Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אווו, זה נושא שאני שמח שנתקלתי בו. אני אמנם עם איביזה עם שיש לה גיר DSG, לא ידני, אבל גם אני שעברתי כמה וכמה מוסכים "מומלצים" בארץ, כששאלתי אותם ועוד רגע רבתי איתם שיחליפו לי שמן גיר, טענו שאין צורך, שהיצרן לא ממליץ על זה, שזה שמן שיכול לעשות גם 500 אלף ק"מ כמו כלום. רק אני לא מבין איך שמן שעובד כ"כ הרבה שנים, ובטמפ' לא פשוטות, איך הוא יכול לשרוד כ"כ הרבה קילומטרים ועדיין לא לאבד מהאיכות שלו.. לבסוף במוסף שאני מטפל בו עכשיו, גם אחרי הרבה ויכוחים וריבים, החליפו לי. החלפתי ב-120, אני עכשיו על 160, טפו טפו הכל בסדר. אני לא מרגיש איזשהו שינוי מהותי, אבל זה חלק מתחזוקה שאני לא מוכן לוותר עליה. זה שהיצרן לא ממליץ לא אומר שלא צריך. מישהו פה כבר רשם, שיכול להיות שהיצרן "מעדיף" שיילך גיר, כדי לעשות יותר כסף.. ואני לא פוסל את זה בכלל.  מה שכן, ההחלפה קצת יקרה, עשיתי גם החלפה של שמן מכטרוניקס( בדעיבד זה באמת לא הייתי צריך, כי ראיתי את השמן שיצא, זה שמן בצבע ירוק, הוא יצא צלול לחלוטין). עניין של 850-900 ש"ח.

 

 

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
פורסם
בתאריך 16.6.2026 בשעה 16:53, avri6 כתב:

זה בציניות? ברכב הזה יש  טיימינג 

ב TSI שמו שרשרת וואחרי זה חזרו לרצועה לא זוכר שנה מדויקת 15 או 16

כשעזרתי לבן שלי בזמנו לחפש רכב  היו בודדים שעשו טיימינג 

 

זה בציניות כי חלק ממוסכי היבואנים וכל מיני אנשי "מקצוע" היו אומרים  ששרשרת אין צורך להחליף אף פעם. הן אומנם עמידות יותר ומחזיקות הרבה יותר טוב, אבל יש בלאי גם למערכת הטיימינג. מותחנים,  מובילים מפלסטיק והשרשרת עצמה מתארכת עם הזמן. בדר"כ הבעיה מתחילה במותחנים או במובילים, ואם תהיה בעיה באחת מהם זה יכול להגיע למצב שהשרשרת תקפוץ שן או יותר עד לרמת הריסת מנוע. שרשרת שמתארכת גם כתוצאה מבעיה במותחנים עצמם שהם הראשונים להתעייף יכולה לגרום לבעיית תפקוד בפייזרים של ה VVT ולך אחרי זה תאבחן במוסך ישראלי מאיפה הבעיה. יחליפו חצי מנוע עד שימצאו אם בכלל מאיפה הבעיה.

 

בגדול צריך לבדוק מ 100,000 ק"מ מה מצב הטייימינג ולעקוב אחרי רעשים חשודים. ב 200,000 ק"מ מקסימום חובה להחליף גם אם הרכב נוסע תקין על הנייר אם רוצים להמשיך להחזיק את הרכב עוד תקופה ומרוצים ממנו. אפשר להמר ולנסוע עד שהעסק לא מתפקד בהנחה שזה רכב ישן שמיועד לגריטה ולא שווה השקעה. בגדול הנסיון בפורומים מלמד שהבעיות כמעט תמיד מתחילות ברכבים שנחשבים אמינים בין 200-250,000 ק"מ. במנועים שנחשבים פחות אמינים עוד לפני.

לפני 22 שעות, FISHER כתב:

אז אני מבין שטיימינג זה מאסט במצב שלי.

ראה מה שכתבתי לעיל

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...