Jump to content

misterb

מובילי הדעה
  • הודעות

    4,400
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    5

misterb שיחק אותה בתאריך אוקטובר 9

התכנים של misterb היו האהובים ביותר!

2 עוקבים

ספרו לנו עליכם

  • איזה רכב יש לך?
    Seat Leon Cupra

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של misterb

פורמוהוליק

פורמוהוליק (9/14)

319

מוניטין

  1. בינתיים הספקתי לעשות סה"כ 2 ראנים של בית אורן עם המיאטה, והיום הייתי באימון במסלול בערד. בבית אורן היה כיף אבל עדיין חששתי ללחוץ ממש בלי בקרות, אז לא מיציתי את היכולות שלה באמת. במסלול לעומת זאת - וואו, איזה כיף של אוטו! התאהבתי לגמרי, עולם אחר מהקופרה, החוויה של לנהוג במסלול עם גג פתוח, הנעה אחורית בלי בקרות והיכולת הדינמית של המיאטה, פשוט מושלם. למדתי את האוטו, עדיין לא הגעתי למצב שאני ממצה את כל היכולות, יש לי עוד עבודה, אבל זה ממש ממש כיף. והכי כיף - שאפשר להמשיך לעשות עוד ועוד הקפות, הרכב לא מתלונן, עם הקופרה אחרי 10 דקות שמתוכן 2 הקפות קירור לפחות, הרכב כבר מאבד את זה, הברקסים כבר דועכים למרות שהם 'אנדלס', הדיפ' מתחיל להחליק, הצמיגים נמסים, והכל משדר לך 'תן לי לנוח'. המיאטה - רק צועקת 'עוד!'. כשירדתי מסשן זה היה כי אני כבר הייתי גמור, לא היא.. וגם בסוף יום כזה שעשיתי בו 50 קמ נטו במסלול, הצמיגים לא מראים בלאי משמעותי, והברקסים גם לא. אז בפירוש העסק הרבה יותר משתלם, בקופרה כבר הייתי שוחט זוג צמיגים בזמן הזה, פלוס מיכל דלק שלם. מבחינת דלק נראה שהערכתי נכון, בדקתי במשאבה, שני תדלוקים על 560 קמ, שכללו 50 קמ מסלול, 60 קמ כביש ספורטיבי, והשאר בינעירוני מנהלתי/מהיר (שיוט על 140 פלוס פקקים) - סה"כ ממוצע ליטר ל-8.6 קמ. מה שכן - הדרך למסלול וחזרה מאד לא כיפית, האוטו קשה, רועש, צפוף, והגיר הידני בפקקים - סיוט, אבל זה מחיר קטן לשלם פעם ב כשנוסעים למסלול. כשעברתי לקופרה חזרה פתאום היא הרגישה לי מאד נוחה ומפנקת, הכל יחסי בחיים
  2. misterb

    כניסה למירוצי ראלי

    נושא הראלי בארץ קצת תקוע כבר הרבה שנים, בעיקר בגלל כל מיני ריבים היסטוריים בין העוסקים בתחום, יש מעט רכבים יחסית, מעריך סדר גודל של עשרות בודדות. להתחיל מראלי זה לא הרעיון הכי מוצלח כי זה דורש השקעה כספית מאד גדולה, גם באימונים וגם להתחרות (כשיש תחרויות - ואין הרבה, אם בכלל). אם אתה רוצה להתחרות תתחיל קודם כל מלהוציא רשיון נהיגה ספורטיבי, זה דורש סה"כ לעשות קורס תאורטי ובדיקות רפואיות. אחרי זה הייתי ממליץ לך להתחיל ממירוצי מסלול, יש כמה אופציות 'עממיות' יחסית : - ליגת MDC של פרודרייב, שזה תחרות נגד השעון עם רכבי כביש רגילים/משופרים (אבל עם רשיון לכביש רק). אם אתה הולך לימי מסלול וחושב שאתה תחרותי - זה המקום לבדוק את זה במציאות. העלות הכי נמוכה לכניסה לעסק היא כאן (חוץ מקארטינג אולי..). יש גם ליגה מקבילה של לאון טאובס. אני מתחרה בליגה של פרודרייב. - ליגת 206 קאפ של יובל מלמד - אתה יכול לשכור רכב או לקנות אחד מוכן למירוצים, סדר גודל של 60-80 אלף שח. זה מירוץ 'ראש בראש', כולל נזקים וכו'. נשמע מאד כיף, לא הייתי. - ליגת 208 קאפ של פרודרייב - גם כאן אפשר לשכור רכב מסלול לאימונים, למירוץ בודד או לעונה שלמה (סביב 50K לעונה של 5-6 מירוצים). גם בליגה הזאת התחריתי ב-2019 - כיף גדול. יובל מלמד (ספארקו) גם מוכר רכבי ראלי ומשכיר לאימונים, יכול לבדוק איתו. רכב ראלי כמו סובארו אימפרזה, מוכן למירוצים יעלה (משומש) החל מ-100K. לבנות 'חדש' עולה יותר כמובן. יש גם אופציה של רכבי קרוס-קארט שהם גם לראלי בשטח וגם למסלול, יחסית זולים ומאד מגניבים (סביב 60K). רק שצריך מקום אחסון ועגלה נגררת ורכב לגרור את זה. תתחיל מלדבר עם יובל מלמד או אדר הבן שלו, תקבל ממנו הרבה מידע ועלויות בתור התחלה. https://www.sparco.co.il/ האתר של פרודרייב (ראם סמואל וגידי קרונין) : https://www.prodrive.co.il/ כאן תוכל להתרשם קצת ממירוצי הראלי שיש בארץ : https://www.facebook.com/groups/756792277749136/ בכל מקרה, גם אתה חושב שאתה מוכן להתחרות הייתי ממליץ לך ללכת לאימון נהיגה במסלול עם מדריך מקצועי שייתן לך פידבק אמיתי כמה אתה טוב וכמה עוד יש לך ללמוד (ברגע שתשב לידו והוא יינהג תקבל פרופורציה).
  3. ג'ברה זה היצרן היחיד שהוציא בכלל אזניות TWS עם תמיכה במולטיפוינט, עד ששיאומי הוציאו את הרדמי באדס 3, ואלה ה-65T/75T/85T. אם לא קריטי לך שיהיו TWS יש הרבה כאלה שתומכות (עם אזניה בודדת, או עם חיבור פיזי בין שתי האזניות, בכל מיני תצורות). שעדיין לא תומכות.. אבל כנראה שיתמכו.
  4. אז תצטרך להתפשר על משהו, לפחות כרגע. או לקנות שוב 65T ולקוות לטוב, או להשקיע קצת יותר ב-75T.
  5. נראה לי שזה התכנון, לא בעיה ממש. כנראה בשביל חיסכון בסוללה. בדקתי עכשיו בשבילך. השארתי גם את הטלפון, יצאתי מהטווח לכמה דקות, שניהם התנתקו, חזרתי ושניהם התחברו לבד. אם אני הולך לשירותים ל'ישיבה' זה כבר לא מתחבר לבד חזרה, נגיד מעל 10-15 דקות. מספיק טוב לך?
  6. אני צריך ללחוץ במחשב על 'להתחבר', שזה בתכלס אומר : - מקש WINDOWS + A - בתפריט שנפתח ללחוץ CONNECT - בתפריט שנפתח ללחוץ על השם של האזניות. זה רק במחשב, הטלפון נשאר מחובר כי הוא איתי שמתי לב שזה לא תמיד, כאילו יש זמן מסויים שאם חזרתי לטווח של המחשב בזמן הזה - זה יתחבר מחדש אוטומטית. לך על השיומי, גם כי הן אחלה וגם כי אין שום אופציה אחרת עם מולטיפוינט חוץ מג'ברה.
  7. חיפוש זריז ומצאתי ב-KSP ב-680, במלאי : https://ksp.co.il/web/item/172750
  8. אצלי זה קצת הפוך עם הקופרה, מאחר ואני נוסע מנהלתי רוב הזמן, הצמיגים והברקסים נשחקים ברובם המכריע במסלול. אבל - העלות שלהם אבסולוטית יקרה מאד, וגם קצב השחיקה מאד גבוה בגלל שזו הנעה קדמית עם הרבה כוח - הצמיגים נטחנים מהר במסלול. אני גם לא מחזיק סט ג'אנטים חלופי למסלול כי אין לי כוח להתעסק עם זה בעיקר, ואז יוצא שאני גם מנסה לשמור על הצמיגים ביום יום כדי שיישארו לי לתחרויות. אז זה גם מצמצם את המוטיבציה לצאת לטיולי נהיגה, וגם יש את הסיכון (שהתממש), לפוצץ צמיג בסתם בור מפתיע, ואז הופ - פירקת 2500 ש"ח על כלום. במיאטה הצמיגים יהיו זולים יותר, וגם יישחקו פחות (בהנחה שלא עושים דריפטים), גם כי היא קלה יותר, גם יש יש חלוקת עומס בין הציר המניע לציר ההיגוי, וגם כי היא חלשה יותר. מבחינת בלמים גם סיפור דומה, הרוב המכריע נשחק במסלול, ומאותן סיבות תהיה ירידה בעלויות עם המיאטה.
  9. עדכון לא משמח בקשר לג'ברה - התחילו למכור את ה ELITE 7 PRO בארץ, ב-700 ש"ח, אבלללל - פתאום הורידו מהמפרט את התמיכה במולטיפוינט. גם במבחנים שפורסמו כבר מאשרים שאין תמיכה. באחד המבחנים אמרו שג'ברה הודיעו שיוסיפו תמיכה בעדכון קושחה עתידי, אבל אין צפי לתאריך, וזה לא מובטח בכללי אם זה לא במפרט. טכנית זה אפשרי כי יש להן תמיכה בבלוטות 5.2, ואם שאיומי הצליחו לעשות את זה, אז אין סיבה שג'ברה לא יצליחו. בינתיים השאוימי הן היחידות שידוע לי שתומכות במולטיפוינט ושימוש בכל אזניה באופן עצמאי. * עריכה - מצאתי פוסט של מישהו שדיבר איתם וקיבל הבטחה שעוד החודש ישחררו עדכון שיוסיף תמיכה.
  10. כל הרעיון של ההפרדה זה לאפשר נסיעה מנהלתית יומיומית עם נסועה גבוהה בנוחות ובעלות שולית נמוכה. אין לי בעיה להתפשר על חוסר יכולת ספורטיבית כי אני לא מנצל אותה. יש לי בעיה עם רכבים עגלתיים במיוחד כי אני נוסע באזורים הרריים, אז כן צריך מנוע סביר. לצורך העניין - בימים שהייתי טוחן בית אורן הייתה לי אוקטביה 1.4 מהעבודה ולא סבלתי. חשבתי על ברז כאופציה לרכב יחיד, אבל אני לא אשרוד עם גיר ידני וגם 3 דלתות זה משהו שאני מעדיף להמנע ממנו מבחינת נוחות.
  11. הצריכה הגבוהה בקופרה היא בעיקר בגלל שאני נוסע באיזור חיפה, עולה ויורד את הכרמל כל הזמן, וזה טוחן דלק, למרות שאני ממש לא לוחץ, נוסע ממש רגיל, אולי קצת יותר מהיר מהזחלנים בפרויד אבל לא טס בפול גז כמו פעם. בהיברידית אני אמור להרויח טעינה בירידות אז מאמין שזה דווקא תוואי חסכוני לרכב כזה. כל הסיפור הזה הוא לגמרי ניסוי, מבוסס תאוריה 'מדעית' אבל עדיין ניסוי. מה שכן, גם אם הוא יתגלה ככושל, מכל מיני סיבות, יהיה קל לשנות תוכנית למשהו אחר. ולא תהיה לי שום בעיה להודות שטעיתי, נחיה ונראה.. (הזכרת לי את הוולקן עכשיו ולמרות שהיא האכילה אותי מרורים אני קצת מתגעגע, בכל זאת הרכב הספורטיבי הראשון שלי )
  12. אני כבר היום נוסע עם הקופרה לעבודה במוד חסר פלפל לחלוטין.. אני באמת לא חושב שזה יחסר לי, אני רק אפסיק לסבול מהכבישים. אם פה ושם יהיה איזה יום שבא לי קצת לפתוח גג ולהנות קצת דרך בית אורן - פשוט לוקח את המיאטה שעומדת ליד, זה כזה פשוט. לא הבנתי צריכת דלק של מי התכוונת, אבל גם לגבי המיאטה וגם לגבי הסונטה אני די בטוח שהצריכה שלקחתי היא ריאלית, גם בנהיגה לא מאד מודעת לחסכנות.
  13. תתחיל מאמיר גבע - 052-2688408 ובן קוטלר - 052-4830150 שניהם חזקים בתחום (אני אצל בן קוטלר ומאד מרוצה מהמחירים והשירות).
  14. חשבתי בכובד ראש על 2 הנקודות. טסט זה פעם בשנה אז זה באמת שטויות לעשות עוד טסט. לגבי הסונטה - מוסך אמור להיות רק לטיפולים גם, זה רכב אמין מאד. גם אם יהיו 2-3 ביקורים נוספים במוסך זה לא יהרוג אותי, אני יכול לעבוד גם מהחדר המתנה במוסך המיאטה בהחלט תדרוש יותר תשומת לב, לא בהכרח בגלל תקלות יותר בגלל התעסקות עם כוונונים/שדרוגים וכו. מודע לזה ומוכן לזה, זה חלק מהתחביב.. לגבי התבאסות - אני חושב הפוך - אני יותר אהנה בדיילי עם הסונטה, אבל את זה ימים יגידו
×
×
  • תוכן חדש...