Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

הי לכולם,

יש לי איביזה ידנית שנת 2012, מנוע 1.4 ללא tsi

עברתי עכשיו 110,000 בקילומטרז'

האם צריך להחליף שמן גיר? (לא הוחלף אף פעם)

 

אני כל שנה עושה טיפול 10,000 בזמן, שמן קסטרול

 

מעבר לזה תיקנתי מה שהתבלה ברכב, אבל לא החלפות יזומות  

 

האם יש טיפולים שנדרשים בשלב כזה?

פורסם

לפי היצרן אין צורך בהחלפת השמן גיר - כך גם ההמלצה של המוסכי יבואן למרות שהם לא תמיד נצמדים לספר רכב.

 

אם עשית 110K ק"מ ולא הוחלפה רצועת טיימינג ברכב אז כרגע גם מבחינת ק"מ הגיע הזמן.

פורסם
לפני שעה, eden-h כתב:

אצל הוראות היצרן אתה לא תראה שום הנחיה להחלפה.

תלוי ביצרן.

בטויוטה יש הנחיה או לפחות המלצה להחלפה בתנאים קשים, גם בידני וגם ברובוטי החד מצמדי.

פורסם
לפני 19 שעות, פריג'י כתב:

בטויוטה יש הנחיה או לפחות המלצה להחלפה בתנאים קשים, גם בידני וגם ברובוטי החד 

בישראל לכל הרכבים התנאים קשים ביותר, בעיקר בגלל הפקקים והנסיעות הקצרות, והחלפת שמנים בתדירות גבוהה זה מאסט.

 

העניין הוא שליבואנים יש ניגוד אינטרסים מובנה ולא רוצים רכבים אמינים לאורך זמן. רכב אמין שווה הפסד כסף משמעותי. הם רוצים שהגיר יעבוד את ה 3 שנים אחריות שלו בשקט, ישמחו להחליפו בשנה הרביעית. לדעתי משם זה נובע. קטע שיווקי נטו. אין איש מקצוע אחד בעולם ברמת הנדסאי/מהנדס רכב שיחתום על כך שלא צריך להחליף שמן גיר אף פעם.

פורסם

גיר ידני, בעיני- אין בכלל התלבטות. יותר פשוט , פחות פוטנציאל לבעיות ובד"כ פחות שמן.

  • רעיון טוב! 2

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 4 שעות, נירו72 כתב:

אין איש מקצוע אחד בעולם ברמת הנדסאי/מהנדס רכב שיחתום על כך שלא צריך להחליף שמן גיר אף פעם

חבר שלי מנהל מקצועי באחד ממוסכי צ'מפיון נתן לי את ההמלצה שאין צורך בהחלפת שמן גיר בגיר ידני - כשהחזקתי באיביזה מנוע 1.4 מודל 2011

אין לו שום עניין לאחד הצדדים, חוץ מזה שהוא יצטרך לעשות את העבודה...

 

מבחינתי עיצה של מנהל מוסך שרואה מאות רכבי VAG ביום שווה יותר מכל ספר רכב כזה או אחר

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, shlomiko כתב:

חבר שלי מנהל מקצועי באחד ממוסכי צ'מפיון נתן לי את ההמלצה שאין צורך בהחלפת שמן גיר בגיר ידני - כשהחזקתי באיביזה מנוע 1.4 מודל 2011

אין לו שום עניין לאחד הצדדים, חוץ מזה שהוא יצטרך לעשות את העבודה...

 

מבחינתי עיצה של מנהל מוסך שרואה מאות רכבי VAG ביום שווה יותר מכל ספר רכב כזה או אחר

מנהל מוסך עם כל הכבוד הוא ברמת מכונאי, ובארץ בחלק גדול אפילו זה לא. נתקלתי במנהלי מוסך של רשת יבואן שמדברים בביטחון מלא שטויות לא פעם. ליוויתי משפחה וחברים לא פעם למוסכים לעזור להם, ערימת השטויות והאבחונים השגויים שמנהלי מוסך אמרו להם יכלו למלא ספר. האדם היחיד שמבין משהו ברכבים זה איש הדיאגנוסטיקה במוסך, וגם זה רק בחלק מהמוסכים הגדולים. להשוות אותם להנדסאי או מהנדס זה כמו להשוות שחקן כדורגל שכונתי לשחקן בבאיירן. בנוסף לזה הם נאמנים למה שאומרים להם מהיצרן, וכפי שהסברתי, היצרן לא דוגל באמינות, אלא להפך. הם אפילו לא מסתירים.

 

אם תקרא כתבות מחו"ל עם בכירים מענף הרכב הם מודים בפה מלא שרכב מתוכנן לתוחלת חיים מסוימת שקרובה לזמן האחריות שנותנים, מעבר לזה לא מעניין אותם. העידן של "שם טוב" נגמר (למעט יפניות בגלל התרבות היפנית שכולה סביב הישגיות ושלמות. שם על ציון 99 עושים חראקירי), היום יצרנים מחפשים דרך לעמוד בתקנים ולהשאר רווחיים מול התחרות מבלי לקרוס. חלפים זה הצינור חמצן שלהם. יצרן מרוויח הרבה יותר על חלפים מאשר על מכירת הרכב. רכב אמין מדי יכול לגרום בסיכוי גבוה ליצרן לקרוס. מפה תסיק אתה את המסקנות שלך לגביי ההמלצות שלהם על דברים שאת הבלאי שלהם ירגישו מחוץ לטווח האחריות.

 

בנוסף שמן מתבלה. נקודה. שום שמן לא ישאר ברמתו לאחר 10 שנים כפי שהיה בתחילתו. גם חלקים נעים ממתכת בגיר מתבלים ונספגים בשמן והופכים להיות חלק ממנו. ככה שמקבלים שמן סמיך ומחוספס שמסכך חלקים עדינים ומגביר את הבלאי. עלות החלפת שמן גיר היא זניחה ביחס ליתרונות ולשמירה על הגיר. מכונאי שממליץ לא להחליף לרכב כזה, לא הייתי נותן לו לתקן לי אפילו בימבה. וזה ההסבר למה רמת המוסכים כפי שהם. מנהל מוסך כזה מסביר את רמתם.

 

* אחד הדברים הכי ידועים לשמצה בואגיות אלו הגירים. יכול להיות שעכשיו הבנו למה 🙂 .
 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 34 דקות, shlomiko כתב:

חבר שלי מנהל מקצועי באחד ממוסכי צ'מפיון נתן לי את ההמלצה שאין צורך בהחלפת שמן גיר בגיר ידני - כשהחזקתי באיביזה מנוע 1.4 מודל 2011

אין לו שום עניין לאחד הצדדים, חוץ מזה שהוא יצטרך לעשות את העבודה...

 

מבחינתי עיצה של מנהל מוסך שרואה מאות רכבי VAG ביום שווה יותר מכל ספר רכב כזה או אחר

ממש להפך הוא אומר את זה שאחרי זה תבוא להחליף גיר קומפלט ב15,000 במקום שתעשה פעם בשלולש שנים החלפת שמן ב 400 שקל 🤣

בענף הרכב בארץ אין מהנדס אחד, תנסה להבין לבד מה זה אומר

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • מצחיק 1
פורסם
לפני 7 דקות, Alberrto כתב:

ממש להפך הוא אומר את זה שאחרי זה תבוא להחליף גיר קומפלט ב15,000 במקום שתעשה פעם בשלולש שנים החלפת שמן ב 400 שקל 🤣

בענף הרכב בארץ אין מהנדס אחד, תנסה להבין לבד מה זה אומר

גם לא צריך טיימינג אף פעם, זו שרשרת. זה רעש טבעי מהמנוע

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
פורסם

כשהיה לי רכב ידני, החלפתי שמן גיר כל שנה. (גם עם לא עברתי 10 אלף ק"מ באותה שנה).

 

תשאלו למה?

לא שמעתי?

טוב, אני אגיד למה. 🙂

כי במינימיינור, שמן המנוע היה גם שמן תיבת ההילוכים. 💡

הם חלקו אגן שמן משותף. (קרטר).

  • מעניין 1
פורסם

בהחלפת שמן גיר בגיר ידני ברכב ישן, אין חשש שזה יגרום לתקלות? כמו שלא מומלץ להחליף לגיר רציף, אם לא בוצע החלפה מהיום הראשון של הרכב.

פורסם
בתאריך 10.6.2026 בשעה 19:51, נירו72 כתב:

גם לא צריך טיימינג אף פעם, זו שרשרת. זה רעש טבעי מהמנוע

זה בציניות? ברכב הזה יש  טיימינג 

ב TSI שמו שרשרת וואחרי זה חזרו לרצועה לא זוכר שנה מדויקת 15 או 16

כשעזרתי לבן שלי בזמנו לחפש רכב  היו בודדים שעשו טיימינג 

 

פורסם

וואו תודה לכולם על התגובות!

אז אני מבין שטיימינג זה מאסט במצב שלי.

לגבי שמן גיר- נראה שהדעות חלוקות. השאלה אם זה יכול לפגוע אם אחליף? שמעתי כבר דברים כאלו

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...