנסיונר שרוצה לעבוד מקוצץ בקצבה ופנסיונר שמכניס כסף מהדירה שהוא משכיר לא משלם שקל ומקבל גם את הקצבה?

 

אם יש פטור מס עד 5K אני גם אשמח למצוא עבודה שניה עד 5K עם 100% פטור .

 

המציאות בישראל מוכתבת על ידי אינטרסים ברורים ללא שום הגיון בריא / חברתי.

פורסם
לפני 41 דקות, bagira כתב:

מה שאמרת, כנראה קראת באיזה ספר כלכלה... במציאות, אין לו שום אחיזה.

 

1. שכר הדירה לא צמוד לכלום והלוואי שהשכר של כל השכירים במשק היה עולה באותה מידה ששכ"ד עולה מידי שנה.

2. כאשר כמעט התממש מיסוי דירה שלישית ומעלה, רצו כל המשכירים להעלות את השכ"ד, ככה שגם פה אתה טועה.

 

 

ואם אתה חושב שאני טועה, הנה קישור למציאות:

https://nadlan.walla.co.il/item/3019189

 

החוק שיזם שר האוצר על מיסוי דירה שלישית לא מחכה לאישור הכנסת: שוכרים מדווחים על בעלי בית שכבר הודיעו כי אם החוק יעבור שכר הדירה החודשי יעלה בהתאם. בחלק מהמקרים החוזה כבר כולל סעיף שמאפשר להם לעשות זאת

 

קיים פער ענק בין מה שהם רצו לעשות ובין מה שהם יכלו לעשות בפועל. לצאת בהצהרות כולם יכולים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Dimo כתב:

למה ממי שעובד בשתי עבודות לוקחים 50% מהמשכורת השניה ומי שעובד ומשכיר לא משלם שקל?

 

מקווה מאוד שאתה לא עובד בשני מקומות...

 

זה פשוט לא נכון. אתה תשלם 50% מס במקום העבודה השני רק אם לא עשית תאום מס. אם כן עשית (כמו שצריך), תשלם בדיוק את אותו שיעור מס כאילו היית מרוויח את כל הסכום במקום עבודה אחד. וגם אם לא עשית (או טעית בחישובים בתאום המס), אתה יכול להגיש בקשה להחזר מס בסוף השנה ולקבל חזרה את כל המס העודף ששילמת.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 5 דקות, Dimo כתב:

 

 

למה ממי שעובד בשתי עבודות לוקחים 50% מהמשכורת השניה ומי שעובד ומשכיר לא משלם שקל?

אם לדוגמא שתי המשכורות הן של 5, אתה מבצע תיאום מס ומהמשכורת השניה תהיה גביה מינימלית.

למה פנסיונר שרוצה לעבוד מקוצץ בקצבה ופנסיונר שמכניס כסף מהדירה שהוא משכיר לא משלם שקל ומקבל גם את הקצבה?

 

אם יש פטור מס עד 5K אני גם אשמח למצוא עבודה שניה עד 5K עם 100% פטור .

זאת אכן לקונה שיוצרת מצב לא שיוויוני, אבל זה המצב האי שוויוני היחידי בישראל? 

לצערי יש עוד הרבה מצבים כאלה, חלקם חמורים הרבה יותר והם לא בטעות אלא בכוונת מכוון.

תכלס, אף אחד לא עוצר אותך מלהשתתף בחגיגה... זה לא לדוגמא שאתה חילוני וחייב לשרת ולסכן את חייך לעומת מישהוא שמסרב להתיצב בכלל בלישכת גיוס וזה סבבה לגמרי...

 

המציאות בישראל מוכתבת על ידי אינטרסים ברורים ללא שום הגיון בריא / חברתי.

 ב 2010 אתה עדיין מחפש הגיון חברתי במדינת ישראל? 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, malcishua כתב:

 

מקווה מאוד שאתה לא עובד בשני מקומות...

 

זה פשוט לא נכון. אתה תשלם 50% מס במקום העבודה השני רק אם לא עשית תאום מס. אם כן עשית (כמו שצריך), תשלם בדיוק את אותו שיעור מס כאילו היית מרוויח את כל הסכום במקום עבודה אחד. וגם אם לא עשית (או טעית בחישובים בתאום המס), אתה יכול להגיש בקשה להחזר מס בסוף השנה ולקבל חזרה את כל המס העודף ששילמת.

 

 

לא עובד בשני מקומות אבל זה מה ששמעתי ועכשיו אני מבין שהוא כנאה לא עשה תיאום.

 

בכל זאת, למה לקחת מס מעבודה שניה? הרי מי שעושה את זה כנראה זקוק לתוספת הזאת.

עריכה אחרונה על ידי Dimo

פורסם

אז אתה שולל את התזה שלך על הגיון חברתי!

 

למה לתת פטור מהמשכורת השניה (בוא נגיד 2 משכורות של 5) בעוד שמי שמרוויח משכורת אחת של 10 משלם על כל הסכום?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
לפני 16 דקות, bagira כתב:

סבבה, מקבל.

 

זה עדיין לא הופך את מה שאמרתי ללא נכון.😉

 

נכון, למרות שלתחושתי לא היה צריך את זה ספציפית כדי להעביר את הבנאדם ממצב שוכר לקונה.

הפסיכולוגיה פה בארץ היא שאתה צריך להיות בעלים של דירה ולא לשכור, עם או בלי ההפרשים בין השכירות.

 

לפני 7 דקות, bagira כתב:

 ב 2010 אתה עדיין מחפש הגיון חברתי במדינת ישראל? 

 

צודק, בגלל זה לאורך השרשור לא דיברתי בכלל על חברתיות או דברים כאלה באוויר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 8 דקות, bagira כתב:

ב 2010 אתה עדיין מחפש הגיון חברתי במדינת ישראל?

שוב התקלקלה לך הדלוריאן?

 

אתה ב 2020.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...